Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

22 uren geleden, ST TDCi zei:

Afgelopen zaterdag de mogelijkheid gehad om eens met een Mustang Mach E te rijden.
Was voor mij de eerste echte rit met een elektrische wagen, op 1 rondje Zolder met een Nissan Leaf jaren geleden uitgenomen.
Rijdt uiteraard hemels in vergelijking met een 16 jaar oude dieselwagen, maar anderzijds doet dat zo "steriel" zijn ding dat er op een bepaalde manier weinig aan is.
Er zit weinig beleving in, uiteraard ook door het gebrek aan geluid. Het kwam niet over als een 351pk sterke wagen en ik denk dat ik dat snel beu (of gewoon) zou zijn.
Nu goed, dat probleem zal zich niet stellen want ik heb het budget er toch niet voor :D 
 

Wat zou je snel beu zijn? En wat zou het gevolg zijn? Dat je terug naar een diesel zou over willen stappen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Wat zou je snel beu zijn? En wat zou het gevolg zijn? Dat je terug naar een diesel zou over willen stappen? 

Lekker ratelen man! Dat heeft tenminste karakter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/5/2022 om 11:43, Tjeu zei:

Wat zou je snel beu zijn? En wat zou het gevolg zijn? Dat je terug naar een diesel zou over willen stappen? 

Het feit dat er minder beleving is dan bij een ICE. Deze Mustang is inzake performance een fractie sneller dan een Focus ST.
Toch ben ik zeker dat je puur naar rijden toe meer amusement zal hebben met die laatste. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/5/2022 om 13:01, ir_fuel zei:

Lekker ratelen man! Dat heeft tenminste karakter.

Dat ga ik nu eens niet missen, want daar stoor ik me geregeld aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
4 minuten geleden, Polygoon zei:

Wist niet dat deze gemaakt ging worden.
Geen idee of dit het beste design is voor een EV :lol: 

Ze zijn momenteel elektrische trucks aan het voorstellen, die pakken wel nog wat meer wind.  :D

de snellader die er bij horen hebben wel wat vermogen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Ik mag ene bestellen. Ik baal wel dat MErcedes enkel SUV in EV heeft zitten. (In het lagere segment) 

Waarom balen als je deze EQG mag bestellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/6/2022 om 11:18, tuscani zei:

Ze zijn momenteel elektrische trucks aan het voorstellen, die pakken wel nog wat meer wind.  :D

de snellader die er bij horen hebben wel wat vermogen. 

Je ziet nu veel filmpjes over die Ford F-150 Lightning, de volledig elektrische Ford. Deze kan ook je huis voorzien van stroom. Kan je de auto op kantoor op kosten van de baas laden en thuis afladen om je huis van stroom te voorzien haha.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

Je ziet nu veel filmpjes over die Ford F-150 Lightning, de volledig elektrische Ford. Deze kan ook je huis voorzien van stroom. Kan je de auto op kantoor op kosten van de baas laden en thuis afladen om je huis van stroom te voorzien haha.

 

Dat kunnen de Leaf en de Outlander al jaren. Na Fukushima heeft de overheid Nissan als chinese vrijwilliger aangeduid om een oplossing te bedenken tegen black outs. De leaf in twee richtingen stroom laten geven is daar een onderdeel van. Gezien Mitsubishi toen nog mee in het consortium zat, heeft de Outlander dezelfde techniek aan boord. 

In België is dat voorlopig nog niet legaal dacht ik, dus nog niet bruikbaar.

Probleem is dat je een omvormer hebt en terugdraaiende teller => producententarief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tjeu zei:

Dat kunnen de Leaf en de Outlander al jaren. Na Fukushima heeft de overheid Nissan als chinese vrijwilliger aangeduid om een oplossing te bedenken tegen black outs. De leaf in twee richtingen stroom laten geven is daar een onderdeel van. Gezien Mitsubishi toen nog mee in het consortium zat, heeft de Outlander dezelfde techniek aan boord. 

In België is dat voorlopig nog niet legaal dacht ik, dus nog niet bruikbaar.

Probleem is dat je een omvormer hebt en terugdraaiende teller => producententarief.

er zitten genoeg stopcontacten in de F150 zijn laadbak. dan zet je je wasmachine en droogkast thuis maar even in je bak. :D (of gewoon met een verlengsnoer natuurlijk. :D )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

In België is dat voorlopig nog niet legaal dacht ik, dus nog niet bruikbaar.

Probleem is dat je een omvormer hebt en terugdraaiende teller => producententarief.

Zou je dat niet kunnen koppelen aan een analoge meter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Zou je dat niet kunnen koppelen aan een analoge meter?

Bedoel je de digitale? Die lost veel problemen op gezien je dan geen prosumenten tarief meer hebt. 

Alleen weet ik niet of de regelgeving al rond is rond afzekering. Je wilt immers niet dat Fluvius de straat zonder stroom zet voor werken, maar dat de werkmannen toch nog een elektrocutie op kunnen lopen omdat enen zijnen auto nog stroom op het net aan het steken is... 
Bij PV is dat kortgesloten, bij thuisbatterijen ook, maar denk dat het wetgevendkader nog niet klaar was voor rondrijdende batterijen... Als iemand zin heeft het eens op te zoeken... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Tjeu said:

Bedoel je de digitale? Die lost veel problemen op gezien je dan geen prosumenten tarief meer hebt. 

Nee de analoge. Om die dan volle bak terug te draaien :D (zoals zonnepanelen dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Nee de analoge. Om die dan volle bak terug te draaien :D (zoals zonnepanelen dus)

Dat mag dus niet zonder dat aan te geven, want dan zou je dus ook prosumententarief moeten betalen. Ook het veiligheidsaspect (zie hierboven) blijft. Als ze je daar op pakken zal het je beste dag niet zijn... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Tjeu said:

Dat mag dus niet zonder dat aan te geven, want dan zou je dus ook prosumententarief moeten betalen. Ook het veiligheidsaspect (zie hierboven) blijft. Als ze je daar op pakken zal het je beste dag niet zijn... 

Ja maar dat tarief betaal ik al wegens zonnepanelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch raar dat dat in Amerika en zo allemaal wel kan een hier maar weer is niet 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Liquid Li0n zei:

Toch raar dat dat in Amerika en zo allemaal wel kan een hier maar weer is niet 

Enig idee hoeveel blackouts ze daar per jaar op het net hebben? Dat wil je hier niet hebben. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/6/2022 om 09:50, tuscani zei:

wil je even verduidelijken? want snap het niet goed. :D

 

Ik mag een nieuwe EV kiezen, wrs eentje uit onderstaande lijst.

Polestar 2 Standard Range Single Motor
ID.3 Pro Performance
ID.4 Pro
ID.4 Pro Performance
ID.5 
Q4 e-tron 35
Q4 e-tron 40
EQA 250
EQB 250
Enyaq iV 60
XC40
  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid