Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
7 uren geleden, Roger zei:

Mijn ST3 is nogmaals uitgesteld, nu zou het plots eind deze maand zijn. Daarop heb ik nog eens goed nagedacht of ik dat ding nog wel wil (ondertussen maar 1 dag per week op kantoor) en heb dus mijn bestelling geannuleerd. De madam is blij, want ze verwachtte dat nieuws van deze ochtend ook binnen te krijgen maar met mezelf in de hoofdrol ..

Wat bedoel je? Dat jouw vrouw jou gaat annuleren omdat je maar niet komt?

• Grappig 1
Geplaatst:
9 uren geleden, Roger zei:

Mijn ST3 is nogmaals uitgesteld, nu zou het plots eind deze maand zijn. Daarop heb ik nog eens goed nagedacht of ik dat ding nog wel wil (ondertussen maar 1 dag per week op kantoor) en heb dus mijn bestelling geannuleerd. De madam is blij, want ze verwachtte dat nieuws van deze ochtend ook binnen te krijgen maar met mezelf in de hoofdrol ..

Hoelang heb je moeten wachten dan? Sommigen hebben precies pech op dat vlak ... Hier is het net omgekeerd. Mijn madam rijdt er de dagen dat ik hem niet gebruik ook mee. Het argument van dat ongeval gisteren is wel een flauwe reden om blij te zijn dat je hem geannuleerd hebt hé ? Vermoedelijk zal er vandaag ergens te lande ook wel een ongeval met dodelijke afloop gebeuren met één of ander vervoermiddel.

Geplaatst:
47 minuten geleden, Fred zei:

Hoelang heb je moeten wachten dan? Sommigen hebben precies pech op dat vlak ... Hier is het net omgekeerd. Mijn madam rijdt er de dagen dat ik hem niet gebruik ook mee. Het argument van dat ongeval gisteren is wel een flauwe reden om blij te zijn dat je hem geannuleerd hebt hé ? Vermoedelijk zal er vandaag ergens te lande ook wel een ongeval met dodelijke afloop gebeuren met één of ander vervoermiddel.

Ik heb vorig jaar in september besteld. De madam zou er ook niet mee rijden, enkel ik. Zij heeft haar eigen elektrische fiets en zelf daar rijdt ze niet sneller dan 20 mee :D

En ik ben niet blij he, de madam is blij. Maar die was sowieso niet happig op het feit dat ik geen SP'en.

Geplaatst:
28 minutes ago, Fred said:

Het argument van dat ongeval gisteren is wel een flauwe reden om blij te zijn dat je hem geannuleerd hebt hé ? 

Bedankt om die zin van hem eindelijk te vertalen :D 

Geplaatst:
28 minuten geleden, Roger zei:

Ik heb vorig jaar in september besteld. De madam zou er ook niet mee rijden, enkel ik. Zij heeft haar eigen elektrische fiets en zelf daar rijdt ze niet sneller dan 20 mee :D

En ik ben niet blij he, de madam is blij. Maar die was sowieso niet happig op het feit dat ik geen SP'en.

'Daarop heb ik nog eens goed nagedacht of ik dat ding nog wel wil (ondertussen maar 1 dag per week op kantoor) en heb dus mijn bestelling geannuleerd.' Je wil hem niet meer dus ben je toch blij dat je geannuleerd hebt? ? Maar als je die maar 1 dag per week zou gebruiken kan ik het wel begrijpen. 

Geplaatst:
58 minuten geleden, Fred zei:

'Daarop heb ik nog eens goed nagedacht of ik dat ding nog wel wil (ondertussen maar 1 dag per week op kantoor) en heb dus mijn bestelling geannuleerd.' Je wil hem niet meer dus ben je toch blij dat je geannuleerd hebt? ? Maar als je die maar 1 dag per week zou gebruiken kan ik het wel begrijpen. 

Neen, ik ben op zich niet blij. Maar het is het verstandigste om te doen, voor maximaal 15x per jaar te gebruiken is 10k voor een fiets er mss wat over.

Geplaatst:

Eerlijk is eerlijk, ik verschoot toch efkes van dat dodelijk ongeval met die 2 SP's. Al weten we eigenlijk niks van de oorzaak of de aard van het ongeval. Een wielertoerist of een bromfietser die slecht vallen, kunnen ook dodelijk verwond geraken.

In ieder geval, een dode te veel. 

Had een wetgeving hier iets kunnen aan doen? Geen idee. Desalniettemin moet ze er zijn. Daar ben ik het mee eens.

Nu plots een rijbewijs afleggen? Echt? Moeten we een peloton wielertoeristen aan 40 km/h ook een rijbewijs laten afleggen? Ik heb een moto rijbewijs, voor mij is dat een andere wereld. Misschien moeten ze in dat rijbewijs aan de mensen leren dat ze op bepaalde plekken defensief moeten rijden, maar met welk vervoersmiddel moet dat niet?

Dat zijn zo discussies, zoals mag je een BMW 1000 rr aan een gast van 20 jaar oud geven? Of een AMG van 400 pk aan een gastje die juist zijn rijbewijs heeft?

Het gaat uiteindelijk toch om gezond verstand, voorzichtigheid en defensief zijn.

Ik voel me precies geviseerd en een outlaw met mijn Stromer nu. Terwijl ik nochtans eens zou moeten filmen hoe mijn fietsrit er uit ziet elke dag. Geen 45, nee gemiddeld 26 km/h. Misschien moet ik eens filmen hoe voetgangers de raarste stoten uithalen. Hoe automobilisten hun rijbewijs bij een doos cornflakes hebben gekregen. Hoe steps overal tussendoor zoeven aan 25. Maar nee, een speedpedelec is ambetant...

Eigenlijk zou een beperking van de wattage misschien idd niet slecht zijn. Vanaf ik een bergop heb of wat wind tegen, haal ik met mijn ST1 nog met moeite 35. Da's een beetje een diesel, die enkel op vlakke wegen na een tijdje zijn 44-45 haalt.

Maar dat wil aan de andere kant niet zeggen dat iemand daar ook niet slim kan mee omgaan...Dat zou hetzelfde zijn als je een Ducati Panigale van 200 naar 100 PK begrenst. Je kan je er nog altijd perfect mee doodrijden.

Ik vind het na 2000 km nog altijd een machtig instrument. Maar ééntje dat je met verstand moet gebruiken. Net zoals een auto, een bromfiets, een moto,...

Ik ga echt blijven verder rijden. En ik ben niet bang voor mezelf, maar voor de anderen. 

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Ik lees dat ze op een fietsstrook reden, in tegenovergestelde richting. Waarschijnlijk allebei aan een goede snelheid, op een smalle fietsstrook. En stuur tegen stuur. En dan slecht vallen met je hoofd of nek tegen een paaltje of object... Of is er iemand onwel geworden van die 2?

Wie zal het zeggen.

Ik denk gewoon echt meer en meer, dat onze fiets infrastructuur, tout court, op geen kloten trekt. 

image.png.b3addb6544647cb3ab5547e282322ff8.png

Geplaatst:

Ik wou net zeggen, tweerichtingsfietspaden zijn echt niet fijn. Als je bij het kruisen allebei 40 rijdt is het zooo snel gebeurd als je even niet oplet...

En nog: als je in de 'verkeerde' richting rijdt zit je bij zijstraten niet in de normale kijkreflex van bestuurders.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
7 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Ik wou net zeggen, tweerichtingsfietspaden zijn echt niet fijn. Als je bij het kruisen allebei 40 rijdt is het zooo snel gebeurd als je even niet oplet...

En nog: als je in de 'verkeerde' richting rijdt zit je bij zijstraten niet in de normale kijkreflex van bestuurders.

Als je alletwee 40 rijdt, is dat bij een botsing trouwens gelijk aan tegen een muur rijden aan 80!

Niet dus.

mgv,

een wetenschapper

• Grappig 2
Geplaatst:
3 minuten geleden, ICM zei:

Als je alletwee 40 rijdt, is dat bij een botsing trouwens gelijk aan tegen een muur rijden aan 80!

Niet dus.

mgv,

een wetenschapper

Chance dat hier een ingenieur aanwezig is

Geplaatst:

Ik ben juist met de MTB van Kortenberg naar Zoutleeuw gefietst langs de fietsknooppunten (geen fietsautostrade).  Op bepaald moment is er zo een SP in tegenstelde richting gekomen uit blinde bocht....diene mens moest hem serieus herpakken of t was ook frontaal (kwam veel te snel uit die bocht).  Dodelijk ongeval op Rond punt ....ene van die twee mannen zal ook het rond punt mogelijk gewoon te snel genomen hebben en de bocht niet op zijn kant kunnen nemen hebben....Het zou me niet verbazen

Met een auto rijd je tegenwoordig op vele brede rechte lanen met een max snelheid van 50.  Sommigen met SP rijden op smalle kronkelende fietspaden/boerewegjes met verkeer in beide richtingen 45 per uur.....  Ik ben zelf geen voorstander van betutteling (ik vind de snelheidsbeperkingen voor autos soms echt met de haren getrokken) maar hier klopt toch iets niet....

Geplaatst:

Nogmaals, scheer niet iedereen met een SP nu over dezelfde kam. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, binnenmuisarchitekt zei:

En iedereen met ne Porsche ook niet zeker!!!!!!!

• Grappig 1
Geplaatst:

Voila!!!

Geplaatst:
6 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

SP is voor mij nog altijd Ducati.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Eerlijk is eerlijk, ik verschoot toch efkes van dat dodelijk ongeval met die 2 SP's. Al weten we eigenlijk niks van de oorzaak of de aard van het ongeval. Een wielertoerist of een bromfietser die slecht vallen, kunnen ook dodelijk verwond geraken.

In ieder geval, een dode te veel. 

Had een wetgeving hier iets kunnen aan doen? Geen idee. Desalniettemin moet ze er zijn. Daar ben ik het mee eens.

Nu plots een rijbewijs afleggen? Echt? Moeten we een peloton wielertoeristen aan 40 km/h ook een rijbewijs laten afleggen? Ik heb een moto rijbewijs, voor mij is dat een andere wereld. Misschien moeten ze in dat rijbewijs aan de mensen leren dat ze op bepaalde plekken defensief moeten rijden, maar met welk vervoersmiddel moet dat niet?

Dat zijn zo discussies, zoals mag je een BMW 1000 rr aan een gast van 20 jaar oud geven? Of een AMG van 400 pk aan een gastje die juist zijn rijbewijs heeft?

Het gaat uiteindelijk toch om gezond verstand, voorzichtigheid en defensief zijn.

Ik voel me precies geviseerd en een outlaw met mijn Stromer nu. Terwijl ik nochtans eens zou moeten filmen hoe mijn fietsrit er uit ziet elke dag. Geen 45, nee gemiddeld 26 km/h. Misschien moet ik eens filmen hoe voetgangers de raarste stoten uithalen. Hoe automobilisten hun rijbewijs bij een doos cornflakes hebben gekregen. Hoe steps overal tussendoor zoeven aan 25. Maar nee, een speedpedelec is ambetant...

Eigenlijk zou een beperking van de wattage misschien idd niet slecht zijn. Vanaf ik een bergop heb of wat wind tegen, haal ik met mijn ST1 nog met moeite 35. Da's een beetje een diesel, die enkel op vlakke wegen na een tijdje zijn 44-45 haalt.

Maar dat wil aan de andere kant niet zeggen dat iemand daar ook niet slim kan mee omgaan...Dat zou hetzelfde zijn als je een Ducati Panigale van 200 naar 100 PK begrenst. Je kan je er nog altijd perfect mee doodrijden.

Ik vind het na 2000 km nog altijd een machtig instrument. Maar ééntje dat je met verstand moet gebruiken. Net zoals een auto, een bromfiets, een moto,...

Ik ga echt blijven verder rijden. En ik ben niet bang voor mezelf, maar voor de anderen. 

En jij dacht dat je verlost was van de eeuwige opmerking "is dat niet gevaarlijk? Ik vind dat toch gevaarlijk hoor."; door de motorhelm aan de wilgen te hangen. Ha! Mooi niet! Het gevaar komt je achterna! Je bent gewoon een geboren risico zoeker, altijd op het randje willen leven ! De limieten van onze samenleving opzoeken, ja, een eeuwige outlaw pur sang. Born to be wild...

• Grappig 3
Geplaatst:
1 uur terug, berengun zei:

Ik ben juist met de MTB van Kortenberg naar Zoutleeuw gefietst langs de fietsknooppunten (geen fietsautostrade).  Op bepaald moment is er zo een SP in tegenstelde richting gekomen uit blinde bocht....diene mens moest hem serieus herpakken of t was ook frontaal (kwam veel te snel uit die bocht).  Dodelijk ongeval op Rond punt ....ene van die twee mannen zal ook het rond punt mogelijk gewoon te snel genomen hebben en de bocht niet op zijn kant kunnen nemen hebben....Het zou me niet verbazen

Met een auto rijd je tegenwoordig op vele brede rechte lanen met een max snelheid van 50.  Sommigen met SP rijden op smalle kronkelende fietspaden/boerewegjes met verkeer in beide richtingen 45 per uur.....  Ik ben zelf geen voorstander van betutteling (ik vind de snelheidsbeperkingen voor autos soms echt met de haren getrokken) maar hier klopt toch iets niet....

Een bocht nemen zonder inzicht zie je toch gewoon iedere keer je aan een bocht komt?

Vroeger met de vrachtwagen regelmatig gehad dat ze nieuw ondergoed mochten halen omdat ze met hun auto de bocht (blind trouwens) afsnijden. 

Ik rij iedere schooldag met de fiets, kleine afstand. Continu fietsers (moet zelfs geen motor op zitten) die schrikken van een tegenligger. 

Heb echt het gevoel dat 99procent van wat er op de weg rijd, gewoon denkt daar alleen te rijden. En als ze dan toch iemand tegen komen, zijn ze boos. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het is goed geweest, vanaf nu draag ik terug mijnen integraalhelm!

Geplaatst:

groeten uit Leuven, we zien hier ‘alles’

(in gHent ook naar ‘t schijnt)

maar 45km/u is gewoonweg te snel,

30 voor wie dat echt wil en vooral 15 km/u max voor bejaarden; dat was verstandiger geweest voor e-bikes

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Voor den Adrien ziet er het er goed uit. Er is nog reserve genoeg, van de brave crowdfunders, om zijn vette management contracten te betalen :D 

Kleine voorspelling voor volgende ronde: we zijn nu in volle expansie en zitten in 15 landen ! Hiervoor moet er geinvesteerd worden..... enz enz enz

Geplaatst:

Pas op en daarna gaan die gasten nog eens cashen. Overgenomen door een of ander me groep die er een strategische overname in ziet. 
BAM. 

Geplaatst:
3 hours ago, Lotuzzz said:

Ben zo ook eens bijna van mijn sokken gereden door iemand die uit een zijstraat kwam en enkel naar links keek, terwijl ik dus van rechts kwam op zo een fietspad voor de 2 rijrichtingen. Levensgevaarlijk is dat.

Geplaatst:
3 hours ago, ICM said:

Niet dus.

mgv,

een wetenschapper

Wat als 1 van de 2 fietsers 50kg weegt, en de andere 100?

? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid