Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, Speedhunter zei:

Tuurlijk komt dit er ook bij ons, al hoop ik dat het nog even duurt :D 

In België sowieso op pk's :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pk's en gewicht, kunnen ze de slechte staat van de wegen daarop steken, die zware EV's.

Mijn gok, 200pk en +1600kg = 400-500€ taks zoals nu een 2l benzine.

RIP Tesla Model S en anderen

Maar dat gaan ze nog een hele periode uitstellen om eerst iedereen in zo'n EV te duwen en dan cashen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

In Wallonië vanaf 2025 BIV op basis van CO2 + gewicht.

Maar daar wordt een EV toch al geruime tijd zwaar belast? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

In Wallonië vanaf 2025 BIV op basis van CO2 + gewicht.

Dat is wat makkelijker te implementeren als die LEZ waarschijnlijk :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Polygoon said:

Dat is wat makkelijker te implementeren als die LEZ waarschijnlijk :D 

dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Greg zei:

Pk's en gewicht, kunnen ze de slechte staat van de wegen daarop steken, die zware EV's.

Mijn gok, 200pk en +1600kg = 400-500€ taks zoals nu een 2l benzine.

RIP Tesla Model S en anderen

Maar dat gaan ze nog een hele periode uitstellen om eerst iedereen in zo'n EV te duwen en dan cashen.

Ze mogen het nog altijd wat uitstellen. ik betaal al 7j geen biv of jaarlijkse taks meer. En als ze overdrijven, schakel je weer over naar ice. 🤪

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, ir_fuel zei:

In Wallonië vanaf 2025 BIV op basis van CO2 + gewicht.

Welke co²? Is dat niet op papier 0 gram?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Krikkie said:

Welke co²? Is dat niet op papier 0 gram?

Waar heb ik gezegd dat de CO2 van een EV hoger is dan 0 gram?

Ik zeg gewoon dat vanaf 2025 de BIV wordt berekend op basis van CO2 en gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

copypaste van op fb.

Quote

Toevallig nog mensen aanwezig op dit forum waarbij hun Jaguar I-Pace al heel wat weken in de garage in Hasselt staat met hetzelfde probleem ? Blijkbaar staan er 3 met hetzelfde probleem. Mijne staat er ondertussen 7 weken. Kreeg een aantal foutmeldingen en op het einde wou de auto niet meer opladen. Afgelopen week eindelijk een diagnose gekregen. “Slijtage” van 2 kabels dat vanuit de laadmodule naar de batterij gaan. Hierdoor ook de kabels en buizen van het aircosysteem “aangetast” waardoor deze ook dienen vervangen te worden. Kostenplaatje van 5200 euro, volledig ten laste van mij, aangezien de auto net 4 jaar is en buiten de garantie vervalt. Nog mensen die iets gelijkaardigs hebben voorgehad met hun EV ? In de garage zelf vertelde mij een medewerker in opleiding, dat de “slijtage” veroorzaakt zou zijn door de motorophanging, wat ze mij telefonisch niet hebben verteld. Toch duidelijk een fabricagefout? Dergelijke slijtage zou toch echt niet mogen voorkomen bij een wagen van 4 jaar oud.

geen oproep maar wat een verhaal eigenlijk. straffe kost voor amper 4j te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem met iPace is al lang gekend. Staan hele forums vol van. Meestal moeten ze de hele bekabeling vernieuwen. 

Vandaar dat vooral die eerste bouwjaren geen hol meer kosten.

  • Grappig 1
  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, tuscani zei:

Ze mogen het nog altijd wat uitstellen. ik betaal al 7j geen biv of jaarlijkse taks meer. En als ze overdrijven, schakel je weer over naar ice. 🤪

Als je zelf eerlijk bent, weet je dat dat eigenlijk niet normaal is, zeker in een land als België waar ze u langs alle kanten willen stropen. Dan weet je dat dat niet blijft duren, en ze er een paar hard gaan naaien binnenkort.

Maar het is je gegund, en ik heb er zelf ook van geprofiteerd met onze Outlander PHEV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Greg said:

 en ze er een paar hard gaan naaien binnenkort.

Ze gaan je nooit zo hard naaien als met een ICE op hetzelfde moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke bron uit Mesen, ik weet het, maar was het niet Tjeu die hier al eens poneerde dat de hoge heffingen/accijznen op elektriciteit, het voor de overheid nu al meer opbrengt om elektrische wagens te laten rondrijden dan accijnzen + biv en taks op ICE? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ze gaan je nooit zo hard naaien als met een ICE op hetzelfde moment.

daar zou ik nog niet zo van verschieten. Als ze gaan voor gewicht, dan ben je dik gescheten. Kijk maar eens wat zo een BMW i5 weegt bv

Als ze daarna bv ook nog gaan belasten op kracht, hoe meer Mah je batterij heeft, hoe meer taks bv, dan kan het snel gaan met belastingen betalen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

daar zou ik nog niet zo van verschieten. Als ze gaan voor gewicht, dan ben je dik gescheten. Kijk maar eens wat zo een BMW i5 weegt bv

Als ze daarna bv ook nog gaan belasten op kracht, hoe meer Mah je batterij heeft, hoe meer taks bv, dan kan het snel gaan met belastingen betalen!

Dat zou compleet idioot en ondoordacht zijn.

Het zou dus zomaar kunnen! :D 

Vermoedelijk zullen ze wel zeggen:
CO2 * percentage + Gewicht * percentage = euro's

en bij CO2 zal het dan meer doorwegen allicht.

 

Volledig budgetneutraal en zeker geen belastingverhoging, uiteraard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst nog wat meer volk erin jagen vooraleer ze all-in gaan met EV taxatie.

De fiscale optimaliseerders zijn al nagenoeg allemaal aan boord (voor het grootste deel gedwongen) dus daar valt niet zo heel veel groei meer te rapen.

Nu nog Jan en Mieke overtuigen met wat premietjes hier en daar i.c.m. wat LEZ- en andere pestmaatregelen om ze uit hun ICE te krijgen.😁

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Ze gaan je nooit zo hard naaien als met een ICE op hetzelfde moment.

Kan zijn, wie zal het zeggen.

Die met de Model S'en gaan toch het hardst verschieten als ze van 0€ naar 1500€ of meer gaan. Maar 9 van de 10 gaan ze dat hier ook "gefaseerd" invoeren.

Ik hoop, als liefhebber, nog steeds op een doorbraak in biobrandstoffen of C02-neutrale brandstoffen. Dan mogen ze de rekenoefening van productie tot schroothoop nog eens doen EV <-> ICE

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is gewoon geen goeie optie vanuit een efficiëntiestandpunt, tenzij voor gevallen waar het voorlopig écht niet anders kan (luchtvaart bv.), of in een overgangsfase.
De productie vreet energie, en vervolgens ga je ze opfikken in een motor die ongeveer 2/3 van de energie in hitte omzet, hoe je het ook draait of keert.
't Is jammer dat de 'well-to-wheel' in onderstaande link niet verder werd opgesplitst:

https://www.iea.org/data-and-statistics/charts/comparative-life-cycle-greenhouse-gas-emissions-of-a-mid-size-bev-and-ice-vehicle

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Liquid Li0n said:

daar zou ik nog niet zo van verschieten.

Dus jij beweert dat we ooit op een punt gaan komen waar een BMW 5 benzine minder kost in belastingen dan een 5 EV.

Dat geloof ik nooit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid