DDke 7.295 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 Vet die Gladiator! Wel duur idd. Een mehari? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.689 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 11 minuten geleden, Niko80 zei: Zet daar een nieuwe Jimmy, Meer heb je niet nodig toch? Groot, groter, grootst, naish Zo is die overtreffende trap toch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 30 minuten geleden, Niko80 zei: Zet daar een nieuwe Jimmy, Meer heb je niet nodig toch? Die heeft - in 4 zits configuratie - wel een héél kleine koffer e Krijg je amper een kratje bier in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 25 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2019 52 minuten geleden, Niko80 zei: Zet daar een nieuwe Jimmy, Meer heb je niet nodig toch? Een Jimmy een trailer trekken van 3000 a 4000 kg??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 15 minuten geleden, Naish zei: Een Jimmy een trailer trekken van 3000 a 4000 kg??? En met een Wrangler wel? Al eens opgezocht wat die mogen trekken? De eerste generatie zat rond de 1.000 kilo, de 4.0 uit medio jaren 90 zat aan een 2.000 kilo en dacht de huidige 2.2 ton. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 https://www.autogids.be/model-type-jaar--jeep--wrangler-unlimited--2018/technische-kenmerken-afmetingen--58458--2-8l-crd-rubicon-recon-aut.html Inderdaad, 2.2 ton. Dus even editen : 20 minuten geleden, Naish zei: Een Wrangler Unlimited een trailer trekken van 3000 a 4000 kg??? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 de 2007 3.8 uit uw lijst mag zelf maar 1.600 kilo trekken, of amper 300 kilo meer dan een Jimny https://rockchucksummit.com/jeep-wrangler-towing-capacity-jku/#2012-Jeep-Wrangler-Towing-Capacity Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.689 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 Belachelijk eigenlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 De Gladiator mag wel 3.470 kilo trekken. Mja, moet toch iets structureel zijn, want het is niet enkel in Europa dat hij het niet mag, is in de VS net zo. Daar de Gladiator het wel mag en de Wrangler niet zou ik durven vermoeden dat het frame achteraan niet sterk genoeg is. Edit zegt dat het wel wat meer opties geeft. Zo mag een Evoque cabrio quasi evenveel trekken als een 3.8 Wrangler. Is ook offroad-ig, ook cabrio, ook beschikbaar met benzine motor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 55 minutes ago, Naish said: Een Jimmy een trailer trekken van 3000 a 4000 kg??? Twee Jimmy's in serie dan maar? 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RRD 9.051 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 Het is JimNy. Ik snap niet waarom mensen hier beginnen over Belgische platen? Spaanse taks is veeeeel goedkoper, en hoe ga je een auto op Belgische platen keuren die in Spanje staat? Zeker met al die mods. Een collega-handelaar in Turnhout (WTauto) is gespecialiseerd in Wranglers, en zijn klanten laten die auto's elk jaar compleet terug ombouwen voor de autokeuring... Dat kost ook bakken met geld. Ik kan me voorstellen dat de Spaanse wet daar allemaal niet zo moeilijk over doet. Wat is er trouwens veranderd qua importtaksen in Spanje voor auto-invoer? Aangezien het binnen de EU is lijkt me dat feitelijk verboden, tenzij het een soort aanschaftaks is zoals BPM in Nederland. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 25 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2019 qfsdf 32 minuten geleden, Tjeu zei: Edit zegt dat het wel wat meer opties geeft. Zo mag een Evoque cabrio quasi evenveel trekken als een 3.8 Wrangler. Is ook offroad-ig, ook cabrio, ook beschikbaar met benzine motor Een evoque cabrio... Dan liever geen auto 8 minuten geleden, RRD zei: Het is JimNy. Ik snap niet waarom mensen hier beginnen over Belgische platen? Spaanse taks is veeeeel goedkoper, en hoe ga je een auto op Belgische platen keuren die in Spanje staat? Zeker met al die mods. Een collega-handelaar in Turnhout (WTauto) is gespecialiseerd in Wranglers, en zijn klanten laten die auto's elk jaar compleet terug ombouwen voor de autokeuring... Dat kost ook bakken met geld. Ik kan me voorstellen dat de Spaanse wet daar allemaal niet zo moeilijk over doet. Wat is er trouwens veranderd qua importtaksen in Spanje voor auto-invoer? Aangezien het binnen de EU is lijkt me dat feitelijk verboden, tenzij het een soort aanschaftaks is zoals BPM in Nederland. Idd Jimny... Idd Spanje is veel goedkoper en de technische controle is ook wat interessanter daar te doen. Maar blijkbaar kan je met je auto op belgische platen ook in Spanje naar de keuring want ik ken een aantal mensen die dat doen... Dat is dan ok voor in Spanje te rijden, maar van zodra je ermee in BE komt moet je dan wel hier naar de keuring of zo. Dus dat zou niet zo maken tenzij ik er af en toe mee over en weer rij tussen Spanje en BE. Is idd een soort aanschaftaks hoor... Zijn geen invoertaksen of iets, maar echt een soort taks die je moet betalen om een buitenlandse op spaanse platen te krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 25 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2019 En @RRD is die handelaar die je aangeeft wat betrouwbaar? Want als die importtaks toch meevalt voor een buitenlandse in Spanje te brengen, dan heeft dat de voorkeur want het aanbod is toch wel veel groter in europa dan in spanje zelf en al zeker in niet diesel hokken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 EU Vehicles New vehicles have a flat rate of 21 percent VAT to be paid if this has not already been paid in another country when purchased. If the vehicle has been owned for more than six months, prior to the owner becoming resident in Spain, the vehicle will not be subject to any import duty as long as the VAT was previously paid when purchased. For a secondhand vehicle the registration tax (Impuesto Especial sobre Determinados Medios de Transporte) is based on the level of CO2 emissions and the average market value of the vehicle. The tax bands are as follows (But may change in the future) 0 percent tax for vehicles with emissions of less than 120 grams of CO2 per kilometre 4.75 percent tax for vehicles with emissions from 120 to 160 grams of CO2 per kilometre 9.75 percent tax for vehicles with emissions from 160 to 200 grams of CO2 per kilometre 14.75 percent tax for vehicles with emissions of more than 200 grams of CO2 per kilometre 12 percent tax for vehicles which are not rated for CO2 emissions Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 https://www.healthplanspain.com/blog/expat-tips/352-importing-a-car-or-other-vehicle-into-spain.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 19 minutes ago, RRD said: Het is JimNy. Nee, het is Jimmy. Net zoals het Axiam is! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 32 minutes ago, ICM said: Nee, het is Jimmy. Net zoals het Axiam is! en boxter 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 3 uren geleden, Niko80 zei: Zet daar een nieuwe Jimmy, Meer heb je niet nodig toch? Nieuwe Jimny is idd top! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rouquin 63 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 [mention=303]rouquin[/mention] Kan je eens schatting geven voor volgende: 2.8 CRD van 2007 dus diesel met 177pk en 2777cc 2.8 CRD van 2011 dus diesel met 200pk en 2776cc 3.8 van 2007 dus naft met 200pk en 3778cc 3.8 van van 2012 dus naft met 284pk en 3604cc Heb je nog info nodig?Zou exacte leeftijd v wagen nodig hebben + exact model, maar:Voor die van 2007 tussen de 400 en 500 EURVoor die van 2011 ca. 1100 EURVoor die van 2012 ca. 1500 EURDenk dat 1K je niet zoveel uitmaakt. Verschil is vooral owv leeftijd wagen (coefficient effect).+ keuring in Spanje+ lokale jaarlijkse circulatietaks, + minder dan 100 eur eenmalige verkeerstaks + kost nummerplaten+ kost naar Spanje halenDit is in het geval van aankoop als particulier bij professional (BTW al voldaan).Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 806 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 Ik zie hier advertenties van Handiri, best met een boog rond lopen.Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rouquin 63 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 EU Vehicles New vehicles have a flat rate of 21 percent VAT to be paid if this has not already been paid in another country when purchased. If the vehicle has been owned for more than six months, prior to the owner becoming resident in Spain, the vehicle will not be subject to any import duty as long as the VAT was previously paid when purchased. For a secondhand vehicle the registration tax (Impuesto Especial sobre Determinados Medios de Transporte) is based on the level of CO2 emissions and the average market value of the vehicle. The tax bands are as follows (But may change in the future) 0 percent tax for vehicles with emissions of less than 120 grams of CO2 per kilometre 4.75 percent tax for vehicles with emissions from 120 to 160 grams of CO2 per kilometre 9.75 percent tax for vehicles with emissions from 160 to 200 grams of CO2 per kilometre 14.75 percent tax for vehicles with emissions of more than 200 grams of CO2 per kilometre 12 percent tax for vehicles which are not rated for CO2 emissions Mijn berekening is hierop gebaseerd plus de tabellen van het Spaans staatsblad + leeftijd wagen.4 wagens prive geimporteerd sinds 2012.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 4 uren geleden, Naish zei: Geen idee of een wrangler in LV kan waarbij de achterbank behouden blijft. 4 uren geleden, DDke zei: Geen idee. Denk van niet. Met oldtimer bedoelde ik een oldtimer Wrangler neen idd, kennis van mij heeft een rubicon 4deurs/cabrio. achterste plaatsen zijn eruit als LV. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RRD 9.051 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 3 uren geleden, Naish zei: En @RRD is die handelaar die je aangeeft wat betrouwbaar? Want als die importtaks toch meevalt voor een buitenlandse in Spanje te brengen, dan heeft dat de voorkeur want het aanbod is toch wel veel groter in europa dan in spanje zelf en al zeker in niet diesel hokken. Top kerel. Kan je gerust mee in zee gaan, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.945 Geplaatst: 26 september 2019 Delen Geplaatst: 26 september 2019 17 uren geleden, Tjeu zei: En met een Wrangler wel? Al eens opgezocht wat die mogen trekken? De eerste generatie zat rond de 1.000 kilo, de 4.0 uit medio jaren 90 zat aan een 2.000 kilo en dacht de huidige 2.2 ton. Bij veel recente wagens valt het sleepvermogen tegen. Zo zag ik dat een nieuwe Suzuki Vitara 4x4 slechts 1200kg mag slepen. Dat is toch om te lachen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 26 september 2019 Delen Geplaatst: 26 september 2019 Niemand koopt dat dan ook om te slepen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.