Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

On 7/26/2018 at 8:41 PM, Race7 said:

Voorlopig geen bericht gekregen van vertraging. Zal eens infomeren bij de dealer.

Heb antwoord, datum is onveranderd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Race7 zei:

HIer een vergelijking met Tesla Model S van iemand die er effectief mee gereden heeft ipv whisky probeert te verkopen door specs van een bladje af te lezen:

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/tesla-model-s-vs-jaguar-i-pace-ev-twin-test

Bronnen van Wooter zijn altijd hilarisch. 

besluit van artikel autocar

Quote

1st - Jaguar I-Pace: Europe’s first long-range premium electric car gets it right first time. Looks like a Jaguar should, drives like one too

2nd - Tesla Model S: Still impressively capable given its age, but quality is variable and chassis not close to the standard now set by Jaguar

Volgens Wooter zal het sowieso niet kloppen. Toch nog even een andere regel aanhalen uit het artikel

Quote

 In here you get a sense of why it really is such an appropriate opponent for the I-Pace, far more so than the enormous Model X MPV.

Model X MPV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben benieuwd hoe de verkoop van Tesla zal reageren op de komst van de nieuwe lading EV's van de premium merken

als je voor hetzelfde geld een Porsche, BMW, MB, etc kan kopen...

😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
HIer een vergelijking met Tesla Model S van iemand die er effectief mee gereden heeft ipv whisky probeert te verkopen door specs van een bladje af te lezen:
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/tesla-model-s-vs-jaguar-i-pace-ev-twin-test

Door een journalist die niet eens weet dat ie het stuurgevoel kan instellen en betaald wordt door advertenties door Jaguar en niet door Tesla.

Je moet ze echt zelf eens rijden, en je niet laten vangen aan “jamaar dat scherm is moeilijk”. Ik rij nu 3 weken met een huurwagen met klassieke navigatie/radio/brol en het is simpelweg irriterend. En voor zover ik de reviews lees en de filmpjes zie heeft Jaguar dat niet opgelost; de navigatie is nog altijd traag en niet geïntegreerd. Een autojournalist die nog nooit een maand elektrisch heeft gereden - zo lang heeft het bij mij geduurd alvorens ik het ‘door’ had, en het duurde 6 maanden eer ik de finesse met kW’s en kWh’s door had - kan je momenteel niet vertrouwen om een idee te hebben waarover ie het heeft.

De I-Pace is geen slechte auto, maar het is geen game changer, geen ‘betere’ auto. Het is de eerste smartphone van een merk van Flip phones, terwijl de rest nog met Flip phones en Snake spelletjes bezig is. Maar het blijft nog altijd een smartphone met fysiek toetsenbord en reageert traag, terwijl Tesla al op niveau iPhone zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben benieuwd hoe de verkoop van Tesla zal reageren op de komst van de nieuwe lading EV's van de premium merken
als je voor hetzelfde geld een Porsche, BMW, MB, etc kan kopen...
[emoji14]

Nog voor dat gebeurt zal de Model 3 uitkomen en heel wat verkopen van de klassieke merken wegtrekken. Eens die klassieke merken met hun modellen komen zal je terug een verschuiving zien naar de klassieke merken, maar net zoals met de smartphones zal je zien dat er een deel terug naar de klassieke merken gaat, een deel klassieke merken helemaal wegvallen omdat ze geen alternatief hebben, en een deel mensen bij Tesla blijft.

Ik zie aan de horizon nog geen auto’s die end to end beter zijn dan wat je nu bij Tesla kan krijgen. Een elektrische 3 reeks is zeer welkom, maar ik zie met wat BMW nu aanbied en in de toekomst aanbied mezelf niet terug naar BMW gaan, omdat de integratie bij Tesla veel beter is. Net zoals ik ook niet naar Nokia terug ga omdat de integratie op Apple veel beter is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, wooter zei:


Nog voor dat gebeurt zal de Model 3 uitkomen en heel wat verkopen van de klassieke merken wegtrekken. Eens die klassieke merken met hun modellen komen zal je terug een verschuiving zien naar de klassieke merken, maar net zoals met de smartphones zal je zien dat er een deel terug naar de klassieke merken gaat, een deel klassieke merken helemaal wegvallen omdat ze geen alternatief hebben, en een deel mensen bij Tesla blijft.

Ik zie aan de horizon nog geen auto’s die end to end beter zijn dan wat je nu bij Tesla kan krijgen. Een elektrische 3 reeks is zeer welkom, maar ik zie met wat BMW nu aanbied en in de toekomst aanbied mezelf niet terug naar BMW gaan, omdat de integratie bij Tesla veel beter is. Net zoals ik ook niet naar Nokia terug ga omdat de integratie op Apple veel beter is.

Je blijft dit maar zeggen. Maar de klassieke drie volume modellen zijn niet bepaald de populaire modellen op onze markt. Ze hadden bij Tesla beter direct de model Y op de markt gebracht. Dan had je gelijk. 

Waarom hebben ze dat eigenlijk niet gedaan? Meer zelf, als de Model Y er direct geweest was, dan was de model 3 mogelijks zelf quasi overbodig. 

Voor zo een wonderbrain te zijn heeft hij toch maar weinig voeling met waar de markt heen gaat. Iedereen wil een SUV en hij maakt een drie volume model, waar de vraag het hardst in daalt, en een monovolume, wat al helemaal geen kat meer wil. 

Dan heeft Jaguar het toch beter bekeken, met hun i-Pace die een SUV is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, wooter zei:


Nog voor dat gebeurt zal de Model 3 uitkomen en heel wat verkopen van de klassieke merken wegtrekken. Eens die klassieke merken met hun modellen komen zal je terug een verschuiving zien naar de klassieke merken, maar net zoals met de smartphones zal je zien dat er een deel terug naar de klassieke merken gaat, een deel klassieke merken helemaal wegvallen omdat ze geen alternatief hebben, en een deel mensen bij Tesla blijft.

Ik zie aan de horizon nog geen auto’s die end to end beter zijn dan wat je nu bij Tesla kan krijgen. Een elektrische 3 reeks is zeer welkom, maar ik zie met wat BMW nu aanbied en in de toekomst aanbied mezelf niet terug naar BMW gaan, omdat de integratie bij Tesla veel beter is. Net zoals ik ook niet naar Nokia terug ga omdat de integratie op Apple veel beter is.

Ik respecteer uw visie maar zo voel ik het absoluut niet aan.

on verra

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/25/2018 at 9:12 AM, William Blake said:

Heldere review. Terechte winnaar.

Maar voor mij toch de Jaguar.

Pro Jaguar:

  • betere afwerking
  • betere handling

Contra jaguar

  • hoog verbruik
  • beperkte binnenruimte
  • beperkte kofferruimte
  • geen geavanceerde autopilot
  • tragere, onoverzichtelijke media
  • minder verfijnde aandrijving
  • tragere laadsnelheid

Je moet nogal erg verliefd zijn op echt leder, niet ver rijden maar wel hard door bochten gaan, weinig baggage meenemen, niet groot zijn en nooit meer dan 300km doen op 2 dagen om een I-Pace te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en dit had eenvoudig wel een Tesla concurrent kunnen zijn:

  • iets aerodynamischer uiterlijk, om de Cx waarde onder die van de Model X te krijgen, om de range te vergroten.
  • 3 fase 17kW omvormer in plaats van de 1 fase 7kW omvormer die er nu in zit, en die het laden thuis beperkt
  • 20K goedkoper om te concurreren met de Tesla Model 3 / Model Y, en om de tekorten in de media te compenseren

Feit is dat ze het uiterlijk hebben laten leiden door hun Jaguar huisstijl, waardoor die grille en de allerhande franjes veel meer luchtweerstand opwekken, hun batterijen duur moeten aankopen en dan hebben geprobeerd de meerkost te beperken door er omvormers van hybrides in te steken... En het resultaat is als je zo een I-Pace koopt is dat je dat gaat kopen als 2e auto en een 5 reeks of groter gaat houden om op vakantie te gaan. En is dan +80K niet gewoon erg veel geld voor een tweede auto voor woon-werkverkeer waar je per dag niet meer dan 150 km kan doen, of elke 2 dagen 40 minuten aan een laadpaal moet gaan hangen om 'm voor 50€ vol te laden om er dan 200km uit te halen? Dan is een benzine gewoon echt wel goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, wooter zei:

Pro Jaguar:

  • betere afwerking
  • betere handling

Contra jaguar

  • hoog verbruik
  • beperkte binnenruimte
  • beperkte kofferruimte
  • geen geavanceerde autopilot
  • tragere, onoverzichtelijke media
  • minder verfijnde aandrijving
  • tragere laadsnelheid

Je moet nogal erg verliefd zijn op echt leder, niet ver rijden maar wel hard door bochten gaan, weinig baggage meenemen, niet groot zijn en nooit meer dan 300km doen op 2 dagen om een I-Pace te kiezen.

Mooi lijstje, beetje zwart/wit maar soit, elk zijn smaak en mening.

De Jaguar spreekt mij meer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/26/2018 at 11:20 PM, William Blake said:

De Jaguar spreekt mij meer aan.

Ja in theorie allemaal mooi. Tot je er als daily mee aan de slag moet. Volgens mij erger je je blauw. Je betaalt hier gewoon veel geld om de nadelen van elektrisch rijden in huis te halen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid