Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden, wooter zei:

Zo goed is de navigatie van de I-Pace:

Ik denk dat je wel pech gaat hebben bij het eerste laadpunt...

Buiten een foutieve omschrijving c.q. verwijzing naar Tesla in de navigatie ... kun je hier toch je I-pace opladen aangezien ze naast Tesla laders ook beschikken over de voor de I-pace benodigde laders dus zoveel pech zal de rijder niet ondervinden.

Geen punt gescoord ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, abtler said:

Buiten een foutieve omschrijving c.q. verwijzing naar Tesla in de navigatie ... kun je hier toch je I-pace opladen aangezien ze naast Tesla laders ook beschikken over de voor de I-pace benodigde laders dus zoveel pech zal de rijder niet ondervinden.

Geen punt gescoord ...

Rij voor de lol met je I-Pace maar eens naar de supercharger in Diegem, Zolder, Ekeren, Lokeren. Daar heb je echt enkel alleen Tesla superchargers. De enige supercharger met ernaast een publieke laadpaal is die van Aalst.

Maar cava, rij maar:

img_3190-1-jpg.334276

Type 2 ondersteunt tot 22kW, maar de I-Pace kan op Type 2 enkel maximum 32A enkelfase 7,7kW aan. De meeste Type 2 laders van 22kW zijn driefase 22A AC en geven op enkelfase 22A 5,3kW.

Ook is de "Beschikbaar" melding niet afhankelijk of de lader al in gebruik is of niet.

CHAdeMO pakt de I-Pace niet, dus waarom dat in het lijstje staat is ook onbekend.

De informatie komt recht uit de databank van PlugShare, zonder filtering op wat compatibel is op de I-Pace.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, wooter zei:

Rij voor de lol met je I-Pace maar eens naar de supercharger in Diegem, Zolder, Ekeren, Lokeren. Daar heb je echt enkel alleen Tesla superchargers. De enige supercharger met ernaast een publieke laadpaal is die van Aalst.

Maar cava, rij maar:

 

2 uren geleden, 0231 zei:

Denk dat wooter gelijk heeft.

Volgens mij ging het op de eerste foto (van reddit) over de laders in Abington alwaar de I-pace wel kan laden (weliswaar verkeerd omschreven in de navi) maar soit ik heb vandaag geen tijd gehad om bij Jaguar de Belgische laders in het I-pace navigatiesysteem te gaan controleren om toch mijn punt te kunnen maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, 0231 zei:

Denk dat wooter gelijk heeft.

Dat kan maar de manier waarop begint tegen te steken. Alles afbreken dat niet van Tesla of Apple is ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook gewoon niet goed.

En dit is software. Zoals ik zei, het komt uit de PlugShare databank, en daar kan je op hun website en de app zelf al filteren. 

Nu, die databank is ook maar opgevuld met crowdsourced info, dus niet altijd 100% in orde. Maar je kan er wel CHAdeMO en Tesla Superchargers uitfilteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste Tesla was ook niet goed en de eerste iphone ook niet. Elke constructeur zal z'n leercurve nodig hebben en Jaguar was al geen krak op gebied van ICE :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Maar dat duidelijk zeggen is toch niet fout?

Hoeveel ruimte heb je om voor 90K te zeggen "goh, hij is 60% goed, dat is goed genoeg"?

Gebruik je Bing in plaats van Google omdat ze wat later waren en niet zo goed zijn, maar goed genoeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, dragonfly said:

De eerste Tesla was ook niet goed en de eerste iphone ook niet. Elke constructeur zal z'n leercurve nodig hebben en Jaguar was al geen krak op gebied van ICE :D

De eerste iPhone was niet goed?

Welk toestel dat op dat moment op de markt was was beter?

De Ipaq? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige positieve dat ik over de I-Pace kan zeggen is dat het elektrisch is.

Ik zou het Hyundai Kona topic nog eens wat moeten updaten want dat ding heeft wel heel wat interessante resultaten naar range e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Kwam nog eens kijken na lange tijd of hier nu al een beetje objectieve info over EV's te vinden was, jammer, het lijkt steeds erger te worden. De eenmansode aan Tesla stopt niet.

Snap niet dat de adoratie van bepaalde levensloze materialen zo'n vormen kunnen aannemen en dacht dat dit vooral weggelegd was voor excentrieke Japanners 

Ik kom binnen enkele maanden nog eens piepen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, DHL said:

Kwam nog eens kijken na lange tijd of hier nu al een beetje objectieve info over EV's te vinden was, jammer, het lijkt steeds erger te worden. De eenmansode aan Tesla stopt niet.

Welke objectieve info had je dan gewenst over de I-Pace? Reëel verbruik? Praktische inzet van navigatie? Reële grote? Nieuws over reële productieaantallen? Nee, wat je loopt te klagen is dat het allemaal vergeleken wordt met Tesla, en de reële ervaringen duidelijk maken dat er een tekort is. De enige manier om er geen lofzang van Tesla van te maken is door het beter te doen: beter verbruik, langere range, betere navigatie.

Je mag met een I-Pace dan niks slepen (niet gehomologeerd voor trekhaak) maar er is wel een oplossing via de sleepogen:

ca9584ef-a5ba-480d-9329-197e97d114e5-jpe

0327860e-ad92-4d22-87e2-2ef77f217c8c-jpe

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/12/2018 at 10:54 PM, ir_fuel said:

De eerste iPhone was niet goed?

Welk toestel dat op dat moment op de markt was was beter?

De Ipaq? :lol:

Ik durf zelf zeggen dat ik heimwee heb naar de eerste iPhone als ik de nieuw voorgestelde zie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, yvesken said:

Ik durf zelf zeggen dat ik heimwee heb naar de eerste iPhone als ik de nieuw voorgestelde zie!

Ik heb mijn iphone 6 (al een vrij groot geval) ingeruild voor een iphone SE en deze ga ik nog een jaar of 5 houden denk ik... da’s tenminste nog een beetje een echte telefoon die op de eerste iphone lijkt, en geen tablet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eens gaan kijken naar dit model, puur uit interesse.

Echt wel bedroevende afwerking en materiaalkeuze, zeker voor die prijsklasse. Stiknaden die écht niet goed samenkomen, zeer krasgevoelige plastic overal,... . Bij de andere Jaguars was het al niet veel beter.

Hier is nog werk aan de winkel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Jaguar bouwt de auto die Tesla had moeten bouwen
Waarom de Jaguar I-Pace zo superieur is

Bijna tien jaar lang was Tesla moederziel alleen in het segment van de elektrische auto. Het was dus ongeduldig uitkijken naar de eerste serieuze uitdager. Zozeer dat de toekomstige elektrische modellen van klassieke automerken al snel werden aangekondigd als ‘Tesla-killers’. En als ik afga op de i-Pace van Jaguar, dan is dat precies wat hij zal zijn. Zo goed is de i-Pace. Of hoe dit dé elektrische auto is zoals Tesla hem tien jaar geleden had moeten bouwen.
Groot vanbinnen, niet vanbuiten
De vraag: hoe kan je met één auto zoveel mogelijk mensen een goed gevoel aan boord geven? Het antwoord: onder meer met een riante wielbasis van 3 meter, de afstand tussen voor- en achteras. Heilzaam voor het zitcomfort van de passagiers. Omdat elektromotoren minder plaats innemen dan een klassieke verbrandingsmotor met versnellingsbak, kunnen voor- en achteras verder van elkaar zitten. Jaguar heeft dat perfect begrepen. Tussenin ontstaat dan meer ruimte voor het interieur. In ieder geval meer dan je vindt in een klassieke auto met een lengte van 4,68m. De i-Pace is daarmee groot genoeg om op markten buiten Europa nog altijd zijn hoge prijs te verantwoorden, maar tegelijk is hij net compact genoeg om op onze dichtgeslibde wegen en steden niet onhandig te worden, zoals de Tesla Model S van net geen 5 meter lang dat wel is. Goed gezien van Jaguar.

Voor elk wat wils
Tesla heeft in zijn gamma een berline (de Model S) en een SUV (Model X). Ongeveer dan toch. Want de Model S is eigenlijk meer een ‘hatchback’, een vierdeurs met achterklep, terwijl de Model X niet echt stoer op de wielen staat, zoals je toch van een SUV zou mogen verwachten.Jaguar speelt het slim, want het Britse merk kan met de i-Pace van vele walletjes eten. Die heeft iets van een cross-over of SUV, maar er zit ook een snuifje conventionele hatchback in. En als je zijn lijn bekijkt, zelfs een vleugje ‘shooting brake’ - een break dus met coupé-achtige daklijn. Met lijnen die subtiel en voldoende laag zijn om mensen met een conventionele smaak aan te spreken en die toch net voldoende stoere accenten in zich hebben om geen klanten af te stoten die hun zinnen op een SUV hadden gezet.
Eén elektrische Jaguar doet wat twee Tesla’s doen.

Kwaliteit in het interieur
Heb je een conventionele auto van een premium-merk als BMW, Mercedes, Audi, Land Rover of Jaguar en je stapt over naar Tesla, dan krijg je tandpijn van de materiaalkeuze en de afwerking. Van deurpanelen die niet netjes aansluiten, povere materialen en een bedenkelijke assemblage die na korte tijd al resulteert in parasietgeluiden. Niet zo in de i-Pace. Daar zit alles wél goed in elkaar en kun je je wentelen in materialen die wél passen bij een auto uit deze prijsklasse.

Doe eens normaal
Je kan er niet omheen: Tesla’s zijn sneller. Spurtbommen zelfs. Maar de i-Pace is met een acceleratietijd van 4,8 seconden (0-100 km/u) meer dan snel genoeg. Je hoeft met een elektrische auto toch echt geen Lamborghini’s af te stoffen aan de verkeerslichten? Dat had Jaguar best voor mekaar kunnen krijgen, maar alleen om die weinig praktische eer op de borst te kunnen prikken had de prijs de hoogte in moeten gegaan. Tot op het niveau van een Tesla. De i-Pace kost nu min of meer de helft van een Model X.

Geen one-trick pony
Ja, Tesla’s presteren veruit superieur. Tenminste als je prestaties meet in seconden en topsnelheid. Om punten te scoren aan de toog, daarvoor is een Tesla perfect. Om mee te rijden? Doe mij dan maar de Jaguar. Die veegt met de Tesla’s de vloer aan als het op comfort, weggedrag en stuurgevoel aankomt. De i-Pace is gewoon een natuurlijk aanvoelende, fijn rijdende auto.

Geen loze beloftes
De i-Pace is gewoon zoals hij is. Hier geen optiepakketten van duizenden euro’s met camera’s en sensoren die misschien ooit eens een onduidelijke belofte waarmaken na de zoveelste software-update. Of niet. Je weet wat je krijgt: de i-Pace is af. Er hoeft niet achteraf nog van alles aan veranderd te worden. Tesla stuurt inderdaad constant updates naar je auto, die dan op de achtergrond worden uitgevoerd.

Geen dure Gadgets
Zowel de Tesla als de Jaguar beschikken over een navigatiesysteem dat bestemming en rijbereik met elkaar verzoent en je indien nodig langs een laadstation stuurt. Dat is broodnodig. Hetzelfde kan je niet zeggen van dat gigantisch grote scherm op het dashboard van een Tesla. Duur, niet helemaal nodig, maar wel handig. De i-Pace is conventioneler en doet het met drie aparte displays in plaats van die lichtgevende blikvanger. Volstrekt overbodig zijn dan weer de vleugeldeuren van de Tesla Model X: complex, gevoelig, duur en niet meer dan een gadget. De i-Pace heeft normale, minder dure deuren die doen wat ze moeten doen. Is een Tesla een rijdende iPad, dan is de Jaguar i-Pace een échte auto.

Bron: https://www.hln.be/de-krant/jaguar-bouwt-de-auto-die-tesla-had-moeten-bouwen~a483c298/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid