Ga naar inhoud

Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Ben benieuwd dit jaar hoe groot het startveld gaat zijn bij de 24U. Hoor toch al redelijk wat teams die hun wagen niet inzetten of minder wagens aan de start laten komen (en piloten samenzetten op 1 wagen). Tot nu toe hoeven we onze box (zoals normaal gebruikelijk is) ook nog niet te delen met een 3de wagen. Klinkt niet goed.

@Jokke_vlo Hypothetisch (ben gewoon eens benieuwd) .. als je voor hetzelfde budget Porsche of Norma kunt rijden waar zou dan je voorkeur heen uitgaan ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Norma is altijd goedkoper...... dus er klopt iets niet in de vergelijking :) 

De vraag is trouwens niet of een Norma wint, maar wel dewelke :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, abtler said:

Ben benieuwd dit jaar hoe groot het startveld gaat zijn bij de 24U. Hoor toch al redelijk wat teams die hun wagen niet inzetten of minder wagens aan de start laten komen (en piloten samenzetten op 1 wagen). Tot nu toe hoeven we onze box (zoals normaal gebruikelijk is) ook nog niet te delen met een 3de wagen. Klinkt niet goed.

@Jokke_vlo Hypothetisch (ben gewoon eens benieuwd) .. als je voor hetzelfde budget Porsche of Norma kunt rijden waar zou dan je voorkeur heen uitgaan ?

 

Triple One staat er iig met 3 auto's.

Wat wel precies aan het uitsterven is zijn de Lambo's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Norma is altijd goedkoper...... dus er klopt iets niet in de vergelijking :) 

De vraag is trouwens niet of een Norma wint, maar wel dewelke :D

 

 

Daarom ook hypothetisch ;)  Liever Porsche of Norma (ga er ook maar even vanuit dat je met beide dezelfde kansen zou hebben om vooraan te eindigen)

Tja, welke Norma gaat winnen ?! Ik vrees de onze niet :( tenzij ze elkaar afmaken :)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Triple One staat er iig met 3 auto's.

Wat wel precies aan het uitsterven is zijn de Lambo's.

Ja, veel Norma's aan de start (de gekende teams maar ook bv Bouvy die overstapt) maar o.a. daarom vallen er wel gaten bij de rest zoals bv. PG die hun Porsche zeer waarschijnlijk op stal zetten, Speedlover die al blij is als ze 1 Porsche vullen (i.p.v. andere jaren met 2 - 3) en zo zijn er nog wat op te noemen.

Lambo's is een grote vraag. Voor zover ik weet blijven die uit het Limburgse aan de kant en heb ik toch al van horen zeggen dat een L team ook een P heeft staan die ze in de plaats zouden gaan inzetten.

Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, abtler zei:

Daarom ook hypothetisch ;)  Liever Porsche of Norma (ga er ook maar even vanuit dat je met beide dezelfde kansen zou hebben om vooraan te eindigen)

Tja, welke Norma gaat winnen ?! Ik vrees de onze niet :( tenzij ze elkaar afmaken :)  

De Porsche voor de veiligheid zou ik dan zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat kan inderdaad gebeuren. Proto's zijn zo laag dat sommige piloten erover heen kijken. Heb hem al bij twee races aan de zijkant opnieuw laten bestickeren aangezien een bepaalde piloot in een Cayman hem twee keer over het hoofd heeft gezien en er op dezelfde plek band/zijkant contact was 🙄

 

IMG_20190602_202559.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@abtler sorry volledig vergeten te passeren vorig weekend de zaterdag met de start van de funcup. ☺️ Nuja zoals gezegd kan ik de 24h van zolder niet rijden daar ik nog eventjes Lotus cup ga rijden dat weekend. 

Kans op schade op Zolder lijkt mij enorm, zo'n gevarieerd veld qua snelheidsverschillen in combinatie met die smalle piste. Als je voor de ballen strijdt, mag je mijn inziens het budget al op voorhand virtueel verhogen 😗

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat iemand dat eens moet doen: de 24h van zolder rijden en in de uren dat ze niet aan het stuur zitten er even tussenuit en een andere race gaan doen. En die natuurlijk ook efkes winnen, dat spreekt vanzelf. Dan snel terug naar Zolder en voortdoen. Ik lanceer het idee maar even.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik vind dat iemand dat eens moet doen: de 24h van zolder rijden en in de uren dat ze niet aan het stuur zitten er even tussenuit en een andere race gaan doen. En die natuurlijk ook efkes winnen, dat spreekt vanzelf. Dan snel terug naar Zolder en voortdoen. Ik lanceer het idee maar even.

Hebben Kumpen en/of Longin dat niet nog gedaan? 

Ze reden toen het FIA GT met de C6R en zijn dan met een privéjet overgevlogen om met de Sporza Corvette de 24u te komen rijden? Of zoiets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/17/2019 at 2:57 PM, abtler said:

 Hoor toch al redelijk wat teams die hun wagen niet inzetten of minder wagens aan de start laten komen (en piloten samenzetten op 1 wagen). Tot nu toe hoeven we onze box (zoals normaal gebruikelijk is) ook nog niet te delen met een 3de wagen. Klinkt niet goed.

het viel me ook op ondertussen

 

Screenshot 2019-07-19 at 09.23.16.jpg

Screenshot 2019-07-19 at 09.23.21.jpg

Screenshot 2019-07-19 at 09.23.27.jpg

Screenshot 2019-07-19 at 09.23.31.jpg

Screenshot 2019-07-19 at 09.23.37.jpg

Screenshot 2019-07-19 at 09.23.43.jpg

Screenshot 2019-07-19 at 09.23.50.jpg

Screenshot 2019-07-19 at 09.23.56.jpg

  • Whut?! 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Gij zijt er precies al lang niet meer geweest :D 

Klopt. Ik ben mogelijks volledig verkeerd? Maar het spreekt me eigenlijk ook niet echt aan om eerlijk te zijn.

In tegenstelling tot de Spa 24h, waar ik geen editie van wil missen, spreken die van Zolder me veel minder aan.
Akkoord, er is serieus niveau verschil tussen de twee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de afgelopen jaren altijd gaan zien, sfeer is er goed en op zo’n circuit moet je als toeschouwer ook geen al te grote afstanden doen om in alle bochten te gaan zien.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste jaren ging het toch bergopwaarts met de 24H van Zolder (met bv. als gevolg dat je met 3 wagens 2 boxen moest delen). Dit jaar stevent het af op een (tot nu toe) wat minder startveld. Zijn inderdaad nog veel teams (waaronder wij ook) op zoek naar 1, 2 of meerdere rijders (ken teams waar maar 1 piloot tot nu toe vastligt) met budget (de 'top'teams of te wel de teams met meer dan voldoende budget zetten ook piloten in zonder budget dus dan is het makkelijk om een wagen te vullen).

Tegenwoordig zijn er teveel (veelal goedkopere) kampioenschappen, is het steeds moeilijker (met name uit milieu overwegingen; bedrijven durven zich niet meer te verbinden aan de autosport) om sponsors te vinden die zich aan autosport willen verbinden, is de prijs/kwaliteit verhouding bij sommige teams zoek en is in de Belcar (net als in andere autosport) de reglementen / sancties vaak discussieerbaar dus zal er ook niet makkelijker op worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het vullen van de zitjes is het natuurlijk een slechte zaak dat zoveel teams nog piloten zoeken. Ik heb deze week met twee piloten aan tafel gezeten. De eerste had 50% van het gevraagde budget ............... de andere wou zaken doen met 10% :) (en dan heb ik het nog niet over gamers die denken dat ze in een echte auto kunnen stappen en geen idee hebben van racelicentie, ervaring en budgetten). Heb de 10%'ter toch medegedeeld dat we voor dat bedrag nog liever een goede klant (of snelle piloot) gratis mee laten rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze u 15.000 euro vragen en als je nee zegt een jonge gast die amper sneller is gratis laten rijden, helpt ook niet.

Ben daardoor wat gedegouteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, abtler said:

Nooit gesnapt waarom men GT's en proto's in 1 klassement wil gooien, of waarom er een algemene winnaar van de 24h van Zolder moet zijn. Dat houdt totaal geen steek.

En waarom "moet" de 911 absoluut in de Belcar blijven? Als morgen iedereen met een proto rijdt heb je een mooiere strijd dan wanneer je de ene helft op een 911 en de andere helft op een proto zet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Dat ze u 15.000 euro vragen en als je nee zegt een jonge gast die amper sneller is gratis laten rijden, helpt ook niet.

Ben daardoor wat gedegouteerd.

Kan ik me voorstellen ..

Schaar ik ook onder prijs/kwaliteit verhouding van teams. Ik hoor/zie regelmatig zaken gebeuren waarbij ik denk dat dit een team toch schaden moet. Zolang er echter telkens nieuwe piloten aan de deur staan (en 'oude' piloten met de teams ook spelletjes spelen) zal er niet veel veranderen vrees ik.

ps. @Jokke_vlo voor die 15k zet ik je als volwaardige (met voldoende rijtijd) snelle rijder achter het stuur van onze Norma :):)

Gratis rijden is bij ons geen sprake van tenzij een echte snelle piloot (genre Vanthoor etc) maar zelfs dan houden we collecte bij (onze) sponsors. Als we straks toch te weinig piloten zouden hebben putten we eerder uit klanten van ons Zwitsers raceteam die daar al genoeg hebben gereden / bijgedragen om hun een plezier te doen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid