Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

doet me denken aan die Tesla van Hoovies Garage. die heeft via een firma in amerika enkel de cellen kunnen laten vervangen die nodig waren.

best interessant filmpje:

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Er wordt ook veel bullshit verkocht op het internet.
Als je de kop van dit artikel leest zou je denken dat ze effectief in het batterijpakket zaken gefixt hebben:
https://topgear.nl/autonieuws/right-to-repair-tesla-zelf-repareren-scheelt-13000-euro/

Blijkt dat gewoon een aansluiting van koelwater wat afgebroken. Ze draad getapt hebben om er zo een nieuwe nippel in te kunnen vijzen. 
Ja dat noem ik geen "batterij" herstellen... 

Rich rebuilds volg ik al van dag 1, toen z'n kanaal nog een andere naam had. De allereerste Tesla's ontmantelde hij helemaal met een keukenmes, bij wijze van spreke en vaak effectief zo, crazy chaotisch. Maar dat zijn dan wel de mannen die je nodig hebt om zo'n herstellingen te doen. Da's wat ik al eerder zei, bij Tesla is dan niemand capabel om die gebroken aansluiting te repareren en rekenen ze maar een gans nieuw pack aan. Idem als daar één van de modules de geest laat en het pack compromitteert. Voor >15.000,- is er nochtans een beetje tijd/geld voor creatievere oplossingen te bedenken ipv gewoon een compleet nieuw pack.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je geld voor de oude batterij? Hoeveel compenseert dat de kost van een nieuwe batterij? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

€13k is blijkbaar de kostprijs voor een refurbished packet bij Tesla (voor de 85). Je huidige batterij moet je daarvoor inleveren... Zit dus al in de prijs 😞 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, jan.van.gent said:

€13k is blijkbaar de kostprijs voor een refurbished packet bij Tesla (voor de 85). Je huidige batterij moet je daarvoor inleveren... Zit dus al in de prijs 😞 

Op een auto van 100K lijkt me dat normaal. Wat kost een blok in een auto van dezelfde prijsklasse?

De vraag is enkel of je vaker battery packs gaat moeten vervangen in een EV dan motorblokken in een ICE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een volledig nieuw blok waar je geen stukken kan reviseren of hergebruiken + werkuren zal iets van 10 000 euro zijn.

 

hoeveel is nieuw bij Tesla en incl werkuren?

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, Liquid Li0n said:

een volledig nieuw blok waar je geen stukken kan reviseren of hergebruiken + werkuren zal iets van 10 000 euro zijn.

Toch niet in een auto van 100K. Ga maar eens een nieuw M2 blok vragen bij BMW 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Op een auto van 100K lijkt me dat normaal. Wat kost een blok in een auto van dezelfde prijsklasse?

De vraag is enkel of je vaker battery packs gaat moeten vervangen in een EV dan motorblokken in een ICE.

Duur blok ken ik geen prijzen van. 1.6hdi psa was paar jaar terug 4500 euro excl btw, excl randorganen en excl werk. Tegen dat het erin zat was de eindfactuur incl btw letterlijk dubbel zo hoog (voor nieuwe C4 waarbij een extern verkoper bij het 1000km onderhoud de olieplug niet met de sleutel vast had gedraaid en de wagen bij ons had binnen gestoken voor de werken nadat het dus zonder olie was gevallen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, ir_fuel zei:

Snap je het verschil niet tussen een roetfilter en een battery pack? Of wil je gewoon koppig doen?

Bij elke fabrikant is het: battery pack probleem --> vervangen die hap. Kost? Goh ergens rond de 20.000 euro. Daarvoor reviseer je een ganse ICE motor bij een race tuner en steek je er 100pk extra in, atmosferisch.

Onjuist. BMW heeft niet zo'n toegelijmd pack als Tesla. Het is perfect mogelijk om een aparte module te vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Duur blok ken ik geen prijzen van. 1.6hdi psa was paar jaar terug 4500 euro excl btw, excl randorganen en excl werk. Tegen dat het erin zat was de eindfactuur incl btw letterlijk dubbel zo hoog (voor nieuwe C4 waarbij een extern verkoper bij het 1000km onderhoud de olieplug niet met de sleutel vast had gedraaid en de wagen bij ons had binnen gestoken voor de werken nadat het dus zonder olie was gevallen)

De hyundai indertijd was 3k incl werk.

Crazy dat ze dat geld in die kar gestoken hebben,maar ze zouden het met verkoop er nog uitgehaald hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gewoon ik zei:

De hyundai indertijd was 3k incl werk.

Crazy dat ze dat geld in die kar gestoken hebben,maar ze zouden het met verkoop er nog uitgehaald hebben.

Bij de Hyundai of de citroen? Bij de citroen is de eindklant nooit op de hoogte gebracht. Schade is voorgekomen tijdens proefrit door garage na onderhoud. Die wou geen gezichtsverlies lijden en is dus allemaal achter de eindklant zijn rug in orde gebracht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Bij de Hyundai of de citroen? Bij de citroen is de eindklant nooit op de hoogte gebracht. Schade is voorgekomen tijdens proefrit door garage na onderhoud. Die wou geen gezichtsverlies lijden en is dus allemaal achter de eindklant zijn rug in orde gebracht. 

Hyundai. Blok is naar de kloten gedraaid omdat de olie vol keramisch poeder van de catalysator zat.

Dr nieuwe cat die eronder ging was een "geste" van hyundai.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, jan.van.gent zei:

Er wordt ook veel bullshit verkocht op het internet.
Als je de kop van dit artikel leest zou je denken dat ze effectief in het batterijpakket zaken gefixt hebben:
https://topgear.nl/autonieuws/right-to-repair-tesla-zelf-repareren-scheelt-13000-euro/

Blijkt dat gewoon een aansluiting van koelwater wat afgebroken. Ze draad getapt hebben om er zo een nieuwe nippel in te kunnen vijzen. 
Ja dat noem ik geen "batterij" herstellen... 

 

Blijkbaar kan je bij Tesla wel je batterij laten vervangen, is dan wel steeds een refurbished exemplaat, en krijg je dan 4j of 80.000 km garantie.
Kostprijs: €12k voor een 85.

Zeker ook laatste 3-4 pagina in deze thread nalezen:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-model-s85-grote-batterij-overleden.262636/page-15

Dit is correct, mijn nonkel heeft de batterij van zijn tesla model s 85 laten vervangen voor 12k. Auto's is 10jaar oud en ongeveer 250000 km met gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stellantis – de moedermaatschappij van Ram – heeft de specificaties van de 1500 REV nu bekendgemaakt. Die zijn niet mals, kunnen we je vertellen. Geïnteresseerden kunnen kiezen uit twee gigantische accupakketten: 168 kWh en 229 kWh. Met het ‘kleine’ accupakket komt de pickup 563 kilometer ver. Ter vergelijking: een Volkswagen ID.5 – een doodgewone Europese EV – haalt 50 kilometer minder met slechts 77 kWh.

 

RAM-1500-REV-2-1140x601.jpg

805 kilometer

Met de grote accu schopt de rijdende stroomcentrale het tot 805 kilometer. Bij een snellader jaag je volgens de fabrikant in 10 minuten 177 kilometers in het accupakket. Laden kan namelijk tot 350 kW. Hoelang hij thuis aan de laadpaal moet voor een volledige laadbeurt, is niet duidelijk. We gokken: zeer lang. Via enkel een huishoudelijk stopcontact laden duurt met het Amerikaanse 110 volt-stroomnet enkele weken, vermoeden we.

RAM-1500-REV-4-1140x601.jpg

6.350 kilo

De motoren van de Ram zijn goed voor 654 pk en 840 Nm koppel. In slechts 4,5 seconden raast het gevaarte van 0 naar 100 km/u. Het maximale laadvermogen ligt op 1.225 kilogram en – schrik niet – hij kan tot 6.350 kilo trekken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

805 kilometer

Met de grote accu schopt de rijdende stroomcentrale het tot 805 kilometer. Bij een snellader jaag je volgens de fabrikant in 10 minuten 177 kilometers in het accupakket. Laden kan namelijk tot 350 kW. Hoelang hij thuis aan de laadpaal moet voor een volledige laadbeurt, is niet duidelijk. We gokken: zeer lang. Via enkel een huishoudelijk stopcontact laden duurt met het Amerikaanse 110 volt-stroomnet enkele weken, vermoeden we.

 

 

Dat je als automagazine hier geen antwoord op kan geven, is bedroevend. Je hebt nl. alle parameters voor handen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tommie zei:

Dat je als automagazine hier geen antwoord op kan geven, is bedroevend. Je hebt nl. alle parameters voor handen.

goh, je kan evengoed thuis laden aan 2 kW of aan 22kW. dus begrijp het wel, het is eerder ludiek geschreven. (omdat ze de zin erna "enkele weken" schrijven. denk idd, dat je zo'n batterij best aan snelladers hangt dan aan een granny. (al hoeft ze natuurlijk nooit vol te zijn om hier rond te rijden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

Stellantis – de moedermaatschappij van Ram – heeft de specificaties van de 1500 REV nu bekendgemaakt. Die zijn niet mals, kunnen we je vertellen. Geïnteresseerden kunnen kiezen uit twee gigantische accupakketten: 168 kWh en 229 kWh. Met het ‘kleine’ accupakket komt de pickup 563 kilometer ver. Ter vergelijking: een Volkswagen ID.5 – een doodgewone Europese EV – haalt 50 kilometer minder met slechts 77 kWh.

 

RAM-1500-REV-2-1140x601.jpg

805 kilometer

Met de grote accu schopt de rijdende stroomcentrale het tot 805 kilometer. Bij een snellader jaag je volgens de fabrikant in 10 minuten 177 kilometers in het accupakket. Laden kan namelijk tot 350 kW. Hoelang hij thuis aan de laadpaal moet voor een volledige laadbeurt, is niet duidelijk. We gokken: zeer lang. Via enkel een huishoudelijk stopcontact laden duurt met het Amerikaanse 110 volt-stroomnet enkele weken, vermoeden we.

RAM-1500-REV-4-1140x601.jpg

6.350 kilo

De motoren van de Ram zijn goed voor 654 pk en 840 Nm koppel. In slechts 4,5 seconden raast het gevaarte van 0 naar 100 km/u. Het maximale laadvermogen ligt op 1.225 kilogram en – schrik niet – hij kan tot 6.350 kilo trekken.

Ik vraag me af op welke posities die batterijpakketten zitten en hoe de gewichtsverdeling dan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid