Jump to content
gTa

Moto's !

Recommended Posts

gTa    15,898
gTa

Heel wat petrolheads houden niet enkel van vierwielers, maar ook van tweewielers.
Niet weinig forumleden hebben er ook eentje (of meerdere) in hun garage.
Een algemeen, openbaar topic voor het palaveren daarover, hebben we nog niet.

Awel voilà:

motorradlaerm.thumb.jpg.df9b43b6f6cca4425b97316d281f2486.jpg

motorcyclebrandlogos.thumb.jpg.967cfc619ef4c482276a9c1fb89d1370.jpg

• Like 3

gTa    15,898
gTa

Meteen maar eens van wal steken. Eergisteren naar Intermot (Keulen) geweest. Enkele pics:

2018-10-02 11.34.39.jpg

2018-10-02 11.18.26.jpg

2018-10-02 10.35.10.jpg

2018-10-02 10.33.14.jpg

2018-10-02 10.26.46.jpg

2018-10-02 10.11.58.jpg

2018-10-02 09.39.52.jpg

2018-10-02 09.38.21.jpg

2018-10-02 09.19.34.jpg

• Like 3

tuscani    5,592
tuscani

die indian is knap!, enkel de plaats van de pinkers is wat speciaal. met die korte kontjes moeten ze wel zo'n spatbord plaatsen, maar zo is het wel druk.

Ian    456
Ian

Ik ken niets van moto's, en heb lang geen interesse gehad erin. Maar sinds een jaar of zo begint een moto me wel te interesseren. Vooral omdat autorijden in Vlaanderen eigenlijk niet leuk meer is, en een moto een grotere rijbeleving zou bieden. Naast het gebrek aan kennis houdt de financiële drempel me voorlopig tegen om voor een moto rijbewijs te gaan.

Frekkel    7,819
Frekkel

Thruxton blijft het wel doen voor mij. Ik denk er soms aan om terug een moto in te schrijven op de baan.

• Like 1

3000    650
3000

Ik ben recent van 2001 VFR naar 2014 Street Triple gegaan, zeer tevreden van. De VFR was een goeie moto, maar paste niet echt bij mijn gebruik. De Triumph weegt 50kg minder, en dat voel je zeker. Iets meer rechtop zitten gaat me ook beter af. En de sound... :inlove: Klinkt verrassend goed voor de standaard uitlaat te zijn.

Betere foto dan ik kan nemen, maar identiek aan de mijne:

Triumph-Street-Triple-ABS.jpg

• Like 3

Dawud    2,320
Dawud

Thruxton :inlove:  , jammer genoeg te groot voor dat model. 

1299 Panigale R in de perfecte kleurencombi :inlove: , jammer genoeg ver buiten mijn kunnen en comfortzone

Dan maar de R1250 GS :inlove: . Saaiheid voor velen, maar echt iets voor mij. Nu nog de lotto winnen :)

1 uur terug, tuscani zei:

die indian is knap!, enkel de plaats van de pinkers is wat speciaal. met die korte kontjes moeten ze wel zo'n spatbord plaatsen, maar zo is het wel druk.

Ben ook benieuwd hoe dat afbreuk doet op de moto. Maar goed, ze verwachten er genoeg van te kunnen verkopen in Amerika, dus krijgt dat prio. Zeer beperkte levering voor europa in 2019, dus snel erbij zijn is de boodschap. Er is voor de benulux zelfs maar 1 demo model dat een paar dagen per dealer mag staan tot de effectieve bestellingen binnenkomen.

Dawud    2,320
Dawud
5 minuten geleden, 3000 zei:

Ik ben recent van 2001 VFR naar 2014 Street Triple gegaan, zeer tevreden van. De VFR was een goeie moto, maar paste niet echt bij mijn gebruik. De Triumph weegt 50kg minder, en dat voel je zeker. Iets meer rechtop zitten gaat me ook beter af. En de sound... :inlove: Klinkt verrassend goed voor de standaard uitlaat te zijn.

Waarom geen R? 

gTa    15,898
gTa
1 uur terug, Ian zei:

(...) Maar sinds een jaar of zo begint een moto me wel te interesseren. Vooral omdat autorijden in Vlaanderen eigenlijk niet leuk meer is, en een moto een grotere rijbeleving zou bieden. (...)

Dat is zeker zo (het verschil is enorm, zelfs), maar de keerzijde van de medaille bestaat er in dat het motorrijden in Vlaanderen best een gevaarlijke bezigheid is. Lintbebouwing, lamentabele staat van het doorsnee wegdek, continu zijstraten en (vooral) een bijzonder egocentrisch rijgedrag van de modale Vlaming maakt dat je nooit je aandacht mag laten verslappen.

Gelukkig zijn de rustiger regio's om met de moto te rijden, niet veraf. Opaalkust, gans Frankrijk eigenlijk, maar ook grote delen van Wallonië, Luxemburg, Duitsland, ...  Bijkomend zijn die regio's ook allemaal 10 tot 100 keer mooier dan Vlaanderen.

gTa    15,898
gTa
1 uur terug, tuscani zei:

Klopt. Ik denk wel dat in veel gevallen die plaathouder met knipperlichten er af gezwierd zal worden en vervangen worden door een zijdelingse plaathouder en mini-pinkertjes ergens op de kont of op de achterbrug ofzo. Alleen, om 'm gehomologeerd te krijgen moet het zo, natuurlijk.

Op deze foto valt het nog mee. Er zijn hoeken van waaruit het nog veel meer opvalt als "gek".

Maar all in all een knappe moto, ja!

Ian    456
Ian
Dat is zeker zo (het verschil is enorm, zelfs), maar de keerzijde van de medaille bestaat er in dat het motorrijden in Vlaanderen best een gevaarlijke bezigheid is. Lintbebouwing, lamentabele staat van het doorsnee wegdek, continu zijstraten en (vooral) een bijzonder egocentrisch rijgedrag van de modale Vlaming maakt dat je nooit je aandacht mag laten verslappen.
Gelukkig zijn de rustiger regio's om met de moto te rijden, niet veraf. Opaalkust, gans Frankrijk eigenlijk, maar ook grote delen van Wallonië, Luxemburg, Duitsland, ...  Bijkomend zijn die regio's ook allemaal 10 tot 100 keer mooier dan Vlaanderen.

Daar heb ik ook al zitten aan denken idd. Nuja, het zijn eerder m'n ouders die daar banger voor zijn dan ik zelf.

Het lijkt me vooral ook handig om mee te pendelen (behalve in de winter dan), zo goed als geen files.

3000    650
3000
3 uren geleden, Dawud zei:

Waarom geen R? 

De vraag is eigenlijk "waarom wel"? Voor wat ik ermee doe is het niet nodig, en zal ik het verschil niet merken.

• Like 1

tsmetjen    347
tsmetjen

De Indian en de Moto Guzzi zijn knappe machines……
Ik zou zoiets wel willen, alleen al om naar te kijken

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

• Like 1

msxx    4,110
msxx
25 minuten geleden, tsmetjen zei:

De Indian en de Moto Guzzi zijn knappe machines……
Ik zou zoiets wel willen, alleen al om naar te kijken emoji854.png

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Idem, zo een Guzzi zie ik mezelf nog weleens kopen 🙂

Jokke_vlo    9,698
Jokke_vlo

Daarjuist 40 !!! Min staan wachten in een motowinkel in de hoop dat iemand een bestelling kwam opschrijven....... did not happen. Dus terug naar buiten met deze mooie souvenir :)

9c984d5c1fbedebde6f3084753ba7f62.jpg

Miljaar dat bijt in het been.@gta het was leasing VANAF 440 euro :)

• Like 2

DDke    5,302
DDke

Vanmiddag met zo'n spel gereden, zo'n Bagger..

Zoeen:

2018-bmw-k1600b-kwp_4471.jpg?itok=FiwfuA

Is wel indrukwekkend om mee te rijden. Als je dat gas opendraait en dan die quickshifter gebruikt... Damn!

gTa    15,898
gTa
4 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Daarjuist 40 !!! Min staan wachten in een motowinkel in de hoop dat iemand een bestelling kwam opschrijven....... did not happen. Dus terug naar buiten met deze mooie souvenir :)

9c984d5c1fbedebde6f3084753ba7f62.jpg

Miljaar dat bijt in het been.@gta het was leasing VANAF 440 euro :)

Super knap ding, toch? 

Okay, 440 EUR is niet weinig. Sorry dat ik je op 't verkeerde been zette. 

Heb een nette oranje GT gezien voor goeie prijs bij Kohl in Aachen. Helaas wel 160 paarden op papier dus "duur" om in te schrijven hier. 

20181002_165411.jpg

20181002_165418.jpg

20181002_165453.jpg

• Like 2

Jokke_vlo    9,698
Jokke_vlo

Schoontje !

toere    8,500
toere

1299 Panigale R in de perfecte kleurencombi.

Moest ik de lotto winnen koop ik mij zo eentje voor in de living te plaatsen

• Like 2

wiely    48
wiely

Moest ik de lotto winnen koop ik mij zo eentje voor in de living te plaatsen

Crowdfunding en in de even weken bij mij aub

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• Carrera S
      By Carrera S
      Aprilia RSV4 in zeer goede staat te koop. Bouwjaar 2010, 25700km, 180pk, 2de eigenaar. Alle facturen aanwezig, steeds onderhouden bij officiële garage. Leuke extra’s: volledige Leovince lijn met aangepaste ECU, ohlins stuurdemper, nieuwe pirelli supercorsa’s. Vraagprijs 8250euro. 

• Lefty
      By Lefty
      En we beginnen meteen met een nieuw lap record!

Dean Harrison, 134,432mph 😮
    • Bjoxx
      By Bjoxx
      Is afgeschreven dus tijd voor iets anders
      Steeds gebruikt voor woon-werkverkeer
      Te koop wegens aankoop motor met cardan
      Alle onderhoud bij KTM-dealer, alle facturen en onderhoudsboek beschikbaar
      Alle sleutels aanwezig
      Geen ongeval of valschade
      Op foto met zwart windscherm Adventure R, origineel scherm beschikbaar
      Opties: bochten-ABS en middenbok
      Inschrijving 75 kW/100 pk

• tuscani
      By tuscani
      Aangezien we in het topic voor elektrische auto's niets mogen plaatsen omtrent nieuwe hybride wagens, wil ik ook het gewone motortopic ontsieren door deze karakterloze niet vervuilende en veel te stille elektrische motoren.
      Ze komen mondjesmaat op de markt, dus zullen we ze ook wel meer en meer beginnen zien.  toch voor mij ook weer een dubbel gevoel, zo'n elektrische motor lijkt me enorm praktisch voor korte afstanden, maar zoals mijn eerst zin, waar is het geratel, de geur en gedonder van een twin.

Vespa elletrica
      De Vespa Elettrica beschikt over een elektromotor die een continu vermogen van 2 kW biedt, maar ook een piekvermogen van 4 kW bij de acceleratie. Reken er dus maar op dat jij bij het stoplicht als eerste weg bent. De batterij is binnen 4 uur volledig opgeladen en daar kun je vervolgens zo’n 100 kilometer mee cruisen. De elektromotor zorgt er natuurlijk ook voor dat je geruisloos over de straat rijdt. Daarom zien wij ‘m in de stad wel het liefst op de autoweg. Scooters blijven voor fietsers nou eenmaal gevaarlijke voertuigen.
      De Italianen hebben de elektrische scooter van een moderne lithium-ion batterij voorzien. Deze batterij vergt geen onderhoud of speciale zorg. In het zadelcompartiment wordt de laadkabel verstopt en kun je ‘m op een reguliere wandcontactdoos of een publiek laadstation in de binnenstad aansluiten.

Zero S
      https://www.zeromotorcycles.com/nl/zero-s

Zero DSR black forrest

energica esseesse 9
      De eerste "old-school" elektrische motorfiets.
      Liefhebbers van Italië zullen deze naam meteen herkennen als de Via Emilia, de hoofdweg dwars door de Motor Valley. Maar dat is bij lange na niet de enige gedachte achter deze motor. “We namen wat materialen betreft, het dappere besluit om alles in het zicht te houden”, aldus Energica's designer Paolo Lemmi, met de typische dramatiek die zo eigen is aan de Italiaanse volksaard. “Het structurele gefreesde aluminium en zelfs het gebogen, genagelde en geanodiseerde aluminium plaatmateriaal: niets wordt aan het zicht onttrokken! Zo combineren we vorm en functie perfect.” Dat geldt ook voor het kloppend hart.
      Beïnvloed door de 1e eerste motorfietsen, Eva EsseEsse9 en Eva EsseEsse9 Special is er een klassiek zacht aanvoelend zadel geplaatst met een volledig LED koplamp met DRL: Een ovale lamp en een precisie gefreesde aluminium kroon. 
      We hebben gezorgd voor de ideale symbiose tussen enerzijds de mobiliteit van de toekomst en anderzijds de Italiaanse traditie. De bandenkeuze is geïnspireerd op de onregelmatige stenen en keien langs deze route, aldus Paolo Lemmi, Designer Energica.
      Dankzij de EsseEsse9 is op Eicma het technische hart van de Energica modellen voor het eerst zichtbaar, het gesloten en oplaadbare accupakket.
      Normaal zorgt een gesloten systeem voor geen of weinig afvoer van opgebouwde warmte. Energica heeft een gepatenteerde accu systeem.
      Batterijen in een gesloten ruimte zijn gevoelig voor oververhitting, wat de levensduur aanzienlijk kan verkorten. Energica heeft het pakket ontworpen om dit juist te voorkomen. In het zichtbare pakket is een aluminium plaat geïntrigeerd met diverse luchtkanalen die zorgen voor de aanvoer van koude en afvoer van warme lucht.

energica eva
      ENERGICA EVA 80 kW
      Energica Eva 80 Kw is de eerste 100% elektrische streetfighter met 180 Nm en 80 kW (145 pk) uit Italië.
      De perfecte combinatie van wendbaarheid en agressief rijden.
      De rebelse geest en wendbaarheid zorgen voor initiuatieve controle over de motor. De beste streetfighter voor de stadse jungle en daarbuiten.
      Energica Eva heeft een oliegekoelde permanente magneet AC motor (PMAC) met 80 kW  met een continue aanwezig koppel van 180 Nm. De elektrische streetfighter haalt een maximale range van 200 km (Eco-Mode) en een maximale topsnelheid van 200 km/h in Sportmodus.
      Eva's accupakket, omvormer, lader en Bosch ABS worden continue gemonitoord en gemanaged door de geavanceerde Vehicle Control Unit, net als bij de Energica Ego.
      Energica Eva heeft geen koppeling en versnellingen. Alles wordt bediend door het ride-by-wire systeem, waarmee je als berijder de mate van het acceleratie en de-acceleratie bepaald. Met een voelbare tussenstand in de gashandel is er het mogelijk maximaal uit te laten rollen. Bij verder sluiten van de gashandel wordt de (instelbare) motorrem ge-activeert en de opgewekte energie teruggewonnen.
      De streetfighter is volledig compatibel met publieke laadstation en kan ook ook thuis opgeladen worden. Energica Eva is de enige elektrische streetfighter in de wereld met een geïntegreerd snellaadsysteem.

Johammer J1.200
      Moderne Elektrische Cruiser van Johammer met innovatieve Energie technologie. De J1.200 heeft een actieradius van 200 km. Ontwikkeld en geproduceerd in Oostenrijk.

Ongeëvenaarde Actieradius
      Een uitzonderlijke actieradius gaat niet vanzelf. Dit is mogelijk gemaakt door het het consequent doorvoeren van een innovatief concept. Een Johammer ziet er niet alleen anders uit, hij is ook van de grond af opnieuw ontworpen.

Uniek concept
      De kortste verbinding tussen twee assen is recht. Simpel een elektromotor in een bestaand motorfiets concept te plaatsen doet geen recht aan de elektromotor. Daarom zijn bij Johammer op meerdere vlakken nieuwe wegen verkent.

Ontwerp zonder compromis
      Elektrische aandrijving en regelaar zijn onderhoudsvrij in het achterwiel geïntrigeerd. Bij de battery is een speciale stap in de toekomst gemaakt. Geen enkele elektrische motorfiets fabrikant kan de unieke technische eigenschappen van Johammer evenaren. 

Onconventionele constructie
      De extreem stijve aluminium chassis biedt ruimte voor de veercomponenten en het accu pakket. Gewicht, stabiliteit en functie als perfecte synergie.

Bewezen concept opnieuw geformuleerd
      De voorste progressief geveerde swingarm, bestaand uit twee kokerprofielen en parallel gemonteerde remanker verhindert duiken bij het remmen. De eenzijdige gegoten aluminium achterbug is eveneens progressief geveerd. 

Perfect handelbaar
      Het ideale zwaartepunt (350 mm) biedt optimaal rijcomfort en zeker gevoel. Het stuur en de voetsteunen bieden ruimte voor individuele instellingen. 

Multifunctionele Spiegels
      In de beide ronde spiegels zijn 2.4" kleurendisplays ingebouwd. Deze geven alle informatie weer die je als bestuurder nodig bent, van snelheidsmeter, controle lampen tot aan batterijstatus. De buitenzijde van de spiegels doen ook nog eens dienst als dagrijverlichting en richtingaanwijzers. 

bron electricmotorcycles
    • 3000
      By 3000
      Als het hier niet hoort zeggen jullie het maar, maar bij deze dus mijn moto die te koop staat.
      Van 2001 dus, het laatste modeljaar van dit model (1998-2001) zonder VTEC.
      Heeft nu 49000km, het laatste onderhoud was een groot onderhoud met kleppen stellen, gedaan aan 46000km en uitgevoerd bij Moto's Caset te Lichtervelde, factuur van €567 aanwezig.
      3 sleutels aanwezig, heeft een middenbok, altijd binnengestaan.

Vraagprijs €3300, maar make me an offer I can't refuse ?

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

Terms & Conditions