Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, iceblue zei:

Als de supercharger overdruk zijn gaan alle Tesla rijders beginnen uit te wijken naar de Ionity laders.

Iemand die weet wat de prijzen zijn bij ionity? Liggen die hoger of lager dan bij de tesla superchargers?

aangepast door knight-rider
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ionity weet ik niet, maar toevallig heb ik vandaag eens gekeken op de site van Allego, omdat dit merk van laadpalen bij de Total tankstations staan langs de snelwegen.

Hier kost laden € 0,69 / kWh! Dat is waanzinnig veel geld, want Tesla vraagt € 0.28. 

https://www.allego.eu/nl-be/consumenten/wat-kost-laden

De boodschap is dus om zoveel mogelijk thuis te laden aan nachttarief, wat € 0,23 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ionity rechtstreeks is 8 per laadbeurt onafhankelijk van hoeveel je laadt...

Via de mobile service provider zoals je krijgt bij porsche is er andere pricing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Naish zei:

Ionity rechtstreeks is 8 per laadbeurt onafhankelijk van hoeveel je laadt...

Via de mobile service provider zoals je krijgt bij porsche is er andere pricing...

Nu als dat klopt is dat dus super cheap rijden... 2 laadbeurten is 16 eur en dan kan je ongeveer 450km rijden in het slechtste geval. Met de GLC is 450km een volle tank van 65l

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

Wat mij opvalt bij tesla is dat die prijzen nogal veel veranderen, in de zomer is het 0,33 euro geweest, dan gezakt naar 0,29 en 0,26 een tijdje terug, en nu dan terug 0,28.
Dan zijn er ook nog eens serieuze verschillen tussen de landen onderling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

 

Hier kost laden € 0,69 / kWh! Dat is waanzinnig veel geld, 

Dat is idd veel, want hier zijn ze allemaal rond de 0,35. Je kan wel op de app zien waar ze staan en de prijs voor het laden. Er staan ook een paar duurdere maar die negeer je dan  gewoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ionity rechtstreeks is 8 per laadbeurt onafhankelijk van hoeveel je laadt...
Via de mobile service provider zoals je krijgt bij porsche is er andere pricing...


Wat is dan die andere pricing ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Germinal zei:

 


Wat is dan die andere pricing ?

 

In geval van Porsche kan enkel @Alexanderr op antwoorden... Zij bieden de kaart aan bij de auto, maar op de website niets van de prijzen voor het laden zelf. Op website ionity staat enkel die full charge prijzen zonder provider...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, BMWMB said:

Ionity weet ik niet, maar toevallig heb ik vandaag eens gekeken op de site van Allego, omdat dit merk van laadpalen bij de Total tankstations staan langs de snelwegen.

Hier kost laden € 0,69 / kWh! Dat is waanzinnig veel geld, want Tesla vraagt € 0.28. 

https://www.allego.eu/nl-be/consumenten/wat-kost-laden

De boodschap is dus om zoveel mogelijk thuis te laden aan nachttarief, wat € 0,23 is.

Binnen 10 jaar kost je ev "tanken" even veel als nu een auto vol benzine gooien. Dat staat in de sterren geschreven. Zonnepanelen of niet.

De groene mannetjes zullen er wel iets op vinden want "al dat gratis laden thuis met zonnepanelen zorgt ervoor dat mensen nog steeds veel te veel hun auto pakken".

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen 10 jaar kost je ev "tanken" even veel als nu een auto vol benzine gooien. Dat staat in de sterren geschreven. Zonnepanelen of niet.

De groene mannetjes zullen er wel iets op vinden want "al dat gratis laden thuis met zonnepanelen zorgt ervoor dat mensen nog steeds veel te veel hun auto pakken".

 

Zouden ze kleurstof toevoegen aan den elentriek van thuis ? [emoji23]

 

Trouwens aan 0,69 / kWh zou ik momenteel ongeveer 30 euro / 100 km verbruiken

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe doe je dat? [emoji23] Dit kan enkel met een hooligan rijstijl.


Vlotte rijstijl.. hooligan niet

Met deze temperaturen doe ik maar 250km op één lading.

92kwh laden met 10% loss = 100 kWh laden = 69 euro (0.69 euro per kWh )

69 / 2,5 = 27,6 euro oftewel in dat geval kan je evengoed 21 liter naft verstoken [emoji15]
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Mooiste EV van het moment. Enfin, als je wat ze bij Rimac maken niet meetelt :D 

Ik vind dan de Pininfarina Battista of de Piëch Mark Zero persoonlijk knapper dan een Rimac. Maar dat zijn geen auto's voor gewone stervelingen, de Taycan al (een beetje) meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, ir_fuel said:

Ik heb het over auto's die je effectief kan/kon kopen vandaag. Niet over prototypes die misschien binnen een paar jaar te koop zijn.

Alles is te koop, gewoon een voorschot storten. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een interessante pdf gelezen over de laadmogelijkheden van de taycan. Ondermeer de chargers die aan de dealers zouden komen.

 

In the UK vragen ze 0.56 pond per kWh wat 0.65 euro is.

 

Tesla rekent 0.29 dacht ik.

 

Ach ja [emoji2961]

 

Anderzijds Vanaf productie april-mei zou er 22kw AC mogelijkheid voorzien worden ( nu max 11kw)

 

Ik vind het echt een knappe auto en zou er graag mijn model s voor wegdoen, maar als je alle pro’s en con’s bekijkt zou je dom moeten zijn.

 

In februari ga ik er wel eens mee rijden, misschien dat dat mijn mening helemaal wijzigt. Al rijdt een model 3 P voor 65k ook helemaal niet slecht, is sneller, grotere range en haalt nog een hogere topsnelheid en dat allemaal voor minder dan de helft van de prijs [emoji3526]

 

In Nederland zouden er in december meer dan

10.000 model 3’s worden ingeschreven [emoji15]

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Germinal said:

 

In Nederland zouden er in december meer dan

10.000 model 3’s worden ingeschreven emoji15.png

 

 

 

Nederland, en dan ook quasi enkel daar. Bijtelling. VAA maar nog erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ICM zei:

Nederland, en dan ook quasi enkel daar. Bijtelling. VAA maar nog erger.

Dit dus, heeft niets met Tesla te maken. Moest VW een elektrische wagen gehad hebben kochten ze die.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn toch andere merken die EV’s hebben... Neen, een Tesla kan gewoon meer dan eender welke andere auto, en dat maakt hem speciaal en geliefd. Daarbovenop komt hun uitgebreid netwerk van superchargers, wat geen enkel ander merk heeft. Neen, geen enkele concurrent is vandaag in staat om de Model 3 van z’n troon te duwen.

Moest, als,... daar zijn we niks mee.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid