Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Geen idee. Een nieuwe auto kopen is altijd duurder dan een tweedehands... als je een mooie facelift met autopilot hardware 2 vind, maar die zijn nu ook nog makkelijk 100K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/31/2017 om 20:07 zei wooter:


Met een auto rijden frustreert. Met een tesla rijden haalt heel wat frustratie weg. Dat ligt aan de autopilot en het onmiddellijke vermogen van de elektromotoren. Ook blijft de airco altijd werken en is de auto altijd koel.

Als je de M2 uithaalt voor een fun ritje frustreert dat toch niet? Dat je liever in je Tesla in de file staat begrijp ik maar pure funritjes als er niemand op de baan is? Lijkt me frustratie loos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-7-2017 om 22:09 zei wooter:

Volgens eerste reviews stuurt de Model 3 aanzienlijk beter dan de laatste Alfa.

Met dat verschil dat een Alfa er nog uit ziet als een Italian Beauty en de Tesla er nog slechter uit ziet als mijn zaterdagnacht spauwkes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe treed ik toe tot de strikte Tesla sekte

 

1. Ik wil een "sportwagen" ofte een wagen met "hoog" imago

2. Ik kom na veel rekenwerk tot de conclusie dat het toch wel heel duur is (onbetaalbaar?)

3. Ik ontdek het FISCAAL voordeel en de sekte regels (we leven en een visionaire toekomst van wat komen gaat)

4. Ik leer van elk minput als pluspunt te zien 

5. AANKOOP

6. Toetreding tot sekte gebaseerd op

     - ontkenning

     - fantasie over de toekomst

 

Mocht een google bril goedkoper zijn dan een gewone merkbril en fiscaal aftrekbaar lopen er morgen ook weer heel wat mensen moet zo een ding op hun neus, fantaserend over wat die bril allemaal gaat kunnen in de toekomst.  Als je de werkelijke kost moet betalen koopt het geen kat.  

  ps: te lezen met enige ironie aub

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het hallucinant vinden hoe verschillende Tesla eigenaren die lange afstandsritjes blijven goedpraten. Tja als je tijd genoeg hebt en je beschouwd het als een uitdaging of avontuur kan ik me dat ergens inbeelden.

Maar dat als praktischer, beter, leuker vinden dan op de conventionele manier, dat gaat er bij mij niet in. Als ik morgen naar de Bodensee moet voor mijn werk, de week erna naar Zwitserland heb ik GEEN zin om een rit van 8 uur, 12 uur te laten duren met een aantal vooraf strikt ingeplande stops. Ik zou zot worden. 

Gisteren trouwens mijn eerste Model S tegengekomen die eens snel wou rijden (zeg gerust "trekken"). Ik denk dat zowel de eigenaar als ik schrok hoe zwak de acceleratie was eens rijdend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Jokke_vlo:

Ik blijf het hallucinant vinden hoe verschillende Tesla eigenaren die lange afstandsritjes blijven goedpraten. Tja als je tijd genoeg hebt en je beschouwd het als een uitdaging of avontuur kan ik me dat ergens inbeelden.

Maar dat als praktischer, beter, leuker vinden dan op de conventionele manier, dat gaat er bij mij niet in. Als ik morgen naar de Bodensee moet voor mijn werk, de week erna naar Zwitserland heb ik GEEN zin om een rit van 8 uur, 12 uur te laten duren met een aantal vooraf strikt ingeplande stops. Ik zou zot worden. 

Gisteren trouwens mijn eerste Model S tegengekomen die eens snel wou rijden (zeg gerust "trekken"). Ik denk dat zowel de eigenaar als ik schrok hoe zwak de acceleratie was eens rijdend. 

Er zijn maar weinig Tesla rijders die zo een gebruik vooropstellen. Daar zijn ze gewoon nog niet voor gemaakt. Er zijn daarbij ook maar weinig mensen die zo verplaatsingen als 'normaal gebruik' van een wagen beschouwen. 

En idd, voor de meeste Tesla rijders is hun wagen hun hobby. Veel van hen (uiteraard niet allemaal) hebben ook een gelijkaardig profiel : het huis is afbetaald, er komt budget vrij, de zaken gaan goed, kinderen zijn stabiel, de leeftijd van de verveling slaat toe, stilaan wat tijd te veel, het moment van 'is dit het nu? Moet ik zo verder mijn dagen slijten?' is er. En dan is iets doen/kopen wat rationeel gezien veel te veel geld kost, maar waar je overal mee kan uitpakken en waardoor je leven plots weer een stuk interessanter lijkt, een geweldige aankoop. En gezien het een toevluchtsoord is om te ontsnappen aan de routine en de sleur van het bestaan, kan je niet anders dan het ophemelen. Al draaien sommigen na verloop van tijd ook weer bij. 

Maar het valt toch wel op hoeveel aandacht de meeste Tesla rijders nodig hebben. Als je die youtube filmpjes bekijkt van Tesla eigenaars... Bleiters zijn het. 

 

En zo staat youtube vol... 

Sommigen houden zich ook met erg vreemde zaken bezig.... 

 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jokke_vlo:

Gisteren trouwens mijn eerste Model S tegengekomen die eens snel wou rijden (zeg gerust "trekken"). Ik denk dat zowel de eigenaar als ik schrok hoe zwak de acceleratie was eens rijdend. 

Is al lang geweten, in Duitsland eens met de 4 vertrokken vanaf 120 omdat er één wilde spelen maar hij gaf het snel op :lolz: 

0-100 zijn ze inderdaad zeer snel, de verkeerslichtsprinters dus zoals ze zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei dragonfly:

Is al lang geweten, in Duitsland eens met de 4 vertrokken vanaf 120 omdat er één wilde spelen maar hij gaf het snel op :lolz: 

0-100 zijn ze inderdaad zeer snel, de verkeerslichtsprinters dus zoals ze zeggen.

Volgens mij wou hij u geen slecht gevoel geven ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei wooter:


Sniff Petrol zou met een Leaf rijden.

En vergeet niet hoe lovend de heren van Grand Tour waren over de elektrische auto die ze reden (en crashten).
 

Ik snap waarom iemand bijvoorbeeld een camionette koopt of waarom iemand een elektrische wagen gebruikt,  't heeft z'n plaats en nut al bewezen vind ik. Maar wanneer een kind nog voor 'ie z'n eerste woordje goed en wel uitgesproken heeft al vroem-vroem geluiden maakte, zijt dan maar zeker dat 'ie iets gaat missen.  :)
Nu hebt ge gemakkelijk spreken, maar neem de M2 weg, vroeg of laat gaat ge dat toch missen?

Deze Model3 is echt wel een revolutie in het autolandschap, voor die prijs tegenover een BMW3/Merc C, ...  Ik weet dat ik vroeger teveel obsedeerde op zaken als acceleratiecijfers (wie niet hier?), maar zo'n Model3 is pokkesnel van de lijn voor z'n prijs, dus een vinnige daily is het zeer zeker ook al is het qua beleving iets anders.

Het enigste waar ik triest van word is de gedachte dat het snel gedaan kan zijn met ICE, om eerlijk te zijn had ik mijne ouwe dag toch iets anders voorgesteld. :unsure:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe treed ik toe tot de strikte Tesla sekte
 
1. Ik wil een "sportwagen" ofte een wagen met "hoog" imago
2. Ik kom na veel rekenwerk tot de conclusie dat het toch wel heel duur is (onbetaalbaar?)
3. Ik ontdek het FISCAAL voordeel en de sekte regels (we leven en een visionaire toekomst van wat komen gaat)
4. Ik leer van elk minput als pluspunt te zien 
5. AANKOOP
6. Toetreding tot sekte gebaseerd op
     - ontkenning
     - fantasie over de toekomst
 
Mocht een google bril goedkoper zijn dan een gewone merkbril en fiscaal aftrekbaar lopen er morgen ook weer heel wat mensen moet zo een ding op hun neus, fantaserend over wat die bril allemaal gaat kunnen in de toekomst.  Als je de werkelijke kost moet betalen koopt het geen kat.  
  ps: te lezen met enige ironie aub

Wat een hoop gelul. Waarom neem je het persoonlijk dat ik een tesla heb gekozen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn maar weinig Tesla rijders die zo een gebruik vooropstellen. Daar zijn ze gewoon nog niet voor gemaakt. Er zijn daarbij ook maar weinig mensen die zo verplaatsingen als 'normaal gebruik' van een wagen beschouwen. 
En idd, voor de meeste Tesla rijders is hun wagen hun hobby. Veel van hen (uiteraard niet allemaal) hebben ook een gelijkaardig profiel : het huis is afbetaald, er komt budget vrij, de zaken gaan goed, kinderen zijn stabiel, de leeftijd van de verveling slaat toe, stilaan wat tijd te veel, het moment van 'is dit het nu? Moet ik zo verder mijn dagen slijten?' is er. En dan is iets doen/kopen wat rationeel gezien veel te veel geld kost, maar waar je overal mee kan uitpakken en waardoor je leven plots weer een stuk interessanter lijkt, een geweldige aankoop. En gezien het een toevluchtsoord is om te ontsnappen aan de routine en de sleur van het bestaan, kan je niet anders dan het ophemelen. Al draaien sommigen na verloop van tijd ook weer bij. 
Maar het valt toch wel op hoeveel aandacht de meeste Tesla rijders nodig hebben. Als je die youtube filmpjes bekijkt van Tesla eigenaars... Bleiters zijn het. 
[/url]  
En zo staat youtube vol... 
Sommigen houden zich ook met erg vreemde zaken bezig.... 
 
 

Porsche eigenaars zie je dan ook nauwelijks op YouTube. En al helemaal geen Porsche eigenaars met problemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu hebt ge gemakkelijk spreken, maar neem de M2 weg, vroeg of laat gaat ge dat toch missen?

Enkel het vermogen aan 160+, maar dat mag je maar op een paar plaatsen in de wereld, heeft een hoog risico en zelfs op die plaatsen in de wereld waar het mag wordt het te druk om het nog te kunnen.

Ik klaag niet dat ik over een M2 beschik maar zoals gezegd heb ik er niet meer mee gereden sinds de Ardennenrit en mis het niet. De X voelt even snel aan - zelfs sneller bij acceleratie vanuit stilstand en bij het aanzetten van inhaalmanoevers - is ruimer, elke ochtend vol genoeg geladen en beter voorzien van technologie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een hoop gelul. Waarom neem je het persoonlijk dat ik een tesla heb gekozen?

 

 

Ik neem niks persoonlijk of zo. Waar haal je dat.

 

Dat is nu echt eens een (vrij) algemene vaststelling. Je hoeft dat niet persoonlijk te nemen mocht je dingen herkennen he [emoji4]

 

Ik had jou niet in mijn gedachte als individu, dit is toch niet het topic van jouw wagen enz.....

 

Vind je het niet raar dat je dit persoonlijk neemt?

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei wooter:


Enkel het vermogen aan 160+, maar dat mag je maar op een paar plaatsen in de wereld, heeft een hoog risico en zelfs op die plaatsen in de wereld waar het mag wordt het te druk om het nog te kunnen.

Ik klaag niet dat ik over een M2 beschik maar zoals gezegd heb ik er niet meer mee gereden sinds de Ardennenrit en mis het niet. De X voelt even snel aan - zelfs sneller bij acceleratie vanuit stilstand en bij het aanzetten van inhaalmanoevers - is ruimer, elke ochtend vol genoeg geladen en beter voorzien van technologie.

Als de wagen zo weet te overtuigen dan is 'ie klaar voor de vrije markt lijkt mij, dan is het tijd om de subsidies te staken.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een Model 3 is volledig RWD, heeft instant torque available en een goeie performance.

En dan komt bij mij onmiddellijk de vraag: dat spel moet toch goed driften dan? :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het vooral weer bedroevend - zonder te willen vingerwijzen - dat er net als in het andere Tesla topic weeral met modder wordt gesmeten en er weer pagina's geleuter gaan ontstaan over Tesla/ geen Tesla ipv over het onderwerp :)

Eenieweej, zeer benieuwd naar die P versie. Hopelijk valt die in prijs wat mee, maar ik vermoed dat dat wel weer zal tegenvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de wagen zo weet te overtuigen dan is 'ie klaar voor de vrije markt lijkt mij, dan is het tijd om de subsidies te staken.

Dat is ook het uitgangspunt van Tesla: de auto moet kunnen concurreren, liefst zelfs beter zijn dan de concurrentie, zodat enig fiscaal voordeel een leuke bonus is. En dat gevoel heb ik ook met mijn Model X.

 

Overigens zijn de subsidies in België maar beperkt. De belasting is wel lager omdat de Belgische fiscaliteit nogal naar CO2 uitstoot kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid