msxx 7.861 Geplaatst: 7 oktober 2021 Geplaatst: 7 oktober 2021 14 minuten geleden, Naish zei: Vraagje, hoe zit dat met verplichting winterbanden in Duitsland en Oostenrijk? Deze winter gaan we normaal skien in Ischgl en zou met de 992 willen gaan gezien we kinderloos zijn. Dus sowieso door Duitsland en Oostenrijk en eigenlijk niet veel zin om winterbanden te leggen. En dan als tweede vraag gezien het hier ook al komt... Kettingen of sokken, bestaat dat voor een 21 inch 305 band? Verzekering bij een ongeval Als je zonder winterbanden betrokken raakt bij een ongeval in Duitsland, gelden er bijzondere regels. De Duitse verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij kan je (ookal ben je niet schuldig aan het ongeval) toch deels aansprakelijk stellen voor de schade als je zonder winterbanden reed tijdens winterse omstandigheden. >> Dat wil je niet Quote
Joske 923 Geplaatst: 7 oktober 2021 Geplaatst: 7 oktober 2021 + kunnen ze u ook niet een deel voor de kosten van de file laten opdraaien? Of heb ik dat ooit mis begrepen? (Mijn duits is nie zo goed ) Quote
msxx 7.861 Geplaatst: 7 oktober 2021 Geplaatst: 7 oktober 2021 1 minuut geleden, Joske zei: + kunnen ze u ook niet een deel voor de kosten van de file laten opdraaien? Of heb ik dat ooit mis begrepen? (Mijn duits is nie zo goed ) Ik hoop het Eerlijk, als je met een mooie 992 rijdt en dan met zomerbanden op wintersport vertrekt. Tjah, ik vind dat eerlijk gezegd belachelijk. Quote
janvkn 5.588 Geplaatst: 7 oktober 2021 Geplaatst: 7 oktober 2021 1 minute ago, Joske said: + kunnen ze u ook niet een deel voor de kosten van de file laten opdraaien? Of heb ik dat ooit mis begrepen? (Mijn duits is nie zo goed ) Je draait niet op voor de kosten, je krijgt een boete vna €80 als je het verkeer belemmert. Quote
Naish 9.590 Geplaatst: 7 oktober 2021 Geplaatst: 7 oktober 2021 34 minuten geleden, msxx zei: Ik hoop het Eerlijk, als je met een mooie 992 rijdt en dan met zomerbanden op wintersport vertrekt. Tjah, ik vind dat eerlijk gezegd belachelijk. Ik snap je redenering... Maar aan de andere kant een set winterbanden kopen enkel voor 1 keer op en af skireis te rijden? En nee, je moet mij niet overtuigen van de kwaliteit van winterbanden. Ik weet wat het is en ik weet ook dat op bvb een A7 je daar bij gewone omstandigheden niet veel nadeel van hebt, maar op een M3 en dus ook een 992 is dat echt niet bevorderlijk voor het rijgedrag. En met de M3 indertijd een aparte set velgen gekocht en resultaat was dat deze er enkel opkwamen als sneeuw werd voorspeld (en dan nog niet altijd) en dus bepaalde winters ze nooit gebruikt geweest zijn. Quote
janvkn 5.588 Geplaatst: 7 oktober 2021 Geplaatst: 7 oktober 2021 13 minutes ago, Naish said: Ik snap je redenering... Maar aan de andere kant een set winterbanden kopen enkel voor 1 keer op en af skireis te rijden? Rij dan met je andere auto? 't Is nu niet dat je op skireis veel plezier gaat hebben van de dynamische eigenschappen van de 992. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 7 oktober 2021 Geplaatst: 7 oktober 2021 7 uren geleden, Krikkie zei: Ik heb ze op mijn C klasse (Cross Climate 2) toch al enkele keren vlot een bocht genomen als de baan nat lag en nog geen gripverlies gemerkt, maken wel veel geluid maar dat heeft een winterband ook. Crossclimate's zijn echt wel goede banden, je moet al heel zot doen om grip te verliezen (en ik rij nog met de eerste, de 2 zal nog wel iets beter zijn vermoed ik). Wat dat geluid betreft heb ik eigenlijk ook niet zo veel last van. Quote
Krikkie 9.874 Geplaatst: 7 oktober 2021 Geplaatst: 7 oktober 2021 1 minuut geleden, knight-rider zei: Crossclimate's zijn echt wel goede banden, je moet al heel zot doen om grip te verliezen (en ik rij nog met de eerste, de 2 zal nog wel iets beter zijn vermoed ik). Wat dat geluid betreft heb ik eigenlijk ook niet zo veel last van. Bij mijn vrouw haar auto ook niet, die op de C zijn 18", misschien daarom?? Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 7 oktober 2021 Geplaatst: 7 oktober 2021 3 minuten geleden, Krikkie zei: Bij mijn vrouw haar auto ook niet, die op de C zijn 18", misschien daarom?? Hier ook 18". Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 7 oktober 2021 Geplaatst: 7 oktober 2021 7 uren geleden, janvkn zei: 24 tot 31 december Die week ging ik niet. Quote
Naish 9.590 Geplaatst: 7 oktober 2021 Geplaatst: 7 oktober 2021 7 uren geleden, janvkn zei: Rij dan met je andere auto? 't Is nu niet dat je op skireis veel plezier gaat hebben van de dynamische eigenschappen van de 992. Op de Taycan gaan ook geen winterbanden liggen... En met één van de oldtimers op skiverlof is er wat over zeker Voordeel van de 992 is wel dat we zo het enige nadelige traject van de taycan al kunnen oplossen gezien we maar met 2 zijn. Quote
abtler 4.525 Geplaatst: 7 oktober 2021 Geplaatst: 7 oktober 2021 Op 6/10/2021 om 08:02, msxx zei: Het is puur vanwege de eventuele verplichting dat ik het zou doen. Winterbanden en Xdrive, als dat al niet volstaat... @msxx welke maat winterbanden heb je ? (en wanneer nodig) Heb hier volgens mij nog een set(s) liggen van de Suv's in de familie. Quote
msxx 7.861 Geplaatst: 7 oktober 2021 Geplaatst: 7 oktober 2021 6 minuten geleden, abtler zei: @msxx welke maat winterbanden heb je ? (en wanneer nodig) Heb hier volgens mij nog een set(s) liggen van de Suv's in de familie. 245 50 R19 Zou voor de krokusvakantie zijn Quote
3000 1.084 Geplaatst: 10 oktober 2021 Geplaatst: 10 oktober 2021 (aangepast) Autobild Ganzjahresreifen-Test 2021 225/50 r17 CrossClimate2 hier maar op plaats 7... https://www.autobild.de/artikel/ganzjahresreifen-test-2021-225-50-r-17-20594811.html 10 oktober 2021 aangepast door 3000 1 Quote
Spillies 1.596 Geplaatst: 19 oktober 2021 Geplaatst: 19 oktober 2021 Oei, heb die net laten steken die Michelin CrossClimate2. Wel enigste nadeel dat ze zouden ondersturen in de regen. In verband met de ondersturen heb ik een ander vraagje (bij gebrek aan een uitlijningstopic?), heb de Cayenne waar ik mee rijdt onlangs opnieuw laten uitlijnen gezien mijn banden binnenin afsleten: Maar heb het gevoel dat mijn voorband wel heel weinig negatieve camber hebben vooraan, zie hieronder ook het uitlijningsrapport. Ze hebben alles met 3 graden vermeerderd (buiten rechtsachter) maar heb het gevoel dat hij nu wel erg danst op de baan. Is dit aanvaardbaar of beter terug wat meer negatieve camber vooraan? Quote
Spillies 1.596 Geplaatst: 19 oktober 2021 Geplaatst: 19 oktober 2021 Links achteraan zelfs de camber nog meer negatief gezet? Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 19 oktober 2021 Geplaatst: 19 oktober 2021 Ze hebben er drie minuten bijgedaan, geen drie graden. Waarom laten ze rechtsachter buiten spec? Als het aan een teveel aan camber ligt zouden ze die camber achteraan toch op zijn minst binnen spec moeten zetten. Het verschil links en rechts is ook opvallend. Als. Denk eerder dat het aan de combinatie van band en 'relatief hoge maar normale' camber ligt. Quote
Krikkie 9.874 Geplaatst: 20 oktober 2021 Geplaatst: 20 oktober 2021 https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/tekort-aan-winterbanden-dreigt/ Aan wat is er geen tekort tegenwoordig? Quote
Jochen 6.090 Geplaatst: 20 oktober 2021 Geplaatst: 20 oktober 2021 Alles wat niet uit een container van China komt vermoed ik Quote
Spillies 1.596 Geplaatst: 20 oktober 2021 Geplaatst: 20 oktober 2021 Op 19/10/2021 om 16:29, Le Capri Mauve zei: Ze hebben er drie minuten bijgedaan, geen drie graden. Waarom laten ze rechtsachter buiten spec? Als het aan een teveel aan camber ligt zouden ze die camber achteraan toch op zijn minst binnen spec moeten zetten. Het verschil links en rechts is ook opvallend. Als. Denk eerder dat het aan de combinatie van band en 'relatief hoge maar normale' camber ligt. En het dansend weggedrag? Anders steek ik hem binnen bij een ander voor een second opinion. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 20 oktober 2021 Geplaatst: 20 oktober 2021 5 uren geleden, Spillies zei: En het dansend weggedrag? Anders steek ik hem binnen bij een ander voor een second opinion. Ik zou het niet weten. Omdat hij blij is? Ik denk dat de gemiddelde uitlijner alleen maar gaat kijken of de waarden binnen spec zitten dus ge gaat al een goeie moeten hebben om het fijnere gedrag bij te stellen. Als het aan de uitlijning ligt. Banden kunnen ook raar doen. Quote
Dante 78 Geplaatst: 27 oktober 2021 Geplaatst: 27 oktober 2021 Interessante test, iemand ervaring met de Bridgestone Potenza Sport of Goodyear Eagle F1 SuperSport? Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 31 oktober 2021 Geplaatst: 31 oktober 2021 Vraagje ivm het min profiel van banden. Mijn vader zijn Cayenne heeft Goodyear Eagle LS2 liggen ( 275/45 R20 ). Nu al 55.000km, maar die slijten precies niet? Hoeveel moet daar op zitten om tractie op sneeuw te blijven hebben? Het is een M+S band, maar ik ben altijd verbaasd hoe goed die auto op sneeuw rijdt. Vind hem zelfs betrouwbaarder rijden (bij remmen, bochten, ...) op sneeuw dan mijn Discovery met echte winterbanden. Quote
Monterey Jack 6.513 Geplaatst: 31 oktober 2021 Geplaatst: 31 oktober 2021 dacht dat dat toch minimaal 5 a 6mm moest zijn. Al zegt onderstaande nog meer: https://tiresvote.com/articles/what-minimum-safe-tread-depth/ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.