Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Germinal zei:

Met ( mijn ) tesla model s haal je ook maar 100km hoor.m onder bepaalde omstandigheden.

Geen idee wat daar zo lachwekkend aan is

In elke post in dit topic breek je de Taycan af en verwijs je naar Tesla. Dus wat doe je hier dan aub?

Kan best zijn dat de Tesla een betere batterij heeft maar de wagens zijn niet te vergelijken. Mensen gaan dit niet kopen omdat ze 50km verder kunnen rijden dan een Tesla. Ze gaan dit kopen omdat hij mooier is dan een Tesla en een interieur heeft. Net zoals de Polestar dat ook heeft en de Audi e-tron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd...

Ik ben het ook een beetje beu aan het raken...

Is precies wooter 3 jaar later... 

Eerst willen een 911 kopen en dan tesla rijden en de hemel inprijzen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In elke post in dit topic breek je de Taycan af en verwijs je naar Tesla. Dus wat doe je hier dan aub?

Kan best zijn dat de Tesla een betere batterij heeft maar de wagens zijn niet te vergelijken. Mensen gaan dit niet kopen omdat ze 50km verder kunnen rijden dan een Tesla. Ze gaan dit kopen omdat hij mooier is dan een Tesla en een interieur heeft. Net zoals de Polestar dat ook heeft en de Audi e-tron.

 

Volgens mij breek ik tesla even hard af [emoji23] maar dat terzijde. sta ook nog altijd op t punt een Taycan aan te kopen dus je moet ook niet overdrijven.

 

heb gewoon t idee dat je een Porsche koopt om toch goed mee te kunnen knallen en dat kan je niet echt - met om het even wel elektrisch voertuig. Dat is mijn punt.

 

Daarom dat ik ‘t moeilijk heb om een bestelbon te tekenen. En de tweede reden is het niet bestaande laadnetwerk.

 

An sich is een Taycan een betere EV dan een model S dat heb ik ook altijd gesteld.

 

 

Maar goed, misschien blijft de plaat hangen [emoji57]

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je altijd 200km/h wil rijden moet je dat idd niet kopen. Maar dan zal je Tesla even snel plat zijn.

Plaat blijft inderdaad al een paar maand hangen. Dus als je twijfelt kan je nog wat wachten op de eerste echte ervaringen 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Germinal zei:

Volgens mij breek ik tesla even hard af emoji23.png maar dat terzijde. sta ook nog altijd op t punt een Taycan aan te kopen dus je moet ook niet overdrijven. (..)

Maar goed, misschien blijft de plaat hangen emoji57.png

Ik apprecieer uw mening wel hoor, 't is helemaal niet zo eenzijdig en kortzichtig. Ik vind dat je gelijk hebt, een auto is een compromis tussen tegengestelde kernpunten en op een gegeven ogenblik is de spagaat zodanig groot dat je bedenkingen kan hebben bij het totaalconcept. Nu is het zo dat je binnen een niche nog altijd een kleinere niche kunt vinden, en die mensen zijn het blijkbaar beu om uw motieven te moeten aanhoren omdat ze niet dezelfde zijn (flauw hoor mannen). 

Uw (en mijn probleem) kort samengevat: https://fastgood.cheap 

we can't have it all... :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een taycan kopen als kar om te knallen is niet te verzoenen inderdaad.  Vlot doorrijden daarmee kan volgens mij voor 300km in de meeste omstandigheden, knalen zal je zover niet brengen.

Als je lange afstanden wil knallen aan 200kmh of meer moet je 911 carrera S kopen met 90 liter tank.

Als je wil gaan tracken dan is zelfs die 911 niet de goeie keuze imo...

 

Met andere woorden zoek je iets dat onbestaande is. Alles wat je zal bekijken zal voor een bepaald aspect super zijn, voor de andere minder en de derde niet goed... Dat heb je nu eenmaal met extremen... In bovenstaande geval: vlot rijden moet goed zijn, knallen moet goed zijn en tracken moet kunnen dan is een 911 de tussenoplossing die best is voor de 3

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, BMWMB zei:

Vandaag de Taycan kunnen aanschouwen op het autosalon, en hij is meer dan goedgekeurd. Als dit geen commercieel succes wordt, dan weet ik het ook niet meer.
6fa61b34d79cce540b21079f507a4b5e.jpg

Is het ok als ik je deels tegenspreek?

 

- Succes: zeker en vast want wat is er nu leuker om als milieubewuste, high tech moderne man met het laatste nieuwe snufje van Porsche te rijden. Absoluut begrijpbaar dat het "leuker" oogt en bekt dan zijn grote concurrent. (Hoewel leuker ogen nog voor interpretatie vatbaar is)

- Meer dan goedgekeurd :

 * Ik vond de binnenafwerking toch een PAK (en dan overdrijf ik niet) minder afgewerkt dan wat ik gewoon ben bij een Porsche van deze prijsklasse) en ook niet echt "veel beter" dan bij een Tesla S. 

 * Qua functionaliteit: ik vind Tesla al niet makkelijk met al die laadpunten en (afgaande op Ir_fuel zijn ervaringen) de tijd die je daar verliest. Voor dit type wagen zijn er een PAK minder laadpunten voorhanden. Dit lijkt plots geen punt van kritiek?

* Qua gebruik, binnenafwerking, range staat deze "nieuwe" wagen amper verder dan een Tesla. Nee sorry ik ben niet voor E cars, maar Tesla is hier nu toch RATIONEEL gezien de betere keuze imo. 

 

Soit dure E cars zijn niet altijd rationeel, dat hoeft ook niet. Maar een eerlijke analyse maken mag wel. Ik vind je dat er hier heel regelmatig mensen zijn waarbij het altijd alles of niks is, dikwijls gestuurd door wat je zelf koopt.

Je kan toch perfect kritisch of objectief zijn. 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kun je een Taycan nu eigenlijk allemaal opladen? Ik weet dat er 3 superchargers zijn van ionity, maar dat kan toch niet alles zijn?

Ik moet me stilaan gaan klaarmaken op EV rally's, en ik verwacht Taycan daar snel te gaan zien. Tijd dus om research te beginnen doen :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kun je een Taycan nu eigenlijk allemaal opladen? Ik weet dat er 3 superchargers zijn van ionity, maar dat kan toch niet alles zijn?
Ik moet me stilaan gaan klaarmaken op EV rally's, en ik verwacht Taycan daar snel te gaan zien. Tijd dus om research te beginnen doen [emoji4]
 


Aan elk laadpunt behalve aan tesla superchargers.

In Vlaanderen staat er momenteel 4 ionity chargers die 350kw kunnen leveren... geen idee of er 150kw laders staan buiten die van tesla ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, PJH said:

Waar kun je een Taycan nu eigenlijk allemaal opladen? Ik weet dat er 3 superchargers zijn van ionity, maar dat kan toch niet alles zijn?

Voor uwe rally is dat wel alles waar je rekening mee kunt houden vrees ik.

Aan andere laders duurt het 2-3 uur om vol te laden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vol is misschien niet nodig, en 2uur lunchen kan mss wel als het voor een posh publiek is. Nachtmerrie zou zijn dat ze met 6 toekomen en dan de stroom moeten delen waardoor ze er allemaal 8 uur staan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, PJH zei:

Waar kun je een Taycan nu eigenlijk allemaal opladen? Ik weet dat er 3 superchargers zijn van ionity, maar dat kan toch niet alles zijn?

Ik moet me stilaan gaan klaarmaken op EV rally's, en ik verwacht Taycan daar snel te gaan zien. Tijd dus om research te beginnen doen :)

 

@PJH

 

https://www.porsche.com/international/aboutporsche/e-performance/charging-on-the-road/

 

Je kan op de 'charging map' bijvoorbeeld een route simuleren en zien waar charging points voorgesteld worden.

Soortgelijk kun je terugvinden op ionity.eu

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Is het ok als ik je deels tegenspreek?

 

- Succes: zeker en vast want wat is er nu leuker om als milieubewuste, high tech moderne man met het laatste nieuwe snufje van Porsche te rijden. Absoluut begrijpbaar dat het "leuker" oogt en bekt dan zijn grote concurrent. (Hoewel leuker ogen nog voor interpretatie vatbaar is)

- Meer dan goedgekeurd :

 * Ik vond de binnenafwerking toch een PAK (en dan overdrijf ik niet) minder afgewerkt dan wat ik gewoon ben bij een Porsche van deze prijsklasse) en ook niet echt "veel beter" dan bij een Tesla S. 

 * Qua functionaliteit: ik vind Tesla al niet makkelijk met al die laadpunten en (afgaande op Ir_fuel zijn ervaringen) de tijd die je daar verliest. Voor dit type wagen zijn er een PAK minder laadpunten voorhanden. Dit lijkt plots geen punt van kritiek?

* Qua gebruik, binnenafwerking, range staat deze "nieuwe" wagen amper verder dan een Tesla. Nee sorry ik ben niet voor E cars, maar Tesla is hier nu toch RATIONEEL gezien de betere keuze imo. 

 

Soit dure E cars zijn niet altijd rationeel, dat hoeft ook niet. Maar een eerlijke analyse maken mag wel. Ik vind je dat er hier heel regelmatig mensen zijn waarbij het altijd alles of niks is, dikwijls gestuurd door wat je zelf koopt.

Je kan toch perfect kritisch of objectief zijn. 

 

Ik geef je 200% gelijk maar wacht tot je er mee gereden hebt :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een taycan kopen als kar om te knallen is niet te verzoenen inderdaad.  Vlot doorrijden daarmee kan volgens mij voor 300km in de meeste omstandigheden, knalen zal je zover niet brengen.

......


Met andere woorden zoek je iets dat onbestaande is. Alles wat je zal bekijken zal voor een bepaald aspect super zijn, voor de andere minder en de derde niet goed... Dat heb je nu eenmaal met extremen... In bovenstaande geval: vlot rijden moet goed zijn, knallen moet goed zijn en tracken moet kunnen dan is een 911 de tussenoplossing


Wat het eerste deel betreft : kijk eens op YouTube naar de meest recente video van carwow waar ze met een resem EV’s ( ipace, e tron, model 3, ... ) vertrekken met volle batterij en in colonne aan 100-110 rijden tot ze stilvallen.

Weet dat de batterij van de e tron dezelfe is als die in de taycan. Als ik mij goed herinner was de range van de e tron 320km. Wat die mannen doen in die test is bijna hypermilen, tijdens wegenwerken aan 80kph.. en in the UK kan dat soms
10-20km duren, hier en daar traag verkeer.. Absoluut niet wat ik versta onder vlot doorrijden.

De model 3 haalde in die test iets van een 430km maar dan wel met een batterij die een heel stuk kleiner is.

Hiermede wil ik maar zeggen dat je - ik vrees - te positief bent.

Neem er ook akte van dat ze in die test spreken over vol vertrekken en rijden tot onder 0, tot ze letterlijk stilvallen !

Trek dus gerust nog 10% van de e tron zijn range in dagdagelijks gebruik.

Met een spirited driving style - en dan spreek ik absoluut niet over knallen aan 200kph, maar dan denk ik aan 130-150kph en optrekken, kortom lekker sportief - doe er dan maar 30 à 40% vanaf.

Ik baseer mij dan op wat ik zie met mijn model S.

Aan zo een rijstijl haal ik 300km met mijn S in de zomer en in de Winter 250.

zoals die mannen van carwow testen zou ik 450km halen. Dat is dus met een batterij van 100kwh waarvan een 92kwh bruikbaar en niet zoals de taycan die 83kwh bruikbaar heeft.

Simpel gezegd :

Taycan met een ei onder uw voet : 320km ( is trouwens gelijk aan de EPA rating )

Taycan met een snedige en sportieve rijstijl 220km.

Als dat in uw profiel past dan zou ik zeggen : niet twijfelen en kopen want 100% dat die beter, leuker zal rijden dan een model s.

Alexanderr kan het weten!

Voor iemand zoals u dus perfect Naish.. jij hebt nog wat lekkers ernaast [emoji2]

Over 1 ding heb ik nog niet gesproken dat is die tweede versnelling. Moest dit ervoor zorgen dat er veel minder vebruik is bij hogere snelheden dan zou dat een waanzinnig succes zijn.. laat ons hopeb[emoji1696]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Germinal zei:

zoals die mannen van carwow testen zou ik 450km halen. Dat is dus met een batterij van 100kwh waarvan een 92kwh bruikbaar

De Tesla is gestrand op 78% van zijn beloofde range dus toch ook wel redelijk wat verlies

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Germinal zei:

 


Wat het eerste deel betreft : kijk eens op YouTube naar de meest recente video van carwow waar ze met een resem EV’s ( ipace, e tron, model 3, ... ) vertrekken met volle batterij en in colonne aan 100-110 rijden tot ze stilvallen.

Weet dat de batterij van de e tron dezelfe is als die in de taycan. Als ik mij goed herinner was de range van de e tron 320km. Wat die mannen doen in die test is bijna hypermilen, tijdens wegenwerken aan 80kph.. en in the UK kan dat soms
10-20km duren, hier en daar traag verkeer.. Absoluut niet wat ik versta onder vlot doorrijden.

De model 3 haalde in die test iets van een 430km maar dan wel met een batterij die een heel stuk kleiner is.

Hiermede wil ik maar zeggen dat je - ik vrees - te positief bent.

Neem er ook akte van dat ze in die test spreken over vol vertrekken en rijden tot onder 0, tot ze letterlijk stilvallen !

Trek dus gerust nog 10% van de e tron zijn range in dagdagelijks gebruik.

Met een spirited driving style - en dan spreek ik absoluut niet over knallen aan 200kph, maar dan denk ik aan 130-150kph en optrekken, kortom lekker sportief - doe er dan maar 30 à 40% vanaf.

Ik baseer mij dan op wat ik zie met mijn model S.

Aan zo een rijstijl haal ik 300km met mijn S in de zomer en in de Winter 250.

zoals die mannen van carwow testen zou ik 450km halen. Dat is dus met een batterij van 100kwh waarvan een 92kwh bruikbaar en niet zoals de taycan die 83kwh bruikbaar heeft.

Simpel gezegd :

Taycan met een ei onder uw voet : 320km ( is trouwens gelijk aan de EPA rating )

Taycan met een snedige en sportieve rijstijl 220km.

Als dat in uw profiel past dan zou ik zeggen : niet twijfelen en kopen want 100% dat die beter, leuker zal rijden dan een model s.

Alexanderr kan het weten!

Voor iemand zoals u dus perfect Naish.. jij hebt nog wat lekkers ernaast emoji2.png

Over 1 ding heb ik nog niet gesproken dat is die tweede versnelling. Moest dit ervoor zorgen dat er veel minder vebruik is bij hogere snelheden dan zou dat een waanzinnig succes zijn.. laat ons hopebemoji1696.png
 

 

REPOST alles staat hier al 20 keer...

1 belangrijk besluit: nergens is er praktijkervaring in het verhaal...

Ik denk dat ik een redelijk vlotte tot snelle rijstijl heb zonder zot te doen... Dus ik wil gerust een paar praktijktesten uitvoeren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, Germinal said:

Over 1 ding heb ik nog niet gesproken dat is die tweede versnelling. Moest dit ervoor zorgen dat er veel minder vebruik is bij hogere snelheden dan zou dat een waanzinnig succes zijn.. laat ons hopebemoji1696.png

Waarom zou dat voor minder verbruik moeten zorgen? Het is geen verbrandingsmotor he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Germinal zei:

Taycan met een ei onder uw voet : 320km ( is trouwens gelijk aan de EPA rating )

Taycan met een snedige en sportieve rijstijl 220km.
 

 

Niks nieuws dus. Een auto gaat meer verbruiken als je sneller gaat rijden.
Enkel laadtijden zijn dus een struikelblok, en dat zal nog even een issue blijven vrees ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden ze eigenlijk geen mini kernreactorke kunnen bouwen de omvang van een nafttank ongeveer en die genoeg energie levert...

Niet opladen, geen uitstoot, oprijden en verkopen voor export :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

REPOST alles staat hier al 20 keer...
1 belangrijk besluit: nergens is er praktijkervaring in het verhaal...
Ik denk dat ik een redelijk vlotte tot snelle rijstijl heb zonder zot te doen... Dus ik wil gerust een paar praktijktesten uitvoeren [emoji3]


Ik ook, als je echt 300km kan rijden door 140 te rijden dan is t [emoji108]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid