Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

15 minutes ago, Daann said:

Vanaf 3 januari ook fier EV rijder!

Gisteren al zeker een uur verspild door 101 accounts aan te maken, een Luminus token aan te vragen, een laadkabel te kiezen uit 13 opties waarbij het enkel voor een elektricien duidelijk is welke je moet kiezen, mijn energie rekening te koppelen voor split billing (terwijl ik niet kan opladen thuis :lolz:), etc. Begint al goed!

Gelukkig wel gezien dat er in mijn pakket 'flat battery service' zit, ben eens benieuwd hoe lang dat gaat duren. :D

Nu nog 20 verschillende laadpassen en 10 laadapps, waarvan er geen enkele gaat werken aan die paal die je eens gaat proberen, en je bent gesteld :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 laadkaarten en apps. :D

 

Zalig toch als je die die hard mannen bezig hoort.  Eerst checken welke laadpalen er zijn, en dan checken welke de goedkoopste is met welke app of kaart. En dan pas inpluggen. En niet vergeten stickers te plakken op andere laadpaalklevers. Sommige hebben echt tijd teveel. :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afgelopen weken dmv testritten mijn eerste uitgebreide ervaringen met elektrisch rijden. Veel voordelen. Vooreerst het fiscale uiteraard. De stilte is -‘s morgens vooral- bij momenten ook echt wel aangenaam. Directe push is ook aangenaam, het laden etc vind ik persoonlijk laagdrempelig en de auto’s zelf zien er anno 2022 echt wel goed uit. Itt hybrides heb je wel nog redelijk grote koffers en de afwerking bij Audi en BMW is natuurlijk top. Het grote nadeel voor mij is dat er in de auto’s die ik reed niks van dynamiek zit. Met de meeste mocht ik een uur of 2 rijden, heb geen enkele keer een volledig uur uitgedaan. Het geluid mis ik niet echt maar ze voelen wel allemaal heel zwaar aan en als je geen 100k spendeert of een model 3 koopt zijn ze qua power ook maar zo en zo. Bang for buck steekt het mij ontzettend tegen om zoveel centen te spenderen gezien je er zo weinig rijplezier voor terug krijgt, mijn autohart raakt er niet mee gevuld zeg maar. Toch weer stof tot nadenken… 🤔

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/12/2022 om 17:37, Daann zei:

Bij de werkgever die mij een Polestar 1 wil geven teken ik meteen. Polestar 2 dus, de trage met veel rijbereik

Mijn broer heeft de zelfde in bestelling staan sinds september. Hij ziet ook op tegen al dat geregel, hij is ook absoluut geen autoliefhebber.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen meer dan 9000 kilometer zonder laadpaal thuis, met 1 laadpas (modalizy) en 1 app (fastned). 1 keer een snellader gehad die raar deed (ecotap).

Sommigen hun ervaring of beeldvorming is totaal anders blijkbaar 🙂

Het blijft veel geld voor iets zonder veel ziel en zaligmakend is het niet, maar eigenlijk is het toch niet zo erg dan het leek voor ik eraan begon.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, josenjef zei:

Intussen meer dan 9000 kilometer zonder laadpaal thuis, met 1 laadpas (modalizy) en 1 app (fastned). 1 keer een snellader gehad die raar deed (ecotap).

Sommigen hun ervaring of beeldvorming is totaal anders blijkbaar 🙂

Het blijft veel geld voor iets zonder veel ziel en zaligmakend is het niet, maar eigenlijk is het toch niet zo erg dan het leek voor ik eraan begon.

vermoedelijk omdat je nog niet op reis bent gegaan ermee. 

En natuurlijk zijn veel van die horrorstories van maanden of jaren geleden, het verbeterd altijd wel met rasse schreden.

Het zal zeker wel niet goedkoper worden, als er op de duur geen subsidies of kortingen worden gegeven en ze geld beginnen aanrekenen voor laadpaalkleven.

  

Op 20/12/2022 om 17:17, Daann zei:

Vanaf 3 januari ook fier EV rijder!

Gisteren al zeker een uur verspild door 101 accounts aan te maken, een Luminus token aan te vragen, een laadkabel te kiezen uit 13 opties waarbij het enkel voor een elektricien duidelijk is welke je moet kiezen, mijn energie rekening te koppelen voor split billing (terwijl ik niet kan opladen thuis :lolz:), etc. Begint al goed!

Gelukkig wel gezien dat er in mijn pakket 'flat battery service' zit, ben eens benieuwd hoe lang dat gaat duren. :D

Blijf dat toch raar vinden dat je bij een laadstation geen betaal of kredietkaart kan gebruiken en bij een tankstation wel.
Alsof je bij een Esso of een Total enkel zou kunnen betalen met een brandstofkaart van hen. Toch super vreemd.

 

 

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Blijf dat toch raar vinden dat je bij een laadstation geen betaal of kredietkaart kan gebruiken en bij een tankstation wel.
Alsof je bij een Esso of een Total enkel zou kunnen betalen met een brandstofkaart van hen. Toch super vreemd.

Ik dacht dat er wel al laadstations waren waar het mogelijk is om met een bankkaart en / of kredietkaart te betalen. Ik weet alleen niet bij welke dat dan zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, tuscani said:

Wasda weer voor ne zever.

De "Aiways U5" en de "Seres 3" zitten erin, maar geen enkele Tesla :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wasda weer voor ne zever.

De "Aiways U5" en de "Seres 3" zitten erin, maar geen enkele Tesla :lolz:

20km met 0% :D

( niet door mij getest, maar iemand die ik ken. ik zou het niet durven. :lol: )

'k weet in aalst trouwens al 3 dagen een taycan staan, aan een laadpaal. Zeg ik vandaag tegen mijn dochter, dat is zeker iemand van de buurt of een leraar? En dan zie ik dat er een gevarendriehoek bijstaat. :lol: ofwel in panne ofwel een geblokkeerde kabel dus. :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel bizar dat er zo'n groot verschil is tussen de ID4, Enyaq en de Q4.

warmtepomp, geen warmtepomp?

Weinig info over de juiste specs van de auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, bud wijzer zei:

Wel bizar dat er zo'n groot verschil is tussen de ID4, Enyaq en de Q4.

warmtepomp, geen warmtepomp?

Weinig info over de juiste specs van de auto's.

Bij de IONIQ en de EV 6 is het verschil ook vrij groot, in ieder geval groter dan ik had verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, josenjef zei:

Bij de IONIQ en de EV 6 is het verschil ook vrij groot, in ieder geval groter dan ik had verwacht.

Dat zijn ook 2 compleet andere koetswerken, en merken die hun eigen stempel zullen gedrukt hebben. De skoda, vw en audi, zijn meer gelijk aan elkaar qua vorm en model, en van dezelfde fabriek bij wijze van spreken. dus snap de opmerking wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

Dat zijn ook 2 compleet andere koetswerken, en merken die hun eigen stempel zullen gedrukt hebben. De skoda, vw en audi, zijn meer gelijk aan elkaar qua vorm en model, en van dezelfde fabriek bij wijze van spreken. dus snap de opmerking wel.

Ja maar het is ook raar dat de XC40 er dan ook zo goed uitkomt, want die staat nu net bekend als 1 van de minder efficiënte wagens. Volvo brengt nu zelf een update uit volgend jaar die dezelfde wagen efficiënter zou moeten maken. Dus opties en uitrusting zullen volgens mij toch wel een rol spelen, warmtepompen maar ook wielgrootte en dat soort zaken zullen waarschijnlijk verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ir_fuel zei:

Allez @Polygoon, nadat ze op kosten van de krant naar St-Tropez zijn mogen rijden is het nu de buurt aan de wintersport :lolz:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/2022/12/27/elektrisch-rijden-skivakantie-bergen-ski-opladen-arvato_54141695/

(heb het zelf nog niet bekeken).

Lijkt me een zeer realistische test. Niet verbloemd, niet neergesabeld. Gewoon objectief. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Lijkt me een zeer realistische test. Niet verbloemd, niet neergesabeld. Gewoon objectief. 

ik vind dat ook, maar voor de EV schaapjes zal het nooit objectief of realistisch genoeg zijn, zo'n artikel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ik vind dat ook, maar voor de EV schaapjes zal het nooit objectief of realistisch genoeg zijn, zo'n artikel.

Waarom, ze zeggen toch dat het geen probleem was?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me al meteen opvalt...ze zijn maar met 2 met amper bagage en al geen dakkoffer met ski's. Ook geen zagende kinderen dus. Op een gegeven moment zie je ze rijden aan 119 op teller, pakt dus 115 op gps op een baan waar je 130 mag. Net wanneer de meeste mensen die ik ken zo snel mogelijk op hun bestemming willen zijn, zeker die op de achterbank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid