Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Hetgeen me momenteel wat tegenhoudt is toch het feit dat je wel wat kosten hebt voor je kan zien of het echt iets voor u is. Eerst rijbewijs, al het gerief etc. Als je dan na 2 maanden ziet dat je het telkens ontziet om gans het spel aan te trekken, is het ook zonde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Maar absoluut geen must. Dat zou toch het laatste op mijn lijst zijn. Ik heb jaren gereden met van die mousse oordoppen van Quies. Die plastieken "paraplutjes" die ze in elke motorzaak verkopen vond ik maar niks.

Zeer persoonlijk. Staat voor mij op dezelfde hoogte als een helm. Zo mousse dopjes blijven nooit zitten en die parapluutjes kropen in mijn oor en kreeg ik er niet meer uit. Afhankelijk van hoeveel je gaat rijden toch echt wel een meerwaarde voor mij persoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Monterey Jack said:

Zo mousse dopjes blijven nooit zitten

Bij u dan misschien :D 

Ik heb die daarna jaren gebruikt in race-auto's. Nooit problemen mee. 

Als ze uit vallen steek je ze toch niet diep genoeg denk ik? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, ir_fuel said:

Bij u dan misschien :D 

Ik heb die daarna jaren gebruikt in race-auto's. Nooit problemen mee. 

Als ze uit vallen steek je ze toch niet diep genoeg denk ik? 

Nee, vrij rechte gehoorgang waardoor die niet vasthaken. Die mousse duwt zich dus langzaam naar buiten als die uitzet. De andere worden naar binnen geduwd door de helm. 

Specifiek voor mij dus, kan goed geloven dat dat voor anderen wel volstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd iets zéér persoonlijk. Voor mij werken die dubbele "parapluutjes" dan b.v. wél weer goed. Enige probleem dat ik daar mee heb, is dat ze durven beginnen pijn doen als ik ze meerdere dagen na elkaar 10u per dag (of langer) in heb. Maar da's al vrij extreem gebruik, misschien gaan andere oordoppen dan ook al hetzelfde doen.

@Polygoon ik zou starten met 't rijbewijs. Daarvoor moet je, behalve een helm, geen "motorspecifieke" uitrusting kopen. Al zijn goede handschoenen (vooral ifv soepelheid) wel geen luxe. Tijdens je praktijklessen ga je al enkele korte ritjes doen en dan kan je al voelen wat 't met je doet. Daarna kan je 'es enkele keren een motor huren, mogelijks ook ifv een eigen shortlist om nadien te kopen.
Qua drempel om het leuk te gaan vinden, lijkt dat "aantrekken van gans het spel" mij nu niet echt zeer plausibel. Als je een deftig, goed zittend kunststof motorpak koopt, samen met degelijke laarzen, dan heb je "dat spel" in no time aan. Je kan zo'n motorbroek b.v. over een slim fit jeans trekken, jassen en roeken ritsen in no time aan elkaar, zo'n motorlaarzen hebben doorgaans 1 rits en ne nest velcro die 't aantrekken ook erg makkelijk maken, daarna nog 'n buffke rond je nek en je helm op.  Hetgene ik nog 't vaakst vergeet, zijn m'n oordoppen: helm al op, motor al draaiende, handschoenen al aan ... klaar om te vertrekk... KUT die oordoppen. Motor uit, helm af (niet op de tank leggen, dat gaat er sowieso eens een keer af donderen). :D 
De grootste drempel lijkt me 't weer te zijn, of het gebrek aan passie (waardoor het er niet of veel te weinig van komt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minutes ago, Polygoon said:

Als je dan na 2 maanden ziet dat je het telkens ontziet om gans het spel aan te trekken, is het ook zonde. 

Ik doe redelijk wat activiteiten waarvoor ik "gans het spel moet aantrekken". Dat is absoluut geen deal-breaker. In tegendeel. Op den duur is dat zo een gewoonte dat je je onveilig voelt als je "gans dat spel" niet aan hebt.

Ik kon bv geen meter rijden met mijn moto als ik niet voelde dat mijn rugbeschermer onder mijn vest zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, gTa said:

Als je een deftig, goed zittend kunststof motorpak koopt, samen met degelijke laarzen, dan heb je "dat spel" in no time aan. Je kan zo'n motorbroek b.v. over een slim fit jeans trekken, jassen en roeken ritsen in no time aan elkaar, zo'n motorlaarzen hebben doorgaans 1 rits en ne nest velcro die 't aantrekken ook erg makkelijk maken, daarna nog 'n buffke rond je nek en je helm op. 

Dit idd.

Ik heb hier nog ergens mijn stoffen pak liggen. Ik deed dat gewoon over mijn (niet skinny) jeans aan als ik daarmee ging werken vroeger, botten aan en gewone schoenen in de rugzak. Dat is los van die broek niet meer werk dan als je het huis uit gaat in de winter je schoenen, jas, muts en handschoenen aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mjah, ik ga de feiten niet ontkennen (bijna even snel), want je gaat niet plots een half uur nodig hebben om je pak aan te doen, inderdaad ... maar toch: 't verschil is toch behoorlijk groot, vind ik. Het extra gewicht alleen al, plus 't feit dat het materiaal veel stugger is. In zo'n broek (die een klein beetje voorgevormd is) kruip je toch langs geen kanten zo makkelijk als in een stoffen pak, vind ik. Jas idem, door z'n voorvorm en het stuggere leder én het gewicht is dat toch allemaal niet zo'n "ik smijt ne keer snel mijn vest rond mijn schouders" zoals je met een gewone jas of met een kunststof motorjas hebt. En daarna, als je rond loopt, voelt dat ook veel meer belemmerend aan dan in een kunststof pak, dat je eigenlijk quasi niet voelt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is de tijd dat ik in t-shirt en short op mijn yzf aan 200 naar de zee reed 🤭 Totaal onverantwoord! 😅

De kledij is een van de redenen waarom ik 2 jaar geleden mijn laatste moto verkocht heb. Ik was de hele cirque en vooral het zweten in de zomer beu. Maar laat je niet ontmoedigen, goede kledij is een MUST en motorrijden is gewoon fantastisch!

Ik had een pak van bmw, goede pasvorm, bescherming en comfort.

Mijn laatste stuiptrekking 😂

5-EC68-A1-E-DDA3-4397-B23-A-12905-F12016

 

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de raad. 

Er zijn momenteel verschillende pistes, voor de huidige situatie:

  • De Trafic gaat buiten voor een leasewagen. 
    Momenteel is dat een mogelijke piste maar als ik de referentielijst bekijk ga ik het moeten stellen met een 208, Corsa e.d. Niet meteen iets waar mijn automotive hart sneller van gaat slaan en misschien met de beperkt aantal km. die ik maar doe, zelfs een 'dure' optie. De wagen zit in een cafetariaplan en een deel van mijn 13de maand zou hier dus aan opgesoupeerd worden.
  • De Trafic gaat buiten voor een tweedehands privé wagen.
    Na enkel maar duffe auto's gereden te hebben de laatste tijd ben ik het beu om opnieuw in een koekedoos te stappen. Na de Polo, de huidige A3, Trafic etc. heb ik nog eens zin in een wagen die ietwat rijplezier brengt. In een ander topic vond ik bv. al een E87 PFL 120i manueel die perfect aan die nood zou voldoen. 
  • De Trafic gaat buiten voor een tweedehands moto.
    Aha, eindelijk on topic :D. Dit relaas hebben jullie al gelezen. Je merkt echter ook dat ik nog geen ervaring heb, en hem dan meteen "daily" te gaan rijden. Bemerk zeker de aanhalingstekens want woon-werk (if ever again) is per trein. Met de Polo van m'n eerste werkgever had ik 4k km op 18 maanden dus echt een veelrijder ben ik niet. We hebben nog altijd de lease A3 van m'n vriendin natuurlijk
  • De Trafic blijft. 
    Simpel, als de voorgaande pistes niets zijn, heeft het geen nut om de Trafic te verkopen en dan iets even duf te gaan halen. Misschien blijft die wel gewoon. Echter staat daar nu nog geen 200k km op. Naar herverkoopwaarde voor een camionette (meer nog dan bij een gewone wagen) is dat toch een kantelpunt naar verkoopwaarde merk ik.

Conclusie: ik heb nog geen idee welke richting ik uit wil maar wil elke piste oprecht en deftig bekijken voor ik een keuze maak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een review gezien van de nieuwe monster.
Waar zaten ze met hun gedachten toen ze dit goedkeurden?
De sound was er ook al niet.



Iemand al met de nieuwe generatie Gold Wing gereden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Gixxer zei:

Gisteren een review gezien van de nieuwe monster.
Waar zaten ze met hun gedachten toen ze dit goedkeurden?
De sound was er ook al niet.



Iemand al met de nieuwe generatie Gold Wing gereden?

Sound is sowieso weg met Euro5 he. 

Hopelijk zorgt dat voor minder wrevel in mooie streken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sound is sowieso weg met Euro5 he. 
Hopelijk zorgt dat voor minder wrevel in mooie streken.

Juist, zal wel overal zo zijn.
Ik weet niet aan wat het geluid me deed denken.
Iets uit de jaren 90 met weinig vermogen.

Let op, moet ondertussen ook al een aantal jaren geen luide pijp meer hebben hoor, de leeftijd zeker. :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wrevel is er anders genoeg.

 

Mensen worden de laatste maanden precies overal belaagd.

Ik lees niet anders dan dat wandelaars ruzie hebben met mountainbikers.

In de groepen van klassieke moto’s en 50cc brommers is het ook wel elke dag iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Gixxer zei:

Wrevel is er anders genoeg.

 

Mensen worden de laatste maanden precies overal belaagd.

Ik lees niet anders dan dat wandelaars ruzie hebben met mountainbikers.

In de groepen van klassieke moto’s en 50cc brommers is het ook wel elke dag iets.

In de pers wordt het ook uitvergroot, verdraagzaamheid is serieus gedaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de pers wordt het ook uitvergroot, verdraagzaamheid is serieus gedaald.

Na mijn hospitalisatie dit jaar heb ik 6 maand geen forums, sociale media gebruikt en mocht ik zolang ook niet rijden met gelijk wel voertuig.

Dat bracht heel veel rust.
Toen ik daar weer mee begon viel het pas op hoe mensen elkaar voor het minste aanvallen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Monterey Jack said:

Hoeft zelfs geen stoffen pak te zijn, zelfs met een tweedelig lederen pak gaat dat bijna even snel. 

Dat is wel wat lastiger als je dat wil aandoen om je moto te gebruiken als transport. Zeker die broek, die trek je niet over een gewone aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, ir_fuel said:

Dat is wel wat lastiger als je dat wil aandoen om je moto te gebruiken als transport. Zeker die broek, die trek je niet over een gewone aan.

Klopt, al hangt ook alles af van welke moto je hebt dan. Zelfs met mijn stoffen pak is het bijna onmogelijk om met de Monster praktische verplaatsingen te doen. Rugzakje meenemen lukt nog, maar dan mag daar al niet te veel inzitten of de broek kan er niet meer in én je moet dan rondlopen in je motorjas met de helm in je handen :D 

Dat is een heel ander verhaal natuurlijk als je een motor koopt met een hoop opbergruimte voor helm, schoenen, jas, broek, ...

Als het praktisch moet zijn en vooral dient voor stedelijke verplaatsingen dan kan @Polygoon misschien beginnen met een 125cc scooter? Kost niet te veel en heb je direct al een beetje meer zicht op de manier waarop je u in het verkeer begeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Monterey Jack said:

Klopt, al hangt ook alles af van welke moto je hebt dan. Zelfs met mijn stoffen pak is het bijna onmogelijk om met de Monster praktische verplaatsingen te doen. Rugzakje meenemen lukt nog, maar dan mag daar al niet te veel inzitten of de broek kan er niet meer in én je moet dan rondlopen in je motorjas met de helm in je handen :D 

Dat is een heel ander verhaal natuurlijk als je een motor koopt met een hoop opbergruimte voor helm, schoenen, jas, broek, ...

Ja ok, ik ga er vanuit dat je je gerief wel kan dumpen ter plaatse. Met de moto gaan winkelen is idd niet handig met 90% van de motoren :)  

Just now, Monterey Jack said:

Als het praktisch moet zijn en vooral dient voor stedelijke verplaatsingen dan kan @Polygoon misschien beginnen met een 125cc scooter? Kost niet te veel en heb je direct al een beetje meer zicht op de manier waarop je u in het verkeer begeeft.

Ideaal voor de frisse wind over zijn vagijn.

Als we dan toch bezig zijn, direct zo eentje?

$_84.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, ir_fuel said:

Ja ok, ik ga er vanuit dat je je gerief wel kan dumpen ter plaatse. Met de moto gaan winkelen is idd niet handig met 90% van de motoren :)  

Ideaal voor de frisse wind over zijn vagijn.

Als we dan toch bezig zijn, direct zo eentje?

$_84.JPG

Het kan nog beter:

quadro4.jpg

Edit: Er is zelfs een offroad versie voor de stedelijke avonturier! 

quadro-scooters_cycles-devos-67

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan natuurlijk een moto kopen en de camionette houden. Dat is handig want dan kan je die moto erin steken als je eens ergens wilt gaan rijden en dat saaie autostradestuk niet wil doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, ir_fuel said:

Hij kan natuurlijk een moto kopen en de camionette houden. Dat is handig want dan kan je die moto erin steken als je eens ergens wilt gaan rijden en dat saaie autostradestuk niet wil doen :D

Of hij vervangt zijn camionette door een scooter alternatief!

Piaggio Ape - Wikipedia

(waar ik stiekem zelfs op jaloers zou zijn) :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid