Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

3 minutes ago, PJH said:

Aan lightweight heb ik niks als ik op de E40 rechtdoor naar Brussel aan het rijden ben. Dan wil ik kunnen inhalen.

Niet iedereen wil in Brussel werken :) Mijn woon/werk verkeer 30-40 minuten kleine baantjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, lancer-evo zei:

Niet iedereen wil in Brussel werken :) Mijn woon/werk verkeer 30-40 minuten kleine baantjes.

Dan zou de daily een Lotus zijn denk ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, lancer-evo zei:

Ik geloof er wel in om met een EV te rijden maar nu nog niet. De efficiency van de batterijen is gewoon nog niet goed genoeg. Nu wegen die auto's gewoon veel te veel. Laten we even opnieuw spreken binnen 5 jaar. Ik geloof dat er dan batterijen op de markt zullen zijn die met het helft van het gewicht eenzelfde range zullen halen.  Ook is het snellaad netwerk ook wel een puntje, even zien hoe dat verder evolueert.

Ondertussen genieten van benzine dampen zolang we kunnen, ook al is het niet fiscaal vriendelijk voor de zaak, ik ben bereid die kost te dragen.

Als die tech er komt, dan gaan ze volgens mij veel sneller meer batterijen voorzien voor meer range dan het gewicht naar beneden halen... Als die halveren sparen ze een paar 100kg in gewicht, maar een verdubbelen in range zal betere marketing zijn...

Of we gaan meer keuze krijgen in hoeveel batterijen erin komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Naish said:

Als die tech er komt, dan gaan ze volgens mij veel sneller meer batterijen voorzien voor meer range dan het gewicht naar beneden halen... Als die halveren sparen ze een paar 100kg in gewicht, maar een verdubbelen in range zal betere marketing zijn...

Of we gaan meer keuze krijgen in hoeveel batterijen erin komen...

Denk het 2e, zoals de VW ID3 en andere..

Gewicht en het frontale oppervlak dragen ook sterk bij aan een hoger verbruik, ik denk dat auto's terug iets smaller zullen worden.

aangepast door lancer-evo
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Maar de auto die op het salon stond qua interieur was absoluut geen reclame imo. 

Helemaal eens .. die dingen waren afgeleefd. Ongelooflijk hoe die dingen misbruikt werden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, PJH said:

Aan lightweight heb ik niks als ik op de E40 rechtdoor naar Brussel aan het rijden ben. Dan wil ik kunnen inhalen.

 Dan heb je geen Taycan nodig. Hard rechtdoor doet een Model 3 voor een pak minder.

De Taycan zal wel leuker zijn eens je aan het stuur begint te draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die tech er komt, dan gaan ze volgens mij veel sneller meer batterijen voorzien voor meer range dan het gewicht naar beneden halen... Als die halveren sparen ze een paar 100kg in gewicht, maar een verdubbelen in range zal betere marketing zijn...

Of we gaan meer keuze krijgen in hoeveel batterijen erin komen...

 

Idealiter dat je inderdaad kan kiezen.. ik wil 100-200-300kwh

 

Hoewel dat eigenlijk weinig uitmaakt wanneer elk tankstation voorzien zou zijn van snelladers !

 

Laden aan 400kw en capaciteit van 150kwh, meer moet dat absoluut niet zijn.

 

Zelfs zoals de taycan nu is, is perfect voor 99%

 

Alleen is de laadinfrastructuur er niet. Maar aan 270kw laad je nu wel op 5 minuten 100km range.

 

Qua gewicht : kijk naar de model 3 van tesla.. weegt 1800 kg en levert dezelfe performance als sommige prrformance ICE voertuigen én quasi hetzelfde gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die afwerking ben ik het compleet oneens eerlijk gezegd. Heb wel in beide gezeten en GOED gekeken. 


Ik zal morgen nog eens goed kijken, maar ik zie toch weinig verschil met de panamera [emoji848]
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is een zeer geladen uitspraak. Ik kan dat eigenlijk quasi niet geloven. Voor mij is een manuele GT3 een emotionele machine die echt driver focussed is, dat zorgt er voor dat rijden een plezier wordt, en ik kan niet geloven dat een hoop batterijen me dat ooit gaat bieden. Acceleratie is heus niet alles, het is zelfs ondergeschikt. Als je het natuurlijk hebt over een 992 carrera "luxewagen" hebt, dan snap ik best dat je die kunt vervangen gezien dat geen sportwagen is.


Wat is dan wel een sportwagen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier volg ik @PJH toch hoor, een 992 is een sportieve (trouwens 991 was dat ook al) wagen, geen sportwagen.

Maar goed die discussie kan je wel oneindig voeren en is voor interpretatie vatbaar.

Als je het verschil wil voelen stel ik voor dat je eens in een 997GT3 stapt en daarna in de 992. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Naish zei:

Moet een sportwagen voor jou misschien sowieso oncomfortabel zijn?

Sportwagen en geen racewagen ;)

Vind ik een wat rare vraag? Een auto zonder vering en met houten zetels is oncomfortabel maar geen sportwagen. 

Zoals gezegd gaat het om interpretatie, is voor jou een GT3 of een Lotus Exige dan een racewagen?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik interpreteer eerder als coupévorm is sportwagen. (doet de verzekering ook :D )

het is misschien lachwekkend, maar ik vond mijn hyundai coupe ook een sportwagen, net zoals een 992 voor mij ook een sportwagen is. Er ligt gewoon een compleet andere motor in.

een 992 of een GT3 zijn dus evenveel sportwagen voor mij. Alleen is de de ééne wat extremer dan het andere. een racewagen is puur voor op circuit. (en dat kan voor mij dan dan evengoed een C1 cup zijn of een ferrari FXX)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een range rover evoque cabrio is een sportwagen in jou definitie???

 

1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Vind ik een wat rare vraag? Een auto zonder vering en met houten zetels is oncomfortabel maar geen sportwagen. 

Zoals gezegd gaat het om interpretatie, is voor jou een GT3 of een Lotus Exige dan een racewagen?  

GT3 of Exige blijven voor mij een sportwagen, net zoals een standaard 911... Alleen zijn ze iets minder comfortgericht en iets spartaanser aangekleed.

GT3RS is dan meer een racewagen die aangepast is naar de openbare weg... Maar ja met alle versies komt alles wat dichter bij elkaar natuurlijk...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

A sports car is designed to emphasise handling, performance or thrill of driving.

Voor mij is een sportwagen een auto waarbij ik me voel alsof ik net een bank overvallen heb als ik uit een bocht kom gevlogen :D

Een auto die emotie en opwinding kan opwekken. Een 992, M3, enz zijn voor mij meer snelle luxewagen dan sportwagen, en dat heeft niks met spartaansheid te maken.

Ik zie me dat gevoel niet hebben met een batterij voertuig, omwille van het ontbreken van sound, opbouwende toeren, opbouwende vermogenscurves, enz enz. Maar ik kan mis zijn!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, PJH zei:

Voor mij is een sportwagen een auto waarbij ik me voel alsof ik net een bank overvallen heb als ik uit een bocht kom gevlogen :D

Een auto die emotie en opwinding kan opwekken. Een 992, M3, enz zijn voor mij meer snelle luxewagen dan sportwagen, en dat heeft niks met spartaansheid te maken.

Ik zie me dat gevoel niet hebben met een batterij voertuig, omwille van het ontbreken van sound, opbouwende toeren, opbouwende vermogenscurves, enz enz. Maar ik kan mis zijn!

Dus omdat een 992 te goed een bocht rond kan gaan is het geen sportwagen?

Dan is een Tesla meer sportwagen dan een taycan want gezien dat rijdt als een schotelvod zal je wel meer billen knijpen als je een bepaalde bocht aan dezelfde snelheid door gaat.

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Naish zei:

Dus een range rover evoque cabrio is een sportwagen in jou definitie???

 

GT3 of Exige blijven voor mij een sportwagen, net zoals een standaard 911... Alleen zijn ze iets minder comfortgericht en iets spartaanser aangekleed.

GT3RS is dan meer een racewagen die aangepast is naar de openbare weg... Maar ja met alle versies komt alles wat dichter bij elkaar natuurlijk...

Spartaanser aangekleed :) nou nu gaan we echt de foute definitie uit. Je vergeet hier dat zo een wagen performantere remmen, SPORTIEVERE (strakkere) vering heeft, dikwijls ook wel eens andere oliecarters, motorsteunen etc............. iets "spartaanser" lijkt alsof het dezelfde wagen is die ze minder comfortabel hebben gemaakt. Zo een auto rijdt COMPLEET maar dan ook COMPLEET anders. Ik heb een 991GTS gehad en een 991GT3. Dat is allesbehalve "iets spartaanser" aangekleed. Trouwens die GTS had bv exact dezelfde stoelen en stuur. En die GT3 kan ik binnenin hetzelfde afwerken. Wat is daar spartaanser aan? Nee dat rijdt compleet anders. 

 

GT3RS meer racewagen aangepast naar openbare weg, mag ik zeggen straatwagen wat aangepast richting circuit, want dat is het eerder he, of daar ligt het korter bij.

Een C1 cup is dat ook, een M235i ook maar dan aangepast als race wagen. 

Om je een idee te geven: exact dezelfde wagen met of zonder rolkooi kan COMPLEET anders de bocht in gaan. Maar goed ik heb te veel race bias, en uw insteek snap ik ook, dat is wat meer theorie aan de toog. 

Laat ons voor de brave en goede orde zeggen dat het er tussenin zal liggen? Met oud worden leer ik compromissen maken :D

Een GT3RS ligt toch HEEL ver van de GT3cup

Een GT4 dan weer een pak minder....dat ligt eigenlijk vrij kort bij de race wagen. 

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Jokke_vlo said:

Een GT4 dan weer een pak minder....dat ligt eigenlijk vrij kort bij de race wagen. 

een GT4 Clubsport is eigenlijk een sportwagen voor het circuit, ipv een racewagen, als je begrijpt wat ik bedoel :lol: 

edit: net zoals een M235i Cup

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Alexanderr zei:

Zolang je niet meer dan 300 km per dag moet rijden is er in mijn ogen geen probleem. Doe je dat wel dan moet je op vandaag inderdaad beter geen Taycan kopen tenzij je onderweg kunt bijladen op een manier die je niet slecht uitkomt.

Zonde... want de Taycan is een ideale kilometervreter, en met die korte actieradius kan 'm dat zelfs in dit kleine landje niet worden.  

Heb je al weet van laadstations die er snel gaan bijkomen hier in België?

9 uren geleden, toere zei:

Stomme vraag waarschijnlijk van mij maar ik ben een EV noob, maar als je met Tesla rijdt kan je veel uw auto opladen onderweg, terwijl dit met een ander EV niet gaat? 

Tesla heeft een zeer uitgebreid netwerk van laadstations met superchargers. In Vlaanderen heb je om de 50km wel een laadstation, dus kan je vlot het land doorkruisen. Superchargers laden aan 125kW/uur. Dikwijls zie je ook laadpalen op parkings staan, en in ondergrondse parkings, maar deze laden meestal maar aan 11kW/uur. 

Bijvoorbeeld, als ik op en af West-Vlaanderen rijd, dan moet ik 500km doen. Met de Tesla stop ik dan aan een supercharger, waar ik in 20 minuten tijd wel 150km heb geladen om terug thuis te geraken. Als ik dat moet doen aan een 11kW lader, dan moet ik 2u wachten...

Zolang de andere merken dit niet kunnen, kan ik er niets mee doen.

8 uren geleden, Daggie zei:

Ik ben nochtans erg positief en enthousiast .. Afhankelijk van een aantal zaken, zie ik me dat wel aanschaffen op korte termijn.

@toere De 2 Tesla rijders die ik elke dag spreek, laden enkel thuis en raden onderweg laden heel sterk af. Dat zou ook mijn plan zijn. Ik heb nu ongeveer een 6000km gereden met mijn brommer op 8 maand en ik tank quasi altijd bij het tankstation dichtst bij huis. Dus voor mij, hoeft die laadinfrastructuur niet echt.

Ik doe 40k km per jaar, en laad slechts 10% aan superchargers. Ik moet enkel superchargen de dagen dat ik meer dan 350km (winter) en 450km (zomer) rijd. En telkens laad ik maar net genoeg om terug thuis te geraken. Dat is anders dan bij een benzine/diesel die je steeds vol tankt. Een EV laad je 's nachts thuis, of overdag op het bedrijf. 

8 uren geleden, ICM zei:

Laadstructuur is één ding, dat het superchargen gratis is (voor sommigen), is een ander.

Ik heb gratis supercharging, maar zoveel stelt dat niet voor. Zoals ik al zei, ik doe 40k km per jaar, en laad maar 10% aan Superchargers. 4000km, aan een gemiddeld verbruik van 250Wh/km, dan kom ik op 1000kW. Betalend bij tesla zou dat aan €0.28 zijn = € 280,- / jaar dat ik mij uitspaar met de gratis supercharging. Stelt dus niet zo heel veel voor. Geen reden om 'm niet te kopen als je dat niet krijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, BMWMB zei:

 

Tesla heeft een zeer uitgebreid netwerk van laadstations met superchargers. In Vlaanderen heb je om de 50km wel een laadstation, dus kan je vlot het land doorkruisen. Superchargers laden aan 125kW/uur. Dikwijls zie je ook laadpalen op parkings staan, en in ondergrondse parkings, maar deze laden meestal maar aan 11kW/uur. 

Bijvoorbeeld, als ik op en af West-Vlaanderen rijd, dan moet ik 500km doen. Met de Tesla stop ik dan aan een supercharger, waar ik in 20 minuten tijd wel 150km heb geladen om terug thuis te geraken. Als ik dat moet doen aan een 11kW lader, dan moet ik 2u wachten...

 

En wat kost u dat dan effectief? ( opnieuw voor te vergelijken met een traditionele tankbeurt) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, toere zei:

En wat kost u dat dan effectief? ( opnieuw voorcte vergelijken met een traditionele tankbeurt) 

Een Taycan volladen kan bij ionity à 0,33 EUR / kWh en daarmee doe je 300 à 350 km afhankelijk van je rijstijl.

Lees dit artikel eens, het zal je er wat inzicht in geven:

https://www.hln.be/geld/consument/-welkomstfase-is-voorbij-grootste-open-netwerk-van-snellaadpalen-in-europa-vraagt-woekerprijs-voor-oplaadbeurt~a7364e7a/

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, toere zei:

En wat kost u dat dan effectief? ( opnieuw voor te vergelijken met een traditionele tankbeurt) 

Superchargen is gratis voor mij. Zoals ik al zei is dat 10% van de laadbeurten. Nog eens 10% laad ik thuis, aan € 0.23 (nachtarief), wat neerkomt op € 230,- per jaar. De andere 80% laad ik aan de firma met de zonnepanelen. We hebben zoveel zonnepanelen liggen dat we in de zomer zelfs 65% terug in het injecteren. Hiervoor krijgen we iets meer dan 3 cent per kW voor. Laden aan de firma kost mij dus € 240,- per jaar. 

Samengevat 'tank' ik dus voor € 500,- per jaar om 40.000km te doen. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Alexanderr zei:

Een Taycan volladen kan bij ionity à 0,33 EUR / kWh en daarmee doe je 300 à 350 km afhankelijk van je rijstijl.

Lees dit artikel eens, het zal je er wat inzicht in geven:

https://www.hln.be/geld/consument/-welkomstfase-is-voorbij-grootste-open-netwerk-van-snellaadpalen-in-europa-vraagt-woekerprijs-voor-oplaadbeurt~a7364e7a/

Verkopers die met cijfertjes goochelen. :D

waarom schrijf je de prijs per kw en nadien de kms bij een volle batterij. :D

ofwel zet je de prijs per kw en dan hoeveel meter je daarmee geraakt. Ofwel de prijs van een volle batterij en dan de 350km. 

:D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Alexanderr zei:

Een Taycan volladen kan bij ionity à 0,33 EUR / kWh en daarmee doe je 300 à 350 km afhankelijk van je rijstijl.

Lees dit artikel eens, het zal je er wat inzicht in geven:

https://www.hln.be/geld/consument/-welkomstfase-is-voorbij-grootste-open-netwerk-van-snellaadpalen-in-europa-vraagt-woekerprijs-voor-oplaadbeurt~a7364e7a/

Hoeveel ionity snellaadpalen staan er al in België?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid