Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Daggie zei:

...

  • Zo mindbending snel, vond ik dat eigenlijk niet .. meer dan snel genoeg, maar als je sommige Youtube reviewers ziet ... Ik heb met een Model X P100D en een Model S gereden en ik vond die eigenlijk niet zo verschillen. De onmiddellijke respons als je met weinig gevoel op het "gas" stampt, is wel fun :) Kinderachtig .. maar fun :) Ik denk dat ik geluid mis om echt "drama" te ervaren. Dat fake geluid, vond ik maar vreemd .. Als je vlot aan het rijden bent, is het wel ok .. maar als je door de stad rijdt .. hoeft het voor mij. De auto maakt trouwens ook geluid als je dat fake geluid uit zet .. Ik weet niet of ik het zou speccen.

...

Akoestische voetgangerswaarschuwing is verplicht vandaar dat ze altijd een soort van geluid maken. 

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er vandaag ook zeer kort even mee gereden, met de 4S. 

Mijn bevindingen:

Ik ben al 60k km een Model S 100d gewoon, dus de directe gasrespons en de instant power is voor mij geen verrassing meer. De 4S is even snel als een gewone 100d, maar ik vind de gasrespons van de Tesla toch net iets beter, zelfs als de Taycan in de modus 'Sport Plus' staat. Daar kan de Taycan 4S geen onderscheid maken. Qua power is het voor mij allemaal meer dan genoeg.

Wat ik ook minder vind, zijn de stoelen, die je net iets minder 'omarmen' als die in de Tesla, maat het verschil is klein. Wel leuk is dat je veel lager zit dan in een Tesla, gewoon omdat de Taycan een lager gebouwde auto is. De Model S is een echte limousine, terwijl de Taycan een 4-zits sportwagen is.

De afwerking in het interieur is wat van een Porsche verwacht wordt, als het interieur uitgevoerd is in volleder. Dit is qua materialen en afwerking sowieso een andere klasse dan mijn Model S. 

Ik ben verliefd op het multimedia in mijn Model S, en dan bedoel ik het navigatiesysteem (Google maps), Spotify aan boord, en het onwaarschijnlijk goede soundsystem. De rit was te kort om dat allemaal te testen in de Taycan. Ik heb zelfs de radio niet aan gehad.

De Taycan trekt de kaart van de sportiviteit, terwijl de Model S voor comfiort gaat, en dat merk je aan de ophanging die heel veel comfortabeler is in de Model S. Als je comfort wil, kan je beter geen Taycan kopen. En als je sportiviteit wil, dan kan je beter geen Model S kopen, want daar maakt de Taycan het grote verschil...

Tov de Taycan rijdt de Model S als een schotelvod. [emoji1] Dat ding stuurt zoveel directer, heeft een zoveel betere wegligging. Het is gewoon een compleet andere wereld. De Model S is eerder een voorwieltrekker, en dat merk je aan de constant aanwezige koppelreacties in het stuur, en het onderstuur bij hard optrekken. Bij de Taycan is dat allemaal compleet afwezig, en is het eerder een 4wd met wat RWD-karakter. Vandaag was het nat, en de tractie is idd fenomenaal.

De sound, tja, ik vind die valse sound maar niks, dus ik zou de optie niet nemen. Ik heb geen sound nodig om te kunnen genieten van deze elektrische bommen.

Ik ben die brake regeneration ondertussen gewoon, dus die zou altijd op staan bij mij.

Het verbruik heb ik niet kunnen checken, want de rit was gewoon te kort. ik verwacht niet dat een Taycan met mijn rijstijl meer zou verbruiken dan een Model S, dus dat is geen zorg. Wat wel een zorg is vandaag, zijn de weinige laadpunten in Vlaanderen/België. Ik stel mij de vraag waar er al staan, en op welke termijn er welke bijkomen? 

Ik ben en blijf zeer tevreden van mijn Tesla, maar deze Taycan is de specialere en betere auto. Ik ben alleszins verliefd. [emoji7]

Eigenlijk, zoals [mention=3957]Germinal[/mention] ook al de vraag heeft gesteld. Als je een Model S hebt, dan wil je nog een 911 voor erbij in de weekends, maar met zo'n Taycan heb je het perfecte compromis, en kan je meer 'Porsche' genieten. Enkel zal [mention=82]PJH[/mention] zijn rondritten dan moeten inkorten, ofwel voorzien van laadpunten onderweg. [emoji28]

 

5368fef59ef5a9cd43e09743ea502a8b.jpg

 

f4aa0039e23ccfeadfdd55130eefc4cf.jpg

 

3deb300eda638c010527a0b9909df666.jpg

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Merde, ik zit hier jullie testverslagen te lezen  Om zo m’n besluit te helpen maken voor een nieuwe Familie car te kopen . 

ik had gedacht dat ieder een en al positief ging zijn over de taycan . Maar het loopt toch niet over van de positieve reacties voor zo een prijzige car vind ik.  
 

Ik had verwacht dat tesla er veel slechter ging uitkomen , je zou op de duur gewoon weer een nafte turbo panamera kopen en de fiscale nadelen erbij pakken.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, tussen een Panamera turbo en een Taycan is mijn keuze snel gemaakt. Zonder enige twijfel de Taycan! 

Ik ben verliefd op de Taycan, en zou heel graag mijn Tesla hiervoor inruilen, maar de vraag is waar je zo'n Taycan kan opladen? Zolang er geen uitgebreid netwerk van snelladers is, koop ik geen Taycan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk het grote probleem van elke EV, als je hem gaat vergelijken met een Tesla.
Geen enkele heeft een netwerk van snelladers zoals Tasla dat heeft en ik denk dat het ook nog een hele tijd gaat duren voor ze op dat vlak met Tesla gaan kunnen concurreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, knight-rider said:

Dat is natuurlijk het grote probleem van elke EV, als je hem gaat vergelijken met een Tesla.
Geen enkele heeft een netwerk van snelladers zoals Tasla dat heeft en ik denk dat het ook nog een hele tijd gaat duren voor ze op dat vlak met Tesla gaan kunnen concurreren.

Oppassen met positieve dingen over tesla te zeggen, seffens krijg je fanboy-verwijten naar je kop geslingerd... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/25/2020 at 11:46 PM, Rabbit said:

Ik heb een namiddag met een Model 3P gereden. Dat het een leuke auto is staat vast. Dat zijn acceleratie je doet glimlachen ook. Maar toen ik weer in mijn good old Alpina diesel kroop kon ik me toch niet van de indruk ontdoen dat er toch voor de echte afficionado een aantal zaken ontbreken zoals feedback, stuurgevoel, beleving. Het is wat me voorlopig nog even van de Model 3 weghoudt. Maar de Tesla deed me wel beseffen dat de aandrijving van mijn auto verouderd is.

Dus om nu kort door de bocht te gaan beweren dat die Model3 hetzelfde rijplezier biedt als een Taycan. Dat is me een brug te ver.😀 Rijplezier is voor elk wat anders.

 

Dank voor je genuanceerde reactie. De taycan zal beter rijden, dat geloof ik. Mag ook wel, met zo’n prijskaartje. En dan is er nog het gebrek aan snelladers. Ik denk zelf ook na over welke EV ik zou kopen (mss doe ik het wel binnenkort) en denk dat de model 3 AWD mij de beste bang for the buck zou bieden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, stijn82 zei:

Oppassen met positieve dingen over tesla te zeggen, seffens krijg je fanboy-verwijten naar je kop geslingerd... 

 

Wooter? Is that you? 🤨

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, BMWMB zei:

Neen, tussen een Panamera turbo en een Taycan is mijn keuze snel gemaakt. Zonder enige twijfel de Taycan! 

Ik ben verliefd op de Taycan, en zou heel graag mijn Tesla hiervoor inruilen, maar de vraag is waar je zo'n Taycan kan opladen? Zolang er geen uitgebreid netwerk van snelladers is, koop ik geen Taycan.

Zolang je niet meer dan 300 km per dag moet rijden is er in mijn ogen geen probleem. Doe je dat wel dan moet je op vandaag inderdaad beter geen Taycan kopen tenzij je onderweg kunt bijladen op een manier die je niet slecht uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, knight-rider zei:

Dat is natuurlijk het grote probleem van elke EV, als je hem gaat vergelijken met een Tesla.
Geen enkele heeft een netwerk van snelladers zoals Tasla dat heeft en ik denk dat het ook nog een hele tijd gaat duren voor ze op dat vlak met Tesla gaan kunnen concurreren.

Stomme vraag waarschijnlijk van mij maar ik ben een EV noob, maar als je met Tesla rijdt kan je veel uw auto opladen onderweg, terwijl dit met een ander EV niet gaat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Uw eerste indruk doet me niet watertanden. Mooi dat je objectief durft oordelen ;) 

Ik ben nochtans erg positief en enthousiast .. Afhankelijk van een aantal zaken, zie ik me dat wel aanschaffen op korte termijn.

@toere De 2 Tesla rijders die ik elke dag spreek, laden enkel thuis en raden onderweg laden heel sterk af. Dat zou ook mijn plan zijn. Ik heb nu ongeveer een 6000km gereden met mijn brommer op 8 maand en ik tank quasi altijd bij het tankstation dichtst bij huis. Dus voor mij, hoeft die laadinfrastructuur niet echt.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nochtans erg positief en enthousiast .. Afhankelijk van een aantal zaken, zie ik me dat wel aanschaffen op korte termijn.
[mention=9]toere[/mention] De 2 Tesla rijders die ik elke dag spreek, laden enkel thuis en raden onderweg laden heel sterk af. Dat zou ook mijn plan zijn. Ik heb nu ongeveer een 6000km gereden met mijn brommer op 8 maand en ik tank quasi altijd bij het tankstation dichtst bij huis. Dus voor mij, hoeft die laadinfrastructuur niet echt.

Heb ik gezegd dat je negatief bent ? :)

Ik zei alleen dat het me niet doet watertanden. Naast het probleem van laden voor iemand die voor zijn JOB regelmatige lange afstanden doet, besef ik elke dag wat een luxe en geluk het is om elke dag, als “klassiek” autoliefhebber een dino motor te horen ronken. De afwerking binnen is mooier dan bij een Tesla maar kan imo niet echt (voor een duurdere prijs) het niveau van een Panamera aan. Correct me if I am wrong.

En last but not least: als uw pasm nu al kuren aan het vertonen is ...... ik heb geen zin “vanwege nieuw model” om alle 5 voet in een garage te staan. Been there ...... :)

Aspecten die wat onderbelicht worden soms (en toen ging ik een AM bestellen ......... kuch)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet PASM maar PCM :) Was ik ook wel van geschrokken, zeker omdat je er online nergens iets van leest ...

Afwerking is minstens op het niveau van de Panamera (waar ik weliswaar nog niet mee gereden heb .. wel ingezeten).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Daggie zei:

Niet PASM maar PCM :) Was ik ook wel van geschrokken, zeker omdat je er online nergens iets van leest ...

Afwerking is minstens op het niveau van de Panamera (waar ik weliswaar nog niet mee gereden heb .. wel ingezeten).

Met die afwerking ben ik het compleet oneens eerlijk gezegd. Heb wel in beide gezeten en GOED gekeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ICM zei:

Laadstructuur is één ding, dat het superchargen gratis is (voor sommigen), is een ander.

Wanneer is het gratis, en wanneer betalend? 

En wat kost dat dan? ( ongeveer, als je vergelijkt met gewoon tanken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je gekeken naar het ledervrij of standaard dashboard? Dat vind ik ook maar niks. De leder optie is ferm imho. 

Tenzij je het over andere items hebt in het interieur? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd het ledervrij bekeken, maar dan nog vind ik dat alle elementen echt te opvallend in de auto "geplakt" zijn en te weinig een geheel vormen. Let op tov Tesla is dat gigantisch veel beter en knapper. 

Maar de auto die op het salon stond qua interieur was absoluut geen reclame imo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals@BMWMB zegt : als
Je infotainment van tesla gewoon bent, is wat de taycan aan boord heeft ouderwets te noemen. Anderzijds werken sommige zaken in mijn tesla
Soms/vaak niet zoals spotify. Loopt alles
Weleens vast etc... maar het werkt o zo gemakkelijk.. zoals een iPad.

En inderdaad : laadnetwerk is grootste euvel voor de taycan. Beetje raar dat ionity geen stalls heeft voorzien langs de E19, E40 etc.. Het suc netwerk van tesla geeft gewoon een zekere peace of mind. Ik kan perfect Antwerpen - Hasselt - Brugge - Antwerpen doen of enig andere verplaatsing in België zonder mij de vraag te moeten stellen : gaat dat lukken ? Of eventjes naar Parijs en terug.. of zelfs naar t zuiden van Spanje [emoji23]

Anderzijds de eerste Tesla’s werden verkocht in 2012 en de meeste sucs in België staan er pas sinds 2016-2017!

@BMWMB : mijn concrete bedenking is wel : is een Taycan effectief zoveel beter ( dan een tesla ) dat je inderdaad kan zeggen, hij biedt genoeg extra dat je die 911 kan laten “vallen” [emoji848]

Woensdag heb ik nog een testrit staan met de Taycan en moet ik de knoop doorhakken (992 en model s oprijden Of Taycan als daily en tesla weg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Bart zei:

Merde, ik zit hier jullie testverslagen te lezen  Om zo m’n besluit te helpen maken voor een nieuwe Familie car te kopen . 

ik had gedacht dat ieder een en al positief ging zijn over de taycan . Maar het loopt toch niet over van de positieve reacties voor zo een prijzige car vind ik.  
 

Ik had verwacht dat tesla er veel slechter ging uitkomen , je zou op de duur gewoon weer een nafte turbo panamera kopen en de fiscale nadelen erbij pakken.

 

 

Ik lees eigenlijk enkel als negatief dat er weinig laadpunten zijn...

Al de rest is positief: beter rijden, beter afgewerkt, 4S even snel als Tesla (die tot voor kort veel sneller ging zijn), mooi,...

En natuurlijk dat rebooten van Daggie zijn demo is iets vreemd, maar dat kan altijd een glitch zijn...

4 uren geleden, Alexanderr zei:

Zolang je niet meer dan 300 km per dag moet rijden is er in mijn ogen geen probleem. Doe je dat wel dan moet je op vandaag inderdaad beter geen Taycan kopen tenzij je onderweg kunt bijladen op een manier die je niet slecht uitkomt.

Voila, dat is en blijft het nadeel van al die EV's... Ook tesla alleen is de norm dan misschien meer dan 350km rijden...

Als je met die rangebeperking niet kan leven, dan moet je geen enkele EV kopen. 

En misschien aan toevoegen dat je ook in staat moet zijn om je auto thuis heel de nacht aan de lader te hangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, BMWMB zei:

 Enkel zal [mention=82]PJH[/mention] zijn rondritten dan moeten inkorten, ofwel voorzien van laadpunten onderweg.

Je zegt dat, maar volgens mij valt het wel mee. Ik denk dat je best plezier kunt hebben hiermee, zonder dat je in de shit geraakt. Ik ben momenteel aan de bel aan het trekken bij iedereen die ik ken die iets te maken heeft met Porsche, soms subtiel, soms minder subtiel, om een rondrit te doen waarbij een verkoper met een taycan rijdt en de klanten met hun gewone porsche (wegens gebrek aan taycans atm). Zo zullen ze zien dat Taycan hetzelfde zou moeten kunnen als hun ICE Porsche. Momenteel vang ik bot, maar ik geloof er wel in.

Ik zou er trouwens zeer graag eens mee rijden, dit lijkt me de eerste ketel op batterijen waarmee ik mezelf zou zien leven. Helaas past de range niet bij mijn patroon qua wekelijks autogebruik, maar mits een netwerk zoals bij Tesla zou dat misschien minder pijnlijk kunnen zijn als ik denk.

Op de WAX-IT rally was trouwens een Tesla, en die heeft dat kunnen uitrijden zonder enig probleem..... en dat was continue klimmen en hard optrekken in Luxemburg :o

  

11 uren geleden, BMWMB zei:

Als je een Model S hebt, dan wil je nog een 911 voor erbij in de weekends, maar met zo'n Taycan heb je het perfecte compromis, en kan je meer 'Porsche' genieten.


Dat is een zeer geladen uitspraak. Ik kan dat eigenlijk quasi niet geloven. Voor mij is een manuele GT3 een emotionele machine die echt driver focussed is, dat zorgt er voor dat rijden een plezier wordt, en ik kan niet geloven dat een hoop batterijen me dat ooit gaat bieden. Acceleratie is heus niet alles, het is zelfs ondergeschikt. Als je het natuurlijk hebt over een 992 carrera "luxewagen" hebt, dan snap ik best dat je die kunt vervangen gezien dat geen sportwagen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, PJH said:

Je zegt dat, maar volgens mij valt het wel mee. Ik denk dat je best plezier kunt hebben hiermee, zonder dat je in de shit geraakt. Ik ben momenteel aan de bel aan het trekken bij iedereen die ik ken die iets te maken heeft met Porsche, soms subtiel, soms minder subtiel, om een rondrit te doen waarbij een verkoper met een taycan rijdt en de klanten met hun gewone porsche (wegens gebrek aan taycans atm). Zo zullen ze zien dat Taycan hetzelfde zou moeten kunnen als hun ICE Porsche. Momenteel vang ik bot, maar ik geloof er wel in.

Ik zou er trouwens zeer graag eens mee rijden, dit lijkt me de eerste ketel op batterijen waarmee ik mezelf zou zien leven. Helaas past de range niet bij mijn patroon qua wekelijks autogebruik, maar mits een netwerk zoals bij Tesla zou dat misschien minder pijnlijk kunnen zijn als ik denk.

Op de WAX-IT rally was trouwens een Tesla, en die heeft dat kunnen uitrijden zonder enig probleem..... en dat was continue klimmen en hard optrekken in Luxemburg :o

Oei, waar is het verkeerd gegaan met u? lightweight? Ding weegt 2300!!! kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan lightweight heb ik niks als ik op de E40 rechtdoor naar Brussel aan het rijden ben. Dan wil ik kunnen inhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof er wel in om met een EV te rijden maar nu nog niet. De efficiency van de batterijen is gewoon nog niet goed genoeg. Nu wegen die auto's gewoon veel te veel. Laten we even opnieuw spreken binnen 5 jaar. Ik geloof dat er dan batterijen op de markt zullen zijn die met het helft van het gewicht eenzelfde range zullen halen.  Ook is het snellaad netwerk ook wel een puntje, even zien hoe dat verder evolueert.

Ondertussen genieten van benzine dampen zolang we kunnen, ook al is het niet fiscaal vriendelijk voor de zaak, ik ben bereid die kost te dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid