William Blake 2.668 Geplaatst: 13 september 2018 Delen Geplaatst: 13 september 2018 4 minuten geleden, gTa zei: Is diene Magic-dinges niet dat 'ie met een stereocamera de weg "leest" en anticipeert op oneffenheden door al op voorhand extra-soft in te stellen (fast compression) of de auto nog een cm'tje of 2 hoger te zetten (bv vluchtheuvel anticiperen) en zo? Jup Alleen klote als uw camera stuk is, kostelijk grapje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.547 Geplaatst: 13 september 2018 Delen Geplaatst: 13 september 2018 AMG-Line is een must. Vind hem niet lelijk, maar ook niet wauw. Ze houden te hard vast aan het design van de C-stijl, die bogen rond de wielkassen zijn te massief en ik vind hem ook wat te compact ogen (vermoedelijk wordt dit effect versterkt door die wielkassen). Veel ronde en bolle vormen ook, ik las ergens dat iemand vond dat de sportzetels uit de jaren '90 lijken en dat klopt wel wat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.110 Geplaatst: 13 september 2018 Delen Geplaatst: 13 september 2018 8 minuten geleden, William Blake zei: Jup Alleen klote als uw camera stuk is, kostelijk grapje Net owv zo'n dingen neemt ge toch de uitgebreide garantie, als ge dat nieuw koopt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 13 september 2018 Delen Geplaatst: 13 september 2018 26 minutes ago, William Blake said: Dat heet nu Magic Body Control, werkt demax maar toch liever klassieke airmatic of air body control op een grote zware auto deze GLE heeft eigenlijk nog iets anders, een mix van bovenstaande 2 Dat weet ik, voor die ABC zijn al legio nieuwe dingen geïmplementeerd. Ik heb het over die soft stop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 13 september 2018 Delen Geplaatst: 13 september 2018 26 minutes ago, William Blake said: Dat heet nu Magic Body Control, werkt demax maar toch liever klassieke airmatic of air body control op een grote zware auto deze GLE heeft eigenlijk nog iets anders, een mix van bovenstaande 2 Dat weet ik, voor die ABC zijn al legio nieuwe dingen geïmplementeerd. Ik heb het over die soft stop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 13 september 2018 Delen Geplaatst: 13 september 2018 Ik ga het niet blijven vragen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 13 september 2018 Delen Geplaatst: 13 september 2018 1 uur geleden, gTa zei: Is diene Magic-dinges niet dat 'ie met een stereocamera de weg "leest" en anticipeert op oneffenheden door al op voorhand extra-soft in te stellen (fast compression) of de auto nog een cm'tje of 2 hoger te zetten (bv vluchtheuvel anticiperen) en zo? Dat is in de basis hetzelfde systeem, alleen sterkere achterliggende software. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 13 september 2018 Delen Geplaatst: 13 september 2018 1 uur geleden, William Blake zei: Jup Alleen klote als uw camera stuk is, kostelijk grapje Camera is toch 'maar' iets van een 350 ex dacht ik. Plaatsing uurtje werk, calibratie nog eens zoiets denk ik. Nog niet moeten doen wel niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 13 september 2018 Delen Geplaatst: 13 september 2018 1 uur terug, ICM zei: Dat weet ik, voor die ABC zijn al legio nieuwe dingen geïmplementeerd. Ik heb het over die soft stop. Zit er nog steeds op. Is gewoon de ophanging die reageert op de rem impuls en de wagen minder laat knikken. Dat was het leuke aan ABC of active body control, die was helemaal niet actief, maar reactief. Magic body control is echt actief Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 14 september 2018 Delen Geplaatst: 14 september 2018 6 hours ago, Carlito said: Zit er nog steeds op. Is gewoon de ophanging die reageert op de rem impuls en de wagen minder laat knikken. Dat was het leuke aan ABC of active body control, die was helemaal niet actief, maar reactief. Magic body control is echt actief Aha. Maar nog ruimer bedoel ik: iedere merk en quasi ieder model bij MB heeft wel een vorm van adaptieve ophanging en/of body control ondertussen, maar dat soft stop ding is toch nog niet wijd verspreid? Waarom? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 14 september 2018 Delen Geplaatst: 14 september 2018 58 minuten geleden, ICM zei: Aha. Maar nog ruimer bedoel ik: iedere merk en quasi ieder model bij MB heeft wel een vorm van adaptieve ophanging en/of body control ondertussen, maar dat soft stop ding is toch nog niet wijd verspreid? Waarom? omdat dat adaptieve schokdempers zijn. ABC/MBC en Airmatic/Air Body Control zijn de enige die ook de "veren" adaptief hebben, en dus rijhoogte kunnen variëren. Alleen is luchtvering daar niet snel genoeg voor en heeft die die functie niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 14 september 2018 Delen Geplaatst: 14 september 2018 Klopt en owv plaatsgebrek kan het enkel in RWD configuraties Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 14 september 2018 Delen Geplaatst: 14 september 2018 8 uren geleden, Carlito zei: Camera is toch 'maar' iets van een 350 ex dacht ik. Plaatsing uurtje werk, calibratie nog eens zoiets denk ik. Nog niet moeten doen wel niet. Dan heb ik het verkeerd voor, recentelijk moeten vervangen op een S600 V222 en de totale factuur was rond de 3,6k er dan zal nog meer kapot geweest zijn wellicht Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 14 september 2018 Delen Geplaatst: 14 september 2018 9 uren geleden, gTa zei: Net owv zo'n dingen neemt ge toch de uitgebreide garantie, als ge dat nieuw koopt? Ja, all-in onderhoudscontract is een gemak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 14 september 2018 Delen Geplaatst: 14 september 2018 1 hour ago, Carlito said: omdat dat adaptieve schokdempers zijn. ABC/MBC en Airmatic/Air Body Control zijn de enige die ook de "veren" adaptief hebben, en dus rijhoogte kunnen variëren. Alleen is luchtvering daar niet snel genoeg voor en heeft die die functie niet. Dus ik begrijp dat die soft-stop functie wordt geregeld door de schokdempers, en niet door het remsysteem te moduleren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 14 september 2018 Delen Geplaatst: 14 september 2018 58 minuten geleden, ICM zei: Dus ik begrijp dat die soft-stop functie wordt geregeld door de schokdempers, en niet door het remsysteem te moduleren? klopt er is ook wel een distronic 'comfort brake', maar dat is iets helemaal anders maar min of meer hetzelfde effect 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 14 september 2018 Delen Geplaatst: 14 september 2018 Wist ik niet, dat verklaart de zeldzaamheid. Thanks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 14 september 2018 Delen Geplaatst: 14 september 2018 ze maken het ook niet duidelijk bij MB vind ik zelfs op een gewone C kan je kiezen uit 5 types ophanging ... totale overkill Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.547 Geplaatst: 14 september 2018 Delen Geplaatst: 14 september 2018 5 hours ago, William Blake said: ze maken het ook niet duidelijk bij MB vind ik zelfs op een gewone C kan je kiezen uit 5 types ophanging ... totale overkill En dan klanten die ze allemaal een willen uitproberen, kan ik me voorstellen... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 14 september 2018 Delen Geplaatst: 14 september 2018 2 uren geleden, Phil zei: En dan klanten die ze allemaal een willen uitproberen, kan ik me voorstellen... dat valt best mee hoor infeite wordt de verlaagde 'agility select' comfortophanging het meeste verkocht en op high-spec C's de air body control AMG is altijd hun eigen ride control op basis van de dynamic body control (adaptieve ophanging) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 1 oktober 2018 Delen Geplaatst: 1 oktober 2018 Knappe, rustige, zachte lijnen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 4 oktober 2018 Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 4 oktober 2018 Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 Is er recent wat veranderd misschien? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 4 oktober 2018 Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 "Der GLE 300d 4matic leistet 245 PS und 500 NM. Die Höchstgeschwindigkeit liegt bei 225 km/h und die Beschleunigung auf 100 km/h beträgt 7,2s. Der Verbrauch nach NEFZ ist 6,1 Liter bzw. nach WLTP 8,3 Liter." Ik vind dat niet slecht voor een instapdiesel, 7,2s in 0-100 km/u Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 4 oktober 2018 Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 rond 2020 ook PHEV; GLE350de 4M; 100 km WLTP rijbereik 'long range' PHEV zal sowieso onder de 50gr zitten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.