Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

6 minutes ago, wooter said:


Ook de navigatie heeft een dringende refresh nodig want nu laad ie gewoon de laadpunten van de Plugsurfing databank zonder te kijken naar hoe krachtig die laadpunten zijn.

How how, je wil een Jaguar met deftige ICE?

Nu ook niet te veel vragen he :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/7/2018 om 15:45, wooter zei:

@Race7 nog zeker van je stuk?

  • +80K betalen
  • voor een auto die vermoedelijk leverbaar zal zijn van midden 2019 want maar 20000 stuks per jaar aan productie
  • qua binnenruimte vergelijkbaar met een Tesla Model 3
  • Weinig snelladers
  • De beschikbare snelladers zijn trager dan die van Tesla
  • Extra betalen voor snelladen
  • Niet thuis kunnen laden want kan maar 30% per 10 uur laden op een thuisaansluiting zonder transfo
  • Aanzienlijk meer verbruik tov de Model S en X

Enkel en alleen omdat er echt leder in zit ipv het nepleder van wel direct leverbare Tesla's? Omdat de auto korter is en dus makkelijker in te parkeren zou zijn?

Ik vind het zonde, want het gaat hier niet over een slechte auto omwille van technologie, maar een slechte auto omwille van slechte keuzes... Je gaat hierdoor hebben dat nieuwe klanten door de onterecht negatieve berichten rond Tesla een alternatief willen, dan zo een Jaguar I-Pace met zijn mooie cijfers als alternatief kiezen en na een lange wachttijd teleurgesteld gaan zijn dat die mooie cijfers in realiteit absoluut niet waar zijn. Snelladen tot 150kW, een snellaadnetwerk zo groot als dat van Tesla, een 3 fase lader in de auto en een ontwerp zonder al die sleuven om de wind te richten, en je zou wel degelijk een auto hebben die Tesla waarlijk kan doen zweten.

Ik dacht je fan was van EV's en niet van Tesla alleen. Je doet anders heel goed je best om (al dan niet terecht) deze auto de grond in te boren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik dacht je fan was van EV's en niet van Tesla alleen. Je doet anders heel goed je best om (al dan niet terecht) deze auto de grond in te boren. 

Hij heeft dan ook gewoon gelijk in deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hij heeft dan ook gewoon gelijk in deze.

 

17 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

 (al dan niet terecht) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tjeu zei:
9 uren geleden, Polygoon zei:
EV rijden blijft voor de particulier toch nog steeds te duur imo. De goedkope Model 3 zou daar in sé iets aan kunnen veranderen maar natuurlijk niet aan 45-50k.

Nochtans rijden er veel Zoë en Leaf privé.

"veel". Ik kom er toch geen 2 tegen op een week.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Polygoon said:

"veel". Ik kom er toch geen 2 tegen op een week.

Ik heb al pakken meer Model X'en gezien dan Zoës of Leafs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik heb al pakken meer Model X'en gezien dan Zoës of Leafs.

Idem maar die worden niet privé gekocht natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Polygoon said:

Idem maar die worden niet privé gekocht natuurlijk. 

Er zijn nog altijd meer bedienden/arbeiders dan zelfstandigen/bedrijfsleiders, dus dat is ook geen argument he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"veel". Ik kom er toch geen 2 tegen op een week.
Hangt ook af waar je woont. Ik kom er drie tegen als ik naar het werk ga (8km) en op dezelfde afstand gemiddeld een Tesla.

Rij ik niet naar het bureau, maar bijvoorbeeld naar Brussel, dan is het uiteraard een andere verhouding.

Een Leaf, Kia Soul EV, Kangoo ZE en Zoë vallen natuurlijk een pak minder op dan een Tesla bakbeest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tjeu zei:

Hangt ook af waar je woont. Ik kom er drie tegen als ik naar het werk ga (8km) en op dezelfde afstand gemiddeld een Tesla.

Rij ik niet naar het bureau, maar bijvoorbeeld naar Brussel, dan is het uiteraard een andere verhouding.

Een Leaf, Kia Soul EV, Kangoo ZE en Zoë vallen natuurlijk een pak minder op dan een Tesla bakbeest.

Ja how, ik kom minstens 2 keer per dag een Fisker Karma tegen. Telkens dezelfde, achter mijn hoek. Dat maakt nog niet dat ze populair zijn he :D.

Jij komt elke dag dezelfde 3 tegen, das geen vergelijk he.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom seg tussen de hippies in Gent zul je dat af en toe zien rijden maar je gaat me toch niet zeggen dat je dagelijks verschillende van die karren ziet. Ik zou de uitdaging niet willen aangaan om er 5 te vinden in heel Limburg, je ziet at hier alleen in de showroom van een dealer.  Het is zo erg gesteld dat ik al bijna ben vergeten hoe zoiets eruit zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom seg tussen de hippies in Gent zul je dat af en toe zien rijden maar je gaat me toch niet zeggen dat je dagelijks verschillende van die karren ziet. Ik zou de uitdaging niet willen aangaan om er 5 te vinden in heel Limburg, je ziet at hier alleen in de showroom van een dealer.  Het is zo erg gesteld dat ik al bijna ben vergeten hoe zoiets eruit zag.
In het Gentse? Tuurlijk. Ook bij bedrijven. In en rond Gent rijden behoorlijk wat Kangoo ZE , voor bevoordeeld maaltijden rond te brengen. Daarnaast zijn hier al behoorlijk wat elektrische deelwagens (al dan niet met bedrukking). Eens je er op begint te letten...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom seg tussen de hippies in Gent zul je dat af en toe zien rijden maar je gaat me toch niet zeggen dat je dagelijks verschillende van die karren ziet. Ik zou de uitdaging niet willen aangaan om er 5 te vinden in heel Limburg, je ziet at hier alleen in de showroom van een dealer.  Het is zo erg gesteld dat ik al bijna ben vergeten hoe zoiets eruit zag.

Terzijde, dit jaar zijn er reeds ongeveer evenveel Leafs verkocht als vorig jaar Model S (+1.200 stuks https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/nissan/leaf/ ). En die rijden nu ook niet alleen in en rond Gent. Dito met al die andere elektrische niet Tesla's. Maar ik herhaal, die vallen allemaal minder op in het straatbeeld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Sint-Truiden rijden wel wat electrische auto's rond, vooral Zoe's en Kangoo's, allemaal van de stadsdiensten.

Ze hebben hier ook enkele electrische vrachtwagentjes en een vuilkar op aardgas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier over privé aankopen en daar reken ik stadsdiensten niet onder, ook die bestickerde in Gent zullen niet particulier zijn maar op een zaak gekocht. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig geen bericht gekregen van vertraging. Zal eens infomeren bij de dealer.

Zou er niet van verschieten dat ze voor de NL markt wat orders herschikken. (Ik kan me voorstellen dat het belangrijk is om er daar zoveel mogelijk te leveren voor eind 2018 ivm 4% bijtelling).

 

aangepast door Race7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Inderdaad, in Nederland veranderen de regels vanaf 1 januari waarbij enkel de kostprijs van de auto onder de 60K aan 4% bijtelling gerekend wordt voor bedrijfswagens, en de rest erboven aan het normale tarief. Maar ik hoorde ook waaien dat men het aantal auto's voor NL al had herzien van 2000 naar 4000 auto's.

Er lijkt ook een probleem te zijn met de LED matrix koplampen die nog niet leverbaar zijn, die vertraging veroorzaken bij de First Edition en duurdere reeksen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid