Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Ik doe gewoon wat de BMW-verkopers moeten doen, als ze een '7 of '4 met die monsterlijke neus moeten verpatsen!
 

Genoeg mensen zonder smaak op deze wereld anders zou BMW niet bestaan [emoji23]

gelukkig voor de verkopers moet het doelpubliek amper overtuigd te worden van die knappe 7/X7/4 neus, onder het moto des te groter en bombastischer des te beter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Germinal zei:


Genoeg mensen zonder smaak op deze wereld anders zou BMW niet bestaan emoji23.png
 

En genoeg badgebuyers die 10 jaar geleden Cayenne Diesel ( @ICM) hebben gekocht want anders zou Porsche niet hebben bestaan.

🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tommie said:

En genoeg badgebuyers die 10 jaar geleden Cayenne Diesel ( @ICM) hebben gekocht want anders zou Porsche niet hebben bestaan.

🙄

Euh… bedankt?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Tommie zei:

En genoeg badgebuyers die 10 jaar geleden Cayenne Diesel ( @ICM) hebben gekocht want anders zou Porsche niet hebben bestaan.

🙄

Helaas all show want geen geld genoeg voor een automatische kofferklep 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er mis met een badgebuyer ?  

Toch chapeau dat een merk met hun imago klanten kan verleiden?


 Volgens mij worden de meeste luxemerken /sportcar merken grotendeels om hun badge gekocht.  ik zie daar geen graten in 🤷🏼.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/8/2021 om 10:09, ICM zei:

Euh… bedankt?

Neen neen,

Jij bedankt. anders was het gedaan met porsche en had Alexanderr in den bouw gezeten.  

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Thebiemerke zei:

 

Straf, na MB aangekondigd heeft te stoppen met hydrogen in hun PKW.

Jammer, want die technologie is al ffe klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, William Blake zei:

Straf, na MB aangekondigd heeft te stoppen met hydrogen in hun PKW.

Jammer, want die technologie is al ffe klaar.

Ik vraag me toch ook af wat ze hiermee willen bereiken. ALles lijkt toch de elektrotoer op te gaan? 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rabbit zei:

Ik vraag me toch ook af wat ze hiermee willen bereiken. ALles lijkt toch de elektrotoer op te gaan? 😕 

Ik zou er alvast niet om rouwen!
Geen gedoe meer rond dat tijd verliezen met laden

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Rabbit said:

Ik vraag me toch ook af wat ze hiermee willen bereiken. ALles lijkt toch de elektrotoer op te gaan? 😕 

Is toch nog steeds elektro?

Verschil is dat je hier de grote batterij vervangt door een waterstoftank + fuelcell (dus iets dat waterstof kan omzetten in elektriciteit, en omgekeerd). Nadeel van dat systeem is dat het niet goed om kan met plotse veranderingen in output/input. Dus ze steken er nog een kleine batterij in als buffer, en om het piekvermogen op te drijven.

Bij start/stop kan je eigenlijk puur op batterij rijden, af en toe wat opvullen door waterstof te verbruiken. En op de autostrade op cruise control verbruik je continu waterstof. Tanken doe je dan in enkele minuten.

Dus op zich wel een goed concept, maar zonder tankstations heb je niks aan het voordeel van snel te kunnen tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Is gewoon energiedrager die je verschuift van accu -> waterstof. 

Hoeveel jaar het nog gaat duren is onduidelijk, maar denk dat iedereen het er wel overeen is dat waterstof enige duurzame energiedrager is. 
Grote Li-Ion batterijen zijn echt niet de oplossing op lange termijn.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/8/2021 om 13:25, Soundstorm zei:

Is toch nog steeds elektro?

Verschil is dat je hier de grote batterij vervangt door een waterstoftank + fuelcell (dus iets dat waterstof kan omzetten in elektriciteit, en omgekeerd). Nadeel van dat systeem is dat het niet goed om kan met plotse veranderingen in output/input. Dus ze steken er nog een kleine batterij in als buffer, en om het piekvermogen op te drijven.

Bij start/stop kan je eigenlijk puur op batterij rijden, af en toe wat opvullen door waterstof te verbruiken. En op de autostrade op cruise control verbruik je continu waterstof. Tanken doe je dan in enkele minuten.

Dus op zich wel een goed concept, maar zonder tankstations heb je niks aan het voordeel van snel te kunnen tanken.

Ja ok, ik had gewoon moeten zeggen " EV". 

Is het ook niet zo dat er nog steeds wat energie verloren gaat bij die verschuiving in drager?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Rabbit said:

Ja ok, ik had gewoon moeten zeggen " EV". 

Is het ook niet zo dat er nog steeds wat energie verloren gaat bij die verschuiving in drager?

Zo'n fuel cell heeft een efficiëntie van 40-60%, wat meer als je ook de warmte nuttig kan gebruiken. Waterstof genereren door elektrolyse met elektriciteit heeft een efficiëntie van 70-80%.

Dus ja, tegen dat je die elektriciteit hebt omgezet naar wat de motor nodig heeft, ben je al wat meer kwijt dan mocht je het gewoon met batterijen doen. Maar het voordeel is dat je sneller kan tanken zonder zotte investeringen (in de auto en het tankstation). Je krijgt het ook gemakkelijker op moeilijke plaatsen (afgelegen gebieden zonder elektriciteit), maar dat lijkt mij niet de grootste doelgroep voor BMW.

Je kan waterstof gemakkelijk maken met overschot elektriciteit, of op locaties waar groene energie gemakkelijk te vinden is. Maar volgens mij is de 'groene' winst weg vanaf je het over lange afstanden moet transporteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, gTa zei:

Zeker niet nu de Taliban hun woestijnreet over zo'n gigantische mijn hebben gevezen.

🤔.. ! Ah inderdaad! Liever de zaak saboteren en geen lithium dan dat zij ervan kunnen profiteren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid