Ga naar inhoud

Jeep Wrangler Unlimited


Naish

Aanbevolen berichten

Hamburg is een nieuw piloot Projekt Om het in Duitsland weer mogelijk te maken. De hoofdzetel van Google Deutschland is in Hamburg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen alle info rond import in Spanje is duidelijk... Kost wat om daar in te voeren gerne een goeie 3k... Op voorwaarde dat er ik er nog een firma tussen steek en er een factuur is van de verkoop, anders komt er nog eens 1000 bij..

Echter nog een paar problemen:

  • Kerel heeft geen COC van die auto (is een US import) en dat heb ik nodig in Spanje... Iemand een source om dat aan te vragen?
  • Ketel moet volledig standaard staan en daar zitten 2 problemen. Ten eerste de trekhaak, maar die kan ik demonteren voor de import keuring en erna terug erop want dan kijken ze daar niet meer naar.
  • Ook de bandenmaat moet op de COC staan en daar liggen nu 33x12.5R20 op en dat zal niet conform zijn met het COC... Dat laatste is niet aan te passen natuurlijk, dus moet ik nog oplossing voor zoeken...
  • Iemand ervaring met zo'n exportplaten van BE? Die oostenrijkse zijn ook een optie natuurlijk...
Link naar reactie
Delen op andere sites

COC zal je moeten aanvragen bij de importeur van Jeep in BE of het mogelijk is. Mogelijks moet je daar de auto dan laten keuren. 

Voor BE exportplaten zou ik contact opnemen met Vanderbiest in Dadizele, zij kunnen dat regelen voor je. 

De banden heb ik niet meteen een oplossing voor, tenzij ergens een standaardsetje scoren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

COC zelf is geen probleem blijkbaar, dat kan die kerel in Spanje aanvragen voor 100 eur... Maar dan moeten wel de juiste typeplaatjes erop hangen maar dat ben ik aan het uitzoeken met Nemo (heeft hetzelfde voorgehad met zijn Dodge daar in Spanje)

BE exportplaten eens info ingewonnen bij verzekeringsmakelaar... Als dat niets oplevert, dan pak ik eens contact met vanderbiest (thx)

Banden zal er niets anders opzitten voor standaardsetje te zoeken. Niet alleen voor de initiële importkeuring, maar de 2jaarlijkse keuring zou vooral gericht zijn op bandenmaat, remmen en verlichting en niets meer). Met andere woorden elk jaar eens dat standaard setje erop trekken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Challazer zei:

COC zal je moeten aanvragen bij de importeur van Jeep in BE of het mogelijk is. Mogelijks moet je daar de auto dan laten keuren

Heb ik met de G ook zo moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog een klein addertje naar boven gekomen...

Blijkbaar is er sinds kort iets veranderd in de regelgeving in Spanje die zegt dat wanneer je geen originele coc hebt (dus niet zo bijgemaakte die je kan kopen) dat je dan sowieso een homologatiekeuring moet doen...

Proces begint wat complex te worden :D

Nemo heeft een Brute nieuw gekocht hier in BE en die heeft daarvoor zelfs een homologatiekeuring moeten doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tjeu zei:

Staat er niets in Spanje te koop? Welke eis heb je die het zo moeilijk maakt? 

 

Ja hoor, zelfs een perfecte gevonden...

Maar 40% duurder voor gelijkaardig model tegenover aankoop en berekende kosten... Enige risisco is mogelijks de procedure voor eenmalige keuring met alle mogelijke gevolgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Naish Pas op met US materiaal dat in oost europa te koop staat. Dikwijls perto’s die ingevoerd zijn. 
Als je het chassisnummer en salvage invoert in Google kom je dikwijls op de veiling van het wrak terecht. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, DDke zei:

@Naish Pas op met US materiaal dat in oost europa te koop staat. Dikwijls perto’s die ingevoerd zijn. 
Als je het chassisnummer en salvage invoert in Google kom je dikwijls op de veiling van het wrak terecht. 😉

Hey @DDke weet ik hoor... Is hetgeen ik zelf ook bekeek hé om een ongeval in te voeren en zelf te herstellen. De foto's zijn idd makkelijk te vinden, maar in de US heb ik al perto's gezien omdat er een paar krassen in zijn bij wijze van spreken.

En ik vermoed ook dat er in Polen volgens mij een andere soort regeling is waardoor de invoer via Polen goedkoper is... Want als ik de invoer bekijk in BE dan kom ik meestal tot de vaststelling dat het risico niet waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, PieterA zei:

Wat zijn de vereisten/budget eigenlijk? 

Eigenlijk niet zo heel veel... 

Jeep Wrangler Unlimited (dus 4-deurs)

Bij voorkeur de zwaarste naft (dus een 3.6 V6).

Budget 25 a 35k vind ik een ok prijs!

Kleur maakt zoveel niet uit, maar bij voorkeur zwart of een kleurtje (liever geen grijs). Mag manueel of automaat zijn...

Oh ja, bij voorkeur eentje van de Facelift bij de JK (rond 2014 ongeveer), maar liefst van al een JLU (nieuw model).

Km's maken ook zoveel niet uit, maar liever geen afgeragd exemplaar met meer dan 150k op de teller

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/6/2022 om 11:24, Naish zei:

Er is nog een klein addertje naar boven gekomen...

Blijkbaar is er sinds kort iets veranderd in de regelgeving in Spanje die zegt dat wanneer je geen originele coc hebt (dus niet zo bijgemaakte die je kan kopen) dat je dan sowieso een homologatiekeuring moet doen...

Proces begint wat complex te worden :D

Nemo heeft een Brute nieuw gekocht hier in BE en die heeft daarvoor zelfs een homologatiekeuring moeten doen...

@Nemo kan 't zijn dat ik die in Antwerpen op de Ring ben tegengekomen, met een dametje achter 't stuur?
Ben niet meer helemaal zeker, maar dacht een korte Wrangler Brute in 't grijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

@Nemo kan 't zijn dat ik die in Antwerpen op de Ring ben tegengekomen, met een dametje achter 't stuur?
Ben niet meer helemaal zeker, maar dacht een korte Wrangler Brute in 't grijs.

Is een lange , ben al sinds begin juni terug in Spanje dus zal wel iemand anders zijn geweest 😁

2D391957-38EC-4155-A837-B29F792F4FAA.jpeg

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/6/2022 om 11:24, Naish zei:

Er is nog een klein addertje naar boven gekomen...

Blijkbaar is er sinds kort iets veranderd in de regelgeving in Spanje die zegt dat wanneer je geen originele coc hebt (dus niet zo bijgemaakte die je kan kopen) dat je dan sowieso een homologatiekeuring moet doen...

Proces begint wat complex te worden :D

Nemo heeft een Brute nieuw gekocht hier in BE en die heeft daarvoor zelfs een homologatiekeuring moeten doen...

Trouwens morgen mijn papieren gaan afhalen en hopelijk volgende week op Spaans kenteken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijks eentje gaan halen komende vrijdag :ninja:

Maar eerst zien, want al een paar exemplaren na onderzoek moeten lossen of dan mislopen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Challazer zei:

En? Uiteindelijk dan geweest? 

Nope, te veel signalen van scam...

En dan zaterdag een nieuwe gevonden, maar was net verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Gerelateerde inhoud

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid