Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, ir_fuel zei:

t is nog altijd interessanter van 50K aan een 50% aftrekbare wagen te hangen dan 120K aan een 100% aftrekbare.

Dat is wat ik bedoel met een ondoordachte keuze o.b.v. fiscaliteit 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

Ik mag hopen dat je dat niet verbaast?

Tuurlijk niet maar bewijst dat range een probleem blijft voor lange afstanden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

t is nog altijd interessanter van 50K aan een 50% aftrekbare wagen te hangen dan 120K aan een 100% aftrekbare.

Niet in VAA 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, dragonfly said:

Niet in VAA 😄 

VAA is nog altijd berekend op de catalogusprijs. 12% op 6/7 van 50K = 5.1K

4% op 6/7e van 120K = 4.1K

Dat scheelt 80 euro bruto per maand.

80 euro per maand bespaard, maar wel 70K meer uitgegeven in aanschaf ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

VAA is nog altijd berekend op de catalogusprijs. 12% op 6/7 van 50K = 5.1K

4% op 6/7e van 120K = 4.1K

Dat scheelt 80 euro bruto per maand.

80 euro per maand bespaard, maar wel 70K meer uitgegeven in aanschaf ....

Nu ben je appelen met peren aan het vergelijken. Lada vs BMW. Van jou ben ik dat niet gewoon 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, dragonfly said:

Nu ben je appelen met peren aan het vergelijken. Lada vs BMW. Van jou ben ik dat niet gewoon 😉 

Ja want voor 50K koop je geen deftige auto en moet je in een Lada zitten?

Iemand die beweert een auto van 100+K te kopen "om geld te besparen", sorry, maar die heeft ze toch niet allemaal op een rijtje. En dan al helemaal niet als hij een in zijn ogen groot compromis moet sluiten om dat te kunnen en dus een EV te kopen half tegen zijn zin.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

Tuurlijk niet maar bewijst dat range een probleem blijft voor lange afstanden.

Je zoekt bewijs voor reeds bewezen nadelen, of? :D 

Ik denk niet dat iemand gaat beweren dat dat de perfecte lange afstandscruisers zijn. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

Nu ben je appelen met peren aan het vergelijken. Lada vs BMW. Van jou ben ik dat niet gewoon 😉 

 

1 uur terug, ir_fuel zei:

Ja want voor 50K koop je geen deftige auto en moet je in een Lada zitten?

Iemand die beweert een auto van 100+K te kopen "om geld te besparen", sorry, maar die heeft ze toch niet allemaal op een rijtje. En dan al helemaal niet als hij een in zijn ogen groot compromis moet sluiten om dat te kunnen en dus een EV te kopen half tegen zijn zin.

 

 

Alsof een Lada een straf is!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

VAA is nog altijd berekend op de catalogusprijs. 12% op 6/7 van 50K = 5.1K

4% op 6/7e van 120K = 4.1K

Dat scheelt 80 euro bruto per maand.

80 euro per maand bespaard, maar wel 70K meer uitgegeven in aanschaf ....

Voor 50k heb je een Model Y. Heb je voor dat geld eigenlijk nog een gelijkwaardige hybride of zijn we al op het punt dat EV goedkoper is? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tjeu said:

Voor 50k heb je een Model Y. Heb je voor dat geld eigenlijk nog een gelijkwaardige hybride of zijn we al op het punt dat EV goedkoper is? 

Wat is je definitie van gelijkwaardig?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat is je definitie van gelijkwaardig?

 

Formaat (binnen ruimte) en uitrusting. Mag op beiden iets minder scoren wegens beter qua range.

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Tjeu said:

Formaat (binnen ruimte) en uitrusting. Mag op beiden iets minder scoren wegens beter qua range.

Je hebt een Mazda CX-60 hybride voor dat geld.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

t is nog altijd interessanter van 50K aan een 50% aftrekbare wagen te hangen dan 120K aan een 100% aftrekbare.

Alleen snappen velen dat nog altijd niet want de boekhouder heeft gezegd dat ze een elektrische moesten kopen want die konden ze 100% aftrekken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, ir_fuel said:

t is nog altijd interessanter van 50K aan een 50% aftrekbare wagen te hangen dan 120K aan een 100% aftrekbare.

Ik moet mezelf corrigeren:

t is nog altijd interessanter van 50K aan een 0% aftrekbare wagen te hangen dan 120K aan een 100% aftrekbare.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/3/2023 om 15:33, ir_fuel zei:

Iemand die beweert een auto van 100+K te kopen "om geld te besparen", sorry, maar die heeft ze toch niet allemaal op een rijtje. En dan al helemaal niet als hij een in zijn ogen groot compromis moet sluiten om dat te kunnen en dus een EV te kopen half tegen zijn zin.

 

 

Vriend van mij leased nu al een jaar een 320d. Kost hem een 1500€ per maand( zegt hij) Heeft nu een X5 5.0e besteld en opnieuw zegt hij gaat hem dat niet duurder uitkomen omdat hij die 100% fiscaal kan inbrengen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik moet mezelf corrigeren:

t is nog altijd interessanter van 50K aan een 0% aftrekbare wagen te hangen dan 120K aan een 100% aftrekbare.

 

0 eur uitgeven is nog interessanter. Wat is je punt? Een hybrideversie van een bepaald model gaat nooit 70k meer kosten dan een diesel of benzineversie met hetzelfde vermogen, van dat model

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Asserti zei:

0 eur uitgeven is nog interessanter. Wat is je punt? Een hybrideversie van een bepaald model gaat nooit 70k meer kosten dan een diesel of benzineversie met hetzelfde vermogen, van dat model

Net zoals een ev geen 20k meer gaat kosten dan een gelijkwaardige hybride of ice. 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/3/2023 om 18:14, ir_fuel zei:

Je hebt een Mazda CX-60 hybride voor dat geld.

En wat is dan het voordeel van de CX-60 tov de Tesla?
Dat je daar elke week mee moet gaan tanken ipv 1x per jaar aan een snellader te gaan hangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, anders zei:

En wat is dan het voordeel van de CX-60 tov de Tesla?
Dat je daar elke week mee moet gaan tanken ipv 1x per jaar aan een snellader te gaan hangen?

Heb je het artikel gelezen? 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Polygoon zei:

Heb je het artikel gelezen? 🙂 

Ja, maar ik zie daar in geen enkel argument pro-hybride eigenlijk? Jurgen zijn punten zijn:

1) Elektrisch rijden is duurder geworden => Benzinerijden is nog veel duurder geworden...

2) "stilstaan kost geld" => klopt niet, als hij had gewacht tot het warmer was geweest, dan was zijn range ook gewoon terug geklommen

3) "Wil ik 's avonds nog naar Brussel als ik overdag al heb rondgereden, geen sprake van" => Als jij overdag al +400km (=2x heel België door) gereden hebt, klopt dat idd...

Er is imo 1 negatief punt aan EV's, en dat is dat ze een stuk minder rijplezier (in de "drivers car"-manier) geven. Maar alle punten die ze in dat artikel aanhalen, zijn gewoon zever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, anders zei:

Elektrisch rijden is duurder geworden => Benzinerijden is nog veel duurder geworden...

Prijs van benzine is niet maal 2 gegaan. Op een gegeven moment was stroom 5x zo duur 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, dragonfly zei:

Prijs van benzine is niet maal 2 gegaan. Op een gegeven moment was stroom 5x zo duur 😉 

En een groot deel van de mensen had een vast contract en heeft daar weinig van gevoeld...
En de prijzen aan de snelladers zijn helemaal niet *5 gegaan hoor.

Daarnaast rij ik 19 kWh/100km. Dat is aan de huidige prijs dus 4.75€/km. Daar heb je momenteel 2.5l benzine voor, en met mijn benzinewagen rij ik 9l/100km...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, anders zei:

Ja, maar ik zie daar in geen enkel argument pro-hybride eigenlijk? Jurgen zijn punten zijn:

1) Elektrisch rijden is duurder geworden => Benzinerijden is nog veel duurder geworden...

2) "stilstaan kost geld" => klopt niet, als hij had gewacht tot het warmer was geweest, dan was zijn range ook gewoon terug geklommen

3) "Wil ik 's avonds nog naar Brussel als ik overdag al heb rondgereden, geen sprake van" => Als jij overdag al +400km (=2x heel België door) gereden hebt, klopt dat idd...

Er is imo 1 negatief punt aan EV's, en dat is dat ze een stuk minder rijplezier (in de "drivers car"-manier) geven. Maar alle punten die ze in dat artikel aanhalen, zijn gewoon zever.

Jurgen heeft geen lader thuis, dus Jurgen staat vaker dan 1x per jaar aan de snellader.
Voor Jurgen is er dus wel een groter verschil tussen hybride en EV, omdat Jurgen een ondoordachte keuze maakte geblindeerd door fiscaliteit 🙂 

En dan was de vraag, welke gelijkaardige hybride heb je voor dat budget > Mazda CX-60.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

Jurgen heeft geen lader thuis, dus Jurgen staat vaker dan 1x per jaar aan de snellader.
Voor Jurgen is er dus wel een groter verschil tussen hybride en EV, omdat Jurgen een ondoordachte keuze maakte geblindeerd door fiscaliteit 🙂 

En dan was de vraag, welke gelijkaardige hybride heb je voor dat budget > Mazda CX-60.

 

Maar Jurgen heeft zelfs geen oplader thuis nodig. Jurgen komt met een verzonnen ideetje "als ik na 400km overdag te rijden, nog naar Brussel wil, gaat dat niet". Ik durf er wel geld op zetten dat dit in praktijk nog nooit is voorgevallen bij Jurgen hoor.

Jurgen is waarschijnlijk gewoon regelmatig vergeten om de stekker in te steken. Maar als je vergeet te tanken val je natuurlijk ook stil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid