Jump to content

gTa
 Share

Recommended Posts

Heel wat petrolheads houden niet enkel van vierwielers, maar ook van tweewielers.
Niet weinig forumleden hebben er ook eentje (of meerdere) in hun garage.
Een algemeen, openbaar topic voor het palaveren daarover, hebben we nog niet.

Awel voilà:

motorradlaerm.thumb.jpg.df9b43b6f6cca4425b97316d281f2486.jpg

motorcyclebrandlogos.thumb.jpg.967cfc619ef4c482276a9c1fb89d1370.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Meteen maar eens van wal steken. Eergisteren naar Intermot (Keulen) geweest. Enkele pics:

2018-10-02 11.34.39.jpg

2018-10-02 11.18.26.jpg

2018-10-02 10.35.10.jpg

2018-10-02 10.33.14.jpg

2018-10-02 10.26.46.jpg

2018-10-02 10.11.58.jpg

2018-10-02 09.39.52.jpg

2018-10-02 09.38.21.jpg

2018-10-02 09.19.34.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

die indian is knap!, enkel de plaats van de pinkers is wat speciaal. met die korte kontjes moeten ze wel zo'n spatbord plaatsen, maar zo is het wel druk.

Link to comment
Share on other sites

Ik ken niets van moto's, en heb lang geen interesse gehad erin. Maar sinds een jaar of zo begint een moto me wel te interesseren. Vooral omdat autorijden in Vlaanderen eigenlijk niet leuk meer is, en een moto een grotere rijbeleving zou bieden. Naast het gebrek aan kennis houdt de financiële drempel me voorlopig tegen om voor een moto rijbewijs te gaan.

Link to comment
Share on other sites

Thruxton blijft het wel doen voor mij. Ik denk er soms aan om terug een moto in te schrijven op de baan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ben recent van 2001 VFR naar 2014 Street Triple gegaan, zeer tevreden van. De VFR was een goeie moto, maar paste niet echt bij mijn gebruik. De Triumph weegt 50kg minder, en dat voel je zeker. Iets meer rechtop zitten gaat me ook beter af. En de sound... :inlove: Klinkt verrassend goed voor de standaard uitlaat te zijn.

Betere foto dan ik kan nemen, maar identiek aan de mijne:

Triumph-Street-Triple-ABS.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Thruxton :inlove:  , jammer genoeg te groot voor dat model. 

1299 Panigale R in de perfecte kleurencombi :inlove: , jammer genoeg ver buiten mijn kunnen en comfortzone

Dan maar de R1250 GS :inlove: . Saaiheid voor velen, maar echt iets voor mij. Nu nog de lotto winnen :)

 

1 uur terug, tuscani zei:

die indian is knap!, enkel de plaats van de pinkers is wat speciaal. met die korte kontjes moeten ze wel zo'n spatbord plaatsen, maar zo is het wel druk.

Ben ook benieuwd hoe dat afbreuk doet op de moto. Maar goed, ze verwachten er genoeg van te kunnen verkopen in Amerika, dus krijgt dat prio. Zeer beperkte levering voor europa in 2019, dus snel erbij zijn is de boodschap. Er is voor de benulux zelfs maar 1 demo model dat een paar dagen per dealer mag staan tot de effectieve bestellingen binnenkomen.

Link to comment
Share on other sites

5 minuten geleden, 3000 zei:

Ik ben recent van 2001 VFR naar 2014 Street Triple gegaan, zeer tevreden van. De VFR was een goeie moto, maar paste niet echt bij mijn gebruik. De Triumph weegt 50kg minder, en dat voel je zeker. Iets meer rechtop zitten gaat me ook beter af. En de sound... :inlove: Klinkt verrassend goed voor de standaard uitlaat te zijn.

Waarom geen R? 

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Ian zei:

(...) Maar sinds een jaar of zo begint een moto me wel te interesseren. Vooral omdat autorijden in Vlaanderen eigenlijk niet leuk meer is, en een moto een grotere rijbeleving zou bieden. (...)

Dat is zeker zo (het verschil is enorm, zelfs), maar de keerzijde van de medaille bestaat er in dat het motorrijden in Vlaanderen best een gevaarlijke bezigheid is. Lintbebouwing, lamentabele staat van het doorsnee wegdek, continu zijstraten en (vooral) een bijzonder egocentrisch rijgedrag van de modale Vlaming maakt dat je nooit je aandacht mag laten verslappen.

Gelukkig zijn de rustiger regio's om met de moto te rijden, niet veraf. Opaalkust, gans Frankrijk eigenlijk, maar ook grote delen van Wallonië, Luxemburg, Duitsland, ...  Bijkomend zijn die regio's ook allemaal 10 tot 100 keer mooier dan Vlaanderen.

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, tuscani zei:

die indian is knap!, enkel de plaats van de pinkers is wat speciaal. met die korte kontjes moeten ze wel zo'n spatbord plaatsen, maar zo is het wel druk.

Klopt. Ik denk wel dat in veel gevallen die plaathouder met knipperlichten er af gezwierd zal worden en vervangen worden door een zijdelingse plaathouder en mini-pinkertjes ergens op de kont of op de achterbrug ofzo. Alleen, om 'm gehomologeerd te krijgen moet het zo, natuurlijk.

Op deze foto valt het nog mee. Er zijn hoeken van waaruit het nog veel meer opvalt als "gek".

Maar all in all een knappe moto, ja!

Link to comment
Share on other sites

Dat is zeker zo (het verschil is enorm, zelfs), maar de keerzijde van de medaille bestaat er in dat het motorrijden in Vlaanderen best een gevaarlijke bezigheid is. Lintbebouwing, lamentabele staat van het doorsnee wegdek, continu zijstraten en (vooral) een bijzonder egocentrisch rijgedrag van de modale Vlaming maakt dat je nooit je aandacht mag laten verslappen.
Gelukkig zijn de rustiger regio's om met de moto te rijden, niet veraf. Opaalkust, gans Frankrijk eigenlijk, maar ook grote delen van Wallonië, Luxemburg, Duitsland, ...  Bijkomend zijn die regio's ook allemaal 10 tot 100 keer mooier dan Vlaanderen.

Daar heb ik ook al zitten aan denken idd. Nuja, het zijn eerder m'n ouders die daar banger voor zijn dan ik zelf.

Het lijkt me vooral ook handig om mee te pendelen (behalve in de winter dan), zo goed als geen files.
Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, Dawud zei:

Waarom geen R? 

De vraag is eigenlijk "waarom wel"? Voor wat ik ermee doe is het niet nodig, en zal ik het verschil niet merken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De Indian en de Moto Guzzi zijn knappe machines……
Ik zou zoiets wel willen, alleen al om naar te kijken [emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

25 minuten geleden, tsmetjen zei:

De Indian en de Moto Guzzi zijn knappe machines……
Ik zou zoiets wel willen, alleen al om naar te kijken emoji854.png


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Idem, zo een Guzzi zie ik mezelf nog weleens kopen 🙂

Link to comment
Share on other sites

Daarjuist 40 !!! Min staan wachten in een motowinkel in de hoop dat iemand een bestelling kwam opschrijven....... did not happen. Dus terug naar buiten met deze mooie souvenir :)

9c984d5c1fbedebde6f3084753ba7f62.jpg

Miljaar dat bijt in het been.@gta het was leasing VANAF 440 euro :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vanmiddag met zo'n spel gereden, zo'n Bagger..

Zoeen:

2018-bmw-k1600b-kwp_4471.jpg?itok=FiwfuA

 

Is wel indrukwekkend om mee te rijden. Als je dat gas opendraait en dan die quickshifter gebruikt... Damn!

Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Daarjuist 40 !!! Min staan wachten in een motowinkel in de hoop dat iemand een bestelling kwam opschrijven....... did not happen. Dus terug naar buiten met deze mooie souvenir :)

9c984d5c1fbedebde6f3084753ba7f62.jpg

Miljaar dat bijt in het been.@gta het was leasing VANAF 440 euro :)
 

Super knap ding, toch? 

Okay, 440 EUR is niet weinig. Sorry dat ik je op 't verkeerde been zette. 

Heb een nette oranje GT gezien voor goeie prijs bij Kohl in Aachen. Helaas wel 160 paarden op papier dus "duur" om in te schrijven hier. 

 

20181002_165411.jpg

20181002_165418.jpg

20181002_165453.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites




1299 Panigale R in de perfecte kleurencombi.


Moest ik de lotto winnen koop ik mij zo eentje voor in de living te plaatsen[emoji16]

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites






Moest ik de lotto winnen koop ik mij zo eentje voor in de living te plaatsen[emoji16]


Crowdfunding en in de even weken bij mij aub [emoji41]
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions