Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Jonge Model 3 met minder dan 50km bij Tesla zelf is zelfs nog iets goedkoper dan 330e. Begin nu toch wel te twijfelen. Alleen geraak ik mijn Skoda niet kwijt 🥲 De laatste die is komen testrijden heeft afgehaakt op mijn donkere ruiten van 95%.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Speedhunter zei:

Jonge Model 3 met minder dan 50km bij Tesla zelf is zelfs nog iets goedkoper dan 330e. Begin nu toch wel te twijfelen. Alleen geraak ik mijn Skoda niet kwijt 🥲 De laatste die is komen testrijden heeft afgehaakt op mijn donkere ruiten van 95%.  

En dat is verwijderbare folie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ir_fuel zei:

Eh ja? Las Vegas voor 550 euro in juni, maand geleden geboekt en geen speciale actie. Noem je dat voor de "happy few"?

Voor de rest ook voor geen 200 euro heen en terug naar Spanje.

 

de vluchten zijn momenteel nog goedkoop en snel. zeker als je het vergelijkt met reizen via de trein naar dezelfde bestemming.

maar had net een vlucht geboekt en als je dan ziet naar al die taksen, dat is toch ook van de pot gerukt:

image.png.1d02a2e1c0295eb2fc9a14e089eeff6c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Speedhunter zei:

Jonge Model 3 met minder dan 50km bij Tesla zelf is zelfs nog iets goedkoper dan 330e. Begin nu toch wel te twijfelen. Alleen geraak ik mijn Skoda niet kwijt 🥲 De laatste die is komen testrijden heeft afgehaakt op mijn donkere ruiten van 95%.  

Facelifts standard range vind je voor 38-42k met hopen. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Polygoon zei:

Dat ze dan met een speedpedelec gaan rijden hé :D 

Ik doe beide, én Tesla én speedpedelec. Wat win ik? 🙂 
En als particulier! Helemaal loco.

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, STA911 zei:

Ik doe beide, én Tesla én speedpedelec. Wat win ik? 🙂 
En als particulier! Helemaal loco.

Jij wint vooruitgang! 

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Polygoon zei:

Koop om te beginnen geen EV als particulier, waarom zou je dat doen :lolz: 

Ik ben het toch van plan (met nog een oldtimer benzine en diesel auto er naast) , doe veel te veel korte (-5km)  afstanden op een dag en nee, ik neem de fiets niet! 😁 De kostenberekening maakt me geen hol uit, daar doe ik niet aan mee 😙

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Krikkie zei:

Ik ben het toch van plan (met nog een oldtimer benzine en diesel auto er naast) , doe veel te veel korte (-5km)  afstanden op een dag en nee, ik neem de fiets niet! 😁 De kostenberekening maakt me geen hol uit, daar doe ik niet aan mee 😙

3 wagens lijkt me inderdaad de referentie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, STA911 zei:

Facelifts standard range vind je voor 38-42k met hopen. 

Is wel veel geld nog. Je hebt een nieuwe model Y voor 48.000 euro. Sterk waarde behoudt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tjeu zei:

Is wel veel geld nog. Je hebt een nieuwe model Y voor 48.000 euro. Sterk waarde behoudt.

46k nieuw voor een Model 3 SR+ op de dag van vandaag. 
De modellen die ik aanhaalde zijn krachtiger dan de nieuwe van vandaag maar de nieuwe hebben dan meer range. 
En de tweedehandsmarkt krijgt klappen, ze worden nog kunstmatig hoog gehouden maar zij die meer dan 40k zullen vragen gaan ze moeilijk of niet verkocht krijgen. 
38-40k, ofte 6-8k minder dan een nieuwe voor eentje die zgan is, is altijd mooi meegenomen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Godmiljaar ja dringend overschakelen voor mij en mijn personeel. Tijdens het tanken tijd nemen om Netflix te kijken ! Zalig die vooruitgang, exact wat ik wil voor mijn verplaatsingen. Een mens moet toch eens rusten eens pissen en iets eten, dat icm Netflix is een enorme vooruitgang tov de klassieke auto waar je soms vergeet om even die rust te nemen ! 

Uw verplaatsingen zijn zoveel als mogelijk binnendoor ipv de kortste en snelste weg. Dat kost ook tijd. 😄🤪

Leer er toch maar mee leven dat het ooit elektrisch zal worden, en je langer zal moeten wachten om onderweg geladen te geraken. En toch... ik denk niet dat ik met die paar keren dat ik onderweg maar moet laden meer kwijt been dan iedere week soms meerdere keren naar een tankstation te moeten rijden... Het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt, of wil bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar even serieus, ik vraag me toch wel af hoe de baas van een vertegenwoordiger of poetsdienst of whatever, die niet thuis kan laden, er tegenover staat als deze een 30 minuten ligt te netflixen in de wagen omdat hij/zij moet gaan laden tijdens de werkuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zal dat op termijn zo zijn, met onze verkopers en projectleiders. We zijn hier alles in orde aan 't maken dat ze hier kunnen laden, en dat ze ook thuis kunnen laden. Maar in sommige gevallen zullen ze zeker ook onderweg moeten laden, maar ik ben er zeker van dat dat niet zo heel dikwijls zal zijn. Ik zie ook een trend dat er bij meer en meer bedrijven kan geladen worden, dus tijdens hun bezoek laadt de auto alweer bij. Nu stoppen ze ook onderweg om eens te lunchen of een koffiepauze, en ik zeg eerlijk dat ik dat echt niet controleer. Ik heb vertrouwen in mijn mensen dat ze hun job goed doen, zonder dat ik moet controleren waar ze uithangen. Ik ben er ook zeker van als ze moeten laden in het naar huis rijden op het einde van de dag dat ze niet te lang zullen staan laden. 😂

Ieder bedrijf zal dat voor zichzelf moeten bekijken, maar met een diesel blijven rijden wordt vreselijk duur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Liquid Li0n zei:

maar even serieus, ik vraag me toch wel af hoe de baas van een vertegenwoordiger of poetsdienst of whatever, die niet thuis kan laden, er tegenover staat als deze een 30 minuten ligt te netflixen in de wagen omdat hij/zij moet gaan laden tijdens de werkuren.

Dan doe je ondertussen toch gewoon je kantoorwerk? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Tjeu zei:

Dan doe je ondertussen toch gewoon je kantoorwerk? 

daarom dat ik poetsdienst er bij zette, ze kunnen niet vanop afstand werken. 

Wij kunnen natuurlijk op internet zitten tijdens de werkuren zoals nu. Zitten thuis, op kantoor of in de auto op dit forum, werken doen we dan niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

Hier zal dat op termijn zo zijn, met onze verkopers en projectleiders. We zijn hier alles in orde aan 't maken dat ze hier kunnen laden, en dat ze ook thuis kunnen laden. Maar in sommige gevallen zullen ze zeker ook onderweg moeten laden, maar ik ben er zeker van dat dat niet zo heel dikwijls zal zijn. Ik zie ook een trend dat er bij meer en meer bedrijven kan geladen worden, dus tijdens hun bezoek laadt de auto alweer bij. Nu stoppen ze ook onderweg om eens te lunchen of een koffiepauze, en ik zeg eerlijk dat ik dat echt niet controleer. Ik heb vertrouwen in mijn mensen dat ze hun job goed doen, zonder dat ik moet controleren waar ze uithangen. Ik ben er ook zeker van als ze moeten laden in het naar huis rijden op het einde van de dag dat ze niet te lang zullen staan laden. 😂

Ieder bedrijf zal dat voor zichzelf moeten bekijken, maar met een diesel blijven rijden wordt vreselijk duur...

Het is fijn dat jij je werkvolk niet gaat controleren, maar veel bedrijven doen dat nu al en ik vrees dat dat alleen maar gaat toenemen. 

In januari zat ik 3 dagen in Winterberg met een reisbureau van de Zigeuner. Blijkbaar hebben ze in die bussen trackers geïnstalleerd onder het moment beveiliging, dat ze de bussen zouden kunnen terug vinden als ze gepikt worden. De chauffeurs waren er tegen, omwille van het feit dat ze altijd gecontroleerd zouden worden, maar dat zou zeker niet de bedoeling zijn. Nu blijkt dat chauffeurs al op de vingers getikt worden als ze te lang met draaiende motor ergens stil staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Liquid Li0n zei:

daarom dat ik poetsdienst er bij zette, ze kunnen niet vanop afstand werken. 

Wij kunnen natuurlijk op internet zitten tijdens de werkuren zoals nu. Zitten thuis, op kantoor of in de auto op dit forum, werken doen we dan niet.

Het aantal poetsdiensten met wagen die meer dan de range van een batterij op een dag moet afleggen is toch heel beperkt dunkt me... Die laden dan gewoon in de buurt wanneer de wagen thuis staat, of een laadpaal nabij de werkplek, wat hen het best uitkomt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/3/2023 om 15:12, Polygoon zei:

Koop om te beginnen geen EV als particulier, waarom zou je dat doen :lolz: 

Waarom zou je het als particulier niet doen? Je hebt intussen uw punt wel al duidelijk gemaakt 🤡

Op 1/3/2023 om 15:21, Liquid Li0n zei:

omdat ze inzitten met milieu 🤣

Idem als hierboven 😅

6 uren geleden, Speedhunter zei:

Jonge Model 3 met minder dan 50km bij Tesla zelf is zelfs nog iets goedkoper dan 330e. Begin nu toch wel te twijfelen. Alleen geraak ik mijn Skoda niet kwijt 🥲 De laatste die is komen testrijden heeft afgehaakt op mijn donkere ruiten van 95%.  

Ik begrijp de twijfel maar heb ze zelf als particulier test gereden en ik zou niet weten waarom je een 330e plug-in zou kiezen. De twijfel tussen bijvoorbeeld een 320i/330i vs Tesla Model 3 snap ik dan weer wel ... Momenteel toch een voorkeur voor de laatste. Kost ook een stuk minder zoals STA911 heeft aangehaald. Exemplaren van 2022 zijn vlotjes te vinden voor eind de 30k.

5 uren geleden, STA911 zei:

Ik doe beide, én Tesla én speedpedelec. Wat win ik? 🙂 
En als particulier! Helemaal loco.

En met tevredenheid denk ik? 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Fred zei:

Waarom zou je het als particulier niet doen? Je hebt intussen uw punt wel al duidelijk gemaakt 🤡

Dan zou ik je notities er nog eens bij nemen. Ik ben namelijk “pro” EV in de juiste omstandigheden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Liquid Li0n zei:

de vluchten zijn momenteel nog goedkoop en snel. zeker als je het vergelijkt met reizen via de trein naar dezelfde bestemming.

maar had net een vlucht geboekt en als je dan ziet naar al die taksen, dat is toch ook van de pot gerukt:

image.png.1d02a2e1c0295eb2fc9a14e089eeff6c.png

Ik zie vooral toeslagen en maar 1x taks.

Ze lijsten mooi al hun kosten op die ze aan de luchthaven moeten betalen zie ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, SB-01 zei:

En dat is verwijderbare folie? 

Nee dat is van de fabriek, is een extra optie die ik indertijd genomen had. 

7 uren geleden, STA911 zei:

Facelifts standard range vind je voor 38-42k met hopen. 

Dat is al een zeer mooie prijs, dan wordt het verschil met een 330e wel erg groot. 

1 uur geleden, Fred zei:

Ik begrijp de twijfel maar heb ze zelf als particulier test gereden en ik zou niet weten waarom je een 330e plug-in zou kiezen. De twijfel tussen bijvoorbeeld een 320i/330i vs Tesla Model 3 snap ik dan weer wel ... Momenteel toch een voorkeur voor de laatste. Kost ook een stuk minder zoals STA911 heeft aangehaald. Exemplaren van 2022 zijn vlotjes te vinden voor eind de 30k.

Wel ja 330e vond ik nog goed rijden toen ik daar vorig jaar mee reed. Ja prijzen zijn interessant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Jokke_vlo zei:

eens pissen en iets eten, dat icm Netflix ! 

Ik hoop voor jou en je personeel, dat ze toch beide zaken apart doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ja dat zijn blijkbaar nieuwe (stock) Tesla's diegenen waar minder dan 50km op de teller bijstaat. 

Wel grappig als je nieuwe configureert dat er relatief weinig opties zijn. Went dat interieur snel, alles is via het scherm? 

Kan je in Duitsland reeds op genoeg plaatsen laden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Liquid Li0n zei:

de vluchten zijn momenteel nog goedkoop en snel. zeker als je het vergelijkt met reizen via de trein naar dezelfde bestemming.

maar had net een vlucht geboekt en als je dan ziet naar al die taksen, dat is toch ook van de pot gerukt:

image.png.1d02a2e1c0295eb2fc9a14e089eeff6c.png

8,25 taks, de rest zijn toeslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid