Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Op 17/12/2022 om 19:22, Tjeu zei:

 

Ik dacht vernomen te hebben dat ze ondertussen overleden was, maar dat kan verkeerde info zijn.

Idem of ik verwar er. Maar dat accident idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/12/2022 om 17:57, ir_fuel zei:

Ze krijgen ze nu al niet geparkeerd op de snelwegparkings. Laat staan dat ze laadstations gaan voorzien waar ze moeten gaan laden. Begin er maar aan om dat uit te rollen :lolz:

Ik zeg gewoon dat het "verspillen van tijd" het probleem niet zal zijn. Dat ze dat ooit gaan kunnen uitrollen dat is een andere zaak ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/12/2022 om 16:55, Polygoon zei:

Ik denk dat ook en volgens mij is zo'n uitje zoals, ik dacht, @Bompa eens gedaan heeft in een camion zo geen slecht idee nog niet.
Volgens mij hebje dan als automobilist pas door wat die mannen zien, ofja niet zien.

Ik liet in mijn vorige job de starters, meestal pas afgestudeerde handelsingenieurs, een inleefweek doen. Een dag mee met een vrachtwagen, een nacht in het magazijn, een dag aan het chauffeurslokket, ...

Het respect voor de werkvloer was immens nadien 😉 Maar de uitdagingen worden altijd maar groter, naast onze eigen hotels kreeg het bedrijf ook het advies om zelf parkings gaan uit te baten. Dat was nog de enige oplossing om binnen de wet en met respect voor de mensen op de werkvloer te blijven werken ...

Op electriciteit gaan rijden zou ook weer grote verschuivingen geven in de sector, op dit moment zijn de (voormalige) Russen aan zet die met grote en volle tanks diesel uit Rusland op onze wegen komen rijden. Daar kan je niet tegenop als je hier je tanks moet volgooien. Elektro zou dat voordeel kunnen weghalen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Lefty said:

Eddie Hall heeft overlaatst geprobeerd zijn tank te parkeren in zo een garage. Die is ook teruggedraaid want de grond maakte een beetje te veel lawaai :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Lefty zei:

Lijkt mij op zich toch wat vreemd. De banden van een Tesla 3 zullen wel wat breder zijn dan een Cortina van 76. Dus druk op de beton is mogelijks gelijk. Dan heb je nog altijd je fout marge. Bij bouw is/was dat volgens mij x3, voor zo gebouwen zou dat toch zeker gerespecteerd moeten worden. 

Als ze een brug zetten, doen ze normaal toch ook een stress test dat die vol staat met volgeladen vrachtwagens, en in theorie, zou je met de vrachtwagen, ook bij file, 50m afstand moeten bewaren (of 100 indien aangegeven) op een brug om zo een zaken te voorkomen. 

Kan mij dus niet inbeelden dat ze dat indertijd gemaakt hebben met het gedacht dat een auto van 2,2ton de boel zou doen instorten. En ze kunnen dan nog altijd zien voor de plaatsen gewoon wat groter te maken (is toch nodig) en bvb dat je niet vol continu kan in rijden zodat je niet met meerdere auto's in een file gaat staan, of bvb een verdiep die vol staat en dan ook nog eens vol op de rij inrichting komt te staan. Zodat het totale gewicht per verdiep niet te hoog komt. 

Maar technisch gezien, als dat effectief gebaseerd is op een Cortina van 1400kg, zou 4200kg dus geen probleem mogen geven.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lefty zei:

dat gewichtsverschil is toch wel wat overroepen. Een Model 3 weegt zelf minder dan een sportieve M4 cabrio, amper 100 kilo meer dan een GLC 220d en zelf minder dan een C-klasse all terrain. 
Alle moderne wagens wegen voor dood, dat is geen probleem gebonden aan EVs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, dragonfly zei:

😄 

 

Da's nie alleen in Oostenrijk hoor. Er zijn zelfs onderaannemers van 'de streep' hier in vlaanderen die dat zo doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Polygoon zei:

Wat heeft dat met EV's te maken?

 

in mijn ogen hetzelfde.

 

niet kunnen rijden is niet kunnen rijden. :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, tuscani zei:

in mijn ogen hetzelfde.

 

niet kunnen rijden is niet kunnen rijden. :D

 

 

Spreekt voor zich. Alleen komen die hogere vermogens nu ook veel meer in handen van mensen die ervoor maar een platte 100pk diesel reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 3 januari ook fier EV rijder!

Gisteren al zeker een uur verspild door 101 accounts aan te maken, een Luminus token aan te vragen, een laadkabel te kiezen uit 13 opties waarbij het enkel voor een elektricien duidelijk is welke je moet kiezen, mijn energie rekening te koppelen voor split billing (terwijl ik niet kan opladen thuis :lolz:), etc. Begint al goed!

Gelukkig wel gezien dat er in mijn pakket 'flat battery service' zit, ben eens benieuwd hoe lang dat gaat duren. :D

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Daann zei:

Vanaf 3 januari ook fier EV rijder!

Gisteren al zeker een uur verspild door 101 accounts aan te maken, een Luminus token aan te vragen, een laadkabel te kiezen uit 13 opties waarbij het enkel voor een elektricien duidelijk is welke je moet kiezen, mijn energie rekening te koppelen voor split billing (terwijl ik niet kan opladen thuis :lolz:), etc. Begint al goed!

Gelukkig wel gezien dat er in mijn pakket 'flat battery service' zit, ben eens benieuwd hoe lang dat gaat duren. :D

Welke is het geworden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid