Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

ik kan fout zijn maar volgens mij is de eigenaar diegene die de restwaarde gaat betalen ….. 

Maar in dit geval is ze ook de “grond” of eigendom waar de paal op staat.

in dit geval dan bv de overheid ?

 

 

89B8AF30-7721-4E7A-9E9A-B882FF876FC2.png

Hoe ik het zie, bij mijn lease, is dat er geen restwaarde is na 4 jaar.
En jouw eigendomskwestie weet ik niet goed hoe of wat want bij mij komt die gewoon in m'n voortuin.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Jokke_vlo zei:

ik kan fout zijn maar volgens mij is de eigenaar diegene die de restwaarde gaat betalen ….. 

Maar in dit geval is ze ook de “grond” of eigendom waar de paal op staat.

in dit geval dan bv de overheid ?

 

 

89B8AF30-7721-4E7A-9E9A-B882FF876FC2.png

Fout. Er is geen restwaarde, de aankoopprijs wordt volledig afgeschreven in het leasecontract.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tommie zei:

Fout. Er is geen restwaarde, de aankoopprijs wordt volledig afgeschreven in het leasecontract.

🤔 ... in de praktijk is het misschien onnozel om de laadpaal van de muur te trekken nadat het afgeschreven is,  maar er is wel degelijk een restwaarde. En die restwaarde kan worden aangerekend als je het bedrijf verlaat. Ik heb het advies zo meegekregen via een hr-consultancy en het staat dus bij ons in de policy. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Logic zei:

🤔 ... in de praktijk is het misschien onnozel om de laadpaal van de muur te trekken nadat het afgeschreven is,  maar er is wel degelijk een restwaarde. En die restwaarde kan worden aangerekend als je het bedrijf verlaat. Ik heb het advies zo meegekregen via een hr-consultancy en het staat dus bij ons in de policy. 

 

 

Dat is dan een zeer kleine uitzondering. Ik zie genoeg leasecontracten. Als je voortijdig het bedrijf verlaat, is dat een andere zaak uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanpassingen aan de installatie zijn voor eigen kosten (logischerwijs), als je tijdens die 4 jaar verhuisd zijn de kosten eveneens voor de WN en na de 4 jaar gaat het eigendom over naar de WN (dus ook als je het bedrijf verlaat).

Wat bedoel je met eigendomsrecht @Jokke_vlo
Lijkt me dat je zoiets enkel plaats op jouw eigendom, nee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Aanpassingen aan de installatie zijn voor eigen kosten (logischerwijs), als je tijdens die 4 jaar verhuisd zijn de kosten eveneens voor de WN en na de 4 jaar gaat het eigendom over naar de WN (dus ook als je het bedrijf verlaat).

Wat bedoel je met eigendomsrecht @Jokke_vlo
Lijkt me dat je zoiets enkel plaats op jouw eigendom, nee?

Bij mijn vrouw zit er 10 meter kabel tot aan het aftakpunt in de prijs en ben je bij verhuis zelf verantwoordelijk voor de verplaatsingskost. Bij vroegtijdig vertrek betaal je de restwaarde. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet om in een contract te steken toch?

Wij voorzien zelf de paal en zorgen gewoon dat haar laadpas van haar werkgever ook werkt met de backoffice die wij kiezen, zo hebben we zelf in handen welke paal en kunnen we dat afstemmen met de rest van onze installatie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder verteld ben ik na de verkoop van de GR Yaris aan het kijken om mijn woon-werk verkeer elektrisch af te leggen. Per dag leg ik zo'n 75km af. 

Ik werk doorgaans de vrijdag van thuis uit, de hoop is dus om die 4 dagen af te leggen zonder te laden en de vrijdag overdag via mijn zonnepanelen de wagen voordelig op te laden.

Is iedereen nog overtuigd dat EV rijden nog steeds de juiste keuze is? Ook al zijn de electriciteitsprijzen in de afgelopen anderhalf jaar x3 gegaan (voor de wintermaanden)?

De EV waar ik naar kijk is een Opel Corsa-e facelift die vanaf de jaarwisseling beschikbaar komt (400kms range).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tommie zei:

Dat is dan een zeer kleine uitzondering. Ik zie genoeg leasecontracten. Als je voortijdig het bedrijf verlaat, is dat een andere zaak uiteraard.

Ik bedoel de car policy. Da’s een afzonderlijk contract tussen werkgever en werknemer waarin beschreven wordt wat kan en wat niet. Vroeger was dat iets simplistisch, de boetes zijn voor uw eigen rekening; na 2 keer een ongeluk in fout betaal je de franchise; auto niet gebruiken voor wedstrijden … 🤣

… is een document van 10 bladzijden geworden met uitbreidingen over de laadpas, snelladen / thuisladen, laadpaal, … 

Ik zeg niet dat we ‘t gaan doen, maar het staat in de policy dat het kan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mrbbs zei:

De EV waar ik naar kijk is een Opel Corsa-e facelift die vanaf de jaarwisseling beschikbaar komt (400kms range).

