William Blake 2.685 Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 45 minuten geleden, Tiep zei: Check! Maar wel beperkt aantal in productie dacht ik? Of niet in elke markt verkrijgbaar oid. Herinner me de details niet meer echt. Moet nakijken maar dacht initieel enkel de 55 en 63 kwamen in BE Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 Waar is de elegantie en de klasse van de R129 gebleven? Dat was voor mijn part de laatste SL die echt een droomwagen was binnen het gamma. Tegenwoordig zijn er veel te veel cabrios bij MB. Een C cabrio, een E cabrio, een SLK, een SL, een AMG GT cabrio en een S cabrio... waar is de exclusiviteit naartoe? En ze zitten allemaal in mekaars vaarwater ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.685 Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 2 minuten geleden, The Swede zei: Waar is de elegantie en de klasse van de R129 gebleven? Dat was voor mijn part de laatste SL die echt een droomwagen was binnen het gamma. Tegenwoordig zijn er veel te veel cabrios bij MB. Een C cabrio, een E cabrio, een SLK, een SL, een AMG GT cabrio en een S cabrio... waar is de exclusiviteit naartoe? En ze zitten allemaal in mekaars vaarwater ! relax s cab, gt roadster en slc zullen allemaal verdwijnen e cab eigenlijk ook, maar nog niet direct Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 Met dank, William. Dat er een S Cabrio is als "dikke vierzits cabrio" en een C cabrio als mondaine "vrouwenauto" naast de SL, kon ik mee zijn. Ook een SLK als kleine sportieve wagen. Maar bij de E cabrio, stel je je dan wel vragen wat hij tussen de C en de S doet want hij brengt niet echt veel meer ruimte dan een C cabrio. Ook bij de AMG GT cabrio stel je je de vraag waarom. Dat er een "hardcore AMG GT" zou zijn om een echte sportwagen in het gamma te hebben om de 911 de duvel aan te doen, dat snap ik nog een beetje. Maar dan een cabrio, naast een SL die toch destijds de "Mercedes Sport" was, dat lijkt me inderdaad een dubbeltelling. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.033 Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 14 minutes ago, The Swede said: "hardcore AMG GT" zou zijn om een echte sportwagen in het gamma te hebben om de 911 de duvel aan te doen, dat snap ik nog een beetje. Maar dan een cabrio om de 911 cabrio de duvel aan te doen he. Je kan zo een SL toch niet vergelijken met een 911 cabrio. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 1 uur terug, ir_fuel zei: om de 911 cabrio de duvel aan te doen he. Je kan zo een SL toch niet vergelijken met een 911 cabrio. Goh, niet op gebied van rijden. Maar het clienteel voor dat type autos, kijkt dat echt naar “hoe goed en precies dat ding rijdt”? Degene die een 911 cabrio koopt is 9 keer op 10 een nicht als het op rijden aankomt voor wie het imago van met een 911 te rijden van tel is. Da’s een Côte d’Azur auto waarmee ze gaan flaneren en in gezien willen worden. Degene die een 911 koopt voor het fijngevoelig sturen, koopt een coupé. En dat type koper gaat dan ook een SL gaan in aanmerking nemen. Want ook dat is een cabrio die je koopt voor de Côte d’Azur rijstijl. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 1 uur terug, ir_fuel zei: om de 911 cabrio de duvel aan te doen he. Je kan zo een SL toch niet vergelijken met een 911 cabrio. Men neemt op AMG HQ de 911 Cabrio nochtans wel mee als benchmark Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 1 uur geleden, William Blake zei: relax s cab, gt roadster en slc zullen allemaal verdwijnen e cab eigenlijk ook, maar nog niet direct E-Cab en C-Cab (en idem voor de Coupés denk ik) worden ergens tegen 2024 ofzo teruggebracht tot één model die de naam 'CLE' zou dragen geloof ik. Heb daar alleszins al badging van gezien. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 3 minuten geleden, Tiep zei: Men neemt op AMG HQ de 911 Cabrio nochtans wel mee als benchmark Ja, op het AMG HQ. Maar Fuel had het over de SL. En de SL is theoretisch geen concurrent voor de 911 cabrio. De AMG GT is dat. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 Ik heb het ook over de SL hoor. AMG GT zoals ie nu is gaat trouwens ook nog een andere richting uit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 20 minuten geleden, Tiep zei: Ik heb het ook over de SL hoor. AMG GT zoals ie nu is gaat trouwens ook nog een andere richting uit. Gaat hij comfortabeler worden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 28 oktober 2021 Delen Geplaatst: 28 oktober 2021 Laat ons zeggen dat het product team niet super happy was met de richting die men uitgaat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.685 Geplaatst: 28 oktober 2021 Delen Geplaatst: 28 oktober 2021 14 uren geleden, Tiep zei: Men neemt op AMG HQ de 911 Cabrio nochtans wel mee als benchmark Altijd al geweest. Bij de vorige SL ook. Totaal andere wagen. 14 uren geleden, Tiep zei: E-Cab en C-Cab (en idem voor de Coupés denk ik) worden ergens tegen 2024 ofzo teruggebracht tot één model die de naam 'CLE' zou dragen geloof ik. Heb daar alleszins al badging van gezien. Inderdaad. 5 minuten geleden, Tiep zei: Laat ons zeggen dat het product team niet super happy was met de richting die men uitgaat. Goed voor de restwaarde van de huidige. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 28 oktober 2021 Delen Geplaatst: 28 oktober 2021 13 minuten geleden, Tiep zei: Laat ons zeggen dat het product team niet super happy was met de richting die men uitgaat. De AMG GT PRO (niet de GT-R) komt en kwam nochtans zeer zeer kort, als bijna de enige concurrent, bij de GT3 . De heritage van Porsche tov de iets betere compliance voor road use van de Merc. Als ik moet kiezen tussen beide zou het nek aan nek zijn. Zou spijtig zijn mocht Mercedes dat nu allemaal overboord gooien. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.685 Geplaatst: 28 oktober 2021 Delen Geplaatst: 28 oktober 2021 3 uren geleden, Jokke_vlo zei: De AMG GT PRO (niet de GT-R) komt en kwam nochtans zeer zeer kort, als bijna de enige concurrent, bij de GT3 . De heritage van Porsche tov de iets betere compliance voor road use van de Merc. Als ik moet kiezen tussen beide zou het nek aan nek zijn. Zou spijtig zijn mocht Mercedes dat nu allemaal overboord gooien. Inderdaad, fantastische weg afgelegd, met als piek de GT BS. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 28 oktober 2021 Delen Geplaatst: 28 oktober 2021 Kan er natuurlijk niet echt veel over kwijt dus moet wat vaag blijven, maar een van de meest opmerkelijke veranderingen bij de C192 (nieuwe GT) is dat ie ruimer zal zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 31 oktober 2021 Delen Geplaatst: 31 oktober 2021 Op 28/10/2021 om 17:45, Tiep zei: Kan er natuurlijk niet echt veel over kwijt dus moet wat vaag blijven, maar een van de meest opmerkelijke veranderingen bij de C192 (nieuwe GT) is dat ie ruimer zal zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.748 Geplaatst: 7 november 2021 Delen Geplaatst: 7 november 2021 Op 28/10/2021 om 11:56, William Blake zei: Inderdaad, fantastische weg afgelegd, met als piek de GT BS. Daar ben ik niet mee akkoord Een pro rijdt een pak leuker dan een BS imo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.748 Geplaatst: 7 november 2021 Delen Geplaatst: 7 november 2021 Ze gaan dus proberen om iets wat steendood was en de SL is steendood om er terug leven in te krijgen Verloren moeite Een GTC roadster rijdt een pak leuker dan zo een SL 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.804 Geplaatst: 7 november 2021 Delen Geplaatst: 7 november 2021 Heb je al kunnen rijden met de nieuwe SL? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.685 Geplaatst: 8 november 2021 Delen Geplaatst: 8 november 2021 13 uren geleden, Brunault zei: Ze gaan dus proberen om iets wat steendood was en de SL is steendood om er terug leven in te krijgen Verloren moeite Een GTC roadster rijdt een pak leuker dan zo een SL Imho de beste keuze dan om er een AMG product van te maken bovendien is de SL historisch te belangrijk om zomaar te stoppen 13 uren geleden, Brunault zei: Daar ben ik niet mee akkoord Een pro rijdt een pak leuker dan een BS imo Ga ik niet tegenspreken, mijn ervaring met de BS is één korte rit op straat dus kan niet echt vergelijken 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.325 Geplaatst: 8 november 2021 Delen Geplaatst: 8 november 2021 Op 27/10/2021 om 15:43, The Swede zei: Waar is de elegantie en de klasse van de R129 gebleven? Dat was voor mijn part de laatste SL die echt een droomwagen was binnen het gamma. Tegenwoordig zijn er veel te veel cabrios bij MB. Een C cabrio, een E cabrio, een SLK, een SL, een AMG GT cabrio en een S cabrio... waar is de exclusiviteit naartoe? En ze zitten allemaal in mekaars vaarwater ! Wat is er mis met de R230? Voor mij de knapste 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 8 november 2021 Delen Geplaatst: 8 november 2021 14 uren geleden, Brunault zei: Ze gaan dus proberen om iets wat steendood was en de SL is steendood om er terug leven in te krijgen Verloren moeite Een GTC roadster rijdt een pak leuker dan zo een SL Vraag is of the Mercedes klanten echt op een wagen zitten te wachten die echt zo leuk moet rijden. Het merendeel gebruikt de wagen om te flaneren op de Avenue m'As-tu-vu. De SL was, imho, steendood omdat het model een miskleun was geworden. Dit was niet meer het ultieme in mooi Mercedes design en prestige. De SL was nooit een grote verkoper, maar kreeg de volle aandacht van het gehele management want het was echt het "uithangbord" van het merk. De huidige SL was een lelijke wagen geworden waar duidelijk weinig aandacht aan werd besteed. 1 uur terug, Polygoon zei: Wat is er mis met de R230? Voor mij de knapste De R230 komt van de generatie waar Mercedes' design het zwakst was, vind ik: de periode waar ze hun design, dat een duidelijke (licht arrogante/prestigeuze) persoonlijkheid had, echt hebben proberen te verwateren om een breder publiek aan te trekken. Het ergst was de W220 S-klasse. Dat was geen auto, dat was een verontschuldiging! "Sorry dat we autos maken voor de elite van de wereld" De W203 en W211 hadden ook niet echt een sterke persoonlijkheid. De R230 had, opnieuw naar mijn mening, niet echt de krachtige persoonlijkheid van de R129. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.715 Geplaatst: 8 november 2021 Delen Geplaatst: 8 november 2021 R129 elegant je kan die wagen als veel omschrijven, maar elegant hoort daar imo niet bij. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 9 november 2021 Delen Geplaatst: 9 november 2021 16 uren geleden, gewoon ik zei: R129 elegant je kan die wagen als veel omschrijven, maar elegant hoort daar imo niet bij. Hoe dan wel? Het publiek deed er een stormloop op destijds. Op een bepaald moment was de verwachte levertijd zelfs 5 jaar. Omdat hij lelijk was? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten