Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

De 964 is idd een cabrio, en vooral de weekendauto van mijn vrouw. Heel veel wordt er niet mee gereden, 4k km per jaar, maar dat hoeft ook niet met zo'n 964. Ik blijf de 964 bloedmooi vinden, en zo'n cabrio is de perfecte 2de auto: Porsche + oldtimer + cabrio. Hiermee kan je aan veel rondritten deelnemen. 😀 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, BMWMB zei:

Ik denk met mijn Tesla al genoeg aan het milieu. Die hangt nu weer te laden aan de zonnepanelen. 😇

Dat brengt mij op een idee, maar ik vrees dat anderen het al in hun marketing gebruiken:

U wil graag een privejet maar maakt zich zorgen over de CO2 voetafdruk? geen probleem, we geven er u gratis een Tesla bij!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Audi S8 zei:

7-speed manual (...) voor dezelfde prijs als de PDK versie wegens standaard Sport Chrono Package.

De verdommese snoodaards. :lol:  Da's weer dik in de pocket. De dure PDK laten vallen, en "in de plaats" een spotgoedkoop (maar uiteraard optioneel ook duur aangerekend) klokske binnenin de auto (en een knoppeke en een menuutje hier en daar) geven dat eigenlijk redelijk nutteloos is. :D   Ik zou wel een manuele willen, maar ik zou echt niet extra dokken voor dat Sport Chrono Pack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

Ik zou wel een manuele willen, maar ik zou echt niet extra dokken voor dat Sport Chrono Pack.

Dat komt goed uit want hij is gratis!!! 

:lol: 

Als je weet destijds dat de PDK werd verkocht voor een meerprijs van 4K tov de manuele ... reken uit je winst 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog even gekeken wat je dan in ruil krijgt:

  • dynamische motorsteunen (okay, misschién dat dat nog wel een tik uitmaakt in beleving?)
  • hardware en software chronometer (die nog eens lelijk is ook...)
  • extra wieltjes op je stuur voor de selectie van rijprogramma (terwijl je net een zo clean mogelijk stuur wil...)
  • de Porsche Track Precision App (die je vermoedelijk nooit gebruikt, ik zou toch niet on track gaan met mijn cabrio...)
  • zevenennegentig extra sportieve settings van allerhande zaken, zoals de sportievere verduisteringsmodus van de (optionele) automatisch dimmende buitenspiegels, een sportiever klikgeluid van de knopjes voor de raamheffers, een stérk sportiever op de bodem liggende voetmat voor de bestuurder, een veeeel sportievere wijze waarop de (optionele) koplampsproeiers je koplampen sproeien, enz. enz. enz.  = waaaauw !ii!i!ii!i!i!ii

 

Ofte: you want a manual? You can get it. But we'll take your money anyway.

Zou je icm de manuele bak ook een Sport Chrono Pack delete kunnen bestellen? :lol:  Ik zou nog durven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog wel het grootste verschil met de PDK is dat je met de handbak geen elektronisch differentieel krijgt, maar een mechanische sper met Porsche Torque Vectoring. Zou dit veel verschil geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, krikke zei:

Misschien nog wel het grootste verschil met de PDK is dat je met de handbak geen elektronisch differentieel krijgt, maar een mechanische sper met Porsche Torque Vectoring. Zou dit veel verschil geven?

Ah, jaat, da's wel een pluspunt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog wel het grootste verschil met de PDK is dat je met de handbak geen elektronisch differentieel krijgt, maar een mechanische sper met Porsche Torque Vectoring. Zou dit veel verschil geven?

Ja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een offerte liggen van een Carrera en een Carrera S, en de verkoper heeft er het Sport Chrono Pack bijgevoegd, want hij vindt dat dat een must is voor een 911.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, BMWMB zei:

Ik heb hier een offerte liggen van een Carrera en een Carrera S, en de verkoper heeft er het Sport Chrono Pack bijgevoegd, want hij vindt dat dat een must is voor een 911.

Dat is wel vriendelijk zeg. Krijg je het dan gratis? 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijlange nie. Volgens mij is dat een optie waar ze extra op verdienen. 😀

Ik heb eens een vergelijking gemaakt tussen een 992 Carrera S, en een Vantage, en dan merk je hoeveel duurder zo'n Vantage is. In aankoop enkel al 20k duurder, 6k meer BIV, 2k tax per jaar meer, en dan ook nog eens de vraag hoeveel dat in waarde verliest, want over 3 jaar wil ik toch weer eens iets anders. En als je dan de gewone Carrera kiest, dan wordt het verschil nog groter... Ik vind de Vantage knapper, specialer en exclusiever, maar twijfel of ik er die meerprijs voor over ga hebben. In die 3 jaar tijd kan 'm snel 40k euro duurder zijn. Ook heb ik al van Vantage eigenaars gehoord dat ze al veel technische problemen hebben gehad.

Ik heb al eens kort met de 992 gereden, en vond 'm toen redelijk steriel, waar een Vantage meer sound en sensatie brengt op momenten dat je dat wil. Ik kijk dus uit naar mijn testrit van morgen. Het wordt een moeilijke beslissing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, BMWMB said:

Bijlange nie. Volgens mij is dat een optie waar ze extra op verdienen. 😀

Ik heb eens een vergelijking gemaakt tussen een 992 Carrera S, en een Vantage, en dan merk je hoeveel duurder zo'n Vantage is. In aankoop enkel al 20k duurder, 6k meer BIV, 2k tax per jaar meer, en dan ook nog eens de vraag hoeveel dat in waarde verliest, want over 3 jaar wil ik toch weer eens iets anders. En als je dan de gewone Carrera kiest, dan wordt het verschil nog groter... Ik vind de Vantage knapper en specialer, maar denk niet dat ik er de meerprijs voor over ga hebben. In die 3 jaar tijd kan 'm snel 40k euro duurder zijn. Ook heb ik al van Vantage eigenaars gehoord dat ze al veel technische problemen hebben gehad. Ik heb al eens kort met de 992 gereden, en vond 'm toen redelijk steriel, waar een Vantage meer sound en sensatie brengt op momenten dat je dat wil.

Keuze is dan toch snel gemaakt. Die Vantage verliest op 2 jaar tijd waarschijnlijk al minstens 30k in waarde en dan heb je al de rest er nog bij. En die markt is klein en krijg je nog minder aangeboden bij inruil/verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, flupke73 zei:

Rij dan ook eens met een amg gt c

Die auto is heel dik, maar doet mij net wat minder. Enkel zo'n Vantage zou mij kunnen weerhouden om een 911 te kopen.

1 minuut geleden, Timo zei:

Keuze is dan toch snel gemaakt. Die Vantage verliest op 2 jaar tijd waarschijnlijk al minstens 30k in waarde en dan heb je al de rest er nog bij. En die markt is klein en krijg je nog minder aangeboden bij inruil/verkoop.

Ik weet het wel, maar moet een mens altijd rationeel beslissen...? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

spacer.png

Een Crayon 992, met zwarte wielen en zwart leder met grijze stiknaden

of

spacer.png

Een zilvergrijze Vantage met zwarte wielen (en zwarte remklauwen) en een Bitter Chocolate interieur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, BMWMB said:

Die auto is heel dik, maar doet mij net wat minder. Enkel zo'n Vantage zou mij kunnen weerhouden om een 911 te kopen.

Ik weet het wel, maar moet een mens altijd rationeel beslissen...? 

Dat heb je toch al met de GT3 gedaan/gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

 

Zou je icm de manuele bak ook een Sport Chrono Pack delete kunnen bestellen? :lol:  Ik zou nog durven.

Waarom zou je ICM, dat laten bestellen? Hij vergeet nog het knopje van zijn koffer te bestellen.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De GT3 was zeker geen rationele beslissing, want dan had ik veel beter mijn GTS gehouden. Maar, dan had ik wel de ervaring met de GT3 moeten missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, BMWMB said:

Een minder opvallende kleur, en zonder gigantische achtervleugel.

Zo’n Aston is toch een veel stijlvollere verschijning.

Maar toch even opvallend?

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid