Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Voor mij met sportuitlaat.

Of nog beter wachten op deze nieuwe GTS. Ziehier foto's met bijna geen camouflage meer, dus de voorstelling zal niet lang op zich laten wachten.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/8/2019 om 12:51, gTa zei:

@Naish zijn dit optionele interieurlijsten?

 

car pictures

Toch ook een beetje daft om daar duusd lappen tegen te smijten, als je 't mij vraagt. 😕

Eigenlijk niet zo fan van de interieurlijstenstyling bij dat model, ge kunt er bijna geen accent meer mee zetten omdat 't deel dat dan echt in hout of leder of alu of carbon is, zo klein geworden is.

Dat zijn volgens mij alu inderdaad, de standaard zijn iets donkerder.

Persoonlijk zag ik ook niets die mooier was dan de standaard of toch zeker in combinatie met Truffle interieur... Dat hout vond ik er net over.

Op 2/8/2019 om 02:59, Audi S8 zei:

Blauwe kap met Gentian is een no go, icm. Night Blue nog wel best ok, maar ik ben persoonlijk geen fan van blauw/blauw.
Voor een van onze importer 992's voor het Porsche Experience Center hebben we een Night Blue exemplaar met bruine kap, Truffle interior, Paldao trims en Paldao inleg voor de 18-way seats. :inlove:

Dat lijkt me ook een mooie combinatie :D

Wel eens benieuwd om irl foto's te zien van de bruine kap...

11 uren geleden, Alexanderr zei:

@gTa die nen Agate Grey leuk vindt? :blink:

Hier is t zelfde maar met Aventurin, ik vind het fantastisch :inlove:

 

 

15850DED-B779-445F-97DB-3C9E82CEADBA.jpeg

Die rode kap is inderdaad dik, maar bijna verplicht om dan ook rood interieur te nemen en dat vind ik :sick: 

Op mijne insta al paar keer een crayon zien passeren met die rode kap en dat is verdomme ook geen slechte combi...

40 minuten geleden, BMWMB zei:

Voor mij met sportuitlaat.

Of nog beter wachten op deze nieuwe GTS. Ziehier foto's met bijna geen camouflage meer, dus de voorstelling zal niet lang op zich laten wachten.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Ik zie het echt niet héé die aantrekkingskracht van de GTS en op de 992 vind ik het zelfs minder nu...

Je zit met dat sportdesign pakket met die bumper vooraan die niet meer is dan een backdate van een 992 naar een 991 en die achterkant idem... Dat is lelijk en die plaatsing van die nummerplaat vind ik ook zo precies of er ene die plaat ingestampt heeft.

Die velgen op die foto's hierboven vind ik nu ook niet echt wauw... Ze missen beetje diepte en vorm...

De bredere kont op de RWD heb je al op een gewone ook, die lip vooraan heb je met de optie verlaging ook.

Ok interieur met al het alcantara is wel dik, maar dan verkies ik toch mijne truffel :D

Trouwens op die foto hierboven mist de crayon coupe de sportdesign sideskirts.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Het is nooit anders geweest.

Op de gewone is het alvast een stuk eleganter dan op die GTS. De achterkant van die GTS doet ook veel plastiekeriger aan dan van de gewone. Al is dat natuurlijk enkel gebaseerd op foto. Kan in het echt helemaal anders uitdraaien. 

Persoonlijk vind ik het huidige model, en dan liefst met die 'exclusieve verlichtingsstrook' een bijzonder knappe wagen. Van alle 911 het model dat het meest aansluit bij de originele qua looks. Een echt modernretro model. Buitengewoon prachtig. Doet veel eleganter aan dan gelijk welke vorige generatie - behalve de eerste zelf natuurlijk. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Tjeu said:

Van alle 911 het model dat het meest aansluit bij de originele qua looks. Een echt modernretro model. Buitengewoon prachtig. Doet veel eleganter aan dan gelijk welke vorige generatie - behalve de eerste zelf natuurlijk. 

Ik zie totaal niet wat je bedoelt eigenlijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tjeu

Jij vindt dat dan "veel eleganter" dan gelijk welke voorgaande 911. Ok dan ...

 

Pak dan eens de achterkant van een 997.1 en zeg mij waarom dat minder elegant is dan die hoop plastiek, vinnen, spleten en reflectoren van de 992:

porsche-997-2369-xxl_kfz53715180_dsc0865

 

2880-1800-crop-porsche-992-carrera-s-c19

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, ir_fuel zei:

@Tjeu

Jij vindt dat dan "veel eleganter" dan gelijk welke voorgaande 911. Ok dan ...

 

Pak dan eens de achterkant van een 997.1 en zeg mij waarom dat minder elegant is dan die hoop plastiek, vinnen, spleten en reflectoren van de 992:

porsche-997-2369-xxl_kfz53715180_dsc0865

 

2880-1800-crop-porsche-992-carrera-s-c19

 

De 997 heeft echt nog wielkasten achter. Bij de 992 is dat een veel natuurlijkere flow. Het lijkt alsof je kijkt naar zo een stoflijn in een windtunnel. Hoe noemen ze dat tegenwoordig in marketingtaal? Organische vormen? 

Volkswagen-XL1-Wind-tunnel-testing-02.jp

Daarnaast lijkt de lijn tussen bumper en achterspatbord ook horizontaler te liggen. Dit helpt, samen met de achterruit die doorloopt in de koelvinnen, om de achterzijde een lagere look te geven, waardoor het geheel wat gestrekter oogt. De 997 heeft precies wat een bult gaande van de spoiler naar de type aanduiding. Dat doet wat denken aan de kromming van een hond zijn rug op een welbepaald moment. De spoiler in de 992 zit ook zoveel mooier ingewerkt. En die lichte opwaartse vloeiende lijn geeft hem een krachtige look aan de achterzijde. 

Dat je geen fan bent van de doorlopende lichtstrook kan ik begrijpen. Edoch past ze hier perfect. De vloeiende wielkasten geven de wagen immers een minder brede stance, die wordt dan weer netjes gecompenseerd door die fijne lichtblokken. Zeer beperkt in hoogte, maar wel uitgerokken, waardoor je toch opnieuw die breedte krijgt. De spoiler volgt diezelfde horizontale lijn. 

Een 997 heeft achteraan aan beide zijde die verticale lijnen, die al vanop het dak vertrekken. 

porsche-997-911-carrera-c4s-wallpaper_11

Hoe lager ze komen, hoe smaller ze worden, waardoor de lichten en de wielkasten compleet buiten de wagen lijken te staan, hierdoor krijgt de wagen bijna karikaturale vormen. 

Die verticale lijnen doen hij ook steeds ouder lijken dan hij is. Mss omdat die naar binnenlopende verticale lijn ook net een van de stijlkenmerken van de beatle was, een wagen die ik enorm waardeer, maar nooit écht mooi heb gevonden. Een zelfde gevoel dus als bij de meeste 911 generaties. 

1027394.jpg

img_8788.jpg

Dat heb je dus niet bij de 992. De bovenzijde van de spoiler trekt het optische breder, ipv smaller. Dito met de koelribben die nu in de breedte uitgewerkt zijn. Hierdoor hangt voor mij de achterzijde veel coherenter aan elkaar. Ook de lage plaatsing van de nummerplaat zorgt ervoor dat het lijnenspel van de bumper niet gebroken wordt, waardoor het allemaal wat lichter en cleaner aanvoelt. Bij de GTS versie heb je dat niet en dat is dan wel echt jammer. 

 Ik vind het oprecht een buitengewoon fenomenaal design. Enkel de typebenaming vind ik maar niets. Maar je kan die vast ook zonder bestellen. (niet dat ik oooit maar zo een wagen zou -kunnen- bestellen, laten we daar duidelijk over zijn). 

Ja, ik blijf er bij. Wat een prachtige wagen zeg. Ik twijfel nog een beetje, maar ik denk hem ondertussen knapper te vinden dan de originele. En dat als liefhebber van oude rommel en spul uit de jaren 90. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Tjeu said:

Ook de lage plaatsing van de nummerplaat zorgt ervoor dat het lijnenspel van de bumper niet gebroken wordt, waardoor het allemaal wat lichter en cleaner aanvoelt.

De achterkant van de 992 is lichter en cleaner dan de 997. Ok dan ...

 

6 minutes ago, Tjeu said:

Een 997 heeft achteraan aan beide zijde die verticale lijnen, die al vanop het dak vertrekken. 

Hoe lager ze komen, hoe smaller ze worden, waardoor de lichten en de wielkasten compleet buiten de wagen lijken te staan, hierdoor krijgt de wagen bijna karikaturale vormen. 

Net zoals de originele 911 dus

P13_0195.jpg

 

En dan zeg jij over de 992 :"Van alle 911 het model dat het meest aansluit bij de originele qua looks"

Alsook: "Dit helpt, samen met de achterruit die doorloopt in de koelvinnen, om de achterzijde een lagere look te geven, waardoor het geheel wat gestrekter oogt."

Laat de 911 (je weet wel, dat model waarbij de 992 het meeste aansluit) horizontale koelvinnen heeft die niet aansluiten op de achterruit.

 

Nee sorry, ik volg je nog altijd niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, ir_fuel zei:

@Tjeu

Jij vindt dat dan "veel eleganter" dan gelijk welke voorgaande 911. Ok dan ...

 

Pak dan eens de achterkant van een 997.1 en zeg mij waarom dat minder elegant is dan die hoop plastiek, vinnen, spleten en reflectoren van de 992:

 

2880-1800-crop-porsche-992-carrera-s-c19

Ik kan maar niet begrijpen waarom je zo een panoramisch dak zou nemen op een 992. Het verkl**t de volledige daklijn!

(Zelfs het stalen open dak heeft voor mij ook teveel zichtbare naden, bij een 964, 993, 996, 997, zat het opengaand deel mooi "in" het dak en moet je zelfs al goed kijken of de wagen uberhaupt wel een open dak heeft, en dat stond mij wel aan :) )

aangepast door SpeedExceed
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moderner en actueler vind ik mooie argumenten maar “mooier”........ weet niet zenne.

Smaken verschillen. Voor mij blijft de 997.1 GT3RS een instant classic qua looks bv.

Hoe een 992 zich gaat positioneren op dat vlak ga je pas binnen 10 jaar weten. Op zich is het niet abnormaal dat we de neiging hebben het laatste model het “mooiste” te vinden, al dan niet na de bekende zin : in het begin was dit en dat even wennen maar nu .......

Ik ben zelf ook deels zo. Maar heb geleerd daar wat abstractie van te nemen en dan zie je de dingen al eens anders.

Wat ik wel kan zeggen is dat de nieuwe modellen niet beter of leuker rijden en laat dat nu net de essentie te zijn.

Sneller en makkelijk sneller te rijden zijn ze wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Jokke_vlo said:

Hoe een 992 zich gaat positioneren op dat vlak ga je pas binnen 10 jaar weten. Op zich is het niet abnormaal dat we de neiging hebben het laatste model het “mooiste” te vinden, al dan niet na de bekende zin : in het begin was dit en dat even wennen maar nu .......

Toen de 991.2 uit kwam vond ik de .1 nog altijd mooier maar dat is uiteindelijk ook snel veranderd bij mij. Ik vind de .2 (ook bij de 997) veel volwassener en af ogen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan maar niet begrijpen waarom je zo een panoramisch dak zou nemen op een 992. Het verkl**t de volledige daklijn!


Er zijn er zelfs die een achterruitwisser speccen, dat verkloot heel de auto imo [emoji23][emoji23][emoji23]
  • Vind ik leuk 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk eens wat regen sinds ik de 992 heb :inlove:

De speelsheid in de regen is machtig goed... Super makkelijk te driften imo en iets controleerbaarder dan de M3 geweest. 

Iets minder zo onverwacht uitbreken, maar heb toch al een paar keer een whoopie gehad hoor :lolz:

Enige voordeel in de M3 was de programmeerknop waarmee ik alles in de juiste stand had en ook de antislip volledig uit en in deze moet ik 2 knoppen doen... En nee ze tegelijk indrukken werkt niet... Dus eerst sportstand en dan 3 seconden de antislip...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Alexanderr zegt, 2S [emoji3]
Zou niet weten waarom je nu nog een 4S zou nodig hebben...


Had tijdens testrit indruk dat die - 2S - heel licht werd op de neus.. vermoed dat dit minder is met een 4s?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid