Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vorige week de X7's van Quickstep van dichtbij kunnen bekijken. 

Die grille... ik zou er nooit mee kunnen leven. Dat is echt gewoon buiten proportie.
Interieur zag er dan wel zeer mooi uit. 

• Vind ik leuk 2
  • 2 weken later...
Geplaatst:

BMW-X7-m50d-black-color-18-1024x683.jpg

Geplaatst:
Geplaatst:
Op 14/4/2019 om 17:49, Soul zei:

BMW-X7-m50d-black-color-18-1024x683.jpg

Nostalgie naar toen SUV's gepromoot werden met hun off-road capaciteiten.

Geplaatst:

En nu gaat het over kinderen veilig naar school brengen...

Geplaatst:

Vergassen aan de schoolpoorten ja!

Geplaatst:

Had de wereld dit echt nodig?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 15/4/2019 om 19:39, Martini Racing zei:

Nostalgie naar toen SUV's gepromoot werden met hun off-road capaciteiten.

aangezien hij van voor nog zo proper is, denk ik eerder dat ze vergeten de handrem op te trekken zijn, tijdens de fotoshoot. :D

• Grappig 1
Geplaatst:
Op 4/4/2019 om 15:18, Maxime S zei:

Vorige week de X7's van Quickstep van dichtbij kunnen bekijken. 

Die grille... ik zou er nooit mee kunnen leven. Dat is echt gewoon buiten proportie.
Interieur zag er dan wel zeer mooi uit. 

IMG_20190417_165045.jpg

Geplaatst:

Dit ding mag slechts 2300kg trekken? ?

Geplaatst:
4 uren geleden, The Swede zei:

Dit ding mag slechts 2300kg trekken? ?

Ik slikte toen ik dat las. Zou toch niet mogen!

Meteen even gaan opzoeken, en ik vind tegenstrijdige gegevens (bij BMW zelf):

• De eerste versies van de officiële PDF's (catalogus, technische gegevens) vermelden inderdaad 2,2 ton voor de 30d en 40i, 2,6 ton voor de M50d en 2,7 ton voor de 50i (niet in Europa verkrijgbaar).
  • De huidige versie van de website echter, vermeldt 3,5 ton voor alle motorversies. (klik + naar beneden scrollen bij 'technische Daten')

@Tommie @Phil zijn er wijzigingen geweest kort na press release? Is dat max toegelaten aanhangergewicht verhoogd, ondertussen? Of is de website verkeerd en is het toch nog 2,2 ton?

Geplaatst:

Dat was u nog niet opgevallen?

Was eerste waar mijn ogen opvielen toen ik paar weken geleden de AutoGids van een Belgsiche collega even doorbladerde en de X7 zag.

Als dat klopt, is dit ding dus duidelijk enkel gemaakt voor m'as-tu-vu's die hem als schoolbus willen gebruiken of als shuttle voor hotels. 

Geplaatst:

Mocht deze niet standaard 3500kg mogen trekken dan zou dat inderdaad wel heel straf zijn vind ik.

Geplaatst:
20 uren geleden, gTa zei:

Ik slikte toen ik dat las. Zou toch niet mogen!

Meteen even gaan opzoeken, en ik vind tegenstrijdige gegevens (bij BMW zelf):

• De eerste versies van de officiële PDF's (catalogus, technische gegevens) vermelden inderdaad 2,2 ton voor de 30d en 40i, 2,6 ton voor de M50d en 2,7 ton voor de 50i (niet in Europa verkrijgbaar).
  • De huidige versie van de website echter, vermeldt 3,5 ton voor alle motorversies. (klik + naar beneden scrollen bij 'technische Daten')

@Tommie @Phil zijn er wijzigingen geweest kort na press release? Is dat max toegelaten aanhangergewicht verhoogd, ondertussen? Of is de website verkeerd en is het toch nog 2,2 ton?

3,5 ton, net zoals de G05. Volgens mijn info alvast. Zal volgende week eens kijken op 't COC van onze X7 40i, dan zijn we zeker.

Geplaatst:
Geplaatst:
13 hours ago, Tommie said:

3,5 ton, net zoals de G05. Volgens mijn info alvast. Zal volgende week eens kijken op 't COC van onze X7 40i, dan zijn we zeker.

We zijn benieuwd. Fotoke?

Geplaatst:

In de brochure staat 2,2 ton en 2,6 ton voor de m50d. 

In de optielijst staat trekhaak vermeld tot 3,5ton..

Geplaatst:
34 minutes ago, Asserti said:

In de brochure staat 2,2 ton en 2,6 ton voor de m50d. 

In de optielijst staat trekhaak vermeld tot 3,5ton..

De marketingmannen zijn duidelijk de kluts kwijt.

Geplaatst:

Verhoogde trekkracht indien trekhaak af-fabriek, geen marketing.

Geplaatst:

OK. Dus als je af fabriek een trekhaak plaats, dan mag je 3.5t trekken, zoniet 2.2 ton?

Dan blijft mijn vraag: is dit een marketingtruuk?

Als enkel de trekhaak verandert, kan ik bvb perfect een gelijkaardige trekhaak aftermarket kopen van hetzelfde type dat BMW plaatst, die op dezelfde manier laten monteren en dan krijg ik hetzelfde resultaat... maar mag ik maar 2.2 ton trekken... 

Tenzij BMW de remmen bvb gaat krachtiger maken en/of de ophanging verstevigen. Maar dat zou me sterk verwonderen. 

Geplaatst:

Misschien dat er extra gaten of verstevigingen aan het chassis voorzien worden?

Geplaatst:

Extra koeling voor motor/versnellingsbak/..., onder andere.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid