Ga naar inhoud

Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

14 dagen geleden reed een Lambo onze Zwitserse wagen zwaar van de baan. 24u later hadden de (top)mechaniekers in teamtent in de paddock de wagen weer klaar voor Assen. Een super stukje werk.

Dit weekend ging goed van start totdat de wagen in de qualifying in de muur ging. 8u later stond hij (tot groot ongeloof bij koersdirectie, Belcarstaff en andere deelnemers) terug in “showroomstaat”.

Helaas besliste een Porscherijder ((bij ons) bekend voor zijn roekeloos rijgedrag) om de bocht in te sturen en de waterkoeler te liquideren. Dit terwijl de Norma op voorhand flashend aankondigde te passeren en er meer dan 2/3 naast zat. De P rijder ontkende nog over de radio maar de koersdirectie was duidelijk. Voor ons betekende het wel game over. 

Op naar 2020

79E6D8BD-994A-4181-B699-09E511EDBB31.jpeg

F36C1CF0-7CE2-4B6C-8E02-FACEB8413BD6.jpeg

CDEE5995-9B80-4FA5-B3F6-4E9F18C07ADB.jpeg

  • Thanks Friendly 1
  • Whut?! 3
  • Verdrietig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuur!

Is dat ook geen probleem van de combi dikke zware straatwagens - kleine proto's? De proto's zijn minder zichtbaar en zeer kwetsbaar als er een aanrijding is - Zie ook Boonen versus die AMG GT.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Zuur!

Is dat ook geen probleem van de combi dikke zware straatwagens - kleine proto's? De proto's zijn minder zichtbaar en zeer kwetsbaar als er een aanrijding is - Zie ook Boonen versus die AMG GT.

En dan ga ik nog voorbij aan de volledig omgekeerde 'talenten' van die wagens wat betreft bochtensnelheid <> topsnelheid.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een vraagstuk wat na dit weekend / seizoen bovenaan ons lijstje staat. 

Niet alleen de zichtbaarheid maar ook de ervaring / rijgedrag van andere piloten is een groot probleem aan het worden in de Belcar.

We zijn dit jaar meerdere keren (licht en zwaar) geraakt bij beide auto's door ons inziens onvermogen van andere piloten (nieuwe mannen met genoeg budget om te gaan koersen of ego's die al jaren in het spel zitten). Zo ook gisteren; onze Norma heeft behoorlijke tijd in zijn spiegels gezeten en zitten duwen met bijhorend flashen van de lichten. Op het moment dat hij er bijna voorbij (dus hij had hem moeten zien!) is, op een plek waar de snelle passeren, stuurt de P piloot gewoon in (zoals al vaker gebeurd is).

Het probleem zichtbaarheid speelt natuurlijk een rol maar de ervaren piloten in andere wagens hebben hier minder problemen mee dan de 'anderen'. In principe zou, door ervaring, een oplettende piloot (die kijkt wat om hem heen gebeurt) moeten weten wanneer de proto zijn aanval inzet.

Snelheid is niet zo zeer een probleem.

 

Wij gaan nu toch eens de opties (en wensen van onze piloten) bekijken om te zien wat in 2020 op het programma staat.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenleggen voor een bezemsteel met AM logo?  Of zelfs 2, een om mee te vegen en een om die onder de auto te vervangen.

Dat zuigt wel serieus die accidenten. Lap, gedaan met rijden voor een tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/21/2019 at 10:50 AM, abtler said:

Dat is een vraagstuk wat na dit weekend / seizoen bovenaan ons lijstje staat. 

Niet alleen de zichtbaarheid maar ook de ervaring / rijgedrag van andere piloten is een groot probleem aan het worden in de Belcar.

We zijn dit jaar meerdere keren (licht en zwaar) geraakt bij beide auto's door ons inziens onvermogen van andere piloten (nieuwe mannen met genoeg budget om te gaan koersen of ego's die al jaren in het spel zitten). Zo ook gisteren; onze Norma heeft behoorlijke tijd in zijn spiegels gezeten en zitten duwen met bijhorend flashen van de lichten. Op het moment dat hij er bijna voorbij (dus hij had hem moeten zien!) is, op een plek waar de snelle passeren, stuurt de P piloot gewoon in (zoals al vaker gebeurd is).

Het probleem zichtbaarheid speelt natuurlijk een rol maar de ervaren piloten in andere wagens hebben hier minder problemen mee dan de 'anderen'. In principe zou, door ervaring, een oplettende piloot (die kijkt wat om hem heen gebeurt) moeten weten wanneer de proto zijn aanval inzet.

Snelheid is niet zo zeer een probleem.

 

Wij gaan nu toch eens de opties (en wensen van onze piloten) bekijken om te zien wat in 2020 op het programma staat.

Bij de crash van Boonen zat er anders wel een pro achter het stuur van de Mercedes. 

Als die het al niet zien ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf er me openbaar niet over uitspreken, zeker ook omdat heel wat "vrienden" met zo een Norma rijden. Wat Boonen (bijna) voorhad is de reden dat ik altijd afkerig gestaan heb om met zulke wagen in een open field te racen tussen amateurs.

Ok het is niet  het enige "mixed" field dat is waar........... maar wel het zowat enige waar de verschillen zo groot zijn en ware pure amateurs er ook nog tussen zitten. Slecht aflopen doet dat sowieso eens al zullen voorstanders zeggen dat dat zonder die open wagens ook kan. Oneindige discussie, maar dat doet er niet toe, ik heb altijd gezegd dat ik het niet doe (hoe groot de goesting ook is). 

BTW Belcar: als je ziet wat daar dit weekend weer bij mekaar gereden is............. en dat is niet aan 5000 euro voor een herstelling...............amai

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik durf er me openbaar niet over uitspreken, zeker ook omdat heel wat "vrienden" met zo een Norma rijden.

Dit staat openbaar.

mgv.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, ir_fuel zei:

Bij de crash van Boonen zat er anders wel een pro achter het stuur van de Mercedes. 

Als die het al niet zien ...

 

Op 21/10/2019 om 10:50, abtler zei:

... maar de ervaren piloten in andere wagens hebben hier minder problemen mee dan de 'anderen'. In principe zou, door ervaring, een oplettende piloot (die kijkt wat om hem heen gebeurt) moeten weten wanneer de proto zijn aanval inzet.

Vanuit de Lambo zien ze de proto's helemaal niet als ze naast hun zitten. Vanuit de GT zal dat niet veel anders zijn ..... misschien moeten ze het gebruik van camera's / waarschuwingslichten (gelijk in de huidige normale wagens) gaan toestaan / verplichten.

10 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

BTW Belcar

Autosport: als je ziet wat daar dit weekend weer bij mekaar gereden is............. en dat is niet aan 5000 euro voor een herstelling...............amai

Weekend waar veel rijders nog een kansje maakten op een of andere (algemene) podiumplek doet rare dingen met de mens. Ging op voor alle klasses; als je zag hoeveel Fiesta's er weer gesneuveld zijn door vaak stomme stoten, ongelooflijk.

 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, abtler zei:

 

Vanuit de Lambo zien ze de proto's helemaal niet als ze naast hun zitten. Vanuit de GT zal dat niet veel anders zijn ..... misschien moeten ze het gebruik van camera's / waarschuwingslichten (gelijk in de huidige normale wagens) gaan toestaan / verplichten.

Weekend waar veel rijders nog een kansje maakten op een of andere (algemene) podiumplek doet rare dingen met de mens. Ging op voor alle klasses; als je zag hoeveel Fiesta's er weer gesneuveld zijn door vaak stomme stoten, ongelooflijk.

 

Ging dat niet rechtreeks om het kampioenschap tussen De Saeger en Herremans? De kosten niet te na gesproken vind ik dit soort incidenten bij een Cup wel draaglijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, abtler said:

als je zag hoeveel Fiesta's er weer gesneuveld zijn door vaak stomme stoten, ongelooflijk.

Daar wordt een pak kapot gereden op een seizoen, idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Ging dat niet rechtreeks om het kampioenschap tussen De Saeger en Herremans? De kosten niet te na gesproken vind ik dit soort incidenten bij een Cup wel draaglijker.

Ging inderdaad om het kampioenschap .... maar aanrijden is een ding, blijven doorduwen tot hij op zijn dak ligt wat anders :wacko: Persoonlijk vind ik dat ze de straffen rustig wat hoger zouden mogen zetten. De P rijder in ons geval kwam weg met een "drive-through because causing collission". 

Wat betreft kosten; de schade (hoe groot hij ook lijkt) is vergelijkbaar met de aanschaf van een nieuwe Fiesta cup dus dat maakt geen verschil.

 

Laatst offtopic; ik snap niet wat de rijders in die Fiesta's zo aantrekt. Zou 100x liever dan in de MX5 cup aan de start staan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, abtler said:

Laatst offtopic; ik snap niet wat de rijders in die Fiesta's zo aantrekt. Zou 100x liever dan in de MX5 cup aan de start staan.

Is dat niet duurder (zonder de accidenten)?

Bij de Fords heb je ook nog eens het dealernetwerk erachter. De Saeger dat is Vanspringel he. Dat kan die mens nooit zelf bekostigen moest hij dat met een Mazda gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zo zie is de MX5 uiteraard wat duurder (Fiesta - € 23500 / MX5 - € 31500 volgens het alleswetend internet) maar als er zuiverder gereden wordt en je maar 1 MX5 i.p.v. 2 Fiesta's per seizoen nodig hebt is dat halfweg seizoen al terugverdiend :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zou er wel eens mee willen rijden. Spreekt me pakken meer aan dan een Fiesta.

Gij zit wel graag met je haren in de wind he. 😛

4 uren geleden, abtler zei:

 

Vanuit de Lambo zien ze de proto's helemaal niet als ze naast hun zitten. Vanuit de GT zal dat niet veel anders zijn ..... misschien moeten ze het gebruik van camera's / waarschuwingslichten (gelijk in de huidige normale wagens) gaan toestaan / verplichten.

Weekend waar veel rijders nog een kansje maakten op een of andere (algemene) podiumplek doet rare dingen met de mens. Ging op voor alle klasses; als je zag hoeveel Fiesta's er weer gesneuveld zijn door vaak stomme stoten, ongelooflijk.

 

Jawadde deze hoek nog niet gezien, een pak duidelijker 

 

79E6D8BD-994A-4181-B699-09E511EDBB31.jpeg

Ongeloofelijk sterk team mechano's 🤩

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 9 seizoenen rallycross ga ik volgend jaar naar circuit overstappen, ik ben de constante carrosserie schade moe..

Als ik dat hier allemaal lees kan ik me beter bedenken 😂

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid