Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Er zijn toch andere merken die EV’s hebben... Neen, een Tesla kan gewoon meer dan eender welke andere auto, en dat maakt hem speciaal en geliefd. Daarbovenop komt hun uitgebreid netwerk van superchargers, wat geen enkel ander merk heeft. Neen, geen enkele concurrent is vandaag in staat om de Model 3 van z’n troon te duwen.
Moest, als,... daar zijn we niks mee.


Ik hoor precies Wooter
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, BMWMB zei:

Er zijn toch andere merken die EV’s hebben... Neen, een Tesla kan gewoon meer dan eender welke andere auto, en dat maakt hem speciaal en geliefd. Daarbovenop komt hun uitgebreid netwerk van superchargers, wat geen enkel ander merk heeft. Neen, geen enkele concurrent is vandaag in staat om de Model 3 van z’n troon te duwen.

Moest, als,... daar zijn we niks mee.

Bij ons op t werk zijn er nu ook 2 van die lelijke 3's op de parking gekomen. (Nederland is niet zo salariswagen als Vlaanderen, dus niet zoveel bedrijfswagens)

Vraag die ik aan de "eigenaars" stelde op het jaarlijks kerstetentje na een paar 'pintjes' was waarom een 3.

Ze mocht kiezen tussen redelijk wat ev's, maar bij beide kwam letterlijk het antwoord "ge denkt toch niet dat ik in een Kia ga rijden, wat denkt ge dat de buren daarvan zeggen?".

Dus, vreemd genoeg ook redelijk wat badgebuyers bij tesla rijders...:fp::lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons op t werk zijn er nu ook 2 van die lelijke 3's op de parking gekomen. (Nederland is niet zo salariswagen als Vlaanderen, dus niet zoveel bedrijfswagens)
Vraag die ik aan de "eigenaars" stelde op het jaarlijks kerstetentje na een paar 'pintjes' was waarom een 3.
Ze mocht kiezen tussen redelijk wat ev's, maar bij beide kwam letterlijk het antwoord "ge denkt toch niet dat ik in een Kia ga rijden, wat denkt ge dat de buren daarvan zeggen?".
Dus, vreemd genoeg ook redelijk wat badgebuyers bij tesla rijders...:fp::lolz:


Op zich een belachelijke redenering. Ik zou eerder verwijzen naar het infotainment, de betere prestaties en het SuC netwerk. Objectief lijkt de model 3 een betere auto, zonder twijfel.

Anderzijds wel begrijpelijk he.. in die zin dat de S en X tot voor kort een stuk boven de 100k kostten, dan heeft dat merk wel een compleet ander “imago” dan Kia..

de premisse is : mensen denken dat tesla hip en duur is en Kia niet.. hij die rijdt met een tesla moet veel geld hebben en hij denkt dat zijn buurman dezelfde redenering volgt ergo de buurman moet denken dat ik rijker ben dan hem dus ik ben gelukkig omdat mijn buurman dat denkt [emoji23]

Niet dat ik iets tegen Kia heb. Maar moest morgen Lamborghini een EV voor 50k uitbrengen, wees maar zeker dat die direct allemaal verkocht worden want dan kan je aan Lambo rijden [emoji23] voor de prijs van een Tesla.

Hoeveel mensen zouden een Kia als bedrijfswagen verkiezen boven 1 van de Duitse 3.. ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als Lambo een niet-EV van 50k uitbrengt zal ‘m massaal verkocht worden.

Imago moet je verdienen, en dat is Tesla al goed gelukt. Een Tesla is dan ook anders, en dat maakt ‘m uniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/19/2019 at 9:24 AM, dragonfly said:

Dit dus, heeft niets met Tesla te maken. Moest VW een elektrische wagen gehad hebben kochten ze die.

Er zijn andere elektrische wagens op de markt (oa de hierboven vermelde KIA), en toch kopen ze massaal de Model 3.

Sorry, maar in deze heeft @BMWMB gewoon gelijk. Als je vandaag een EV wilt kopen en geen 150K uitgeven moet je gewoon idioot zijn om geen Model 3 te kopen, tenzij je een budget van 30K hebt, maar dan weet ik zelfs niet of je wel een EV kan kopen tout-court.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/12/2019 om 11:06, ir_fuel zei:

Er zijn andere elektrische wagens op de markt (oa de hierboven vermelde KIA), en toch kopen ze massaal de Model 3.

Sorry, maar in deze heeft @BMWMB gewoon gelijk. Als je vandaag een EV wilt kopen en geen 150K uitgeven moet je gewoon idioot zijn om geen Model 3 te kopen, tenzij je een budget van 30K hebt, maar dan weet ik zelfs niet of je wel een EV kan kopen tout-court.

Denk dat dat staat te veranderen met de Polestar 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog effe met de collega's gebabbeld. In Nederland veranderd volgend jaar de bijtelling weer waardoor dan een aantal EV's uit de 0% trap vallen.
Dat is de reden dat er nu  nog snel veel EV's "verkocht" worden, en blijkbaar is Tesla ongeveer de enige die ne stock heeft die groot genoeg is om de vraag snel te voldoen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, PJH zei:

201908-24c3bfd3ed884d0ca37b80478dbc639f_

Porsche_Taycan_Turbo_S-01@2x.jpg

Eén van deze twee voertuigen is 300kg lichter dan de andere....

1 van deze twee is dan ook spuuglelijk 😒

Link naar reactie
Delen op andere sites

201908-24c3bfd3ed884d0ca37b80478dbc639f_800600.jpg&key=ef56cfadb316aeda33d378d1b5f2ea6dd8ded59fad10848e7b6cc75df0ee080c

Porsche_Taycan_Turbo_S-01@2x.jpg&key=4ea219d437933a6c58c5ac381448dcd02c0aa6b64a887e2722b5f732074cf1fe

Eén van deze twee voertuigen is 300kg lichter dan de andere....

 

Inderdaad.. de taycan is amper groter dan een model 3 maar weegt 500kg meer.. not really Porsche-like

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Germinal said:

Inderdaad.. de taycan is amper groter dan een model 3

Dat is enigszins hetzelfde als zeggen dat een BMW 8 gran coupe amper groter is dan een 3 serie he..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is enigszins hetzelfde als zeggen dat een BMW 8 gran coupe amper groter is dan een 3 serie he..

 

Geen idee.. maar als die amper groter is klopt die uitspraak alleszins.

 

Mijn vraag is eigenlijk vanwaar komt dat enorme verschil in gewicht ?

 

En Porsche zal wel zeggen onze wagen rijdt veel beter, maar last time I checked is gewicht toch vrij belangrijk om van een agiele auto te kunnen spreken.

 

In verschillende reviews zeggen ze ook dat er niet te ontsnappen is aan de 2.3 ton

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Germinal zei:

Mijn vraag is eigenlijk vanwaar komt dat enorme verschil in gewicht ?

Batterijdensiteit.

De batterij van een tesla kan een pak meer energie opslaan op een kleinere oppervlakte dan de batterij van porsche. Daardoor kan Tesla een kleinere batterij bouwen die lichter is (of een model S uitbrengen met dubbel zoveel range voor +- hetzelfde gewicht).

Nadeel daarvan is dat een hoge densiteit zorgt voor meer thermische problemen, waardoor de model S geen 10 keer na elkaar kan launchen, terwijl de Taycan dat wel zou moeten kunnen.

Porsche heeft er dus voor gekozen om een auto te bouwen met een hoge afwerking die elke keer hetzelfde resultaat kan brengen, terwijl een tesla vaak een ander gedrag van zijn pedaal zal veroorzaken, wat hatelijk is voor echte rijders die altijd herhalende inputs verwachten. Da's één van de redenen waarom een purist meestal voor een atmosferische motor gaat bvb :) herhaalbaarheid is een noodzaak voor sportiviteit, vertrouwen en controleerbaarheid. En gezien Porsche een sportwagenmerk is, vonden ze dat vermoedelijk belangrijker..... al heb ik wel het gevoel dat het hun nu in hun gat bijt gezien ze lage ranges krijgen in de testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Batterijdensiteit.

De batterij van een tesla kan een pak meer energie opslaan op een kleinere oppervlakte dan de batterij van porsche. Daardoor kan Tesla een kleinere batterij bouwen die lichter is (of een model S uitbrengen met dubbel zoveel range voor +- hetzelfde gewicht).

Nadeel daarvan is dat een hoge densiteit zorgt voor meer thermische problemen, waardoor de model S geen 10 keer na elkaar kan launchen, terwijl de Taycan dat wel zou moeten kunnen.

Porsche heeft er dus voor gekozen om een auto te bouwen met een hoge afwerking die elke keer hetzelfde resultaat kan brengen, terwijl een tesla vaak een ander gedrag van zijn pedaal zal veroorzaken, wat hatelijk is voor echte rijders die altijd herhalende inputs verwachten. Da's één van de redenen waarom een purist meestal voor een atmosferische motor gaat bvb [emoji4] herhaalbaarheid is een noodzaak voor sportiviteit, vertrouwen en controleerbaarheid. En gezien Porsche een sportwagenmerk is, vonden ze dat vermoedelijk belangrijker..... al heb ik wel het gevoel dat het hun nu in hun gat bijt gezien ze lage ranges krijgen in de testen.

 

Mmm twee opmerkingen :

 

 

De model 3 kan perfect wat de taycan kan ( wat repeated performance betreft ) genoeg voorbeelden van op YouTube te vinden.

 

De model 3 heeft wel een iets kleinere batterij dan de taycan maar dit verantwoord niet het verschil in gewicht. Laat staat 500kg.

 

Wat mij betreft slaan ze - Porsche - de bal serieus mis met de Taycan ( behalve looks en build quality )

 

Zal Eens opzoeken wat de respectieve batterijen wegen.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/27/2019 at 12:27 PM, PJH said:

Batterijdensiteit.

De batterij van een tesla kan een pak meer energie opslaan op een kleinere oppervlakte dan de batterij van porsche. Daardoor kan Tesla een kleinere batterij bouwen die lichter is (of een model S uitbrengen met dubbel zoveel range voor +- hetzelfde gewicht).

Waar haal je dat vandaan?

Een Taycan weegt 2.2 ton

Een Tesla Model S weegt 2.1 ton

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/27/2019 at 12:48 PM, Germinal said:

 

De model 3 kan perfect wat de taycan kan ( wat repeated performance betreft ) genoeg voorbeelden van op YouTube te vinden.

Waarom blijf je die auto met de Model 3 vergelijken? 

On 12/27/2019 at 12:48 PM, Germinal said:

De model 3 heeft wel een iets kleinere batterij dan de taycan maar dit verantwoord niet het verschil in gewicht. Laat staat 500kg.

"iets". 75kWh vs 93.4kWh. Dat is 25% meer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taycan kan je echt wel vergelijken op basis van grootte met de model 3.

Taycan 4S kan je ook vergelijken met de model 3P qua performance.

Op basis van gewicht kan je Taycan vergelijken met model S

Op basis van performance kan je model S P100D vergelijken met de Taycan Turbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waarom blijf je die auto met de Model 3 vergelijken? 

 
 

Omdat hij in elke post de Porsche wil afbreken om dan de Tesla op te hemelen :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Waar haal je dat vandaan?

Een Taycan weegt 2.2 ton

Een Tesla Model S weegt 2.1 ton

 

 

Dat ze evenveel wegen maar dat de laatste dubbel zoveel batterij heeft was idd het punt. Het zit natuurlijk niet alleen in batterijgewicht.

Ik vind de bron niet terug, maar hier wordt er ook over gezeverd:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat hij in elke post de Porsche wil afbreken om dan de Tesla op te hemelen :fp:


Absoluut [emoji849]

Ik ben echt geen tesla fanboy en ben ook geen Porsche fanboy.. maar dat kan jammer genoeg niet van iedereen gezegd worden.

Ik heb/had trouwens een reservatie voor een Taycan sinds juni ‘18, maar wat ik tot hiertoe gezien/gelezen hebt maakt mij niet warm, integendeel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

"iets". 75kWh vs 93.4kWh. Dat is 25% meer.
 
 


Wel rekening houden dat de taycan 83kwh bruikbaar heeft en de model 3 74kwh.

De batterij van de model 3 weegt 480kg, 25% is slechts 120kg.

Soit.. ik zal niet tot de doelgroep behoren van een Taycan zeker [emoji23]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens gekeken naar een renault talisman... Dat is ook even groot als een model 3 en een taycan...

Of misschien een vw transporter, die is zelfs een paar klasses hoger (in formaat wel te verstaan)...

:fp: 

 

Denk dat jij de enige bent die een Taycan vs een Model 3 zet... En ja als je die tegen een model S zet is hij ook duurder en misschien beetje zwaarder, maar kwaliteit in interieur vraagt ook wat gewicht...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Naish zei:

 

Denk dat jij de enige bent die een Taycan vs een Model 3 zet... En ja als je die tegen een model S zet is hij ook duurder en misschien beetje zwaarder, maar een interieur vraagt ook wat gewicht...

Kleine correctie 😇

Ge kunt dat stukske surfplank met ne veel te grote tablet toch moeilijk een interieur noemen... 😬

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid