Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Wat er mij wel opvalt is dat er hier in onze streek een grote garage zit met topmerken en dat al die elektrische wagens toch blijven staan hoor.

BMW IX, I4, allerhande Audi's.

Als je die prijzen ziet als particulier is dat toch niet meer betaalbaar, direct 70000 /100000 euro voor een wagen..

Met het capaciteitstarief die nu van kracht is, santé zulle elektrische wagens.

🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/1/2023 om 16:22, zeramed zei:

Wat er mij wel opvalt is dat er hier in onze streek een grote garage zit met topmerken en dat al die elektrische wagens toch blijven staan hoor.

BMW IX, I4, allerhande Audi's.

Als je die prijzen ziet als particulier is dat toch niet meer betaalbaar, direct 70000 /100000 euro voor een wagen..

Met het capaciteitstarief die nu van kracht is, santé zulle elektrische wagens.

🙂

 

Tgoh die regelen natuurlijk hun stock zelf ook, die weten perfect welk prijskaartje ze op een wagen moeten plakken om snel verkocht te zijn. Omgekeerd ook kunnen die hun vloer een beetje gevuld houden en meer op de opportuniteiten mikken.

Mocht ik al goed verkocht hebben en nog een stock kunnen hebben zou ik die waarschijnlijk ook niet te snel wegwerken, want daarna volgt misschien de grote leegte.

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor mij vader en het is nog altijd niet EV waar de koopjes zitten, de plugins van de minder populaire modellen zijn nu aan het zakken. Particulier met wat zonnepanelen en laadmogelijkheden zou dat wel eens interessant kunnen worden, aangezien de fiscaliteit daar anders zit dan voor ondernemingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/1/2023 om 11:50, josenjef zei:

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor mij vader en het is nog altijd niet EV waar de koopjes zitten, de plugins van de minder populaire modellen zijn nu aan het zakken. Particulier met wat zonnepanelen en laadmogelijkheden zou dat wel eens interessant kunnen worden, aangezien de fiscaliteit daar anders zit dan voor ondernemingen.

Tesla heeft toch goed z'n prijs laten zakken onlangs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/1/2023 om 16:26, Kartfreak zei:

Zijn die allemaal BTW-aftrekbaar?

Kunnen ook gewoon overpriced zijn natuurlijk.

daar heeft een particulier niets aan he. Ze zouden eerder voor particulieren iets doen. En een limiet instellen zoals in Nederland. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aantal elektrische auto's op de baan neemt de laatste maanden toch wel serieus toe. Ik zie er steeds meer rijden.

Op de parking aan het appartement van een vriend in Hasselt stonden er daarstraks 3 geparkeerd. Een Hyundai Ioniq en een Mini Cooper S stonden te laden en een Peugeot 208 stond een stukje verder geparkeerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/1/2023 om 10:40, ir_fuel zei:

Jaloezietaks bedoel je?

is een goeie term. Want vele zijn voor dezelfde reden ook voor een verbod op de salariswagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/1/2023 om 14:40, Liquid Li0n zei:

daar heeft een particulier niets aan he. Ze zouden eerder voor particulieren iets doen. En een limiet instellen zoals in Nederland. 

Dat zijn dan ook geen wagens die de doorsnee particulier koopt...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL… sorry maar met een model S rijd je geen 530km… laat staan in de winter…  haha.. goeie grap.. fake news 

11 uren geleden, tuscani zei:

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch 400km met mijn 100D. De nieuwe motoren zijn ondertussen zuiniger, en misschien hebben ze heel rustig gereden, maar 530km is inderdaad heel ambitieus en weinig realistisch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Germinal zei:

LOL… sorry maar met een model S rijd je geen 530km… laat staan in de winter…  haha.. goeie grap.. fake news 

 

Gaat 'em wel over de nieuwste Model S (zie foto hieronder) ... weer een evolutie I guess? 

241902.webp?imageId=241902&x=0.00&y=17.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, BMWMB zei:

Toch 400km met mijn 100D. De nieuwe motoren zijn ondertussen zuiniger, en misschien hebben ze heel rustig gereden, maar 530km is inderdaad heel ambitieus en weinig realistisch. 

dus eerder een 400km normaal rijden met zetelverwarming etc op bij zulke negatieve temperaturen voor een 2023 modeljaar denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/2/2023 om 16:40, tuscani zei:

Goh… natuurlijk geen argument… maar goed.. als ze gereden hebben aan 60-70kph en de verwarming uit.. hier en daar nog wat bergaf en wind in de rug maar goed.. waar zijn we dan mee bezig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, maar tis gewoon vooral een test dat ze samen gedaan hebben. Vroeger kon je wagens vergelijken door gewoon eens hetzelfde parcours te rijden.  Bij ev´s spelen de omstandigheden zo´n rol, dat je het allemaal samen moet doen. En dan zie je dat er toch wel wat verschil in % zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-95%: Noorse automarkt stort helemaal in elkaar

Artikel van Auto55.be  Gisteren om 09:47
5544

De Noorse automarkt is in januari helemaal in elkaar gestort. In het landen werden in januari precies 1.860 nieuwe auto’s op nummerplaat gezet. Dat aantal is het laagste sinds 1962.

-95%: Noorse automarkt stort helemaal in elkaar
-95%: Noorse automarkt stort helemaal in elkaar© Auto55.be

De januarimaand vertegenwoordigde een daling van 77 procent ten aanzien van de Noorse inschrijvingscijfers een jaar eerder. En het aantal is ook een spectaculaire 95% lager dan in december 2022 toen nog 39.497 nieuwe auto’s in het land werden ingeschreven. De automarkt is er helemaal in elkaar gestort.

 

Nieuwe belastingen

Helemaal onverwacht is de grote daling niet. Noorwegen voerde op 1 januari 2023 immers fiscale wijzigingen door. Die wegen vooral op de prijs van elektrische auto’s. Aan een aantal immense voordelen voor de elektrische auto kwam daardoor een eind. Zo is er voortaan een belasting van toepassing die rekening houdt met het gewicht van de auto. En laat nu net elektrische auto’s een pak zwaarder zijn dan conventionele auto’s. Bovendien moet er voortaan op EV’s van 45.000 euro (500.000 NOK) of meer weer BTW betaald worden, wat de transactieprijs fors opdrijft. Wie er nog een elektrische auto wou kopen, sloeg z'n slag al eerder.

In 2022 gingen in Noorwegen nog 174.000 nieuwe auto’s de weg op. 80% daarvan was geëlektrificeerd. De drie populairste modellen zijn er de Tesla Model Y, Volkswagen ID.4 en Skoda Enyaq.

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ir_fuel zei:

Denk dat het met de hybrides een paar jaar geleden hier niet anders was.

Idem met EV's in Nederland een paar jaar geleden, toen de bijtelling werd aangepast.

Of tweedehands motorfietsen nu bij ons (door keuring), suv in 2005 (afschaffing fiscaal voordeel / aanpassingen wetgeving lichte vracht), fietsen en zwembaden tijdens corona,... 

Het zijn allemaal verschuivingen of groeperingen van verkoop, geen nieuwe markten of achteraf ineen vallende markten. Op de lange termijn zal er amper een eenheid meer of minder verkocht zijn.

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo een artikel kop werkt natuurlijk he, voor de aandacht te trekken.

En iedereen weet dat die steun die ze nu geven aan EVs niet kan blijven duren. Maar in december worden er nog heel veel op nummerplaat gezet. Als je vermoedelijk december van dit jaar zal vergelijk met januari 2024 kan je vermoedelijk hetzelfde artikel schrijven.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid