Ga naar inhoud

Het grote autokeuring topic.


Frekkel

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik snap niet dat ze dat niet gewoon 100% op afspraak doen.

Bij ons zijn personenwagens 100% op afspraak. Voor mij is dat zwaar kut. Als een klant een afspraak maakt voor nazicht keuring + gaan, moet ik eerst al checken als ik die dag nog mogelijkheden heb, moet ik hopen dat er geen al te grote problemen zie die ik eerst moet herstellen, als er al stukken moeten besteld worden moet ik hopen dat ze voorradig zijn en niet een dag later geleverd worden,... Of ik moet 2 keer afspreken met die klant. Één keer om na te zien en een week later om te gaan. Qua organisatorische rondslomp is dat helemaal niet praktisch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Frekkel said:

Bij ons zijn personenwagens 100% op afspraak. Voor mij is dat zwaar kut. Als een klant een afspraak maakt voor nazicht keuring + gaan, moet ik eerst al checken als ik die dag nog mogelijkheden heb, moet ik hopen dat er geen al te grote problemen zie die ik eerst moet herstellen, als er al stukken moeten besteld worden moet ik hopen dat ze voorradig zijn en niet een dag later geleverd worden,... Of ik moet 2 keer afspreken met die klant. Één keer om na te zien en een week later om te gaan. Qua organisatorische rondslomp is dat helemaal niet praktisch. 

Ja want een uur staan aanschuiven met een zaak die open is is wel heel praktisch natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ja want een uur staan aanschuiven met een zaak die open is is wel heel praktisch natuurlijk.

Eigenlijk wel. Wie mij moet kunnen bereiken kan mij bellen. 

Edit: ik ga anders al rap eens over de middag. Scheelt vaak qua drukte. En het is niet zo dat met afspraak er soms geen drie of meer voor u staan heb ik al vaak gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 12/11/2020 om 12:39, ir_fuel zei:

Ja want een uur staan aanschuiven met een zaak die open is is wel heel praktisch natuurlijk.

Of je hebt nu het ongeluk dat er een "oud plakske" voor u staat. Dacht nog uit te stappen en te vragen wanneer zijn afspraak was, Want ik moest er om 7u zijn, kom om 6u54 toe en diene stond daar al in het donker te wachten voor de poort. Kheb er mij braaf achter gezet en om 7u5 doen ze de poort open en gaat die binnen. Ik mocht binnenrijden om 7u20 daardoor :facepalm: weer zo ne gepensioneerde die tijd teveel heeft en er waarschijnlijk al 20minuten te vroeg stond. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Joske zei:

Afspraak rij is toch een andere rij dan de gewone? Dus waarom gaat gij daar achter staan?

Dan nog, als zijn afspraak om 7u30 was en hij staat voor je heb je pech. Ook al meegemaakt 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Joske zei:

Afspraak rij is toch een andere rij dan de gewone? Dus waarom gaat gij daar achter staan?

allemaal op afspraak nu. (alle 4 rijen)

je krijgt een mail met daarop je uur van afspraak en in welke rij je moet gaan staan.

ik moest mij dus om 7u in rij 2 aanbieden. (en mijnheer stond ook op rij 2.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, dragonfly zei:

Dan nog, als zijn afspraak om 7u30 was en hij staat voor je heb je pech. Ook al meegemaakt 😞 

ik vermoed dat het zo iets zal geweest zijn. want de juffrouw  achter mij, kwam vragen of dit rij 2 was, (ze moest ook rij 2 hebben, maar zag geen nummer staan) zij had een afspraak om 7u15. aangezien diene voor mij om 7u5 binnen ging, en ik om 7u20 ofzo, zal hij idd ergens om 7u30 ofzo moeten komen hebben. want nadien stonden geen wagens meer.

Staan ze in de aldi al voor u, komen ze voor de keuring ook nog in de weg staan. :D

 

ik was eigenlijk aan het hopen, dat diene van de keuring hem terug ging buiten sturen, maar twas niet zo. Voor hetzelfde geld, zeggen ze dan tegen u dat je te laat bent.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Keuringsmedewerker buiten op de parking: "Neen, die brief waar 'gelijkvormigheidsattest' opstaat samen met de handtekening van iemand van Jaguar Belgium is niet uw gelijkvormigheidsattest. Dat gaan ze binnen niet aanvaarden hoor".
Na wat vragen waarom dat niet oké zou zijn werd het "ja, maar dan krijgt ge maar voor 2 maanden een groene kaart. De langere krijgt ge pas als ge met het juiste document terugkomt"

Ik snap dat het bijna sluitingstijd is en dat ge de wachtrij wilt inkorten, maar dat gaat toch niet pakken hoor. Blanco keuring 🥰

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze over de hele breedte minimum 1,6mm hebben kunnen ze moeilijk afgekeurd worden, maar het maakt niet zoveel uit. Ze moeten toch vervangen worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Als ze over de hele breedte minimum 1,6mm hebben kunnen ze moeilijk afgekeurd worden, maar het maakt niet zoveel uit. Ze moeten toch vervangen worden :)

Ik weet het, het is onnozel. Maar met hele dagen thuis te zitten heb ik nog minder goesting om mijn kot uit te komen en banden te gaan vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Rabbit zei:

Ik weet het, het is onnozel. Maar met hele dagen thuis te zitten heb ik nog minder goesting om mijn kot uit te komen en banden te gaan vervangen.

Laat iemand komen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wat raden jullie aan ?

Binnenkort mag ik weer naar de autokeuring. De wagen heeft momenteel 147K km. 

Omdat ik vorig jaar bijna niet me mijn privé wagen gereden heb wou ik wel even nagaan hoeveel km precies. 

Niet gereden wegens  corona, bedrijfswagen enz.  Dus slechts 300 km afgelopen jaar. 

In mijn administratie had ik vorig jaar enkele dagen voor de keuring iets van een 146 K km opgeschreven. 

Niet naar de garage geweest toen en dus geen factuur met kilometers erop maar wel blanco keuringsbewijs. 

Echter hierop staat een kilometeraantal van meer dan 149K km. 

Volgens mij een typ/schrijffout daar dit volgens mij 146K moet zijn.

Indien ik me nu eerstdaags bij de keuring ga aanbieden gaan ze vaststellen dat de wagen minder km aangeeft dan op het keuringsverslag van vorig jaar. 

Hoe pak ik dit het best aan ? Anticiperen of niet ? Ik ben er ook toevallig achter gekomen want als ze zeggen dat de auto in orde is bekijk ik het document niet en leg het in de wagen. 

 

heb wel begin november 2020 een nieuwe batterij laten steken door de garage. Door het vele stilstaan gaf de wagen geen kik meer. Aan de hand van deze factuur kan ik wel bewijzen dat ik de wagen bijna niet gebruikt heb. 

aangepast door BELCAR
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BELCAR zei:

Wat raden jullie aan ?

Binnenkort mag ik weer naar de autokeuring. De wagen heeft momenteel 147K km. 

Omdat ik vorig jaar bijna niet me mijn privé wagen gereden heb wou ik wel even nagaan hoeveel km precies. 

Niet gereden wegens  corona, bedrijfswagen enz.  Dus slechts 300 km afgelopen jaar. 

In mijn administratie had ik vorig jaar enkele dagen voor de keuring iets van een 146 K km opgeschreven. 

Niet naar de garage geweest toen en dus geen factuur met kilometers erop maar wel blanco keuringsbewijs. 

Echter hierop staat een kilometeraantal van meer dan 149K km. 

Volgens mij een typ/schrijffout daar dit volgens mij 146K moet zijn.

Indien ik me nu eerstdaags bij de keuring ga aanbieden gaan ze vaststellen dat de wagen minder km aangeeft dan op het keuringsverslag van vorig jaar. 

Hoe pak ik dit het best aan ? Anticiperen of niet ? Ik ben er ook toevallig achter gekomen want als ze zeggen dat de auto in orde is bekijk ik het document niet en leg het in de wagen. 

 

heb wel begin november 2020 een nieuwe batterij laten steken door de garage. Door het vele stilstaan gaf de wagen geen kik meer. Aan de hand van deze factuur kan ik wel bewijzen dat ik de wagen bijna niet gebruikt heb. 

2 dagjes congé pakken en een stevige roadtrip doen, dat maakt het stil staan helemaal goed :inlove: 

Tot in Rome en terug moet volstaan en ge passeert dan (met wat goeie wil) enkele leuke baantjes die een beetje op en neer en links en rechts gaan. You should try it.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vorig jaar is de keuring door de lockdown uitgesteld geweest.  In plaats van in april naar de keuring te moeten,  werd dit pas november.  Vandaag lag de uitnodiging voor de nieuwe keuring al terug in de bus.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Vorig jaar is de keuring door de lockdown uitgesteld geweest.  In plaats van in april naar de keuring te moeten,  werd dit pas november.  Vandaag lag de uitnodiging voor de nieuwe keuring al terug in de bus.  

Dat was toch zo gecommuniceerd in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitstel had ik inderdzad gelezen, maar dat die keuring amper 6 maanden geldig zou zijn, dat moet ik ergens gemist hebben.
Keuringscentra gaan geen omzet missen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Vorig jaar is de keuring door de lockdown uitgesteld geweest.  In plaats van in april naar de keuring te moeten,  werd dit pas november.  Vandaag lag de uitnodiging voor de nieuwe keuring al terug in de bus.  

Jup hier ook, ik heb dat altijd al een achterlijk systeem gevonden. Waarom is die niet 1 jaar geldig vanaf de dag dat je gekeurd bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid