ir_fuel 58.276 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 5 minutes ago, Rabbit said: Wat vond je er dan van? Dat ding heeft toch een behoorlijk zotte wegligging voor op papier 2,2 ton te wegen, niet? Ik was er toch van onder de indruk. Zwaar. Ja dat trekt LOEIHARD op vanuit stilstand. Dat is echt indrukwekkend. Kan je met niks vergelijken, vooral de launch vanaf 0 is waanzin. Maar qua sturen kan dat absoluut zijn gewicht niet verstoppen. Is ook niet abnormaal, want laag zwaartepunt of niet, de wetten van de fysica blijven wel gelden natuurlijk in de bocht, en al helemaal bij lastwissels. En natuurlijk is dat "goed" voor zijn gewicht, maar met welke 2.2 ton wegende auto ben je dan aan het vergelijken? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 3 minuten geleden zei Rabbit: Wat vond je er dan van? Dat ding heeft toch een behoorlijk zotte wegligging voor op papier 2,2 ton te wegen, niet? Ik was er toch van onder de indruk. Even inpikken. Zo een Tesla is een ongelofelijk indrukwekkende wagen. Maar voor hetzelfde geld kan je toch wel wagens vinden die qua afwerking, prestaties, rijgedrag en/of looks beter scooren. Maar wanneer je de kost van het aandrijfgeheel (accu en motor) van de aankoop prijs zou aftrekken, dan moet je wel besluiten dat een Tesla voor (het overgebleven budget) wel geen slecht uitgeruste wagen is, al zijn er toch wel nog wat assamblage problemen mee en (bij de Model X) wat dwaze dingen die de betrouwbaarheid geen goed doen (deuren). Alleen drijft de prijs van het aandrijfgeheel zo extreem de prijs op, dat hij prijs kwaliteit moeilijk te slikken is. En dan blijf je nog steeds over met de nadelen van het elektrische rijden (de range), al is die in de praktijk voor veel minder mensen een probleem dan steeds gedacht wordt. Eens de kwaliteit echt op punt staat, wat wel zal komen, en de kost van het aandrijfgeheel niet meer zo hoog is, dan wordt het pas echt indrukwekkend. Quote
Jokke_vlo 16.908 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 13 minuten geleden zei wooter: Leuk dat jij de tijd hebt om zo een lange ritten met omwegen te doen maar ik gebruik mijn auto om te pendelen en op de E40 en E314 in de spits zal mijn Model X met autopilot nuttiger zijn dan jouw 911. Lees jij eigenlijk wel wat ik schrijf? Er staat als bij mij een rit van 8u, 10u moet duren, ik verkies om die tijd te besteden om langs mooie banen te rijden, niet om bezig te zijn met electriciteit laden. Jij kan die rit van 8 uur gewoon niet in 8 uur afleggen, NET dat stoort me gigantisch. Ik moet misschien een auto bijkopen voor mijn autostrade ritjes in België af te leggen. Quote
gTa 28.020 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Het is jammer voor Tesla maar Wooter is met zijn absurde oogklepmentaliteit, hokjesdenken en communicatie-onkunde zo hard een ANTI-ambassadeur voor het merk... Ik snap dan ook zeer goed dat hij mensen zoals Jokke bijzonder hard op stang jaagt. Voor de rest volg ik Keun zijn mening. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Ik kijk OOK naar het praktische, en het lukt me nog altijd niet gewoon om daar een overwegend voordeel in te zien dat de aankoop van een diesel, benzine, hybride overtreft. ECHT niet. Als IK een rit van 8 uur, 10 uur wil laten duren dan is dat omdat ik verkies om door de bergen of leuke wegen te rijden. Niet om voor mijn plezier en geconditioneerd te moeten stoppen/omrijden/eten om electriciteit bij te laden. Heel moeilijk is dat niet te begrijpen. Heeft niets met race piloot te maken, dat laat ik zelfs nog buiten beschouwing, het rijgedrag. Dat is zelfs een helemaal onbegonnen discussie [emoji3]Als ik door de bergen en over leuke wegen wil rijden dan is dat ik mijn vrije tijd, en wil ik dat ook liever met mijn GTS doen dan met een Tesla. Een Tesla zou mijn werkauto zijn waar ik België mee doorkruis, hoofdzakelijk over snelwegen, van vergadering naar vergadering. En als ik een verre vakantie wil doen met de kids, zoals een week skiën, dan neem ik de Range. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Even inpikken. Zo een Tesla is een ongelofelijk indrukwekkende wagen. Maar voor hetzelfde geld kan je toch wel wagens vinden die qua afwerking, prestaties, rijgedrag en/of looks beter scooren. Maar wanneer je de kost van het aandrijfgeheel (accu en motor) van de aankoop prijs zou aftrekken, dan moet je wel besluiten dat een Tesla voor (het overgebleven budget) wel geen slecht uitgeruste wagen is, al zijn er toch wel nog wat assamblage problemen mee en (bij de Model X) wat dwaze dingen die de betrouwbaarheid geen goed doen (deuren). Alleen drijft de prijs van het aandrijfgeheel zo extreem de prijs op, dat hij prijs kwaliteit moeilijk te slikken is. En dan blijf je nog steeds over met de nadelen van het elektrische rijden (de range), al is die in de praktijk voor veel minder mensen een probleem dan steeds gedacht wordt. Eens de kwaliteit echt op punt staat, wat wel zal komen, en de kost van het aandrijfgeheel niet meer zo hoog is, dan wordt het pas echt indrukwekkend. Als je het fiscale voordeel telt als firmawagen, dan is een Tesla opeens veel minder duur. De staat sponsort voor een stuk de hoge prijs van de aandrijflijn.En kwaliteit? Ja, die ervaar ik elke dag in mijn rammelende C van 80k euro. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Lees jij eigenlijk wel wat ik schrijf? Er staat als bij mij een rit van 8u, 10u moet duren, ik verkies om die tijd te besteden om langs mooie banen te rijden, niet om bezig te zijn met electriciteit laden. Jij kan die rit van 8 uur gewoon niet in 8 uur afleggen, NET dat stoort me gigantisch. Ik moet misschien een auto bijkopen voor mijn autostrade ritjes in België af te leggen. Zijn die ritten van 8u voor het werk, of voor de vrije rijd? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 2 minuten geleden zei BMWMB: Als je het fiscale voordeel telt als firmawagen, dan is een Tesla opeens veel minder duur. De staat sponsort voor een stuk de hoge prijs van de aandrijflijn. En kwaliteit? Ja, die ervaar ik elke dag in mijn rammelende C van 80k euro. Het is vooral de 'feel and touch' van zo een Tesla die wat aan de lage kant is. Grote delen van het interieur voelen niet anders aan dan in een Passat, terwijl de prijs toch anders ligt. Uw C-klasse mag dan wel rammelen, als je er in gaat zitten geeft het wel een ander gevoel. Een Tesla rammelt ook, maar ze slagen er blijkbaar wel in alle rammels eruit te krijgen. Lukt dat bij jouw kar niet? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn... Wel wat werk. En Mercedes zal dat niet onder garantie willen doen, wat ze bij Tesla wel blijken te doen. De garantie politiek van Tesla vind ik zelf trouwens een van de meest indrukwekkende zaken. Internet staat vol met mensen die problemen hebben met hun Tesla, maar de eerste die klaagt dat hij heeft moeten betalen voor zijn probleem te bekijken en/of op te lossen, moet ik nog tegenkomen. Indrukwekkend, maar dat is toch ook een verhaal dat niet kan blijven duren... Zeer benieuwd of en wanneer Tesla ooit financieel gezond zal zijn. Quote
Jokke_vlo 16.908 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 18 minuten geleden zei BMWMB: Zijn die ritten van 8u voor het werk, of voor de vrije rijd? Werk Quote
Jokke_vlo 16.908 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 29 minuten geleden zei BMWMB: Als ik door de bergen en over leuke wegen wil rijden dan is dat ik mijn vrije tijd, en wil ik dat ook liever met mijn GTS doen dan met een Tesla. Een Tesla zou mijn werkauto zijn waar ik België mee doorkruis, hoofdzakelijk over snelwegen, van vergadering naar vergadering. En als ik een verre vakantie wil doen met de kids, zoals een week skiën, dan neem ik de Range. Dus is een Tesla voor rijke mensen die nog een derde wagen kunnen gebruiken als snufje? Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 6 minuten geleden zei Jokke_vlo: Dus is een Tesla voor rijke mensen die nog een derde wagen kunnen gebruiken als snufje? Om voor je bedrijf aan de laadpaal te parkeren om je 'groen-zijn' in de verf te zetten, terwijl je je Range achteraan parkeert. 1 Quote
DDke 8.687 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Ik heb vanmiddag een meeting gehad met iemand van Fastned. Die gasten zijn nu razendsnel een netwerk van universele snelladers aan het uitbreiden. Tesla laden onder de 15 minuten binnenkort, gratis minuten van bvb Tesla overnemen, enz. Beschikken over een shitload aan kapitaal, volgens mij zit die hun businessplan echt wel goed in mekaar... 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 3 minuten geleden zei DDke: Ik heb vanmiddag een meeting gehad met iemand van Fastned. Die gasten zijn nu razendsnel een netwerk van universele snelladers aan het uitbreiden. Tesla laden onder de 15 minuten binnenkort, gratis minuten van bvb Tesla overnemen, enz. Beschikken over een shitload aan kapitaal, volgens mij zit die hun businessplan echt wel goed in mekaar... Tot : a) er iemand meer geld heeft b ) er een ander merk laadpalen komt die meer constructuurs aan zijn zijde krijgt c) de overheid/netwerkbeheerder niet mee wil werken of belachelijk dure tarieven vraagt voor de (zware) aansluitingen en de piekstromen die ze trekken, waardoor het prijsverschil in verbruik tussen een ICE en een EV (te) klein wordt. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 4 minuten geleden zei DenDuvel: Om voor je bedrijf aan de laadpaal te parkeren om je 'groen-zijn' in de verf te zetten, terwijl je je Range achteraan parkeert. Mijn overbuurman heeft 2 jaar een Panamera hybrid gekocht, en zich een laadpaal geplaatst. Hij was niet tevreden van de prestaties van deze auto (voordien had hij een Panamera turbo), en heeft zich nu een Range Sport SVR gekocht. Iedere dag staat 'm geparkeerd naast zijn laadpaal. 4 Quote
binnenmuisarchitekt 13.812 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 ik heb een Volvo 1 Quote
Jokke_vlo 16.908 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Welja ik zal volgend jaar een nieuwe Suv bestellen, puur fiscaal kan ik best die model X bestellen, maar de meerprijs voor een Cayenne diesel, benzine, hybride is het waard en dat alleen al om de praktische kant van de zaak. Mocht ik zoals BMWMB dan nog een Range, Porsche, BMW M3 tracktoy hebben dan kan dat wel. Maar om welke reden? Als gadget of om nog meer bezig te zijn met mijn gsm in de auto? Dat is gewoon realiteit en heeft op zich toch niks te maken met anti Tesla. Het enige dat ik doe is de verheerlijking en het blind positief denken niet begrijpen en mijn reden hiervoor weergeven. En als er onzin geschreven wordt daarop reageren. De onzin over weggedrag is te absurd om er op te reageren. Een camion heeft natuurlijk ook weggedrag om het wat cru te stellen. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 dat noemt men dan een instapper...60 000 euro... en ziet er zo kaal uit, uiteraard goedkoop voor hen, maar bij een auto van 40 a 60k euro verwacht ik toch wel wat meer. Wat trouwens als het scherm plots stuk gaat... Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 7 minuten geleden zei Liquid Li0n: dat noemt men dan een instapper...60 000 euro... en ziet er zo kaal uit, uiteraard goedkoop voor hen, maar bij een auto van 40 a 60k euro verwacht ik toch wel wat meer. Wat trouwens als het scherm plots stuk gaat... Dan ben je even hard gescheten als wanneer het TFTscherm van een virtuele cockpit stuk gaat? Of wat bedoel je? Er zijn toch al heel veel wagens die met een volledig digitaal dash werken? Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Ik geloof dat zowel elektrisch rijden alsook autonoom rijden de toekomst zijn, maar geen van beiden staat momenteel op punt. De range is gewoon te klein en voor autonoom rijden ontbreekt de correcte infrastructuur, de nodige medeweggebruikers met dezelfde functionaliteiten maar nog belangrijker het wetgevend kader. Zolang dit alles niet op punt staat, zal de populariteit beperkt zijn. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Het is jammer voor Tesla maar Wooter is met zijn absurde oogklepmentaliteit, hokjesdenken en communicatie-onkunde zo hard een ANTI-ambassadeur voor het merk... Ik snap dan ook zeer goed dat hij mensen zoals Jokke bijzonder hard op stang jaagt. Voor de rest volg ik Keun zijn mening. [emoji3] Ik begrijp niet waarom Jokke daarmee een probleem heeft. Ik zeg dat rijgedrag, range en afwerking voor mij geen probleem zijn, en ik ben de enige die ervoor betaalt, en hij gaat over de zeik dat dat voor hem niet kan.Lijkt me echt niet mijn probleem. Goeie dat hij wil omrijden met zijn auto’s. Ik heb in geen jaren zo relax gereden.Idem met alle anderen die zich storen aan mijn keuze. Da’s toch hetzelfde als ik die bij een ander ga zagen dat hij stom is om een Renault, Mercedes of Audi te kopen. Da’s toch ongezien dat negativisme... in Spillies zijn topic was dat ook al van dat... Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 De staat sponsort voor een stuk de hoge prijs van de aandrijflijn.Zover ik zie sponsort de staat voor vennootschappen niks, maar takseert ze minder. Quote
iceblue 51 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 5 minuten geleden zei Riskitalltowin: Ik geloof dat zowel elektrisch rijden alsook autonoom rijden de toekomst zijn, maar geen van beiden staat momenteel op punt. De range is gewoon te klein en voor autonoom rijden ontbreekt de correcte infrastructuur, de nodige medeweggebruikers met dezelfde functionaliteiten maar nog belangrijker het wetgevend kader. Zolang dit alles niet op punt staat, zal de populariteit beperkt zijn. Als je gemiddeld 6000km/week rijdt dan moet je uiteraard geen Tesla kopen. Veel reageren gewoon uit onwetendheid. De range is gewoon goed en het autonoom rijden op autosnelwegen ook. Ik zou je aanraden om eens een testrit te doen of om eens met iemand mee te rijden. Ik heb slechts 1 wagen (model S) en ik rij +/-25000km/jaar. Ik heb nog geen enkele keer een range probleem ervaren. Of ergens tijd verloren omdat ik verplicht was te laden om ergens te geraken. 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 1 minuut geleden zei iceblue: Als je gemiddeld 6000km/week rijdt dan moet je uiteraard geen Tesla kopen. Veel reageren gewoon uit onwetendheid. De range is gewoon goed en het autonoom rijden op autosnelwegen ook. Ik zou je aanraden om eens een testrit te doen of om eens met iemand mee te rijden. Ik heb slechts 1 wagen (model S) en ik rij +/-25000km/jaar. Ik heb nog geen enkele keer een range probleem ervaren. Of ergens tijd verloren omdat ik verplicht was te laden om ergens te geraken. @PJH vroeg of je met een Tesla kon driften. Gezien Wooter een AWD heeft kan jij dus beter antwoorden, of is een een AWD model S die je hebt? Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Tot : a) er iemand meer geld heeft b ) er een ander merk laadpalen komt die meer constructuurs aan zijn zijde krijgt c) de overheid/netwerkbeheerder niet mee wil werken of belachelijk dure tarieven vraagt voor de (zware) aansluitingen en de piekstromen die ze trekken, waardoor het prijsverschil in verbruik tussen een ICE en een EV (te) klein wordt. FastNed doet al CHAdeMO en CCS. Is vrij future proof en compatibel met alle merken.Enige waar je je bij FastNed zorgen om kan maken is hun financiering, maar qua niet-Tesla snellaadstations is Nederland met FastNed een voorbeeld van hoe het moet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Het is vooral de 'feel and touch' van zo een Tesla die wat aan de lage kant is. Grote delen van het interieur voelen niet anders aan dan in een Passat, terwijl de prijs toch anders ligt.Ben ik niet mee akkoord, toch niet met premium pack. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.