Trek daar al maar 20% vanaf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

Trek daar al maar 20% vanaf. 

Ja ben ik mij van bewust.

Als het echt moet zou het net te doen moeten zijn aangezien het tussendoor wegen zijn waar ik nooit harder dan 70 rijd. Voor niet woon-werk verkeer reken ik 70% van de opgegeven range in de zomer en 50% in de winter. Woon-werk verkeer is echt treintje rijden waar je toch stuk zuiniger rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, mrbbs zei:

Ja ben ik mij van bewust.

Als het echt moet zou het net te doen moeten zijn aangezien het tussendoor wegen zijn waar ik nooit harder dan 70 rijd. Voor niet woon-werk verkeer reken ik 70% van de opgegeven range in de zomer en 50% in de winter. Woon-werk verkeer is echt treintje rijden waar je toch stuk zuiniger rijdt.

Als het je eigen geld is, dan zou ik voor een tweedehands Tesla gaan of een (nieuwe) Kia EV6/Hyundai ioniq5. De Koreanen wegens de enige betaalbare 800V wagens. Die batterij technologie staat bij die mannen gewoon al een generatie verder dan bij de ander mainstream merken.

Tesla is ook nog oude 400V technologie, maar het ontwerp en packaging staat gewoon op een ander niveau, weg van het klassieke denken. Qua kinderziektes hebben die al meer watertjes doorzwommen dan andere merken die nu pas deftig in het EV bad duiken. En je hebt dan ook nog eens het laadpalen netwerk. 

Al de rest zou ik nooit met eigen centen kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tjeu zei:

Als het je eigen geld is, dan zou ik voor een tweedehands Tesla gaan of een (nieuwe) Kia EV6/Hyundai ioniq5. De Koreanen wegens de enige betaalbare 800V wagens. Die batterij technologie staat bij die mannen gewoon al een generatie verder dan bij de ander mainstream merken.

Tesla is ook nog oude 400V technologie, maar het ontwerp en packaging staat gewoon op een ander niveau, weg van het klassieke denken. Qua kinderziektes hebben die al meer watertjes doorzwommen dan andere merken die nu pas deftig in het EV bad duiken. En je hebt dan ook nog eens het laadpalen netwerk. 

Al de rest zou ik nooit met eigen centen kopen. 

Probleem is dat ik er zoveel geld niet wil aan geven. Tesla's vind ik bovendien echt lelijk (Model S is dan nog cava) maar die interieurs zijn echt een no-go voor mij. Kia EV6 is te klein voor mij aangezien ik gewoon niet rechtop kan zitten. Ioniq5 vind ik echt plomp overkomen. EV6 is een stuk eleganter maar zoals gezegd is dat teveel geld voor mij. In de Corsa-e kan ik trouwens wel goed zitten en die heeft nog een normaal uitziend interieur. Noem mij ouderwets maar al die schermen en pooier verlichting in het interieur hoeven voor mij niet. Enige auto met veel scherm die ik wel ok vind is dan nog de Honda e. Echt een aangenaam, huislijk interieur.  Echter is dat geen optie wegens de belachelijke range..

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, mrbbs zei:

Probleem is dat ik er zoveel geld niet wil aan geven. Tesla's vind ik bovendien echt lelijk (Model S is dan nog cava) maar die interieurs zijn echt een no-go voor mij. Kia EV6 is te klein voor mij aangezien ik gewoon niet rechtop kan zitten. Ioniq5 vind ik echt plomp overkomen. EV6 is een stuk eleganter maar zoals gezegd is dat teveel geld voor mij. In de Corsa-e kan ik trouwens wel goed zitten en die heeft nog een normaal uitziend interieur. Noem mij ouderwets maar al die schermen en pooier verlichting in het interieur hoeven voor mij niet. Enige auto met veel scherm die ik wel ok vind is dan nog de Honda e. Echt een aangenaam, huislijk interieur.  Echter is dat geen optie wegens de belachelijke range..

Kijk zeker ook eens in NL voor de Kia EV6, daar reeds beschikbaar vanaf 48990eur ipv 64090eur in BE. Mogelijks wel iets mindere uitrusting. Zelfde voor de Ioniq 5 trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Race7 zei:

Kijk zeker ook eens in NL voor de Kia EV6, daar reeds beschikbaar vanaf 48990eur ipv 64090eur in BE. Mogelijks wel iets mindere uitrusting. Zelfde voor de Ioniq 5 trouwens.

Op EV's zit geen BPM zeker? Anders zou dat zeer interessant zijn 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, mrbbs zei:

Probleem is dat ik er zoveel geld niet wil aan geven. Tesla's vind ik bovendien echt lelijk (Model S is dan nog cava) maar die interieurs zijn echt een no-go voor mij. Kia EV6 is te klein voor mij aangezien ik gewoon niet rechtop kan zitten. Ioniq5 vind ik echt plomp overkomen. EV6 is een stuk eleganter maar zoals gezegd is dat teveel geld voor mij. In de Corsa-e kan ik trouwens wel goed zitten en die heeft nog een normaal uitziend interieur. Noem mij ouderwets maar al die schermen en pooier verlichting in het interieur hoeven voor mij niet. Enige auto met veel scherm die ik wel ok vind is dan nog de Honda e. Echt een aangenaam, huislijk interieur.  Echter is dat geen optie wegens de belachelijke range..

Kan niet geloven dat een EV6 te klein is maar een Corsa, of all cars, dan de ultieme oplossing is ...

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Polygoon zei:

Kan niet geloven dat een EV6 te klein is maar een Corsa, of all cars, dan de ultieme oplossing is ...

Volgens wat ik online vind is de Corsa ongeveer 1,1cm ruimer dan de Kia. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Volgens wat ik online vind is de Corsa ongeveer 1,1cm ruimer dan de Kia. 

Je houdt het niet voor mogelijk voor zo'n lel van een auto maar de zetel in de Corsa kan echt laag waardoor ik er net in pas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tjeu zei:

Als het je eigen geld is, dan zou ik voor een tweedehands Tesla gaan of een (nieuwe) Kia EV6/Hyundai ioniq5. De Koreanen wegens de enige betaalbare 800V wagens. Die batterij technologie staat bij die mannen gewoon al een generatie verder dan bij de ander mainstream merken.

Tesla is ook nog oude 400V technologie, maar het ontwerp en packaging staat gewoon op een ander niveau, weg van het klassieke denken. Qua kinderziektes hebben die al meer watertjes doorzwommen dan andere merken die nu pas deftig in het EV bad duiken. En je hebt dan ook nog eens het laadpalen netwerk. 

Al de rest zou ik nooit met eigen centen kopen. 

 

Naar mijn gevoel is die 800V technologie echt overkill. Das handig als ge onderweg moet snel laden, maar daar hebt ge maar bitter weinig aan als ge 75-80% van de tijd thuis of aan een gewone laadpaal op laadt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mrbbs zei:

Je houdt het niet voor mogelijk voor zo'n lel van een auto maar de zetel in de Corsa kan echt laag waardoor ik er net in pas.

Hoe groot ben je dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Joske zei:

 

Naar mijn gevoel is die 800V technologie echt overkill. Das handig als ge onderweg moet snel laden, maar daar hebt ge maar bitter weinig aan als ge 75-80% van de tijd thuis of aan een gewone laadpaal op laadt.

Het is meer dan dat. Uw efficiëntie ligt gewoon een stuk hoger omdat je minder warmteverliezen hebt doordat je de stroom lager kan houden. En dat heeft dan ook weer een positief effect op zowel de levensduur als de (brand) veiligheid. 

Daarnaast heb je door al die voordelen ook kans op een hogere restwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tjeu zei:

Het is meer dan dat. Uw efficiëntie ligt gewoon een stuk hoger omdat je minder warmteverliezen hebt doordat je de stroom lager kan houden.

Dit.

Daarom transporteren ze ook elektriciteit over HOOGspanningslijnen.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ICM zei:

Dit.

Daarom transporteren ze ook elektriciteit over HOOGspanningslijnen.

ik dacht dat dat was om er niet met een vrachtwagen tegen te rijden.

 

34/3 ik ben weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar voor ik vertrek nog even dit :D

weekendje weg geweest naar de ardennen. 130km naar ginds, vertrokken met 95% en aangekomen met 48%. Daar wat rondcrossen (ook een 50km ofzo) en terug naar huis via verschillende omwegen want heel vlaanderen zat in de ardennen en dus ook op de ring. (pakweg 150km dus)

kheb ginds een 10% bijgeladen, toen ik aan de okay daar een dats-lader zag. (shellregarche werkt daar dus ook op) en even ook aan het huisje gehangen. we zijn vertrokken met een 52% en waren terug thuis met 16%.  (dus een 330km gereden om van 95% naar 5% te gaan)

vlot gelukt dus, maar het moest dus ook niet verder zijn, om geen tussenstop te moeten maken. je merkt het effect van het kouder worden dus al. (en natuurlijk grotendeels autostrade rijden. )

 

er is een update geweest ook bij tesla, en je krijgt dus wat info over je batterijgebruik, bij mij kwam er wel op dat ik ...% minder verbruikt zou hebben door 110km/u rijden ipv de 127, en dat agressief optrekken ...% van de batterij gekost heeft. Voor de rest enkel nog de opmerking dat de gps (google) van Tesla beter is dan de gewone gps'en van andere merken. (lexus, bmw en mercedes reden verloren om het huisje te vinden, tesla nam zonder problemen de correcte weg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid