Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Reken er maar op dat de nieuwe generatie 911 in tal van uitvoeringen beschikbaar komt. De 911-familie wordt nu uitgebreid met de Carrera, de instapversie.

In november vorig jaar trok Porsche tijdens de Los Angeles Auto Show het doek van de nieuwe generatie 911, een auto die direct als 450 pk sterke Carrera S én als vierwielaangedreven - en net zo krachtige - Carrera 4S leverbaar was. De reguliere Carrera, dus de non-S-versie, ontbrak nog, maar ook die is nu aan het leveringsprogramma toegevoegd.

De nieuwe 911 Carrera heeft een 3,0-liter grote boxermotor, een van twee turbo's voorzien zescilinder die in zowel de 911 Coupé als Cabriolet 385 pk naar de achterwielen stuurt. Daarmee is hij 15 pk sterker dan de Carrera-versie van de vorige generatie 911. Schakelen gaat met een achttraps PDK-automaat. De 911 Carrera Coupé schiet in 4,2 tellen naar 100 km/h, maar als je het Sport Chrono Pakket bestelt, gaat dat 0,2 tellen sneller. De top ligt op 293 km/h. Ter vergelijking: de Carrera S Coupé is in staat om in 3,7 tellen naar de 100 km/h te knallen.

 

 

De vanafprijs van de 911 Carrera Coupé is vastgesteld op € 141.400. De 911 Carrera Cabriolet wisselt vanaf € 157.600 van eigenaar. Later volgt van de Carrera ook nog een vierwielaangedreven versie: de Carrera 4.

 

bron: autoweek.nl dus NL prijzen

Link naar reactie
Delen op andere sites

The New "Base" 2020 Porsche 911 Carrera Starts under $100K

The cheapest version of the 992-gen 911 costs $98,750 and has 379 horsepower.

JUL 29, 2019
2020 Porsche 911 Carrera
Porsche
  • Porsche revealed the "base" Carrera version of the 2020 911 coupe and cabriolet.
  • It uses a version of the twin-turbo 3.0-liter flat-six found in the the Carrera S, making 379 horsepower and 331 lb-ft of torque in this application. 
  • The coupe will cost $98,750 and the cabriolet will be $111,550 when they go on sale at the beginning of 2020.

When the new 992-generation Porsche 911 debuted last fall, Porsche initially only released the Carrera S versions of the model. Porsche has now revealed the "base" 911 Carrera models, and while the Carrera might be the entry point of the 911 range, it still promises to be a hell of a performer.

Advertisement - Continue Reading Below
 

The Carrera uses the same twin-turbocharged 3.0-liter flat-six as the S but with model-specific turbochargers. It makes 379 horsepower, nine more than the outgoing Carrera and 64 less than the 2020 Carrera S. The peak torque, 331 lb-ft, is the same as the 2019 car and 59 lb-ft short of the '20 Carrera S. As on the S, Porsche's eight-speed dual-clutch automatic is the only available transmission at launch. We assume the same seven-speed manual Porsche has been promising for the 992 Carrera S will make it to the Carrera, too, but no product plans have been confirmed.

VIEW PHOTOS

2020 Porsche 911 Carrera

Porsche

According to Porsche, the new Carrera coupe will do zero to 60 mph in 4.0 seconds or 3.8 seconds when equipped with the Sport Chrono package; in both cases, that's 0.2 second quicker than its claims for the 2019 car. The cabrio is slightly slower. The company's zero-to-60-mph claim for a new Carrera S with the Sport Chrono pack is 3.3 seconds (or 3.5 without), but in our testing of a 2020 Carrera S we hit 60 in three seconds flat, so Porsche's estimates for the standard Carrera are likely conservative as well. Porsche says the Carrera coupe will top out at 182 mph while the cabriolet will do 180, which is 9 mph and 10 mph slower than their S counterparts, respectively.

A staggered tire setup is standard, sized 235/40ZR-19 up front and 295/35ZR-20 at the rear, but the 20-inch front and 21-inch rear wheels from the Carrera S are available. The Porsche Active Suspension Management system (PASM) is standard, offering two different modes, and the 911's new Wet mode is standard as well. The same extensive range of options that's found on the Carrera S will be on offer, including carbon-ceramic brake rotors.

Advertisement - Continue Reading Below
 
VIEW PHOTOS

2020 Porsche 911 Carrera

Porsche

Beyond the black brake calipers and rear badging, the only thing that visually separates the base Carrera from the S is its tailpipes. The Carrera has two rectangular tailpipes instead of the S's quad round tips, but the Sport Exhaust system, with dual oval pipes, is available (and shown in these photos). The interior is identical to the Carrera S's as well.

While Porsche has only shown off the rear-drive version of the Carrera so far, an all-wheel-drive Carrera 4 model should debut soon. The 911 Carrera coupe will start at $98,750 when it arrives at dealers in early 2020, which is $15,800 less than the Carrera S. The 911 Carrera cabriolet will be $111,550, the same $15,800 difference from the Carrera S cabrio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, D Squaloid zei:

Belgische prijzen kan ik voorlopig nog niet vinden. Wellicht dat Alexander die wel kan geven?!

ik heb ergens gelezen (FR); 106K en 121K voor de cabrio

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ICM zei:

Chipje er in en goan.

bij d'Ieteren zeggen ze: "DUUSD EURO DABEI FLAPPEN!!!!!"

maw: 107K€ voor de Carrera

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig is dat je niet de 10mm verlaagde ophanging met frontlipje kan krijgen, want dat heeft ‘m wel nodig qua looks om af te zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, flupke73 said:

ik zou begot niet weten waarom je de S zou nemen als het een daily betreft

Die bedenking maakte ik me ook idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat prijsverschil als je alle optieverschillen wegwerkt veel kleiner zal worden.

Omdat er een aantal opties op de gewone niet mogelijk zijn die je mogelijks echt wil...

Maar idd een gewone zou als daily meer dan voldoende zijn vermoed ik :D, maar een S iets beter, een turbo nog iets beter en dan een turbo S nog iets beter :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, BMWMB said:

Spijtig is dat je niet de 10mm verlaagde ophanging met frontlipje kan krijgen, want dat heeft ‘m wel nodig qua looks om af te zijn.

 

Geef maar een seintje.

AIG2284362.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je dan toch zo een bedrag uitgeeft , gaat het dan echt nog komen op die extra paar duizend euro?  

Ik zou voor de s gaan 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Bart said:

 

Als je dan toch zo een bedrag uitgeeft , gaat het dan echt nog komen op die extra paar duizend euro?  

Ik zou voor de s gaan 

😀 Not this again.

@ir_fuel

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

😁 , voor mij toch geen optie als gezinswagen.  Misschien binnen een jaar of twee ter vervanging van madam haar 718s 😏

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Bart zei:

 

Als je dan toch zo een bedrag uitgeeft , gaat het dan echt nog komen op die extra paar duizend euro?  

 

ja, daily, aka in de file staan, nog altijd blij dat ik een C450 en geen C63 kocht, oa daardoor kon er een mx-5 bij komen

als ik dan al eens in de bergen ben met mijn daily steekt het dat het een 'gewone auto' is en geen sportwagen

en een V8 zou daar niks aan veranderd hebben

een 911 in welke uitvoering dan ook is en blijft een (kwalitatieve) sportwagen daar komt nog bij dat de turbo-push in een non-S niet minder zal zijn

het enige dat me zou storen maar dat heb ik op deze nog niet gecheck'd zijn de remmen, op de vorige kreeg je boxster-remmen op de non-S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop vooral dat je tijdens het rijden niet extreem hard merkt dat het een dichtgenepen auto is. Sommige merken zijn daar goed in om u een auto te geven met een pk/koppel curve zo vlak als de Tafelberg, waardoor je keihard voelt dat er veel meer in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Bart said:

 

Als je dan toch zo een bedrag uitgeeft , gaat het dan echt nog komen op die extra paar duizend euro?  

Ik zou voor de s gaan 

Ik vind het zo’n ontzettend mooie auto dat ik er heel graag binnen een paar jaar één wil. Ik ben maar eenvoudige werknemer, en yep, dan is €15.000 veel geld.

De power maakt me ook niet zoveel uit; al had hij 100pk minder bij wijze van spreke.

Dus je kan de vraag ook omdraaien: als je zo’n goeie auto hebt met 385pk, gaat dan die 65pk extra zo het verschil maken?

Los natuurlijk van het feit dat bigger is better (of toch bijna altijd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Naish said:

Omdat prijsverschil als je alle optieverschillen wegwerkt veel kleiner zal worden.

Omdat er een aantal opties op de gewone niet mogelijk zijn die je mogelijks echt wil...

Maar idd een gewone zou als daily meer dan voldoende zijn vermoed ik :D, maar een S iets beter, een turbo nog iets beter en dan een turbo S nog iets beter :D

En dat is dan ook upselling tactiek van Porsche. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Bart zei:

😁 , voor mij toch geen optie als gezinswagen.  Misschien binnen een jaar of twee ter vervanging van madam haar 718s 😏

Steek je madam in de gezinswagen en rij zelf 911 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, ICM said:

Geef maar een seintje.

AIG2284362.jpg

Ik dacht net hetzelfde. maar het kan zonder slijpen ook hé.

 

De bronafbeelding bekijken

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid