Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

47 minutes ago, tuscani said:

aan de zijkant van  de laadbak zie je anders ook een klep. :D

 

Ja dat is om de batterijen eruit te kunnen halen om ze in de lader te steken

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

En een camion-rijbewijs.

Ze gaan dit jaar het B rijbewijs nog verhogen qua gewicht, 4250kg ipv 3500kg. Europese richtlijn, maar dat wil niet zeggen dat deze er onder gaat blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

En een camion-rijbewijs.

✔️ Check 

13 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Ze gaan dit jaar het B rijbewijs nog verhogen qua gewicht, 4250kg ipv 3500kg. Europese richtlijn, maar dat wil niet zeggen dat deze er onder gaat blijven.

Mohow, ga ik dan toch aan 120 met een dually kunnen knallen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, CAS said:

✔️ Check 

Mohow, ga ik dan toch aan 120 met een dually kunnen knallen? 

Staat dat laatste niet los van de snelheidsbeperking op +3.5T? 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Ze gaan dit jaar het B rijbewijs nog verhogen qua gewicht, 4250kg ipv 3500kg. Europese richtlijn, maar dat wil niet zeggen dat deze er onder gaat blijven.

Zou rond de 6000 pounds wegen. Kleine 3T

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ir_fuel zei:

Staat dat laatste niet los van de snelheidsbeperking op +3.5T? 🙂 

Geen idee moesten ze dat rijbewijs aanpassen. Op zich denk ik ook dat ik het spel gewoon als mobilhome zou inschrijven. Moet wel lukken. En dan ineens mag je daar toch mee knallen... 

Al tijdje in ieder geval dat je pas vanaf 7,5ton die reflecterende stickers moet hangen ipv +3,5ton. Das al goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als ze rijbewijs B optrekken naar 4.2T dan hoeven we geen BE meer te behalen!

En verder is dat maar een flauw auto artikel. Als die even op youtube/google gaat hebben ze alle info. Is gepresenteerd op het autosalon van New York.

De Ram REV kan ook naar je huis stroom sturen. Namelijk tot een kleine 11kw.

An onboard power panel in the bed can provide up to 7.2 kW while an available onboard power panel in the front trunk (frunk) provides up to 3.6 kW.

 

Alle info met correcte cijfers:

https://5thgenrams.com/electrified-ram-officially-introduces-the-2025-ram-1500-rev/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Build your dreams! 

ik denk dat, qua auto's, de dromen van @PJH (of ikzelf) toch wel anders worden opgebouwd dan wat die Chinees van dromen heeft gebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/4/2023 om 16:25, Luv4DLM zei:

Ze gaan dit jaar het B rijbewijs nog verhogen qua gewicht, 4250kg ipv 3500kg. Europese richtlijn, maar dat wil niet zeggen dat deze er onder gaat blijven.

Moh, zal in de transportsector ook wel wat veranderen dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

ik denk dat, qua auto's, de dromen van @PJH (of ikzelf) toch wel anders worden opgebouwd dan wat die Chinees van dromen heeft gebouwd.

Oprichter BYD was nog geen 20 toen hij het bedrijf in 2009 startte. Ondertussen werkt er 300.000-ish man en verkopen ze ondermeer 2 miljoen wagens per jaar, los van de andere activiteiten. In die zin klopt de naam alvast wel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Tjeu said:

Oprichter BYD was nog geen 20 toen hij het bedrijf in 2009 startte. Ondertussen werkt er 300.000-ish man en verkopen ze ondermeer 2 miljoen wagens per jaar, los van de andere activiteiten. In die zin klopt de naam alvast wel.

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/4/2023 om 16:25, Luv4DLM zei:

Ze gaan dit jaar het B rijbewijs nog verhogen qua gewicht, 4250kg ipv 3500kg. Europese richtlijn, maar dat wil niet zeggen dat deze er onder gaat blijven.

Enkel voor elektrische wagens helaas en ook als geheel met aanhangwagen

https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/12978-Herziening-van-de-richtlijn-rijbewijzen_nl

image.png.40b8f3aa3675e222b605f2a81ee2c078.png

 

image.png.f322f90b0cbd6ffa3f4aef74890aea68.png

 

Wist dit wel niet, blijft interessant! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Het loopt over drie jaar af, omdat de minister verwacht dat tegen die tijd het gewicht van elektrische voertuigen zal zijn gedaald en de korteketeneconomie zich verder zal hebben ontwikkeld.

Ja dat is. Kijk maar hoe de afgelopen 10 jaar alle EV's op de markt zoveel lichter zijn geworden. De komende 3 jaar wordt een werkelijke revolutie :lolz:

Hoe wereldvreemd is dat volk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ja dat is. Kijk maar hoe de afgelopen 10 jaar alle EV's op de markt zoveel lichter zijn geworden. De komende 3 jaar wordt een werkelijke revolutie :lolz:

Hoe wereldvreemd is dat volk.

Dacht ik ook direct! Gieren! :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kraanbewijs vanaf 2ton is ook zo ene die ik zie verhogen.

Al die schippers hebben nu een kraan die 1950kg swl heeft.

En hun hybrides staan ook op het achterdek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/4/2023 om 13:14, Logic zei:

Rich rebuilds volg ik al van dag 1, toen z'n kanaal nog een andere naam had. De allereerste Tesla's ontmantelde hij helemaal met een keukenmes, bij wijze van spreke en vaak effectief zo, crazy chaotisch. Maar dat zijn dan wel de mannen die je nodig hebt om zo'n herstellingen te doen. Da's wat ik al eerder zei, bij Tesla is dan niemand capabel om die gebroken aansluiting te repareren en rekenen ze maar een gans nieuw pack aan. Idem als daar één van de modules de geest laat en het pack compromitteert. Voor >15.000,- is er nochtans een beetje tijd/geld voor creatievere oplossingen te bedenken ipv gewoon een compleet nieuw pack.  

 

Op 5/4/2023 om 14:06, jan.van.gent zei:

€13k is blijkbaar de kostprijs voor een refurbished packet bij Tesla (voor de 85). Je huidige batterij moet je daarvoor inleveren... Zit dus al in de prijs 😞 

Ik zit al jaren in een Whatsapp-groep met Tesla-eigenaars, en daar is er eentje begonnen met een nieuw bedrijf om onderhoud te doen aan uw Tesla. Die man heeft ondertussen al zoveel Tesla's onder handen genomen, dat 'm ze van binnen en van buiten kent. Hij is er ook achter gekomen dat de batterijen gemakkelijk hersteld kunnen worden aan een fractie van de prijs.

Dit is zijn website: https://www.electrifyeurope.be/

Ik ben ervan overtuigd dat hij nog heel veel werk gaat hebben in de toekomst.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

182310-byd-song-3.jpg

182308-byd-song-1.jpg

182311-byd-song-4.jpg

Weer een nieuw model van BYD

Europa maakt binnenkort kennis met twee nieuwe modellen, waaronder een compacte elektrische auto. En nieuwigheid nummer 3 is ook al klaar want op het Autosalon van Shanghai staat deze Song te blinken. Een crossover met coupélijnen. Die heeft aan de voorzijde een flinke lepel Kia EV6 binnen en lijkt achteraan toch behoorlijk hard op een Porsche Cayenne Coupé. Vooral de vorm van de achterlichten over de ganse breedte doet aan de Duitse premium-SUV denken. Er zit ook een koffervleugeltje dat uitklapt. Op aerodynamisch vlak worden trouwens ook nog verzonken deurgrepen en een grote diffuser ingezet.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jupke  of @ir_fuel sorry, misschien mijn voorgaande post in het nieuwe ev topic zetten, met als titel BYD Song

Dacht het eerst gewoon hier te posten omdat het een porsche cloon was, maar hij is blijkbaar al definitief...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid