Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Al eens gekeken naar een renault talisman... Dat is ook even groot als een model 3 en een taycan...
Of misschien een vw transporter, die is zelfs een paar klasses hoger (in formaat wel te verstaan)...
:fp: 
 
Denk dat jij de enige bent die een Taycan vs een Model 3 zet... En ja als je die tegen een model S zet is hij ook duurder en misschien beetje zwaarder, maar kwaliteit in interieur vraagt ook wat gewicht...


Ja ok.. je kan het in het belachelijke trekken natuurlijk.

Ik wéét wel dat je ze niet volledig kan vergelijken he.. maar een model 3P is wél sneller dan een Taycan 4s, kan verder op een charge en weegt een heel pak minder dus wendbaarder, agieler, sportiever ?

Maar blijkbaar kan er niets met een elektrische Porsche vergeleken worden [emoji849]

En ja het interieur, de looks en de configuratie mogelijkheden van een Taycan zijn tig keer beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan inderdaad moeten wachten op een vergelijkende langeduur test: De Model S tegen de Taycan. 300/400km aan n stuk, hetzelfde traject.

Maar iets zegt me dat de Taycan toch zwaar op zijne zak gaat krijgen. Enkel op die manier weten we waarmee hij mag vergeleken worden. 😀 Ik kan begrijpen dat er een hoop clienteel bereid is een pak range in te leveren ten voordele van personaliseringsmogelijkheden, sportiviteit, luxe en zelfs de Porrechebedge! Maar Porsche heeft hem altijd naast de Model S gezet. Nu moeten ze t maar zien te redden ook: alles gingen even goed of beter zijn.

De berichten van die US testcycli en de Taycan zijn resultaten doen toch vermoeden dat de Europese autolobby hard aan het werk is.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

(..) De berichten van die US testcycli en de Taycan zijn resultaten doen toch vermoeden dat de Europese autolobby hard aan het werk is.

Of is de Amerikaanse autolobby aan het werk? Ik heb de video van Engineering Explained nog niet bekeken, zal dat dadelijk doen. Maar hoe je 'em in de praktijk gebruikt zal toch wel meespelen. De Porsche heeft versnellingen die op de Autobahn z'n effect al hebben getoond qua prestaties, hoe dat dan precies zit qua efficiëntie weet ik niet. Ook uit Teslabjorn video's geleerd dat de effectieve volledige laadsnelheid (niet de theoretische pieken) van enorme invloed is op de lange trajecten zodoende dat het begrip efficiëntie ook een ander perspectief kan hebben via de laadpalen. Hoewel het voor mij bijvoorbeeld veel interessanter is om te vertrekken met zo'n groot mogelijke range, kan de P in andere situaties misschien gunstiger zijn... I don't know. In de VS geraakt ge duidelijk plots minder ver. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Germinal zei:

 


Ja ok.. je kan het in het belachelijke trekken natuurlijk.

Ik wéét wel dat je ze niet volledig kan vergelijken he.. maar een model 3P is wél sneller dan een Taycan 4s, kan verder op een charge en weegt een heel pak minder dus wendbaarder, agieler, sportiever ?

Maar blijkbaar kan er niets met een elektrische Porsche vergeleken worden emoji849.png

En ja het interieur, de looks en de configuratie mogelijkheden van een Taycan zijn tig keer beter.
 

 

Ja maar elke vergelijking doe je wel en zonder nuancering...

Ok hij is misschien sneller, maar dat rijden ga je maar kunnen oordelen als je ermee gereden hebt en ik vrees dat ze daar in de tests wel heel duidelijk over zijn dat die stukken beter rijdt dan de Tesla's (beide modellen).

Configuratie op een model 3 is kleur kiezen, kleur velgen en eventueel bijbetalen voor dezelfde wagen maar dan met een andere software die wel autopilot kan?

Ok de opties bij Porsche zijn volledig van de pot gerukt, maar bijbetalen voor dezelfde auto met andere software :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Naish zei:

Ok de opties bij Porsche zijn volledig van de pot gerukt, maar bijbetalen voor dezelfde auto met andere software :fp:

Dat laatste heb ik t ook nog even wat moeilijk mee, maar ik denk dat we er een beetje gaan moeten leren mee leven. Met ICE kan (door technologie die al veel verder staat) men momenteel veel meer nuances leggen ( aantal turbo’s, atmo, elektrische turbo’s,...) en ik denk dat we met EV’s een veel “vlakker landschap” gaan krijgen. Vooral verschillen die software gestuurd zijn. De komende jaren zal een Solid State batterij daar ook wel wat verandering in brengen.

Voorlopig dus vooral nuances via software: Je kan nu zelfs een “boos pack” kopen in je Tesla App voor je model 3 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

 Je kan nu zelfs een “boos pack” kopen in je Tesla App voor je model 3 😂

Gaat die dan schelden naar andere wagens als ze er voorbij knallen op een Ardennenweggetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok de opties bij Porsche zijn volledig van de pot gerukt, maar bijbetalen voor dezelfde auto met andere software :fp:


Wat denk je dat 4s->turbo->turbo s is ?

Buiten wat extra inbegrepen uitrusting, sommige opties die goedkoper zijn is het enige verschil een iets sterkere rear motor.. prijsverschil 50-70k.. reële kostprijs een paar k ?

Ik zie t verschil niet.. de model 3 performance heeft ook een andere motor trouwens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen al wat ervaringen van Amerikanen gelezen ( daar wordt hij al volop geleverd.. ) en ze zijn allemaal zeer positief.

Zelfs één die zegt dat een 992 op circuit een Taycan turbo niet kon volgen [emoji848]

En dan word ik hier op t forum uitgelachen wanneer ik zeg dat ik twijfel tussen die auto’s [emoji17]

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe dat dan precies zit qua efficiëntie weet ik niet. Ook uit Teslabjorn video's geleerd dat de effectieve volledige laadsnelheid (niet de theoretische pieken) van enorme invloed is op de lange trajecten zodoende dat het begrip efficiëntie ook een ander perspectief kan hebben via de laadpalen. Hoewel het voor mij bijvoorbeeld veel interessanter is om te vertrekken met zo'n groot mogelijke range, kan de P in andere situaties misschien gunstiger zijn...

 

Is altijd gunstiger om met volle lading te vertrekken. Wat velen niet weten is dat, zoals in geval Taycan die 270kw kan laden, dit enkel en alleen bereikt wordt onder ideale omstandigheden en tussen bijvoorbeeld 10-30% State of charge.. vanaf 70-80% laadt dat bijvoorbeeld nog maar aan 70-80kw.. elke auto heeft zijn eigen laadcurve.. je laadt vanzelfsprekend het snelst wanneer de State of charge laag is.

 

Tesla heeft in de zomer zijn laadsnelheden drastisch verlaagd. Er vlogen er teveel in brand vermoed ik [emoji849]

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen al wat ervaringen van Amerikanen gelezen ( daar wordt hij al volop geleverd.. ) en ze zijn allemaal zeer positief.

 

Zelfs één die zegt dat een 992 op circuit een Taycan turbo niet kon volgen [emoji848]

 

En dan word ik hier op t forum uitgelachen wanneer ik zeg dat ik twijfel tussen die auto’s [emoji17]

Sneller ja, maat ook meer fun?

Als daily is zo’n EV zalig, maar in de vrije tijd wil ik toch nog iets dat geluid maakt, want dat motorgeluid is een groot deel van de fun/beleving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/28/2019 at 3:06 PM, Germinal said:

Taycan kan je echt wel vergelijken op basis van grootte met de model 3.

Hoe kom je daar bij?

Ze zijn beide op een paar cm na 5 meter lang. Een Model 3 is 30 cm korter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Germinal zei:

 


Wat denk je dat 4s->turbo->turbo s is ?

Buiten wat extra inbegrepen uitrusting, sommige opties die goedkoper zijn is het enige verschil een iets sterkere rear motor.. prijsverschil 50-70k.. reële kostprijs een paar k ?

Ik zie t verschil niet.. de model 3 performance heeft ook een andere motor trouwens.

 

4S --> turbo --> turbo S zijn geen opties, dat zijn types.

Opties zijn dingen die je kiest op een auto... En daar heb je er bij de model 3 exact 3: kleur, velgen en extra autopilot

4 uren geleden, Germinal zei:

Ik heb ondertussen al wat ervaringen van Amerikanen gelezen ( daar wordt hij al volop geleverd.. ) en ze zijn allemaal zeer positief.

Zelfs één die zegt dat een 992 op circuit een Taycan turbo niet kon volgen emoji848.png

En dan word ik hier op t forum uitgelachen wanneer ik zeg dat ik twijfel tussen die auto’s emoji17.png

Tja, een 992 zal waarschijnlijk op circuit ook geen nascar kunnen volgen, dus dan moet je misschien dat kijken...

Je kan die idd niet vergelijken, ja ze hebben gelijkwaardige prestaties en daar stopt het... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Naish said:

En daar heb je er bij de model 3 exact 3: kleur, velgen en extra autopilot

Fout.

De velgen kan je niet kiezen op een Model 3 Performance 😛

 

Screenshot 2019-12-29 at 23.17.34.jpg

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Rabbit said:

Dat laatste heb ik t ook nog even wat moeilijk mee, maar ik denk dat we er een beetje gaan moeten leren mee leven.

Dat is toch niks nieuws?

Zijn toch genoeg opties op een auto die software only zijn, en die sommigen achteraf (al dan niet gratis) kunnen unlocken? 

Cruise Control is toch ook een software optie?

Apple Car Play idem (want je moet toch al eerst de opties gepakt hebben om de hardware die het ondersteunt in de auto te hebben zitten)

etc etc etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Germinal zei:

@Naish : opties/types is dat niet een beetje Potato potahto ?
 

Nope...

Je hebt merk + model + type en daarop kies je dan opties...

Als type een optie is, dan is merk en model dat ook...

Dus in jou ogen is er blijkbaar een auto en de eerste optie die je kiest is het merk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is toch niks nieuws?

Zijn toch genoeg opties op een auto die software only zijn, en die sommigen achteraf (al dan niet gratis) kunnen unlocken? 

Cruise Control is toch ook een software optie?

Apple Car Play idem (want je moet toch al eerst de opties gepakt hebben om de hardware die het ondersteunt in de auto te hebben zitten)

etc etc etc

True. Aangezien ik vrij goed thuis ben in eSys van BMW weet ik dat allemaal wel.
Maar tot nu toe beperkte zich dit enkel tot opties en niet tot motoren, range, ... ( als we effe voorbeelden als 316d/318d buiten beschouwing laten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Rabbit said:

True. Aangezien ik vrij goed thuis ben in eSys van BMW weet ik dat allemaal wel.
Maar tot nu toe beperkte zich dit enkel tot opties en niet tot motoren, range, ... ( als we effe voorbeelden als 316d/318d buiten beschouwing laten)

Mijn 116i destijds was toch zo een blok 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Naish : Allemaal goed en wel.. ‘t is meer semantiek dan iets anders maar als het type enkel bepaald wordt door de software dan heb je geen probleem om daarvoor te betalen ? Wél als we het een optie noemen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/12/2019 om 15:27, Germinal zei:

@Naish : Allemaal goed en wel.. ‘t is meer semantiek dan iets anders maar als het type enkel bepaald wordt door de software dan heb je geen probleem om daarvoor te betalen ? Wél als we het een optie noemen ?

Welke merk/model/type is enkel verschillend door software (even zo'n fiscaal toegeknepen exemplaren negerend)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/12/2019 om 16:08, PJH zei:

Gaat die dan schelden naar andere wagens als ze er voorbij knallen op een Ardennenweggetje?

Neen. Hij gaat schelden naar de andere wagens omdat ze hem in de weg rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke merk/model/type is enkel verschillend door software (even zo'n fiscaal toegeknepen exemplaren negerend)?


Goh bij bmw was een 316/18/20 op een gegeven moment voorzien van dezelfde motor.. alleen via de ECU andere hoeveelheid pk en dat zie je toch vaker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid