Ga naar inhoud

Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

https://www.autosport.be/news/dtm-geen-wolf-wegens-bandenprobleem-norma-in-tienvoud.html

Helaas! Aangezien Hankook de bandenmaat niet heeft voor de Wolf en er geen uitzondering (op de Porsche cup na) gemaakt wordt in de Belcar staat deze aan de kant. Iemand interesse om een Wolf te adopteren ? https://racecarsdirect.com/Advert/Details/97855/wolf-gb08-tornado

Betekent wel dat 4 van de 10 Norma's op de startgrid uit onze tent komen 😎

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, zwoemba zei:

Toch wel wreed, dat Hankook verhaal... Onder de Lambo ook verre van ideaal

A ja! Maar dat brengt dan ook dik geld in het laatje op het einde van het jaar 🤔🙄

Eindklassement per klasse:
1ste € 7.000,00
2de € 4.000,00
3de € 2.600,00
4de € 1.600,00
5de € 1.000,00
6de € 500,00

Uiteraard zit de verplichte aankoop bij één adres daar verder voor niks tussen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, abtler zei:

https://www.autosport.be/news/de-breucker-hoogaars-lagrange-op-wcb-racing-lamborghini-huracan.html

De vierde piloot kunnen we helaas nog niet bekendmaken omdat de naam mogelijk gevoelig kan liggen bij enkele teams", klinkt het mysterieus. 🤔

 @Jokke_vlo !? 😀

Optiek ? 🤔🤓  mmmm

lambo Huygen.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, zwoemba said:

Onder de Lambo ook verre van ideaal

Het is niet omdat er betere banden zijn dat het niet ideaal is he. Zolang iedereen met hetzelfde rubber rijdt en ze niet kapot vliegen na 10 minuten zie ik geen probleem.

Was destijds met de Continentals in de GT3CC BNL ook zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het is niet omdat er betere banden zijn dat het niet ideaal is he. Zolang iedereen met hetzelfde rubber rijdt en ze niet kapot vliegen na 10 minuten zie ik geen probleem.

Was destijds met de Continentals in de GT3CC BNL ook zo.

Daar zeg je het :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar dit jaar rond de 40 (!) lekke banden op Spa tijdens de 12H. Wij hebben ook al problemen gehad, Derdaele idem.
Op Zolder lijkt het voorlopig wel goed te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, abtler zei:

https://www.autosport.be/news/de-breucker-hoogaars-lagrange-op-wcb-racing-lamborghini-huracan.html

De vierde piloot kunnen we helaas nog niet bekendmaken omdat de naam mogelijk gevoelig kan liggen bij enkele teams", klinkt het mysterieus. 🤔

 @Jokke_vlo !? 😀

Een bril is geen fiets!

https://www.pinterest.com/pin/364791638539248486/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige teams (of de raceleiding) zouden beter een bril hebben gehad om het reglement te lezen ....

Een van de Lambo teamchefs: "In het reglement staat zwart op wit dat het tijdens de races van één uur verplicht is minimaal 1 pitstop met rijderswissel door te voeren. Verschillende teams hebben dit weekend hun rijders de races solo laten afwerken, dat is niet juist. Toen we hierover bij de koersdirecteur Pascal Vanhullebusch gingen klagen, werden we prompt wandelen gestuurd. Dat laat bij ons een zeer wrange nasmaak achter, want het reglement wordt gewoon niet correct toegepast. Er waren bovendien nog enkele teams in de paddock die zich precies dezelfde vraag stelden."

Spijtig dat in elke tak van autosport geld regeert. Is het niet dat een organisatie hierin nu niet wil ingrijpen om bepaalde mensen/teams niet op hun tenen te staan dan is het wel bv. de inzet van beroeprijders (teameigenaar die 1 ronde doet in de regen om dan snel over te geven aan een pro) om de beker te halen (invoeren van minimum rijtijd per piloot is weer een opkomende discussie).

Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat we bij het naleven van alle regels bij de teams veel beter gepresteerd hadden dit weekend. Dit weekend vergeten we beter snel ..

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, abtler said:

(invoeren van minimum rijtijd per piloot is weer een opkomende discussie).

Dat zouden ze idd beter verplichten.

Bij een race van 1 uur kan je het simpel maken he:

- pit stop window tussen 25 en 35 minuten race met verplichte pilotenwissel

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

🤔

http://www.autosportwereld.be/2019/05/21/belcar-rijderwissel-of-niet-thats-the-question/?fbclid=IwAR1Z0K68KwwTs8uFGt4eZv2sbfjRiJolh4lTGUbUG_pB8hlWAi6_LWHnu-A

Vraag me toch af hoe die redeneren.

Tijdens de 60 minuten-races elk team verplicht is om één pitstop met pilotenwissel door te voeren"

Als ik hun redenering volg zou de pitstop dus tussen de races hebben plaatsgevonden of volg ik niet 😲🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het idee niet dat je minstens 1 keer moet binnen komen om van piloot te wisselen ... maar indien er maar 1 piloot rijdt hij gewoon moet blijven zitten gedurende de pitstop?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, abtler said:

🤔

http://www.autosportwereld.be/2019/05/21/belcar-rijderwissel-of-niet-thats-the-question/?fbclid=IwAR1Z0K68KwwTs8uFGt4eZv2sbfjRiJolh4lTGUbUG_pB8hlWAi6_LWHnu-A

Vraag me toch af hoe die redeneren.

Tijdens de 60 minuten-races elk team verplicht is om één pitstop met pilotenwissel door te voeren"

Als ik hun redenering volg zou de pitstop dus tussen de races hebben plaatsgevonden of volg ik niet 😲🤣

Iedereen is toch 1 keer gestopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Dat zouden ze idd beter verplichten.

Bij een race van 1 uur kan je het simpel maken he:

- pit stop window tussen 25 en 35 minuten race met verplichte pilotenwissel

 

DIT ! 

Wat nu gebeurd is, is net de HOOFDreden dat ik niet meer rijd. Zolang het systeem toelaat dat je met geld races kan winnen, boeit het me niet meer. Kan ik morgen eens stunten zo: zeker wel. 

Wil ik dat betalen: zeker niet.

Wil ik mijn rijtijd EXTREEM opofferen voor een overwinning: nee. (Tot nu toe 2x Funcup 25 uur gereden en telkens had ik de meeste rijtijd van het team, idem in 24u Zolder). 

Ik zit er niks mee in een kortere stint te rijden indien het past in een strategie, maar wat nu aan het gebeuren is in de Belcar: no way dat ik zo wil winnen, ik voel me beschaamd als ik als rijder/piloot geen bijdrage lever in het sportieve aspect. 

Zeer spijtige gang van zaken. Ben absoluut fan van pit windows. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/5/2019 om 14:30, ir_fuel zei:

Sta me toe dat raar te vinden. Ze rijden toch al jaar en dag met Hankook in de 24h Series?

DTM ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de 60 minuten-races elk team verplicht is om één pitstop met pilotenwissel door te voeren. Tijdens de 125/180-minutenwedstrijden is elk team verplicht om twee pitstops met pilotenwissel door te voeren. Een piloot die alleen rijdt dient de wagen niet te verlaten tijdens de pitstop.

 

heb het nu al verschillende keren gelezen, maar da's toch tegenstrijdig? ofwel moet iemand mij het woord 'pilotenwissel' eens precies uitleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/5/2019 om 09:34, abtler zei:

https://www.autosport.be/news/de-breucker-hoogaars-lagrange-op-wcb-racing-lamborghini-huracan.html

De vierde piloot kunnen we helaas nog niet bekendmaken omdat de naam mogelijk gevoelig kan liggen bij enkele teams", klinkt het mysterieus. 🤔

 @Jokke_vlo !? 😀

Wie was het nu? 🤨

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze mogelijk Dries Vanthoor achter het stuur zouden zetten/zouden willen/mee bezig waren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid