Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, Alexanderr zei:

Vorige week ene gezien in Oostenrijk; stond verschillende dagen na elkaar op die parking ..

Moet de lengte van zijn wagen precies nog gewoon worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets parkeer je binnen imo en hang je de ergens naar het einde toe een dag aan de lader...

Zo zou ik het toch doen... Parking waar ik parkeer in ValTho is daarop voorzien en kan je een dag een laadplaats reserveren ook als ik me niet vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, ir_fuel zei:

Curieus hoeveel batterij dat verliest als je die zo een week laat staan in de vrieskou, zonder bij te laden.

de reden waarom alexanderr hem verschillende keren op de parking gezien heeft. hij wou telkens vertrekken, maar geraakte volgens de boordcomputer niet bij het volgende laadstation. :D

 

ontopic, nu valt me op dat hij aan beide kanten een laadklep heeft?

is dat puur zodat hij kan kiezen waar hij geparkeerd staat? of is dat voor een ander wattage of zo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Daggie zei:

Ik denk dat dat een optie is ..

@Naish waar zit je ergens in VT? :)

Normaal zaten we altijd op appartement rond het centrale plein en stond ik op de P0 of P1 weet niet meer vanbuiten...

Dit jaar gaan we niet :(

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Germinal zei:

Neen, DC en andere is AC poort. Maar weet niet of je ook AC kan laden op de DC ?

Beide zijn AC, op de rechtse kan je ook DC laden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je reviews van de Taycan 4S bekijkt, zijn de meeste (/ alle) toch wel extreem enthousiast ..

Weet er iemand meer over de optionale wamtepomp? Op de configurator staat:

Quote

De warmtepomp gebruikt de restwarmte van de aandrijflijn om het interieur van de auto efficiënt op te warmen. Met buitentemperaturen onder 20 ° Celsius en geactiveerde airconditioning helpt de warmtepomp energie te besparen en heeft een positief effect op de actieradius.

"Een positief effect op de actieradius" Gaat dat dan over 5km of 50km?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎3‎/‎01‎/‎2020 om 08:39, Germinal zei:

 

 


Goh bij bmw was een 316/18/20 op een gegeven moment voorzien van dezelfde motor.. alleen via de ECU andere hoeveelheid pk en dat zie je toch vaker.
 

 

Nieje, dat klopt niet. 16d/18d wel (maar die hebben dan ook een echt miniem prijsverschil af-fabriek), 20d is een ander blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker van? De B47 werd volgens wikipony gebruikt voor alle 4 cilinder diesels in de F30. Snel Google werk bevestigt dit. Dat zou dan niet waar zijn?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer dan de ECU dus. Check. Ik had ondertussen ergens iets gelezen over de inlaatkant (injectiesysteem, inlaatspruitstuk, ...). Enfin, dit geheel off topic uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Taycan kunnen aanschouwen op het autosalon, en hij is meer dan goedgekeurd. Als dit geen commercieel succes wordt, dan weet ik het ook niet meer.
6fa61b34d79cce540b21079f507a4b5e.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, BMWMB zei:

Vandaag de Taycan kunnen aanschouwen op het autosalon, en hij is meer dan goedgekeurd. Als dit geen commercieel succes wordt, dan weet ik het ook niet meer.
6fa61b34d79cce540b21079f507a4b5e.jpg

Knap in dat blauw!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zondag ook gaan kijken .. Was eigenlijk wat teleurgesteld in dat blauw, ondanks het feit dat blauw mijn eerste keuze was .. Ben benieuwd om dat eens in buitenlicht te zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/1/2020 om 10:28, Daggie zei:

Als je reviews van de Taycan 4S bekijkt, zijn de meeste (/ alle) toch wel extreem enthousiast ..

Weet er iemand meer over de optionale wamtepomp? Op de configurator staat:

"Een positief effect op de actieradius" Gaat dat dan over 5km of 50km?

 

Op 12/1/2020 om 15:02, Bart zei:

Warmtepomp scheelt maar km of 8 in range volgens Porsche website . 
dus niet echt de moeite vind ik

Hangt van het rijgebruik en de bedrijfstemperatuur af. In de e-tron zit standaard een warmtepomp. In stadsverkeer brengt dat veel, bij 120kmh niet. Als de auto te koel is brengt dat initieel ook te weinig, omdat dan sowieso veel warmte in het circuit gepompt wordt door de batterij zelf. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Taycan kunnen aanschouwen op het autosalon, en hij is meer dan goedgekeurd. Als dit geen commercieel succes wordt, dan weet ik het ook niet meer.
6fa61b34d79cce540b21079f507a4b5e.jpg&key=365560566b3638453ab52800c5982adc64d35901449156a541a1109db964c7fa


Zou jij er uw model S voor wegdoen ?

Ik blijf de Taycan een moeilijk geval vinden..



  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk in de zin van : een tesla wordt niet gepositioneerd als sportief, een Porsche wel.

Laat nu sportiviteit en elektrisch moeilijk samen gaan.

Tesla zal het proberen met een 200kwh batterij, omdat ze weten dat sportief rijden en range haaks op elkaar staan. Veel meer dan bij een ICE.

Bij Porsche heb je maar 83kwh bruikbaar !

Met andere woorden : met de roadster zou je effectief 300 km moeten kunnen doen op de autobahn.

Met de taycan mag je blij zijn als je kan jakkeren en 100km haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Germinal zei:

Met de taycan mag je blij zijn als je kan jakkeren en 100km haalt.

Jij spoort toch niet helemaal hoor :lolz: 

Blijf aub in het Tesla topic want het wordt met de week lachwekkender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij spoort toch niet helemaal hoor default_crepapelle.gif  Blijf aub in het Tesla topic want het wordt met de week lachwekkender. 

 

  

Met ( mijn ) tesla model s haal je onder bepaalde omstandigheden ook maar 100km.

 

Geen idee wat daar zo lachwekkend aan is [emoji849]

 

 

Zijn legio filmpjes van op youtube oa van Matt Farah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid