Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Fantastische video en zeker niet alleen voor de UK van toepassing

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

goed filmpje indeed. Er haalt er goede zaken aan, met goede voorbeelden. Zoals hier ook al vaker vermeld he. Een EV zorgt voor polarisatie.

Geplaatst:

Heel de baan wind (tegenwind) en enkel autostrade is nefast voor de batterij. Weet je natuurlijk wel, maar 't viel me toch op nu. Zondagmorgen naar Oostende gereden, wat dus wil zeggen, na 1 km de E40 op om dan tot aan de Mercator te rijden. puur autostrade dus. cc op 124km/u en had een verbruik van 250kWh. Batterij was bijna 30% gezakt.

Maandagavond terug naar huis, via zelfde baan (omgekeerd natuurlijk)  en een verbruik van 215kWh en een 25% kwijt. Met 83% vertrokken thuis en met 29% terug thuis.

In de zomer (tijdens de vakantiekm's), zit je dan met 160kWh te spelen aan dezelfde snelheden.

Geplaatst:
15 minuten geleden, tuscani zei:

Heel de baan wind (tegenwind) en enkel autostrade is nefast voor de batterij. Weet je natuurlijk wel, maar 't viel me toch op nu. Zondagmorgen naar Oostende gereden, wat dus wil zeggen, na 1 km de E40 op om dan tot aan de Mercator te rijden. puur autostrade dus. cc op 124km/u en had een verbruik van 250kWh. Batterij was bijna 30% gezakt.

Maandagavond terug naar huis, via zelfde baan (omgekeerd natuurlijk)  en een verbruik van 215kWh en een 25% kwijt. Met 83% vertrokken thuis en met 29% terug thuis.

In de zomer (tijdens de vakantiekm's), zit je dan met 160kWh te spelen aan dezelfde snelheden.

Zot zeg, wetende wat er in Denemarken al een verplichting is dat tegen (ik dacht 2028?) een nieuwe EV niet meer dan 120 Wh/km mag verbruiken. 

Denk trouwens dat je je post nog even gaat moeten herlezen, je eenheden kloppen niet altijd denk ik. 

Geplaatst:

komma ertussen idd, maar kan niet meer aanpassen

Geplaatst:
1 uur terug, Tjeu zei:

Zot zeg, wetende wat er in Denemarken al een verplichting is dat tegen (ik dacht 2028?) een nieuwe EV niet meer dan 120 Wh/km mag verbruiken. 

Denk trouwens dat je je post nog even gaat moeten herlezen, je eenheden kloppen niet altijd denk ik. 

En als je natuurlijk overal 100km/u begint te rijden, zal het verbruik ook wel minderen, maar dat is nooit mijn opzet geweest.

Heb het even nagekeken en ik zit na bijna een jaar (ergens in maart dacht ik aangekocht), op 175Wh/km met 14923km gereden (2612kwh)

Geplaatst:
8 minuten geleden, tuscani zei:

En als je natuurlijk overal 100km/u begint te rijden, zal het verbruik ook wel minderen, maar dat is nooit mijn opzet geweest.

Heb het even nagekeken en ik zit na bijna een jaar (ergens in maart dacht ik aangekocht), op 175Wh/km met 14923km gereden (2612kwh)

van die km's (buiten de superchargersessies bij tesla op verlof) zijn dit trouwens de enige publieke laadsessies. al de rest is gewoon thuis.

Naamloos.png.6871e4c8d0f351fe23567245747626a9.png

Wat nogmaals duidelijk maakt dat het vooral gemakkelijk is van thuis te kunnen laden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
29 minuten geleden, tuscani zei:

Dat verbruik van 215kWh en 250kWh, over welke afstand gaat dat dan?

Geplaatst:
22 minuten geleden, d_s zei:

Ergens wel logisch dat ze het willen reglementeren (en dus ook moeten kunnen beboeten)

ja dat wel, net zoals laadpaalklevers. Maar gaat "mooi" worden dus, precies zo een systeem voor de waterslang van een self carwash box.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Tjeu zei:

Dat verbruik van 215kWh en 250kWh, over welke afstand gaat dat dan?

Denk dat @tuscani het heeft over 21.5kWh/100km en 25.0kWh/100km. Houdt anders niet veel steek. Tenzij hij ergens in Polen is vertrokken.

Geplaatst:
2 minuten geleden, Soundstorm zei:

Denk dat @tuscani het heeft over 21.5kWh/100km en 25.0kWh/100km. Houdt anders niet veel steek. Tenzij hij ergens in Polen is vertrokken.

idd sorry, gemiddelde verbruik op 100km. Afstand zelf, zal ongeveer een 95km enkel geweest zijn.

Geplaatst:
59 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/02/20/gas-boete-voor-laadkabels/

dus binnenkort in elke straat, als je uiteraard voor je deur kan parkeren:

Eindelijk is er een oplossing voor laadkabels op de stoep - Autoblog.nl

Zo net niet hoog genoeg zodat je er toch nog kan tegen lopen :inlove:

1 uur terug, tuscani zei:

Das omdat je je facturen niet hebt betaald!

56 minuten geleden, tuscani zei:

Al bij al toch niet slecht gereden eigenlijk! 

46 minuten geleden, tuscani zei:

Wat nogmaals duidelijk maakt dat het vooral gemakkelijk is van thuis te kunnen laden.

Lijkt mij ook het grootste voordeel van elektrisch rijden. Rijbereik dat voldoende is voor een week en je moet zelfs tijdens de week niet laden. Gewoon in het weekend met je zonnepanelen op laden. 

Geplaatst:
53 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ja dat wel, net zoals laadpaalklevers. Maar gaat "mooi" worden dus, precies zo een systeem voor de waterslang van een self carwash box.

Veel alternatief is er natuurlijk niet. Er is wel nu ook iets om in de grond te leggen maar openbaar domein dus mag je dat zelf niet doen.

Geplaatst:
9 minutes ago, Polygoon said:

Gewoon over de trottoir ?‍♂️

Heb je het artikel gelezen? Volgens mij niet.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
Zojuist, ir_fuel zei:

Heb je het artikel gelezen? Volgens mij niet.

Had niet gezien dat er een link boven de foto stond :D.

Maar ik ga hem dus gewoon over de trottoir leggen, uiteraard op een manier dat er niemand achter kan struikelen.
Ben daar al in contact voor geweest met gemeente  

Geplaatst:
Zojuist, ir_fuel zei:

Ducktape erover :D 

Same same but different, ja :D 

Kabelbeschermer voor op het wegdek

Geplaatst:
1 uur terug, tuscani zei:

idd sorry, gemiddelde verbruik op 100km. Afstand zelf, zal ongeveer een 95km enkel geweest zijn.

De boordcomputer van Tesla geeft aan in Wh/km, dus in uw geval 250 en 215Wh/km. Bij mijn Audi wordt het aangeduid in kWh/100km, en dan is het 25 en 21.5kWh/100km.

Geplaatst:
45 minuten geleden, Polygoon zei:

Same same but different, ja :D 

Kabelbeschermer voor op het wegdek

mensen met een rolstoel binnen enkele jaren gaan nogal wat doen als er om de 4 meter een verhoogje ligt op het voetpad

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist, Liquid Li0n zei:

mensen met een rolstoel binnen enkele jaren gaan nogal wat doen als er om de 4 meter een verhoogje ligt op het voetpad

Die zijn tegen dan allemaal elektrisch!

Geplaatst:
Zojuist, Liquid Li0n zei:

Ja, in vergelijk met het effen voetpad in een mooi asfaltje wat er nu ligt bedoel je? image.jpeg.e1e68ac13ce597c4962ea420ba5e6c05.jpeg

• Grappig 3
Geplaatst:

touché

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid