Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ja deels waar, maar gaf je vroeger ook een bidon naft mee aan je klanten?

Nu goed als winkel is de vraag of dat op je parking moet. Bij ons is het vooral voor wat komen gaat met eigen personeel. Het is niet echt de bedoeling dat bezoekers hier gratis komen tanken. Is vooral voor eigen gebruik. 

Niet gedacht om dat buiten je openingsuren open te zetten voor het publiek (tegen betaling uiteraard)? 
Kan je voor 200% in je boekhouding steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Nee, ik moet geen vreemden 's nachts op de parking, bovendien zou ik het hek moeten open laten. 

Ah, een afgesloten parking. Makes sense dan inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Ja deels waar, maar gaf je vroeger ook een bidon naft mee aan je klanten?

Nu goed als winkel is de vraag of dat op je parking moet. Bij ons is het vooral voor wat komen gaat met eigen personeel. Het is niet echt de bedoeling dat bezoekers hier gratis komen tanken. Is vooral voor eigen gebruik. 

dat was mijn eerste vraag. 😉

je sprak van niet gratis, en mijn vraag was dan voor klanten en of personeel. dus je personeel gaat gratis kunnen laden

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Nee, ik moet geen vreemden 's nachts op de parking, bovendien zou ik het hek moeten open laten. 

Nope. Beschikbaar zetten tijdens kantooruren volstaat. 
Prima als dat beschikbaar is van 8u-17u bijvoorbeeld en erna afgesloten wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht ff : ik wil geen vreemd volk op mijn bedrijf.

En twee: onze parking staat meestal wel goed vol. Ik hoef geen extra volk aan te trekken. 
 

Als dat de manier is dat ik een cent moet bijverdienen, moet ik een andere job zoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Wacht ff : ik wil geen vreemd volk op mijn bedrijf.

Aha. Dat is iets anders. Dan moet je het niet doen. Al is de vraag nog maar wie de moeite zou doen om de auto bij jou te komen laden aan 7(?) kW. Zal in de praktijk niet veel voorvallen vermoed ik. Op de maand dat ze bij ons staan in een industriepark in Tienen, is er zich iig nog niemand komen aanbieden. 

Denk dat Polygoon enkel met de beste bedoeling meegaf dat het mogelijk is om de investering die je sowieso doet, 200% aftrekbaar te maken. Niet om je te leren hoe je er een businessmodel van moet maken. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/11/2022 om 14:16, tuscani zei:

het laden gaat  veel trager en kost je wat? een paar euro's?  ik zie dat als een soort van klantenbinding/vriendelijkheid.

gaat dat veel gebruikt worden? waarschijnlijk niet, maar er is eens over je winkel gesproken. 

😉

 

En is goedkoper en geeft meer reclame dan ik zeg maar wat, een vermelding in de gouden gids:D

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/19/2022 at 3:13 PM, JanC said:

want op zich is het absurd om honderden kilo's batterijen in een auto te proppen die je constant meezeult, ook al heb je strikt genomen maar een paar keer per jaar de volledige range nodig in één rit.

Als je geen 300km ver geraakt op 1 lading dan heb je dat toch wel meer dan 1 keer nodig per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

2 ritten van 150km enkel op 1 dag is toch niet zo uitzonderlijk? Zou die toch graag doen zonder te moeten gaan "tanken".

Dat is voor veel mensen hooguit iets dat ze maandelijks doen. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Vlaanderen wonen en 150km enkel rijden wil toch voor de meesten zeggen "buiten Vlaanderen gaan". Vlaanderen is maar een goeie 200km breed en 80 km hoog en we wonen niet allemaal aan de rand.

Als wij -los van de jaarlijkse reis- 4 keer per jaar over de 100km enkel gaan, dan zal het al veel zijn..  

Vroeger als ik de baan deed was dat uiteraard wekelijkse kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Tjeu zei:

In Vlaanderen wonen en 150km enkel rijden wil toch voor de meesten zeggen "buiten Vlaanderen gaan". Vlaanderen is maar een goeie 200km breed en 80 km hoog en we wonen niet allemaal aan de rand.

Als wij -los van de jaarlijkse reis- 4 keer per jaar over de 100km enkel gaan, dan zal het al veel zijn..  

Vroeger als ik de baan deed was dat uiteraard wekelijkse kost.

Is toch leuk, buiten Vlaanderen gaan? Nederland, Wallonië, Duitsland...

Voor het grootste deel van de Kempen en Limburg is de kust trouwens ook al minstens 150km.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Tjeu zei:

Dat is voor veel mensen hooguit iets dat ze maandelijks doen. 

Dat lijkt mij toch al méér dan frequent genoeg om het onacceptabel te vinden dat je daarvoor moet gaan tanken? Heen en terug naar de oma hier is ook zoiets, leuk als je dan nog eens 20 min erbij moeten doen om aan een lader te gaan staan met twee kinderen op de achterbank. Een hoofdwagen die niet vrolijk 400 km een dag kan bij vriesweer is voor mij een rond-de-kerktoren-apparaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze er maar al aan wennen, want hun eerste auto zal elektrisch zijn. 😀

Ik vind het dus dikke zever dat je niet effe een kwartiertje kan gaan laden, 1x per maand, tijdens de weekends als je naar oma gaat, met de kinderen erbij. Heb je dan zo’n moeilijke kinderen?

Mensen die zo’n mening hebben zijn gewoon zeurpieten en vooral schrijkschijters, want ze durven niet elektrisch rijden, maar durven dat niet toe te geven. 😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, BMWMB zei:

Laat ze er maar al aan wennen, want hun eerste auto zal elektrisch zijn. 😀

Ik vind het dus dikke zever dat je niet effe een kwartiertje kan gaan laden, 1x per maand, tijdens de weekends als je naar oma gaat, met de kinderen erbij. Heb je dan zo’n moeilijke kinderen?

Mensen die zo’n mening hebben zijn gewoon zeurpieten en vooral schrijkschijters, want ze durven niet elektrisch rijden, maar durven dat niet toe te geven. 😜

Ik maakte de opmerking vooral omdat de vraag werd geopperd "is dat wel nodig, +300 km rijbereik?". Ik vind van wel. Hier thuis is er één wagen lease en één privé. Voor de lease zullen we moeten volgen wat er ons wordt opgelegd dus daar loert elektrisch om de deur. De privé zou perfect elektrisch kunnen voor zijn gebruik (hoewel, mogelijkheid om eens een remorkje +2 ton te trekken?) want die doet misschien 10 keer per maand meer dan 40 km op een dag, en één keer per jaar meer dan 200 km op een dag.

Natuurlijk, als je dan moet vaststellen dat die wagen op benzine met de elektriciteitsprijzen van tegenwoordig in feite niet veel duurder is in de running (nu niet de mijne specifiek want is een zuipschuit) en véél goedkoper in aankoop, dan zie ik nog niet in waarom ik nu privé elektrisch zou gaan. Ik zal eens rap zijn, 50k of meer gaan ophoesten voor iets dat per laadbeurt in de winter amper 300 km ver raakt...

Op heden, wat is nu effectief het voordeel van de elektrische wagen voor de privé persoon? In mijn ogen enkel het comfort van de stilte en de zachtheid van de aandrijving. De algemene inzetbaarheid is gewoon lager voor gelijkaardige bedragen (misschien zelfs met onbeperkt budget), zowel qua binnenruimte, sleepvermogen als autonomie.

Ik vergelijk het met mijn gsm, als ik daar geen dag meer mee door kan op één lading vliegt die ook onherroepelijk buiten voor een nieuwe. Je kan dan zeggen "goh, ergens 15 min laden en je kan weer verder". Allemaal waar, maar dat is gedoe waar ik liever niet mee zit. Hetzelfde gaat ook op voor een wagen, zolang elektrisch het autonomieprobleem blijft hebben en zo lang ik degelijke alternatieven kan kopen, denk ik dat de privé wagen fossiel blijft.

Ik zie zeker toekomst in elektrisch, en ik juich de vorderingen daar alleen maar toe (toch als ik mijn petrolhead petje even af zet), maar men ook durven toegeven dat de energieopslag technologie voor EV's maar magertjes is.

 

aangepast door glennvc
  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Polygoon said:

Je hebt gelijk. 
Er zijn echter al wel wat EV's die ook in de winter makkelijk die +300km rijbereik hebben. 

Hij heeft het vooral over de euro's 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 2 weken geleden op en af naar Knokke gereden. Afstand 130km enkel.

Gestart met 407km rijbereik, volledig opgeladen. Toegekomen met 200km resterend rijbereik. Ter plaatse kunnen laden omdat ik niet onderweg wou laden.

De terugweg gaf bij aankomst 150km minder aan dan het vertrek met snelheden tussen de 120 en 135.

Ik vind dat een beetje het enige grote minpunt aan het rijbereik, je kan moeilijk inschatten wat het verbruik effectief zal geven.

In dit voorbeeld 260km rit en 350km van het bereik afgesplitst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid