Ga naar inhoud

Jeep Wrangler Unlimited


Naish

Aanbevolen berichten

13 uren geleden, Naish zei:

Ja daar komt het wat op neer... 

Ok de eisen zijn nu toevallig op die wrangler aangepast, maar dat zijn ook wel de eisen die ik erbij wil... Enige waar ik nog aan denk is feit dat ik mogelijks af en toe met dat ding ook naar BE wil rijden in de na de laatste vakantie en dan terug met de eerste. En dat gaat mogelijks niet zo een leuk avontuur worden met die Wrangler :D

En al zeker niet als ik dan die boot wil meepakken :lolz:

Eigenlijk is de keuze voor het model al gemaakt. Ik neem wel alle opmerkingen mee hier om heel kritisch te zijn als ik er eentje koop.

Alsook de tips van @gTa zijn zeker interessant! Dit maakt dat ik eigenlijk het idee van een naft misschien laat varen en toch een diesel koop... Alsook de basis info voor de verhogingen.

+ dat we hier een @rouquin hebben die redelijk makkelijk kan berekenen hoeveel die import in Spanje zal kosten... En niet het concept dat het redelijk duur is :lolz:

AM :inlove:

Ik snap het wel. Voor ginder is dat een perfecte ketel.

Ik zou in jouw plaats ook (ferm) opzien tegen de rit h&t België, met zo'n ding op verhoogde ophanging en extreem luide (en zwalpende) mud/rock terrain banden. :lolz: Met sleep dan nog eens (zeker als je een grotere boot wil en je dus richting 3,5 ton aanhangergewicht zit te kijken) vind ik dat eigenlijk helemaal niet zo'n fijn idee. Veilig is het toch niet, zeker niet als je dan ook nog eens denkt 90 te willen rijden........
Is het dan niet interessanter om voor die ene rit per jaar een camionette te gebruiken (leen er eentje van ICM bv) waarmee je dan ook nog eens een hele rits voorraad mee kan zeulen?  Zo'n (te) zware remorque achter een camionette die goed op zo'n sleepgewicht is voorzien, lijkt me toch een betere optie dan achter een pats Pussywagon met belabberde wegophaging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, gTa said:

Ik snap het wel. Voor ginder is dat een perfecte ketel.

Ik zou in jouw plaats ook (ferm) opzien tegen de rit h&t België, met zo'n ding op verhoogde ophanging en extreem luide (en zwalpende) mud/rock terrain banden. :lolz: Met sleep dan nog eens (zeker als je een grotere boot wil en je dus richting 3,5 ton aanhangergewicht zit te kijken) vind ik dat eigenlijk helemaal niet zo'n fijn idee. Veilig is het toch niet, zeker niet als je dan ook nog eens denkt 90 te willen rijden........
Is het dan niet interessanter om voor die ene rit per jaar een camionette te gebruiken (leen er eentje van ICM bv) waarmee je dan ook nog eens een hele rits voorraad mee kan zeulen?  Zo'n (te) zware remorque achter een camionette die goed op zo'n sleepgewicht is voorzien, lijkt me toch een betere optie dan achter een pats Pussywagon met belabberde wegophaging.

Uiteraard! Hij heeft zelf een wrak van een camionette, maar niet met navi, cruise control en airco waarschijnlijk!

Die week zal hij wel de 911 moeten 'parkeren' bij mij.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ICM zei:

Uiteraard! Hij heeft zelf een wrak van een camionette, maar niet met navi, cruise control en airco waarschijnlijk!

Die week zal hij wel de 911 moeten 'parkeren' bij mij.

Voilà. :inlove:  Elkaarze rug krabb'n, heet dat. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Huur een camionette die zo een sleepgewicht aankan. De halftoncup is zo een verzameling van Discovery's, oude Land Cruisers en een hoop Europcar camionetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, gewoon ik said:

Huur een camionette die zo een sleepgewicht aankan. De halftoncup is zo een verzameling van Discovery's, oude Land Cruisers en een hoop Europcar camionetten.

zwijgen

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Krikkie zei:

Zien dat je niet boven 7,5t gaat, of heb je een gepast rijbewijs @Naish

IK heb een BE rijbewijs dus kan de combinatie zeker rijden...

4 uren geleden, gTa zei:

Ik snap het wel. Voor ginder is dat een perfecte ketel.

Ik zou in jouw plaats ook (ferm) opzien tegen de rit h&t België, met zo'n ding op verhoogde ophanging en extreem luide (en zwalpende) mud/rock terrain banden. :lolz: Met sleep dan nog eens (zeker als je een grotere boot wil en je dus richting 3,5 ton aanhangergewicht zit te kijken) vind ik dat eigenlijk helemaal niet zo'n fijn idee. Veilig is het toch niet, zeker niet als je dan ook nog eens denkt 90 te willen rijden........
Is het dan niet interessanter om voor die ene rit per jaar een camionette te gebruiken (leen er eentje van ICM bv) waarmee je dan ook nog eens een hele rits voorraad mee kan zeulen?  Zo'n (te) zware remorque achter een camionette die goed op zo'n sleepgewicht is voorzien, lijkt me toch een betere optie dan achter een pats Pussywagon met belabberde wegophaging.

Idd, voor Spanje is dit de perfecte ketel :D

De heen en terug snap ik het pijnpunt,  daarmee dat ik het ook zelf aangaf :D Redenering is natuurlijk in de paasvakantie daar naartoe vliegen en ik keer dan terug met jeep en boot voor voorjaar in BE te kunnen varen om dan omgekeerde te doen in de grote vakantie. 

Camionette heb ik zelf idd, maar dan moet ik al iedere keer heen en terug rijden om hem hier te krijgen :sick: en waarom zou ik voorraad meesleuren? Is er iets wat ze in BE hebben dat je niet kan krijgen in Spanje? Enige wat ik zie is bvb om camionette vol te gooien met gin om terug te keren :D

En 90 willen rijden? Dat is toch al pokke traag? Ik reed tussen de 120 en 140 met mijn caravan :ninja: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Naish zei:

 

En 90 willen rijden? Dat is toch al pokke traag? Ik reed tussen de 120 en 140 met mijn caravan :ninja: 

Dus jouw idee is om jaarlijks met een wagen die officieel 2.2 ton mag trekken een aanhanger te trekken van 4 ton (wat meer is dan wat gelijk welke wagen mag) van België naar Spanje en terug en dat aan een snelheid hoger dan de toegestane 90 km/h. 

Denk je nu zelf ook niet dat we ondertussen in een maatschappij leven waar je met zo een manoeuvres niet meer weggeraakt? Vroeger was dat allemaal grappig en avontuurlijk. Nu geraak je geen 2 peages ver alvorens al je maten en gewichten automatisch opgenomen zijn ze je aan de kant zullen zetten en je je bootje mag laten staan. 

In tegenstelling tot de meesten vind ik zo een Wrangler best cool, of toch zonder de matcho stukken erop, maar wat je wilt stemt echt niet overeen met wat die kan. 

Waarom trek je de boot niet naar daar met de SUV Benz (of mag die ook geen 3,5 ton trekken? WAs GLE Coupe zeker?) Ok, je moet dan een keertje extra op en af met de wagen, maar het zorgt ervoor dat je daar gelijk welke Wrangler kan kopen en dat je  toch wat veiliger op en af kan. Uiteraard enkel geldig als de Benz voldoende trekken mag. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een hypothetisch gezeik trouwens!

@Naish heeft op dit moment

- geen jeep

- geen trailer

- geen boot

- geen plaats in Spanje waar hij kan verblijven.

Waar the fuck gaat dit dan over???

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maten van mijn ouders hebben bij hun in Spanje (bij jou in de buurt ook) 2 Wranglers staan voor daar ter plekke mee te rijden. De eerste is een 2009 2.8 CRD automaat 3 deur, kar is perfect voor daar. Waar je wel rekening mee moet houden is 

a) dat rijdt voor geen meter qua baanligging, maar gaat wel nog cava vooruit

b) als het een beetje regent zijn die standaard US banden levensgevaarlijk. Wel amusant op de ronde punten

c) enige kofferruimte als je er met 4 in zit is ook onbestaande, maar kan opgelost worden door een 5 deur te kopen.

d) voor de schakelmomenten van de automaat heb je een kalender nodig 

e) softtop is niets waard, dat flappert in het rond

Die van hun rijdt rond met BE platen, gaan in Spanje naar de keuring. Ze hebben dan nog een eerste model staan van begin de jaren 90 op O platen, maar daar wordt bijna niet mee gereden, tenzij hun schoonzoon gaat (garagist). De elektronica kan niet zo goed tegen lang stilstaan ook niet. (van de moderne). 

Heb ooit met een exemplaar gereden dat licht aangepast was voor terrein (andere banden en iets hoger + prullaria(foto hieronder)) en mee in de regen gereden van Waregem naar Komen. Zoals @Simoni zo mooi beschrijft, je vreest toch wel licht voor je leven op zo'n ritten. Terwijl dat met een Defender (waar ik 4 jaar mee gereden heb als daily) relatief mee valt. 

IMG_1335.thumb.jpeg.43145ca29166eb08714705382148fa7b.jpeg

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Tjeu zei:

Dus jouw idee is om jaarlijks met een wagen die officieel 2.2 ton mag trekken een aanhanger te trekken van 4 ton (wat meer is dan wat gelijk welke wagen mag) van België naar Spanje en terug en dat aan een snelheid hoger dan de toegestane 90 km/h. 

Denk je nu zelf ook niet dat we ondertussen in een maatschappij leven waar je met zo een manoeuvres niet meer weggeraakt? Vroeger was dat allemaal grappig en avontuurlijk. Nu geraak je geen 2 peages ver alvorens al je maten en gewichten automatisch opgenomen zijn ze je aan de kant zullen zetten en je je bootje mag laten staan. 

In tegenstelling tot de meesten vind ik zo een Wrangler best cool, of toch zonder de matcho stukken erop, maar wat je wilt stemt echt niet overeen met wat die kan. 

Waarom trek je de boot niet naar daar met de SUV Benz (of mag die ook geen 3,5 ton trekken? WAs GLE Coupe zeker?) Ok, je moet dan een keertje extra op en af met de wagen, maar het zorgt ervoor dat je daar gelijk welke Wrangler kan kopen en dat je  toch wat veiliger op en af kan. Uiteraard enkel geldig als de Benz voldoende trekken mag. 

Ja idd, we zijn hier allemaal heiliger dan de paus...

Ik heb ondertussen info gevonden dat wranglers unlimited van voor 2014 gekeurd zijn om 3.5 ton te trekken dus dat is al in orde.  Wat betreft 4 ton trekken is omwille dat boot + trailer + spullen erin + watertank + benzinetank + ... mogelijks boven de 3500 gaan zitten en dus voor lokaal zal wat marge nodig zijn. Voor de rit op en af leeg je dat ding tot het noodzakelijke, zorg je dat tanks leeg zijn en je zeker niet boven de 3850kg zal zitten, met andere woorden binnen de marge van het wettelijke.

En je theorie van je peages raakt ook kant nog wal... Zou wel eens willen weten hoe die dingen gaan weten hoeveel die wrangler mag trekken... Allemaal goed en wel maar tegen dat dit gaat werken :) 

Heb zo jaren aan een stuk aan 105 gemiddeld met de caravan door de westerscheldetunnel (op Q plaat) gereden zonder ooit boete te krijgen. Dan eens op en af met NL remorque op NL platen en boete natuurlijk gezien ik meer dan 80 had gedaan in de trajectcontrole. Dus daar slaagden ze er ook maar enkel in voor eigen platen de controle correct te doen en ik heb zo dun vermoeden dat ze in NL op dat gebied veel verder staan dan FR :D

18 minuten geleden, ICM zei:

Wat een hypothetisch gezeik trouwens!

@Naish heeft op dit moment

- geen jeep

- geen trailer

- geen boot

- geen plaats in Spanje waar hij kan verblijven.

Waar the fuck gaat dit dan over???

Klopt!!!

* Normaal vaarbewijs in de komende maand :lolz:

* plaats om te verblijven naar eind dit jaar klaar + oplevering geregeld eind februari :D

* Jeep voorzien in de loop van volgend jaar ergens

* boot weet ik nog niet wat ik wil of hoe, zal sowieso maar 2021 zijn vermoed ik... Moet mijn CF wat in de gaten houden :lolz:

* trailer zal wel bij de boot komen of in optie gepakt worden :lolz:

 

Maar liever niet volgend jaar iets kopen om dan jaar erna te moeten vervangen wegens niet geschikt voor de boot. Trouwens, plan van de wrangler was er al voor ik dacht aan een boot (zat wel met jetski in mijn gedachten) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Challazer zei:

Maten van mijn ouders hebben bij hun in Spanje (bij jou in de buurt ook) 2 Wranglers staan voor daar ter plekke mee te rijden. De eerste is een 2009 2.8 CRD automaat 3 deur, kar is perfect voor daar. Waar je wel rekening mee moet houden is 

a) dat rijdt voor geen meter qua baanligging, maar gaat wel nog cava vooruit

b) als het een beetje regent zijn die standaard US banden levensgevaarlijk. Wel amusant op de ronde punten

c) enige kofferruimte als je er met 4 in zit is ook onbestaande, maar kan opgelost worden door een 5 deur te kopen.

d) voor de schakelmomenten van de automaat heb je een kalender nodig 

e) softtop is niets waard, dat flappert in het rond

Die van hun rijdt rond met BE platen, gaan in Spanje naar de keuring. Ze hebben dan nog een eerste model staan van begin de jaren 90 op O platen, maar daar wordt bijna niet mee gereden, tenzij hun schoonzoon gaat (garagist). De elektronica kan niet zo goed tegen lang stilstaan ook niet. (van de moderne). 

Heb ooit met een exemplaar gereden dat licht aangepast was voor terrein (andere banden en iets hoger + prullaria(foto hieronder)) en mee in de regen gereden van Waregem naar Komen. Zoals @Simoni zo mooi beschrijft, je vreest toch wel licht voor je leven op zo'n ritten. Terwijl dat met een Defender (waar ik 4 jaar mee gereden heb als daily) relatief mee valt. 

IMG_1335.thumb.jpeg.43145ca29166eb08714705382148fa7b.jpeg

a) eender welke kar sub 25 a 30k zal slechtere baanligging hebben en minder goed vooruitgaan dan mijn 992, dus ja :D

b) regen??? gezien de recente gebeurtenissen denk ik dat een wrangler de betere keuze is voor als het regent daar :lolz:

c) ik kijk enkel voor een unlimited hoor ;)

d) vandaar de voorkeur om te kijken richten een manuele: dus ik zoek wrangler met ok looks, manueel, met de 2.8crd erin...

e) softtop interesseert me niet. Ding gaat ofwel open rijden ofwel met de vaste kap erop... Enige voordeel van softtop zou voor die ene dag per paar jaar ik er ben het er lichtjes regent en het een pain in the ass is om die hardtop efkes snel te monteren...

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je een boot willen versleuren met volle tanks? Of halfvolle? Je brandstof kan ik nog begrijpen, maar je watertank?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gewoon ik zei:

Waarom zou je een boot willen versleuren met volle tanks? Of halfvolle? Je brandstof kan ik nog begrijpen, maar je watertank?

Als dat is van het water naar ons huis op een paar km van de zee ga ik me daar niet iedere keer mee bezig houden om dat te legen en te vullen hoor... Laatste tocht van de vakantie is nog iets anders, maar als je een paar dagen later terug gaat varen... Dan is dat zoals hij is op de trailer en op het gemak naar huis en dan terug. Benzine idem hoor: volgooien en niet iedere tocht apart gaan tanken ;)

Maar voor lange ritten kan je dat wat beter plannen inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 jaren later...

De laatste weken nogal actief de markt in de gaten aan het houden voor nen Wrangler.

Ik had mijn idee gezet op het nieuwere model JKU, maar er komt dus zo goed als niets beschikbaar en als er iets is, dan komen die snel 40k a 50k en dat is er wat over voor een auto die maar 5 weken per jaar zal gebruikt worden. Ik was ook de oudere modellen aan het volgen, maar dat was ook de reden waarom ik steeds meer keek naar de nieuwe omdat die oude zo duur blijven.

Ik heb een paar keer richting een nieuw model gekeken met kleine ongevalschade met het idee om die dan te herstellen. Maar ofwel was er teveel schade aan (reden waarom ze verkocht worden ook omdat ze gekocht zijn met oog op herstelling maar ze het zelf niet zien zitten) ofwel waren ze meteen weg. Ik heb ook een paar sites in de US waar je dergelijke dingen kan kopen van ongeval, maar met de huidige shipping kosten en alle bijkomende invoertaksen is het niet interessant te noemen. Voor die prijs en de inschatting van de herstelling komt je weer aan die +40k.

Maar de nood aan een auto in Spanje wordt groter door het feit dat de prijzen voor huurwagens de pan uit swingen. Vroeger kon ik voor mijn jaarlijkse uitgave aan huurauto's nauwelijks de jaarlijkse kosten dekken van een auto (parking luchthaven, taks en verzekering), maar met de nieuwe prijzen is dat verhaal volledig gekeerd natuurlijk. Zo zit ik voor deze zomer alleen al op 1200 eur of zo voor een fucking Fiesta of gelijkaardig.

Gisteren dan maar eens richting JKU gaan kijken en er is er eentje die ik al even in de gaten heb. Wat zitten sms'en met die mens en sounds ligit (in tegenstelling tot eentje vorige week die om één of andere reden een garage heeft in Duitsland in een zone van een paar Km waar nergens streetview te zien is). Antwoord snel en maakt ook geen probleem om specifieke foto's te maken en door te sturen alsook meteen een filmpje sturen van een walkaround en zo.

Het is eentje van 2018 (dus laatste jaar van de JKU) in zwart met 89000 km op de teller van de 3.6 v6 motor met manuele bak :D Het is een zwarte, maar de standaard bumpers zijn in dringende nood van wat trim restorer LOL, maar voor de rest ziet hij er dik in orde uit. Die combinatie maakt het natuurlijk dat hij redelijk scherp geprijsd staat want denk dat dit heden ten dage niet meer zo makkelijk een koper vindt :ninja:  Daarnaast is hij nu ook voorzien van wat stickers die hem niet zo aantrekkelijk maakt op de foto's, maar dat is snel op te lossen :D

Spel staat in Polen bij Warschau, dus idealiter zou ik daar naartoe vliegen, auto bekijken, betalen en terugrijden. 

Dat eerste traject kan ik perfect fiksen met de Z-platen van mijn maat. 

Nu eens zitten inlezen in exportplaten en ik kan die aanvragen voor 30 dagen, dus ik zou dat kunnen aanvragen kort voor ons vertrek en dan kan ik met die kar richting Spanje rijden op die platen en heb ik daar even tijd om die op Spaanse platen te krijgen. Iemand ervaring met zo'n exportplaten?

Ook al berichtje gestuurd naar @rouquin om even te rekenen wat de import kost van dat spel in Spanje (of misschien kan @Nemo daar ook helpen). 

En dan nog een vraagje, iemand hier evaring met deftige car cover? Ding is voorzien van een soft top (wat ik wil om makkelijk cabrio te rijden) maar om dat daar dan op de parking te zetten aan de luchthaven lijkt het me aangeraden om die te voorzien van een cover...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je de papieren op voorhand hebt kan je een Oostenrijks export kenteken bestellen (ook al heeft dat voertuig niks met Oostenrijk te maken) en daar een aantal weken mee rijden.

Kan je online hier doen:

https://www.ipcs-service.de/nl/oostenrijks-export-kenteken/

 

Volvo trucks Gent gebruikt die platen op regelmatige basis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Naish said:

in een zone van een paar Km waar nergens streetview te zien is

Streetview bestaat niet in Duitsland. Schending van de privacy volgens de Duitse wet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Streetview bestaat niet in Duitsland. Schending van de privacy volgens de Duitse wet.

Hmmm, dat is wel raar dan want bepaalde delen werken wel

1406667957_Schermafbeelding2022-06-13om11_14_58.thumb.png.052d01ad9bff1c7fc208c85aaee12472.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wist ik niet...

Nu is sowieso scammer hoor. Maar ik vond het opvallend dat ze net toevallig een locatie hadden waar geen streetview was zodat je niet eens kan kijken hoe het eruit ziet 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Indien je de papieren op voorhand hebt kan je een Oostenrijks export kenteken bestellen (ook al heeft dat voertuig niks met Oostenrijk te maken) en daar een aantal weken mee rijden.

Kan je online hier doen:

https://www.ipcs-service.de/nl/oostenrijks-export-kenteken/

 

Volvo trucks Gent gebruikt die platen op regelmatige basis.

 

ah, dat zijn die platen. Geen idee welke het waren

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ir_fuel zei:

Is iets vreemd mee. Vroeger nergens, nu blijkbaar wel in stedelijke gebieden. Misschien kan @Bouncing Bullet uitleggen waarom?

Idd Datenschutz, dus privacy. Dat is een juridisch getouwtrek dat al even doorgaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Bouncing Bullet said:

Idd Datenschutz, dus privacy. Dat is een juridisch getouwtrek dat al even doorgaat. 

Maar waarom in de stad dan wel en op het platteland niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Gerelateerde inhoud

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid