Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Ik vind het vooral weer bedroevend - zonder te willen vingerwijzen - dat er net als in het andere Tesla topic weeral met modder wordt gesmeten en er weer pagina's geleuter gaan ontstaan over Tesla/ geen Tesla ipv over het onderwerp [emoji4]
Eenieweej, zeer benieuwd naar die P versie. Hopelijk valt die in prijs wat mee, maar ik vermoed dat dat wel weer zal tegenvallen.

Een M3 begint aan 80K, een niet P Model 3 stopt aan 54K. Er is dus nog ruimte?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Wooter is een believer, een echte Tesla ambassadeur, en ik begrijp 'm wel. Ik moet toegeven dat ik ook al aan het denken ben geweest om zo'n Tesla model S te kopen als daily ipv mijn C450.

Langs de andere kant begrijp ik ook onze petrolhead en racepiloot Jokke, die echt op zoek is naar de scherpe kanten van een auto, en enkel een auto kiest met deze scherpe kanten, wat een Tesla dus gewoon niet heeft.

Zo'n Tesla is een grote zware auto om comfortabel mee te rijden, maar met een indrukwekkende acceleratie. Deze acceleratie is dan ook het enige dat vergelijkbaar is met een sportieve auto, want voor de rest is het dat totaal niet.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Rabbit:

Ik vind het vooral weer bedroevend - zonder te willen vingerwijzen - dat er net als in het andere Tesla topic weeral met modder wordt gesmeten en er weer pagina's geleuter gaan ontstaan over Tesla/ geen Tesla ipv over het onderwerp :)

Eenieweej, zeer benieuwd naar die P versie. Hopelijk valt die in prijs wat mee, maar ik vermoed dat dat wel weer zal tegenvallen.

Denk eraan dat deze 'gewone' Tesla 3 al prestaties neerzet vergelijkbaar met een 340i.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei wooter:


Een M3 begint aan 80K, een niet P Model 3 stopt aan 54K. Er is dus nog ruimte?

Haha, 'k ben al blij dat Model 3 niet afgekort geschreven wordt hier. :)
Op een Tesla forum spreken ze te pas en te onpas van "M3" en gaat 't niet over een BMW ( die kennen ze daar niet denk ik :P ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt autorijders die van punt A naar punt B willen rijden op een comfortabele maar snelle manier, maar ook niet meer dan dat. Zo'n mensen worden Tesla kopers.

Je hebt autorijders die van punt A naar punt B rijden, en willen genieten van elke kilometer, die genieten van de sound, die bezig zijn met schakelmomenten, tiphielen, het gedrag in snel genomen bochten. Zo'n mensen worden geen Tesla kopers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat ik lyrisch ben over de Model X is na meerdere testritten met meerdere Model S modellen, de roadster en een testrit met een Model X. Ik heb op dat moment gekeken wat voor mij belangrijk was en ik was al sinds 2010 aan het zagen over een AWD in het genre van een X6. Zo gek vind ik het dus niet dat ik nu de X verkies. En omdat elektrisch rijden helemaal nieuw is en voor mij werkt wil ik graag toelichten hoe dat werkt, en waarom ik denk dat het de toekomst is, en dat die toekomst plezant zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik denk dat zo een Model S veel beter gaat werken dan zo een C450 als je er voornamelijk snelwegkilometers mee wil doen. Autopilot aan en gaan, en nog genoeg vermogen om vlot in te kunnen halen. Autopilot scheelt echt qua vermoeidheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei wooter:

En ik denk dat zo een Model S veel beter gaat werken dan zo een C450 als je er voornamelijk snelwegkilometers mee wil doen. Autopilot aan en gaan, en nog genoeg vermogen om vlot in te kunnen halen. Autopilot scheelt echt qua vermoeidheid.

Ik denk er daarom nog steeds aan om eentje te kopen, maar dan wil ik wel eerst eens een wat langere testrit hebben gedaan, eentje van een paar dagen. Bij Tesla doen ze goed hun werk, en hebben ze mij al gecontacteerd na mijn testrit begin juli. Ze gaven aan dat zo'n lange testrit perfect mogelijk is, dus ik moet me dat eens regelen. 

De C450 is een zalig machien, maar ik mis soms toch wel wat comfort. Het rammelen blijft een issue, en de altijd aanwezige brom van de uitlaat wordt soms vermoeiend. Ook dat autonoom rijden zou voor mij een voordeel zijn om veiliger te 'werken' achter het stuur, want elke zakelijke veelrijder is onderweg met z'n gsm of tablet bezig, dus ik ook. En ik heb wel zin in dat elektrisch avontuur. Ik was destijds ook al zot van de i8, en ook zo'n Tesla boeit mij.

Maar, in het weekend wil ik rijden met iets dat broemt. Daarom begrijp ik niet dat jij niet meer met de M2 rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jokke praat over lange afstandsritten, en daar begrijp ik 'm wel in dat dit meer tijd in beslag neemt, maar zoveel meer tijd kan dat toch niet zijn. Ik ben wel iemand die max 3 uur rijdt, en dan een half uur min. wil stoppen. Ik kan echt niet veel langer rijden in 1 stuk.

In mijn situatie zou zo'n Tesla zeker een goede auto zijn. Ik doe 35k km per jaar, en de dagen dat ik meer dan 400k moet doen in 1 dag zijn geteld. Er zijn nu laadpalen in Zolder, Antwerpen, Zaventem, Gent, Kortrijk, dus zou ik net weten wat vandaag het probleem nog is om vlot België te doorkruisen. Ook kan je 'm 's nacht thuis aan de stekker hangen, en zet ik een laadpaal aan het bedrijf. Nu sta ik ook om de 450km  aan het tankstation, dus bijna 2x / week.

Zo'n zwarte S 100d (geen P, dat is erover), met 21" antraciet velgen, creme interieur en carbon sierlijsten. Zet maar af. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei BMWMB:

Maar, in het weekend wil ik rijden met iets dat broemt. Daarom begrijp ik niet dat jij niet meer met de M2 rijdt.

't Zal de leeftijd zijn, ouwe rakkers. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Jokke_vlo said:

Hoe treed ik toe tot de strikte Tesla sekte

 

1. Ik wil een "sportwagen" ofte een wagen met "hoog" imago

Die ondanks de hallucinante prijs toch sociaal aanvaard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei BMWMB:

Onze Wooter is een believer, een echte Tesla ambassadeur, en ik begrijp 'm wel. Ik moet toegeven dat ik ook al aan het denken ben geweest om zo'n Tesla model S te kopen als daily ipv mijn C450.

Langs de andere kant begrijp ik ook onze petrolhead en racepiloot Jokke, die echt op zoek is naar de scherpe kanten van een auto, en enkel een auto kiest met deze scherpe kanten, wat een Tesla dus gewoon niet heeft.

Zo'n Tesla is een grote zware auto om comfortabel mee te rijden, maar met een indrukwekkende acceleratie. Deze acceleratie is dan ook het enige dat vergelijkbaar is met een sportieve auto, want voor de rest is het dat totaal niet.

 

Ik kijk OOK naar het praktische, en het lukt me nog altijd niet gewoon om daar een overwegend voordeel in te zien dat de aankoop van een diesel, benzine, hybride overtreft. ECHT niet.  

Als IK een rit van 8 uur, 10 uur wil laten duren dan is dat omdat ik verkies om door de bergen of leuke wegen te rijden. Niet om voor mijn plezier en geconditioneerd te moeten stoppen/omrijden/eten om electriciteit bij te laden. Heel moeilijk is dat niet te begrijpen.

Heeft niets met race piloot te maken, dat laat ik zelfs nog buiten beschouwing, het rijgedrag. Dat is zelfs een helemaal onbegonnen discussie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil met Tesla’s en andere elektrische auto’s is dat je omwille van de range eigenlijk nog niet eens een laadpaal gaat nodig hebben op je werk,@bmwmb. Ik steek de mijne thuis in maar het moet al gratis zijn en genoeg andere palen beschikbaar zijn alvorens ik mijn auto in een betalende laadpaal of een enkele laadpaal aan een winkel oplaad. Vaak heb ik nog genoeg range dat het eigenlijk schande is dat ik met +300km aan range over aan een laadpaal ga laden zodat iemand met een Zoë of i3 niet kan laden omdat de enige laadpaal bezet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk OOK naar het praktische, en het lukt me nog altijd niet gewoon om daar een overwegend voordeel in te zien dat de aankoop van een diesel, benzine, hybride overtreft. ECHT niet.  
Als IK een rit van 8 uur, 10 uur wil laten duren dan is dat omdat ik verkies om door de bergen of leuke wegen te rijden. Niet om voor mijn plezier en geconditioneerd te moeten stoppen/omrijden/eten om electriciteit bij te laden. Heel moeilijk is dat niet te begrijpen.
Heeft niets met race piloot te maken, dat laat ik zelfs nog buiten beschouwing, het rijgedrag. Dat is zelfs een helemaal onbegonnen discussie [emoji3]

Voor mij was autopilot het verkoopsargument, en het supercharger-netwerk en de range de buffer om het risico te nemen. Leuk dat jij de tijd hebt om zo een lange ritten met omwegen te doen maar ik gebruik mijn auto om te pendelen en op de E40 en E314 in de spits zal mijn Model X met autopilot nuttiger zijn dan jouw 911.

Bovendien heb je de luxe om naargelang van gebruik van auto te wisselen - je hebt zelf een SUV in je wagenpark. Had ik budget en garage dan was mijn Model X mijn Daily en een 911 GTS cabrio weekendwagen. Maar zo zit het niet in mekaar dus ik moet andere keuzes maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei ir_fuel:

Ik wel. Mag ik dan wel een mening hebben? :P 

Wat vond je er dan van? Dat ding heeft toch een behoorlijk zotte wegligging voor op papier 2,2 ton te wegen, niet?

Ik was er toch van onder de indruk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei ir_fuel:

Die ondanks de hallucinante prijs toch sociaal aanvaard is.

Dat komt omdat deze goed is voor de natuur :ninja:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid