Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Ik snap ook ni echt waarom een EV er exact hetzelfde moet uitzien dan een wagen met verbrandingsmotor. Waarom een radiator grill vooraan? Ze kunnen er anders meteen ook een dubbele uitlaat onder zetten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja in theorie allemaal mooi. Tot je er als daily mee aan de slag moet. Volgens mij erger je je blauw. Je betaalt hier gewoon veel geld om de nadelen van elektrisch rijden in huis te halen.

Alles staat of valt met het gebruik hé; en op termijn zal dat netwerk van snellaadpunten zich ook wel uitbreiden.

Voor bvb mijn moeder is zoiets perfect, zij doet zelden meer dan 150 km op één dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, stijn82 said:

Ik snap ook ni echt waarom een EV er exact hetzelfde moet uitzien dan een wagen met verbrandingsmotor.

come again?

Het probleem van de meeste EV's is net dat ze er niet uitzien ALS een wagen met verbrandingsmotor. Ideaal voor als je blind bent (helaas zonder autopilot)

 

59434df6068fc7cabe8d635ca07c14b8x.jpg?im

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

come again?

Het probleem van de meeste EV's is net dat ze er niet uitzien ALS een wagen met verbrandingsmotor. Ideaal voor als je blind bent (helaas zonder autopilot)

 

Maar een grille er vanvoor op is even nuttig als propellers op je straalmotoren steken.

Het is net heel dat spel van grille, luchtinlaten en allerlei vleugels dat ervoor zorgt dat de Cx van de I-Pace slechter is dan die van de grotere Model X. En WLTP wordt getest op rollen, dus dat verklaart waarom de WLTP van de I-Pace zo goed is maar in realiteit zo slecht. Het verklaart ook waarom de Tesla's goeie WLTP scores halen maar in realiteit het mager is, maar de Cx is tenminste nog goed.

Dit is overigens ook een elektrische auto:

volkswagen-e-golf-charging.jpg?itok=YBEj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, blijkbaar toch een redelijk verschil in het nadeel van de I-Pace. De Model X is overigens een grote auto met tot 7 zitplaatsen, en de I-Pace komt qua interieur uit op een Model 3 of 3 reeks/X2.

Model X heeft een Cd van 0,24, de I-Pace 0,29. Nu, je moet dat coëfficiënt toepassen op de totale grootte van het front van de auto, en daar is de Model X groter dan de I-Pace, maar het verschil in Cd is zo groot dat de I-Pace nog altijd meer totale drag heeft dan de Model X, en dat blijkt dan ook uit de verbruikstesten waar de I-Pace keer op keer meer Wh verbruikt per km dan de Model X.

Het verschil met de Model S is nog groter, wat ervoor zorgt dat de 75D versie een grotere range heeft dan de 90kWh batterij in de I-Pace.

Dat de I-Pace dan ook nog eens trager laad aan snelladers en bijna niet thuis is vol te laden aan het normale net, maken de combinatie enkel erger. Het gemis van autopilot en de trage media voor een auto die met opties dan 10K duurder uit komt dan een Tesla Model S met wel autopilot, andere vergelijkbare opties en een 75kWh batterij is gewoon jammer dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wat achtergrondinfo:

https://www.linkedin.com/pulse/praktijktest-op-snelweg-premium-evs-hans-noordsij/

Quote

 

  • Model S 1.96 x 1,45 = 2,84 (vierkante meter frontaal oppervlak)
  • Model X 2,07 x 1,62 = 3,35 (vierkante meter frontaal oppervlak)
  • i-Pace 201 x 156 = 3,14 (vierkante meter frontaal oppervlak)

 

Daarop de Cd toepassen:

Quote
  • Model S - 2,84 x 0,23 = 0,65 vierkante meter
  • Model X - 3,35 x 0,24 = 0,81 vierkante meter
  • i-Pace - 3,14 x 0,29 = 0,91 vierkante meter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de e-golf heeft geen toekomst, de opvolger is de Neo. Het verschil met de gewone golf wel is dat ze de grill half dicht gemaakt hebben voor betere aerodynamica. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, stijn82 zei:

de e-golf heeft geen toekomst, de opvolger is de Neo. Het verschil met de gewone golf wel is dat ze de grill half dicht gemaakt hebben voor betere aerodynamica. 

 

Blijkbaar een golf kenner?

wanneer komt de neo op de markt?

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van een post op het Tesla forum:

Quote

Deze week met iemand gesproken met 2 Tesla's, een S en een X.
Hij heeft zijn kritiek op Tesla nooit gespaard mbt afwerking, akkefietjes, service etc.
De S is afgeschreven en volgens gekke boekhouderskronkels dus tijd voor vervanging.
De Jag dealer weet uiteraard dat er 2 Tesla's zijn, en ruikt zijn kans.

En dus heeft hij een volle dag (!) de IPace mogen testen.
In het kort :
+ : afwerking.
- : hoog verbruik, reële range rond de 240km.
- : opladen duurt een eeuwigheid aan de laadpalen op werk en thuis, en onderweg geen superchargers. De grootste asset van Tesla blijkt het ongeëvenaarde laadnetwerk.
-: duur. +/- vergelijkbare uitvoering kwam op 105k€.
-: bediening uit de 20e eeuw met ontelbare knopjes.
-: kennis bij de dealer : nul.
Samengevat : de afwerking is beter, maar voor de rest is de IPace totaal geen concurrentie voor Tesla.

Vandaag ook iemand gesproken die z'n hybride XC90 wil inruilen, en bij Audi, Tesla en Jaguar kijkt. I-Pace hoort niet in het rijtje thuis van XC90/Q7/Model X.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Dirk75 said:

Blijkbaar een golf kenner?

wanneer komt de neo op de markt?

De productieversie van de neo zou eind 2019 voorgesteld worden volgens recente nieuwsberichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, wooter zei:

Van een post op het Tesla forum:

Vandaag ook iemand gesproken die z'n hybride XC90 wil inruilen, en bij Audi, Tesla en Jaguar kijkt. I-Pace hoort niet in het rijtje thuis van XC90/Q7/Model X.

Wooter, we weten het ondertussen al hoor. Jaguar zal net zoals Tesla nog veel moeten leren. En die eerste EVs van de duitse merken zullen ook nog gebreken hebben ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/8/2018 om 11:08, stijn82 zei:

Ik snap ook ni echt waarom een EV er exact hetzelfde moet uitzien dan een wagen met verbrandingsmotor. Waarom een radiator grill vooraan? Ze kunnen er anders meteen ook een dubbele uitlaat onder zetten. 

 

Merkidentiteit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eerder opvallend hoe straf die Model X dozen konden remmen, of hoe slecht de I-Pace kon remmen. Anderhalve tot halve meter verschil vind ik nu niet opvallend veel verschil.

Ook opvallend is dat de 100D wat trager is vanaf stilstand, maar eens rijdend wat meer poeier heeft.

Maar al bij al een ongelijke vergelijking tussen twee grote CUV's en een kleine CUV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid