Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vrijdagavond, dus wat beter te doen dan eens een publieke laadpaal proberen?

De eerste waar ik naartoe reed stond vrij in de app maar werd ingenomen door een niet-EV. Soit, niet zo erg, een paar 100m verder was er nog één en die was vrij. 
Kabeltje insteken, badgen met mijn laadpas, foutmelding. :fp: 

Lag misschien aan de paal, dus nog 1 gezocht. Zelfde maatschappij, zelfde melding, dus eens gebeld naar het nummer dat op de lader stond: “uw laadpas is niet geactiveerd” (wat ik uiteraard wel al gedaan had). Dan eens gebeld naar de maatschappij van mijn laadpas: “uw badge is perfect in orde, ik zie geen problemen” :D 

Uiteindelijk dan nog naar een derde lader gereden (waar in de app stond dat de supercharger vrij was, maar eerst enkel een 22kw vrij was) en daar wel kunnen laden. Probleem zal dus specifiek bij de koppeling tussen Luminus en Allego zitten.

B256944C-4610-4180-8E34-ABCF69184091.thumb.jpeg.580833e5c44abf9b2d246655df99fff4.jpeg

Toch altijd een avontuur op deze manier.   

• Grappig 3
Geplaatst:
1 uur terug, Daann zei:

De eerste waar ik naartoe reed stond vrij in de app maar werd ingenomen door een niet-EV. Soit, niet zo erg, een paar 100m verder was er nog één en die was vrij. 

Lag misschien aan de paal, dus nog 1 gezocht. Zelfde maatschappij, zelfde melding, dus eens gebeld naar het nummer dat op de lader stond: “uw laadpas is niet geactiveerd” (wat ik uiteraard wel al gedaan had). Dan eens gebeld naar de maatschappij van mijn laadpas: “uw badge is perfect in orde, ik zie geen problemen” :D 

Uiteindelijk dan nog naar een derde lader gereden (waar in de app stond dat de supercharger vrij was, maar eerst enkel een 22kw vrij was) en daar wel kunnen laden. Probleem zal dus specifiek bij de koppeling tussen Luminus en Allego zitten.

B256944C-4610-4180-8E34-ABCF69184091.thumb.jpeg.580833e5c44abf9b2d246655df99fff4.jpeg

Schrijnend, ik ga blij zijn gewoon thuis te kunnen laden precies.

Geplaatst:
18 uren geleden, Polygoon zei:

Schrijnend, ik ga blij zijn gewoon thuis te kunnen laden precies.

Ligt ook meer aan het feit dat er duust passen zijn en niets iets wat iedereen al heeft zoals ik zeg maar een bankkaart.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
1 uur geleden, gewoon ik zei:

Ligt ook meer aan het feit dat er duust passen zijn en niets iets wat iedereen al heeft zoals ik zeg maar een bankkaart.

Mijn comment was algemener zoals de laadpalen bij z’n werkgever op de parking. Ik veronderstel dat zijne badge daar wel werkt. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Polygoon zei:

Mijn comment was algemener zoals de laadpalen bij z’n werkgever op de parking. Ik veronderstel dat zijne badge daar wel werkt. 

Ik mag hopen.

En dat is toch typisch? Van ver ziet het er fancy uit en kunnen ze ermee uitpakken. Van dicht zie je dat het gebakken lucht en halve oplossing is

Geplaatst:
14 uren geleden, gewoon ik zei:

Hoe komt dat eigenlijk? In een tijd waar álles lijkt te werken met QR-codes? Waanzin...

Geplaatst:
10 uren geleden, JanC zei:

Hoe komt dat eigenlijk? In een tijd waar álles lijkt te werken met QR-codes? Waanzin...

elke club denk een verdienmodel te hebben door mensen te laten inschrijven voor hun systeem en dan spreken ze af met uitbaters (vaak ook kmo's die hun laadpaal openzetten) om een "eenvoudig" betaalsysteem te hebben waar zij alles voor regelen en de uitbaters voor een maandelijkse fee mooi hun centen krijgen.

Geplaatst:
On 1/8/2023 at 7:24 AM, gewoon ik said:

On 1/7/2023 at 11:08 AM, Daann said:

En dat is nu al een paar jaar dat gezever, maar als je dat aan de EV "believers" vertelt is dat allemaal niet waar en overdreven :lolz:

Mijn paar ervaringen met publieke laadpalen zijn identiek. Of het werkt niet, of het werkt wel maar veel te traag.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:

Vorige week wel gezien dat ze in Frankrijk enorm aan het investeren zijn in snelladers langs de snelweg. Zot om te zien hoeveel ze er aan het zetten zijn, en dat zelfs aan tankstations waar er al staan.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 9/1/2023 om 14:38, ir_fuel zei:

Vorige week wel gezien dat ze in Frankrijk enorm aan het investeren zijn in snelladers langs de snelweg. Zot om te zien hoeveel ze er aan het zetten zijn, en dat zelfs aan tankstations waar er al staan.

En wie baat ze uit?

Geplaatst:
2 uren geleden, Hazen zei:

En wie baat ze uit?

Ik ben in FR één tegengekomen van Engie met stroomprijzen op grote matrix schermen.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
On 1/10/2023 at 6:50 PM, Hazen said:

En wie baat ze uit?

Vooral Ionity en Engie gezien, naast de Tesla superchargers.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
Op 9/1/2023 om 14:38, ir_fuel zei:

Hopelijk krijgen ze ze gekeurd

Geplaatst:
8 minuten geleden, d_s zei:

Hopelijk krijgen ze ze gekeurd

Moet je daarmee naar de keuring?

Geplaatst:

Ik kan uit dit artikel niet goed afleiden of de EQE en EQS ook als model zullen verdwijnen, en de huidige S en aankomende E een elektrische variant gaan krijgen? Of is het enkel verandering in type-aanduiding?

Geplaatst:
Op 7/1/2023 om 11:08, Daann zei:

Voor mij zal het ook een nieuw avontuur worden met de Audi, want het gemakkelijk superchargen bij Tesla is voorbij. Ik heb bij de auto een EDI laadpas gekregen, en heb nog een Shell Recharge en Chargemap laadpas bijbesteld. Ben benieuwd hoe ik dit laden ga ervaren... 

Geplaatst:
29 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik kan uit dit artikel niet goed afleiden of de EQE en EQS ook als model zullen verdwijnen, en de huidige S en aankomende E een elektrische variant gaan krijgen? Of is het enkel verandering in type-aanduiding?

Staat er ook niet expliciet in maar kun je eventueel wel tussen de lijnen lezen want anders zouden ze 2 verschillende modellen met dezelfde typebenaming gaan krijgen.

Geplaatst:

Ahaaa, onze carpolicy is eindelijk aangepast naar elektrisch met TCO budgetten. Je mag wel nog steeds hybride kiezen.

Ik wacht ondertussen nog steeds op mijn benzine Octavia. :D 

Geplaatst:
9 uren geleden, Hazen zei:

Ahaaa, onze carpolicy is eindelijk aangepast naar elektrisch met TCO budgetten. Je mag wel nog steeds hybride kiezen.

Ik wacht ondertussen nog steeds op mijn benzine Octavia. :D 

Veel succes, mijn collega bestelde een Golf Variant benzine die door de dealer als stockwagen besteld was in juli 21. De kar zou er in november 22 zijn, is nu verschoven naar ten vroegste april 23. Zot…

• Whut?! 1
  • Verdrietig 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid