Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Op 12/10/2020 om 02:25, The Swede zei:

Gelukkig waren er de passagierszetel en de ruimte onder de koffer...

 

6412E502-0CFC-44DF-A705-FB27B1817E32.jpeg

A206371A-10A2-40C2-983D-307DD14DD81E.jpeg

Jullie waren met hoeveel personen op baan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand ervaring met sneeuwkettingen op 21"? volgens de website van BMW kan/mag dit niet, maar er zijn wel loopvlakkettingen te koop voor de X5 met 21" (niet bij BMW weliswaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, TochGeenBMW zei:

Heeft er iemand ervaring met sneeuwkettingen op 21"? volgens de website van BMW kan/mag dit niet, maar er zijn wel loopvlakkettingen te koop voor de X5 met 21" (niet bij BMW weliswaar)

Zelf helemaal geen ervaring in die richting, maar ik peil even naar het beoogd gebruik: is dit om 'bovenop' winterbanden te gebruiken als deze niet meer zouden volstaan? Of ter vervanging van winterbanden (die je dus niet hebt) om op de meest winterse momenten alsnog iet of wat tractie te hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In welk geval heb je nog sneeuwkettingen nodig met winterbanden? 

Op al de jaren dat ik in Finland rondbolde, heb ik die nooit nodig gehad, ook al vergiste ik mij wel es en kwam ik in wat diepere sneeuw terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, The Swede said:

In welk geval heb je nog sneeuwkettingen nodig met winterbanden? 

Op al de jaren dat ik in Finland rondbolde, heb ik die nooit nodig gehad, ook al vergiste ik mij wel es en kwam ik in wat diepere sneeuw terecht.

 

10 hours ago, The Swede said:

In welk geval heb je nog sneeuwkettingen nodig met winterbanden? 

Op al de jaren dat ik in Finland rondbolde, heb ik die nooit nodig gehad, ook al vergiste ik mij wel es en kwam ik in wat diepere sneeuw terecht.

 

13 hours ago, gTa said:

Zelf helemaal geen ervaring in die richting, maar ik peil even naar het beoogd gebruik: is dit om 'bovenop' winterbanden te gebruiken als deze niet meer zouden volstaan? Of ter vervanging van winterbanden (die je dus niet hebt) om op de meest winterse momenten alsnog iet of wat tractie te hebben?

Bovenop winterbanden inderdaad. Ik ga geregeld skiën, en daar heb je soms (zelden, maar toch) nog sneeuwkettingen nodig om het laatste gedeelte af te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenop een 21" wordt dat krap. 

Misschien het bij een goede winterband houden? 

Deze bvb NOKIAN HAKKAPELIITTA R3 SUV

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, The Swede said:

Bovenop een 21" wordt dat krap. 

Misschien het bij een goede winterband houden? 

Deze bvb NOKIAN HAKKAPELIITTA R3 SUV

Tja, toch al een aantal keer kettingen nodig gehad op een audi Q5 met winterbanden... maar zou het jammer vinden (nu ja... ˋt is echt een luxeprobleem uiteraard) om 5 maanden met kleinere velgen te rijden om misschien 1 maal kettingen nodig te hebben. Vandaar de vraag over loopvlak kettingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat waren de omstandigheden dat je sneeuwkettingen nodig had, als ik vragen mag. Zoals eerder gezegd ben ik nog nooit in een winterse omstandigheden terecht gekomen waar ik met mijn winterbanden niet vooruit meer kon. En ik heb 12 winters in het Noorden van Finland gezeten waar het 7-8 maand sneeuwt.

Op zich is in de winter rijden op kleinere velgen eigenlijk een beter idee. Meer rubber om mee te bewegen op oneffenheden en smallere banden idealiter zijn beter op natte wegen of wegen met sneeuw. 

Je hebt natuurlijk de kost van een andere set velgen te kopen.

De kost kan je wel "redelijk" houden wanneer een setje velgen op bvb e-bay koopt, en je ook in aanmerking neemt dat een kleinere band ondertussen al een stuk goedkoper is  + dat je anders elke winter 2 x moet betalen om winterbanden op je 21" velgen te monteren en weer af te halen. 

Reken daarbij de toegenomen veiligheid (een kleine deuk is al snel duurder dan een stel extra velgen)...

Anyway, uw keus. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, The Swede said:

Wat waren de omstandigheden dat je sneeuwkettingen nodig had, als ik vragen mag. Zoals eerder gezegd ben ik nog nooit in een winterse omstandigheden terecht gekomen waar ik met mijn winterbanden niet vooruit meer kon. En ik heb 12 winters in het Noorden van Finland gezeten waar het 7-8 maand sneeuwt.

Op zich is in de winter rijden op kleinere velgen eigenlijk een beter idee. Meer rubber om mee te bewegen op oneffenheden en smallere banden idealiter zijn beter op natte wegen of wegen met sneeuw. 

Je hebt natuurlijk de kost van een andere set velgen te kopen.

De kost kan je wel "redelijk" houden wanneer een setje velgen op bvb e-bay koopt, en je ook in aanmerking neemt dat een kleinere band ondertussen al een stuk goedkoper is  + dat je anders elke winter 2 x moet betalen om winterbanden op je 21" velgen te monteren en weer af te halen. 

Reken daarbij de toegenomen veiligheid (een kleine deuk is al snel duurder dan een stel extra velgen)...

Anyway, uw keus. 

Skigebieden in Frankrijk (Alpe D'Huez oa), vooral als je er een beetje buiten het gebied zelf logeert. In Oostenrijk en Italie is het alweer een tijdje geleden dat ik er nog nodig had, al heb ik vorig jaar in Livigno auto's met sneeuwkettingen gezien die een paar dagen later toekwamen.

Wat betreft de extra set velgen heb ik me niet goed uitgedrukt denk ik: de vraag is niet of ik velgen ga kopen, maar wel hoe groot.

Gisteren ben ik de X5 bij de dealer gaan ophalen, ik heb nog even om te beslissen 😉

Alvast bedankt voor de input!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, TochGeenBMW zei:

Skigebieden in Frankrijk (Alpe D'Huez oa), vooral als je er een beetje buiten het gebied zelf logeert. In Oostenrijk en Italie is het alweer een tijdje geleden dat ik er nog nodig had, al heb ik vorig jaar in Livigno auto's met sneeuwkettingen gezien die een paar dagen later toekwamen.

Wat betreft de extra set velgen heb ik me niet goed uitgedrukt denk ik: de vraag is niet of ik velgen ga kopen, maar wel hoe groot.

Gisteren ben ik de X5 bij de dealer gaan ophalen, ik heb nog even om te beslissen 😉

Alvast bedankt voor de input!

Het kan inderdaad nog voorvallen.

Ik volg anderen hier wél in hun mening dat je met écht goeie winterbanden (tip: winterbanden zijn versleten als ze 5 mm restprofiel hebben, daarna zijn de lamellen weggesleten waarmee de profielblokken op ijs/sneeuw grippen en rijd je eigenlijk met "regenbanden" rond en wordt grip op sneeuw/ijs snel significant minder) zou je op een 4WD-auto eigenlijk ook besneeuwde ondergrond meester moeten kunnen.

Het enige dat echt tricky blijft, zijn steile hellingen op bij ijzige toestanden of veel verse warme (natte) sneeuw. En sommige auto's (zoals een X5) die achteraan soms maatje 315 hebben steken oid, dat wordt ook wel echt breed om mee in sneeuw te gaan ploeteren. :D 

Verse sneeuw, aangestampt, goed koud en hard, is echt geen probleem, zelfs niet voor een RWD op goeie winterbanden. 't Is misschien wel een beetje spannend en niet iedereen vindt het leuk om met extra Schwung en wat driftjes de snelheid er in te houden om zo trefzeker boven te geraken. Naar beneden kan nog spannender zijn.

Ik heb de voorbije 15 jaar maar één keer vast gezeten en dus echt "kettingen" nodig gehad om weer los te geraken. Dat was op een BMW '1 op 18" winterrubber tijdens een blizzard in het Zwarte Woud, daar kon ik een semi-steile helling niet meer op doorheen die 10 à 15 cm vers. (Forumlid @Porker en @Maxime S waren daar toen bij.)

De enige andere keer dat het close was, was tijdens een sneeuwdump in Val Thorens (dorp) op de dag van aankomst, ik was na 't uitladen aan 't hotel doorgereden naar boven om inkopen te gaan doen bij de Sherpa/Carrefour (oid) en tussen 't binnengaan en 't buitenkomen daar was het effectief extreem beginnen dumpen. (Maar het was warm, dus de vlokken waren reusachtig en nat en wat op de grond bleef liggen was mushy, zware, gladde sneeuw die meteen een ijspiste werd.)  Ge moet daar een lus rijden, eerst helemaal tot boven eer ge weer naar beneden moogt: daar had ik met m'n winterbanden op xDrive '5 al moeite om grip te vinden, al de rest stond quasi vast te schaverdijnen (zelfs een 4WD Tesla Model S geraakte daar nergens meer en gestrande auto's en bussen stonden kriskras doorheen 't hele dorp). Bij mij was het echt nipt: met volgas op stukken waar nog wat grip was snelheid opbouwen om daarna door de spekgladde sneeuwlaag te ploeteren en glijden, ESP/ASR uit om niet afgeremd te worden. Naar beneden was best akelig, zeker als reisbussen zijdelings op je toe beginnen schuiven. :D  Had ik 15 minuutjes later uit de supermarkt gekomen, ik zou ook kettingen nodig gehad hebben, zelfs op 4WD met winterbanden. (Ik had er bij, nota bene.)

Maar los daarvan: eigenlijk herinner ik me dat ik de laatste 10 jaar nauwelijks nog op sneeuw gereden heb moeten rijden, behalve als ik het effectief opzocht. Kleinere skigebiedjes en/of achterafwegjes die niet geschraapt/gesteenstrooid worden: agreed, dan heb je 't nodig.

--> Als noodoplossing zou zo'n loopvlakketting dus zeker moeten volstaan, de kans dat je ze effectief gaat nodig hebben is klein (tenzij je erg vaak logies hebt op een verlaten wegje).
--> Zoek de betere tests daarvan op, in 't Duits (D/AT/CH) en volg 't koopadvies daarin. Dan kan je niks verkeerd doen, imo.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

--> Als noodoplossing zou zo'n loopvlakketting dus zeker moeten volstaan, de kans dat je ze effectief gaat nodig hebben is klein (tenzij je erg vaak logies hebt op een verlaten wegje).
--> Zoek de betere tests daarvan op, in 't Duits (D/AT/CH) en volg 't koopadvies daarin. Dan kan je niks verkeerd doen, imo.

@TochGeenBMW b.v. https://www.autobild.de/artikel/schneeketten-test-53304.html

Ik zie 2 loopvlakkettingen daarin, weliswaar wat verder naar onder in de ranglijst, maar ze worden weldegelijk als aanbevolen gequoteerd, dus 't zal wel goed zitten:

https://www.rud.com/produkte/reifenketten/schneeketten-schuhketten/kernmarken/suv-4x4-llkw/detail/rudcomfort-centrax-v.html
Versie S899 past op 315/35R21.

Die "Thule" K-Summit blijkt een König product te zijn: https://konigchain.com/chains/consumer-snow-chains/passenger-car/konig-k-summit.html
De "XXL K67" versie past op 315/35R21.

 

Lijkt me een veilige keuze, tbh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Het kan inderdaad nog voorvallen.

Ik volg anderen hier wél in hun mening dat je met écht goeie winterbanden (tip: winterbanden zijn versleten als ze 5 mm restprofiel hebben, daarna zijn de lamellen weggesleten waarmee de profielblokken op ijs/sneeuw grippen en rijd je eigenlijk met "regenbanden" rond en wordt grip op sneeuw/ijs snel significant minder) zou je op een 4WD-auto eigenlijk ook besneeuwde ondergrond meester moeten kunnen.

Het enige dat echt tricky blijft, zijn steile hellingen op bij ijzige toestanden of veel verse warme (natte) sneeuw. En sommige auto's (zoals een X5) die achteraan soms maatje 315 hebben steken oid, dat wordt ook wel echt breed om mee in sneeuw te gaan ploeteren. :D 

Verse sneeuw, aangestampt, goed koud en hard, is echt geen probleem, zelfs niet voor een RWD op goeie winterbanden. 't Is misschien wel een beetje spannend en niet iedereen vindt het leuk om met extra Schwung en wat driftjes de snelheid er in te houden om zo trefzeker boven te geraken. Naar beneden kan nog spannender zijn.

Ik heb de voorbije 15 jaar maar één keer vast gezeten en dus echt "kettingen" nodig gehad om weer los te geraken. Dat was op een BMW '1 op 18" winterrubber tijdens een blizzard in het Zwarte Woud, daar kon ik een semi-steile helling niet meer op doorheen die 10 à 15 cm vers. (Forumlid @Porker en @Maxime S waren daar toen bij.)

De enige andere keer dat het close was, was tijdens een sneeuwdump in Val Thorens (dorp) op de dag van aankomst, ik was na 't uitladen aan 't hotel doorgereden naar boven om inkopen te gaan doen bij de Sherpa/Carrefour (oid) en tussen 't binnengaan en 't buitenkomen daar was het effectief extreem beginnen dumpen. (Maar het was warm, dus de vlokken waren reusachtig en nat en wat op de grond bleef liggen was mushy, zware, gladde sneeuw die meteen een ijspiste werd.)  Ge moet daar een lus rijden, eerst helemaal tot boven eer ge weer naar beneden moogt: daar had ik met m'n winterbanden op xDrive '5 al moeite om grip te vinden, al de rest stond quasi vast te schaverdijnen (zelfs een 4WD Tesla Model S geraakte daar nergens meer en gestrande auto's en bussen stonden kriskras doorheen 't hele dorp). Bij mij was het echt nipt: met volgas op stukken waar nog wat grip was snelheid opbouwen om daarna door de spekgladde sneeuwlaag te ploeteren en glijden, ESP/ASR uit om niet afgeremd te worden. Naar beneden was best akelig, zeker als reisbussen zijdelings op je toe beginnen schuiven. :D  Had ik 15 minuutjes later uit de supermarkt gekomen, ik zou ook kettingen nodig gehad hebben, zelfs op 4WD met winterbanden. (Ik had er bij, nota bene.)

Maar los daarvan: eigenlijk herinner ik me dat ik de laatste 10 jaar nauwelijks nog op sneeuw gereden heb moeten rijden, behalve als ik het effectief opzocht. Kleinere skigebiedjes en/of achterafwegjes die niet geschraapt/gesteenstrooid worden: agreed, dan heb je 't nodig.

--> Als noodoplossing zou zo'n loopvlakketting dus zeker moeten volstaan, de kans dat je ze effectief gaat nodig hebben is klein (tenzij je erg vaak logies hebt op een verlaten wegje).
--> Zoek de betere tests daarvan op, in 't Duits (D/AT/CH) en volg 't koopadvies daarin. Dan kan je niks verkeerd doen, imo.

Da waren tijden! :inlove: 

 

Ik heb ook nog nooit kettingen nodig gehad. Gewoon op't gas blijven... zelfs op de piste :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

@TochGeenBMW b.v. https://www.autobild.de/artikel/schneeketten-test-53304.html

Ik zie 2 loopvlakkettingen daarin, weliswaar wat verder naar onder in de ranglijst, maar ze worden weldegelijk als aanbevolen gequoteerd, dus 't zal wel goed zitten:

https://www.rud.com/produkte/reifenketten/schneeketten-schuhketten/kernmarken/suv-4x4-llkw/detail/rudcomfort-centrax-v.html
Versie S899 past op 315/35R21.

Die "Thule" K-Summit blijkt een König product te zijn: https://konigchain.com/chains/consumer-snow-chains/passenger-car/konig-k-summit.html
De "XXL K67" versie past op 315/35R21.

 

Lijkt me een veilige keuze, tbh.

 

1 hour ago, gTa said:

@TochGeenBMW b.v. https://www.autobild.de/artikel/schneeketten-test-53304.html

Ik zie 2 loopvlakkettingen daarin, weliswaar wat verder naar onder in de ranglijst, maar ze worden weldegelijk als aanbevolen gequoteerd, dus 't zal wel goed zitten:

https://www.rud.com/produkte/reifenketten/schneeketten-schuhketten/kernmarken/suv-4x4-llkw/detail/rudcomfort-centrax-v.html
Versie S899 past op 315/35R21.

Die "Thule" K-Summit blijkt een König product te zijn: https://konigchain.com/chains/consumer-snow-chains/passenger-car/konig-k-summit.html
De "XXL K67" versie past op 315/35R21.

 

Lijkt me een veilige keuze, tbh.

Dank voor info!

Het waren inderdaad die Konig loopvlakkettingen die ik had gevonden op sneeuwkettingen4u.nl. als je daar via BMW - X5 - 315/35/21 klikt, krijg je die te zien. Maar aangezien ze bij BMW zelf zeggen dat je op die bandenmaat geen kettingen mag monteren (en ze zelf wel loopvlakkettingen hebben maar niet in die maat) had ik die vraag hier gelanceerd. Je wil niet meemaken dat die toch ergens iets raken tijdens het rijden. voor een loopvlakketting kan dat eigenlijk alleen de buitenste rand van de carrosserie zijn, maar daarvoor kan je de luchtvering wel op zijn hoogste stand zetten zou ik denken.

Als er niemand is hier die het effectief al heeft geprobeerd zal ik mss de eerste zijn 😉

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, TochGeenBMW zei:

 

Dank voor info!

Het waren inderdaad die Konig loopvlakkettingen die ik had gevonden op sneeuwkettingen4u.nl. als je daar via BMW - X5 - 315/35/21 klikt, krijg je die te zien. Maar aangezien ze bij BMW zelf zeggen dat je op die bandenmaat geen kettingen mag monteren (en ze zelf wel loopvlakkettingen hebben maar niet in die maat) had ik die vraag hier gelanceerd. Je wil niet meemaken dat die toch ergens iets raken tijdens het rijden. voor een loopvlakketting kan dat eigenlijk alleen de buitenste rand van de carrosserie zijn, maar daarvoor kan je de luchtvering wel op zijn hoogste stand zetten zou ik denken.

Als er niemand is hier die het effectief al heeft geprobeerd zal ik mss de eerste zijn 😉

 

 

 

Wat BMW wel/niet adviseert kan nogal eens afwijken van wat (wettelijk/technisch) mogelijk en/of toegelaten is. Die eerste heeft namelijk ook een commercieel belang in dat antwoord. :D 

Als voor die loopvlakkettingen een ABE geldt (wat zo is), dan moet je je geen zorgen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is dat de laatste jaren (decenia), de banden er goed op vooruit gingen, je rijdt met een X5 die toch een AWD is met alle electronicahandel en een redelijke bodemvrijheid... dus voor je sneeuwkettingen nodig hebt, moet het al serieus zijn.

De typische fouten die ik in Scandinavie zag waren:

- Kwakkels die de diepe sneeuw opzochten (meestal Russische toeristen die es wouden tonen hoe goed hun GLS wel was :fp: ).  Hier komen meestal geen sneeuwkettingen bij kijken maar een schop. Je moet je ook maar enkele meters verder helpen naar de bereidbare grond.
Zelf heb ik wel altijd plastic platen bij in geval ik per ongeluk mijn wieles es deftig verkeerd zet.

- Verkeerde banden => te brede banden die, ook al zijn het "winterbanden", d'r niet doorkunnen. Vandaar mijn punt: koop u een redelijke band. Een 315 op een 21" ziet er wel stoer uit, maar gaat u noch in de regen, noch in de sneeuw veel helpen. 

Het enige wat je echt kan beduvelen op een steile helling is niet sneeuw (eigenlijk, hoe dieper, hoe meer grip. Op voorwaarde dat je natuurlijk genoeg bodenbrijheid hebt. Door 40cm sneeuw ploeteren gaat niet lukken...) maar wel sneeuw die zodanig is vastgereden dat het een ijspiste is. En dan kan je ofwel enkel met kettingen of spijkerbanden geholpen worden.   

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, The Swede said:

Ik heb er nu dit opliggen. Zal dit weekend es proberen hoe dat in de sneeuw rijdt :D

 

9A26BE3B-F6CE-4B23-865D-08C84EE2FAE5.jpeg

212360CB-F82E-4E50-AFC7-D54D4CFEBB15.jpeg

Hey Swede, zou je even een foto van de "vulling" van de achterste wielkast kunnen maken? en van recht achteraan? kwestie van te zien in hoeverre er een verschil is in uitzicht tov de 21" breedset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal wat je vroeg, maar dit kan al helpen:

$_57.jpg

$_20.jpg

de 2 hierboven met squared setup (voor- en achteraan hetzelfde) 275 winterrubber

de 2 hieronder (ter vergelijking) met staggered setup (stock)

$_20.jpg

$_20.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, gTa said:

Niet helemaal wat je vroeg, maar dit kan al helpen:

$_57.jpg

$_20.jpg

de 2 hierboven met squared setup (voor- en achteraan hetzelfde) 275 winterrubber

de 2 hieronder (ter vergelijking) met staggered setup (stock)

$_20.jpg

$_20.jpg

Super, tks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat ik niet 100% meeben. 

Op deze kist liggen 20” winterbanden. Ik heb geen 21” om te vergelijken of hier meer plaats is voor kettingen. 

Gezien de diameter kleiner is en je 4cm minder hebt in de breedte, zou je toch wel wat meer ruimte moeten hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, The Swede zei:

Ik vrees dat ik niet 100% meeben. 

Op deze kist liggen 20” winterbanden. Ik heb geen 21” om te vergelijken of hier meer plaats is voor kettingen. 

Gezien de diameter kleiner is en je 4cm minder hebt in de breedte, zou je toch wel wat meer ruimte moeten hebben. 

'k Denk dat het hem om de "stance" ging (visueel). Hij overweegt de aankoop van een winterset, zou 't liefst de 21" met 275/315 hebben (en daarvoor moet hij die loopvlakkettingen hebben), maar een andere optie zou een 275-rondom-set 20" kunnen zijn (waarop gewone kettingen passen), maar die zien er minder puik uit, vooral qua stance achteraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, gTa said:

'k Denk dat het hem om de "stance" ging (visueel). Hij overweegt de aankoop van een winterset, zou 't liefst de 21" met 275/315 hebben (en daarvoor moet hij die loopvlakkettingen hebben), maar een andere optie zou een 275-rondom-set 20" kunnen zijn (waarop gewone kettingen passen), maar die zien er minder puik uit, vooral qua stance achteraan.

gTa, helemaal correct!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten wij hier dus serieus al die tijd bezig over iets dat je nooit ziet? :fp: 

Ah ja, ter anecdote, op zowel mijn S320 and mijn Evo IX stak ik steeds winterbanden die een maatje smaller waren dan opgegeven. Op de Pajero stak ik zelfs 245/16 ipv 265/18. En ik heb me steeds erg geamuseerd wanneer ik die stance-mannen zag sukkelen in de winter. Aan een slakkegangetje rondsukkelen bij de minste sneeuwvlok, bij de eerste 10cm sneeuw vastzitten,...
En heb nog meer gelachen toen zo een Johnny ons probeerde te volgen op een besneeuwde berg in de Franse Alpen, hij met zijn X6 met AWD en wij met een oud hok van een Lexus IS300 RWD... en hij na x bochten het decor ingleed achter ons met zijn "winterbanden die voor de looks gekocht waren".  :lolz:  Zijn teruggereden om te kijken of alles OK was en zijn enige reactie was dat hij dacht dat het veilig was even snel boven te rijden want hij had een 4WD en wij een achterwielaandrijver. 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, The Swede said:

Zitten wij hier dus serieus al die tijd bezig over iets dat je nooit ziet? :fp: 

Ah ja, ter anecdote, op zowel mijn S320 and mijn Evo IX stak ik steeds winterbanden die een maatje smaller waren dan opgegeven. Op de Pajero stak ik zelfs 245/16 ipv 265/18. En ik heb me steeds erg geamuseerd wanneer ik die stance-mannen zag sukkelen in de winter. Aan een slakkegangetje rondsukkelen bij de minste sneeuwvlok, bij de eerste 10cm sneeuw vastzitten,...
En heb nog meer gelachen toen zo een Johnny ons probeerde te volgen op een besneeuwde berg in de Franse Alpen, hij met zijn X6 met AWD en wij met een oud hok van een Lexus IS300 RWD... en hij na x bochten het decor ingleed achter ons met zijn "winterbanden die voor de looks gekocht waren".  :lolz:  Zijn teruggereden om te kijken of alles OK was en zijn enige reactie was dat hij dacht dat het veilig was even snel boven te rijden want hij had een 4WD en wij een achterwielaandrijver. 

 

Sorry dat ik er niet in slaagde mijn vraag van in het begin duidelijk te stellen. 

Ik denk dat iedereen zelf mag uitmaken wat hij/zij al dan niet belangrijk of interessant vindt. Anders kunnen we meteen alle discussies over kleuren, ex- en interieurs enz schrappen.
Ivm je anekdote: persoonlijk heb ik geen ambitie om de snelste, slimste of wat dan ook te zijn, laat staan me te verkneukelen in andermans pech, ook al zou die zelf gezocht zijn. 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid