Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Ideaal voor de frisse wind over zijn vagijn.
Als we dan toch bezig zijn, direct zo eentje?
%24_84.JPG&key=a40df65aa979a5a3fcbb62a069ae73a48efea2b069417d809d967e51f267f627



Toen deze net uitkwamen heb ik daar mee kunnen testen op en rond Francorchamps en we hebben daar nog veel “leute” mee gehad.

Oops :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of hij vervangt zijn camionette door een scooter alternatief!
Piaggio_Vespacar_APE_P400V_MPF.dsc01304.jpg&key=c1d0e2e1a2a535de94f9fb907f4ffcff46f5ab8eab45d608deddbf3744923f96
(waar ik stiekem zelfs op jaloers zou zijn) [emoji3] 
Bij mijn schoonvader op het werk hebben ze zo eentje gekocht. Ik denk dat we die gaan kunnen ruiken in heel het dorp [emoji3]

Bij mijn moeder in het gebouw staat er zo eentje in de ondergrondse parkeergarage, die geur hangt uren in het gebouw wanneer die buiten is gereden [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/12/2020 om 07:56, msxx zei:

Sound is sowieso weg met Euro5 he. 

Hopelijk zorgt dat voor minder wrevel in mooie streken.

Nee, de mijne klinkt nog steeds erg lekker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er al iets bekend over de uitrol van de Euro5 norm?
Ik dacht dat euro4 maar tot eind dit jaar verkocht mocht worden. Maar overal zie ik nog euro4 motoren in "de cataloog".

Zijn er koopjes tussen nu en nieuwjaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Joske zei:

Is er al iets bekend over de uitrol van de Euro5 norm?
Ik dacht dat euro4 maar tot eind dit jaar verkocht mocht worden. Maar overal zie ik nog euro4 motoren in "de cataloog".

Zijn er koopjes tussen nu en nieuwjaar?

Nieuwe modellen moeten voldoen aan Euro5

Particulieren met niet-ingeschreven motoren Euro4 moeten dat in orde brengen voor het einde van het jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, GTX zei:

Daarnet stond ik toevallig even buiten toen er een Honda Blackbird passeerde. Wat een moto :inlove:

Wees maar zeker :) 

BertXX2.jpg

BertXX7.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, msxx zei:

Wees maar zeker :) 

BertXX2.jpg

BertXX7.jpg

Het lijkt me dat je er zeer tevreden van was.

Valt het gewicht wat mee tijdens traag rijden? Denk wel eens te gaan kijken naar eentje en als eens te passen. Met mijn 1m67 is het soms wat kantje boordje, zeker bij moto's van +250kg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, GTX zei:

Het lijkt me dat je er zeer tevreden van was.

Valt het gewicht wat mee tijdens traag rijden? Denk wel eens te gaan kijken naar eentje en als eens te passen. Met mijn 1m67 is het soms wat kantje boordje, zeker bij moto's van +250kg..

Wauw gevoel is enorm, snelheid welke hij opbouwt alsof het niets is...  ik heb een complete reset van mijn hersenen mogen doen met die acceleratie... ik zat in zijn 1e vol in de begrenzer te dabben voordat ik door had dat ik naar zijn 2e moest. Tijdens diezelfde proefrit al met 270km/h door een tunnel gereden... binnen tien minuten wist ik 1 ding zeker, deze moest het worden. Machine paste zeer goed bij mij, paar nadelen wel:

- Weinig grondspeling (ik moest er teveel naasthangen)
- Je moest echt je gewicht er wel inzetten voor flik-flak bochten
- Hard geveerd, dus tamelijk fysiek als je over hobbels reed

Maar...

Briljant blok, extreem goede remmen, zodanig stabiel dat de snelheid goed te benutten was en er ook goed uit te halen was. Windbescherming viel wat tegen, bij 220km/h hield het wat op, mijn nek werd teveel uitgerekt en mijn helm zat tegen mijn neus (wind kwam vol op mijn helm door de ruit). Nochtans was ik wel iets gewend in die tijd... ik reed dagelijks met de motor en dagelijks wel 2+

Kwaliteit van de machine was echt bonkers, extreem goed!

Mede daardoor denk ik er ook weleens over om te wisselen naar een CB1000R, maar tegelijk ben ik waarschijnlijk al teveel verpest om nog blij te kunnen worden van de Honda perfectie.

 

Ps: traag rijden vond ik geen probleem, maar verwacht niet dat je er op een zakdoek rondjes mee kan draaien
Ps2: er zit geen tractiecontrole op die dingen en bij 3.000tpm heeft hij al >100nm (max 123nm), in het nat was dat weleens tricky

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci, zeer nuttig om te lezen!

Misschien best nog een tussenstapje nemen en leer ervaring krijgen vooraleer zoiets in huis te halen. Wel een moto om over te dromen :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Denk je dat je er vandaag ook nog zo over zou denken? Er zijn ondertussen al wat generaties moto's gepasseerd.

Bouwkwaliteit, vbak, blok en remmen waren echt top. Sturen en comfort niet echt... en t verbruik was slecht.

Was een van de snelste motoren ooit he..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me nog dat filmpje -van in de begindagen van het internet- van die kerel die op de autosnelweg van op de pechstrook aanzet. :silly:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ICM zei:

Ik herinner me nog dat filmpje -van in de begindagen van het internet- van die kerel die op de autosnelweg van op de pechstrook aanzet. :silly:

 

Een R1 was in die tijd sneller, voor een zeer geoefende piloot... 

Maar een Blackbird kon je keer na keer lanceren. De koppeling was quasi perfect, gasaanname briljant en de balans van de motor dusdanig dat je het vermogen ook echt kwijt kon. 0-100km/h heb ik nooit een snellere motor gehad, ook nu niet. Dat ging in 2.8 seconden en dat was doenbaar voor iedereen. (alleen zorgen dat je op tijd naar zijn 2e schakelde, timing daarvan was cruciaal) Met de meeste motoren is het balanceren om het voorwiel niet kwijt te raken, je kan simpelweg het vermogen niet kwijt.

Met duo ook, die voelde je helemaal niet zitten... niet wat balans betreft, vering had er ook geen last van en het blok was zo krachtig dat die extra 70kg nauwelijks gevoeld werd. En bij 265km/h legde je nog de 6e versnelling in :D 

 

Denkelijk is @gTa zijn motor hier nog het beste mee te vergelijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt wel, lijkt me. Geen ervaring met een Blackbird, maar de mijne is er ook eentje van de soort die je, mits goed gewicht naar voor houden, keer op keer in sub 3 seconden naar 100 krijgt zonder veel drama (in termen van gas doseren om voorwiel aan / in de buurt van de grond te houden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, msxx zei:

Een R1 was in die tijd sneller, voor een zeer geoefende piloot... 

Maar een Blackbird kon je keer na keer lanceren. De koppeling was quasi perfect, gasaanname briljant en de balans van de motor dusdanig dat je het vermogen ook echt kwijt kon. 0-100km/h heb ik nooit een snellere motor gehad, ook nu niet. Dat ging in 2.8 seconden en dat was doenbaar voor iedereen. (alleen zorgen dat je op tijd naar zijn 2e schakelde, timing daarvan was cruciaal) Met de meeste motoren is het balanceren om het voorwiel niet kwijt te raken, je kan simpelweg het vermogen niet kwijt.

Met duo ook, die voelde je helemaal niet zitten... niet wat balans betreft, vering had er ook geen last van en het blok was zo krachtig dat die extra 70kg nauwelijks gevoeld werd. En bij 265km/h legde je nog de 6e versnelling in :D 

 

Denkelijk is @gTa zijn motor hier nog het beste mee te vergelijken

Moest je al schakelen voor 100 km/h? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Knalpot zei:

Moest je al schakelen voor 100 km/h? 

Weet ik niet meer zeker, kan ook 110km/h of 120km/h geweest zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, msxx zei:

Weet ik niet meer zeker, kan ook 110km/h of 120km/h geweest zijn.

Cool. Moet ge nooit uit eerste versnelling in Belgenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Le Capri Mauve said:

Cool. Moet ge nooit uit eerste versnelling in Belgenland.

Veel racemotoren hebben een eerste die tot 170km/h gaat.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid