Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

Straf hoe die speedpedelec toch weer als de grote schuldige wordt aangewezen. Je kunt toch net hetzelfde zeggen over veel gewone electrische fietsen bestuurders? Daar rijden er ook een aanzienlijk deel mee rond die in geen 40 jaar geen fiets bestuurd hebben wat dan ook. Die komen nu ook de weg op denkende dat ze ongenaakbaar zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Moet u toch niet vertellen dat een botsing aan 45 en aan 25 niet echt hetzelfde zijn?

Vanzelfsprekend zal het iets meer pijn doen 🙂 Wil gewoon maar zeggen dat ik toch de indruk hebben dat de gemiddelde speedpedelec bestuurder iets minder onoplettend rond rijdt net doordat ze dat weten? Of het kan ook regio gebonden zijn. Mij valt het vooral op dat veel gewone ebike gebruikers in een iets minder fitte, behendige categorie vallen. Moeten Alberta en Georges linksaf? Dan doen ze dan gewoon en zit er maximum twee seconden tussen de gedachte en uitvoering los van het feit of er wel of geen andere weggebruikers in de buurt zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen onder die categorie valt want heb zelf een paar jaar mijn woon werk verkeer met zoiets gedaan :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden beter iets doen aan diegene  die hun ebike van 25kmh opvoeren naar 40-45kmh.

Die fietsen vrolijk rond zonder helm, niet in orde bij ongeval enz.

Maar nee, veel geld aan een speed pedelec geven willen ze niet, maar als ze iets voor hun hebben met hun opgevoerde ebike zullen ze wel anders piepen! En terecht!!

Nog elke dag kom ik van die sjoemelaars tegen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Fille zei:

Ze zouden beter iets doen aan diegene  die hun ebike van 25kmh opvoeren naar 40-45kmh.

Die fietsen vrolijk rond zonder helm, niet in orde bij ongeval enz.

Maar nee, veel geld aan een speed pedelec geven willen ze niet, maar als ze iets voor hun hebben met hun opgevoerde ebike zullen ze wel anders piepen! En terecht!!

Nog elke dag kom ik van die sjoemelaars tegen..

Dus das toch een ding? Kwam gisteren één tegen met de fiets, laat m voor en dacht, ik haal die elektrische rijder even in met mijn NA fietsje, aan een 35 reed die nog van mij weg 😂

Geen nummerplaat, geen helm. Schrok er eigenlijk zelfs wat van hoe snel die ook bij mij zat. Dacht dat ik er nog mooi voor kon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik doe als ik ga inhalen of passeren, is waarschuwen met de Spurcycle bel.

Vanop een afstand 1 of 2 keer tot ze het gehoord hebben, en van zodra ik vlakbij ben, bel ik nogmaals om mijn passage aan te geven indien ze mij niet (kunnen) zien aankomen. Velen onderschatten immers hoe snel je hen benadert met een SP en appreciëren dan dat laatste belletje, al zijn ze soms wel verbaasd/geschrokken dat je er al bent.

Bij dat laatste belletje heb ik al een sneer gekregen van een dikke goele op een fiets "EJE NOG GIEN PLOSJ GENOEG JONG".

Voor sommige mensen kan je nooit goed doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Goesting zei:

 

Bij dat laatste belletje heb ik al een sneer gekregen van een dikke goele op een fiets "EJE NOG GIEN PLOSJ GENOEG JONG".

Voor sommige mensen kan je nooit goed doen.

Zo ook eens mijn huid volgescholden gekregen. :lolz:

Je doet dat dan bewust omdat het lijkt alsof ze je niet gehoord hebben en je krijgt er een tirade bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Fred zei:

Straf hoe die speedpedelec toch weer als de grote schuldige wordt aangewezen. Je kunt toch net hetzelfde zeggen over veel gewone electrische fietsen bestuurders? Daar rijden er ook een aanzienlijk deel mee rond die in geen 40 jaar geen fiets bestuurd hebben wat dan ook. Die komen nu ook de weg op denkende dat ze ongenaakbaar zijn. 

Hier in de buurt veel gepensioneerden op een electrische fiets en trossen wielertoeristen. Die laatste zijn toch veel gevaarlijker hoor, de snelheid en de intentie van snelheid maken het gevaarlijker. Hier duikt wel eens een bejaarde in mijn haag omdat ze niet altijd zo stuurvaardig zijn, maar ze hebben niet snel de intentie van hun plek op de baan te gaan opeisen. Voor wielertoeristen/speedpedelecs is remmen=verliezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/9/2022 om 11:10, binnenmuisarchitekt zei:

Gasten met oortjes in, nog aan het slapen, verstrooid. 

Of erger, als ze in groep zijn en elkaar “plagen”. Vorig jaar zo’n groepje, en ze willen ene tegen een verkeersbord duwen. Die kan zelf nog net het bord ontwijken door los voor mijn neus te springen. Ik zag het zo gebeuren, was echt aan het opletten en vertragen en uiteindelijk was ik het toch die op mijn gezicht lag 😑

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Roger zei:

Of erger, als ze in groep zijn en elkaar “plagen”. Vorig jaar zo’n groepje, en ze willen ene tegen een verkeersbord duwen. Die kan zelf nog net het bord ontwijken door los voor mijn neus te springen. Ik zag het zo gebeuren, was echt aan het opletten en vertragen en uiteindelijk was ik het toch die op mijn gezicht lag 😑

Verloren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Fred zei:

Straf hoe die speedpedelec toch weer als de grote schuldige wordt aangewezen. Je kunt toch net hetzelfde zeggen over veel gewone electrische fietsen bestuurders? Daar rijden er ook een aanzienlijk deel mee rond die in geen 40 jaar geen fiets bestuurd hebben wat dan ook. Die komen nu ook de weg op denkende dat ze ongenaakbaar zijn. 

Electrische fietsen aan max 25 km/ uur en speedy gonzale's aan 45 km/ uur. 

Toch een niet te onderschatten groot verschil in snelheid hoor. 

Ge rijdt ook met een Speedy zeker? 🤔

 

😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, toere zei:

Electrische fietsen aan max 25 km/ uur en speedy gonzale's aan 45 km/ uur. 

Toch een niet te onderschatten groot verschil in snelheid hoor. 

Ge rijdt ook met een Speedy zeker? 🤔

 

😃

Tuurlijk. Gezien dat ding bij mij niet dient om op zondag met mijn madam ergens een stuk taart te gaan eten. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt niet bij de fietsen, of dat nu speedpedelecs, gewone e-bikes of koersfuetqen zijn, maar bij de mentaliteit van sommige mensen doe ermee rijden, zij helpen het naar de klote voor de mensen die er wel op een juiste manier mee rijden.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren mijnen ST1 gaan ophalen. Eerste onderhoud dus gebeurd. Versnellingen zijn veel beter afgesteld. Veel aangenamer. Reflectoren hangen er weer aan. Gevoeligheid hoger gezet van trapsensor en kalibratie. Een kinekt zadelpen laten monteren. En…er zit nu een blokje onder de batterij. Dus geen uitval meer op schokken. 

All good dus, tot ik aankwam in de fabriek en er mijn batterij wou uithalen. Kwam er niet uit. Boelke blokvast. Ondertussen mijn klep losgetrokken, maar kreeg die ook niet meer dicht. Batterij dus laten zitten. Gebeld naar mijne fietsenman. Gaf mij paar tips om te proberen, maar geen avance. Naar huis gereden met de klep open.
 

Vandaag dus terug naar de dealer. Zat inderdaad veel te vast. Maar nu terug gerepareerd. Ik krijg binnenkort ook een nieuwe klep. Voor de zwarte kleuren zijn die er al, voor mijn kleur wordt dat nog wachten. 

Volgende keer moet hij binnen op 8000 km. Of vroeger als mijn klep binnen komt. 

Wat de kinekt betreft, wauw! Welkom poepcomfort! Aanrader. Wel beetje gevoel van deining, maar tis cool.

Nu nog kijken voor goede schoenovertrekken voor de regen en de koude, want ik ga de winter door rijden. 

Een tip als je een Stromer koopt, koop die bij een goede fietsdealer. Service is belangrijk. 

En vandaag ook de ipanema bruine ST3 in de showroom besnuffeld. Waaaaauw, beetje verliefd :inlove:
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Gisteren mijnen ST1 gaan ophalen. Eerste onderhoud dus gebeurd. Versnellingen zijn veel beter afgesteld. Veel aangenamer. Reflectoren hangen er weer aan. Gevoeligheid hoger gezet van trapsensor en kalibratie. Een kinekt zadelpen laten monteren. En…er zit nu een blokje onder de batterij. Dus geen uitval meer op schokken. 

All good dus, tot ik aankwam in de fabriek en er mijn batterij wou uithalen. Kwam er niet uit. Boelke blokvast. Ondertussen mijn klep losgetrokken, maar kreeg die ook niet meer dicht. Batterij dus laten zitten. Gebeld naar mijne fietsenman. Gaf mij paar tips om te proberen, maar geen avance. Naar huis gereden met de klep open.
 

Vandaag dus terug naar de dealer. Zat inderdaad veel te vast. Maar nu terug gerepareerd. Ik krijg binnenkort ook een nieuwe klep. Voor de zwarte kleuren zijn die er al, voor mijn kleur wordt dat nog wachten. 

Volgende keer moet hij binnen op 8000 km. Of vroeger als mijn klep binnen komt. 

Wat de kinekt betreft, wauw! Welkom poepcomfort! Aanrader. Wel beetje gevoel van deining, maar tis cool.

Nu nog kijken voor goede schoenovertrekken voor de regen en de koude, want ik ga de winter door rijden. 

Een tip als je een Stromer koopt, koop die bij een goede fietsdealer. Service is belangrijk. 

En vandaag ook de ipanema bruine ST3 in de showroom besnuffeld. Waaaaauw, beetje verliefd :inlove:
 

 

Als ik het goed begrijp mag je ondertussen je klep houden?

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/10/2022 om 12:42, binnenmuisarchitekt zei:

Bestaat dat al voor een gewone elektrische fiets? Eentje met een riem?

Mijn vrouw heeft deze. Heel content van.

2FDF027C-1D40-4758-8A69-5C07BA1EB5E1.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/10/2022 om 12:33, thor zei:

Eeens een vraagje aan @Jokke_vlo

 

Welke is de beste elektrische stadsfiets met riemaandrijving uit zijn gamma volgens jou?

Geen speedelec dus.

Tja de beste? Bij ons is elke product gemaakt om de beste kwaliteit/prijs verhouding te scoren. Er is dus geen "beste". De beste fiets is de beste die bij jou past. Dat hoeft daarom niet de duurste te zijn, maar wel diegene waarvan jij na aankoop zegt: hier ben ik goed geholpen, dat is wat ik zocht. Dat is ons doel. 

Op al onze fietsen met riemaandrijvig zit de kwaliteit echt heel goed, je kan dat vol vertrouwen kopen. Het verschil zit hoofdzakelijk in

- inwerking/plaatsing batterij

- afwerking frame (lasnaden)

- motorkracht / batterij

 

Op fietsen in deze prijsklasse plaatsen we oem geen onderdelen van welke je zegt: we gaan de prijs even drukken. Het moet goed en betrouwbaar zijn. 

 

Trouwens daarnet binnengekregen :

 

8E775FD7-10CA-42D7-AB32-C3063B489423.thumb.jpeg.5630a7d639c3857b01e7a2d6f9617d50.jpeg

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/9/2022 om 14:46, Goesting zei:

Wat ik doe als ik ga inhalen of passeren, is waarschuwen met de Spurcycle bel.

Vanop een afstand 1 of 2 keer tot ze het gehoord hebben, en van zodra ik vlakbij ben, bel ik nogmaals om mijn passage aan te geven indien ze mij niet (kunnen) zien aankomen. Velen onderschatten immers hoe snel je hen benadert met een SP en appreciëren dan dat laatste belletje, al zijn ze soms wel verbaasd/geschrokken dat je er al bent.

Bij dat laatste belletje heb ik al een sneer gekregen van een dikke goele op een fiets "EJE NOG GIEN PLOSJ GENOEG JONG".

Voor sommige mensen kan je nooit goed doen.

Ik heb er al gehad die van het verschieten van mijn Spurcycle meteen een half metertje opschuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Tja de beste? Bij ons is elke product gemaakt om de beste kwaliteit/prijs verhouding te scoren. Er is dus geen "beste". De beste fiets is de beste die bij jou past. Dat hoeft daarom niet de duurste te zijn, maar wel diegene waarvan jij na aankoop zegt: hier ben ik goed geholpen, dat is wat ik zocht. Dat is ons doel. 

Op al onze fietsen met riemaandrijvig zit de kwaliteit echt heel goed, je kan dat vol vertrouwen kopen. Het verschil zit hoofdzakelijk in

- inwerking/plaatsing batterij

- afwerking frame (lasnaden)

- motorkracht / batterij

 

Op fietsen in deze prijsklasse plaatsen we oem geen onderdelen van welke je zegt: we gaan de prijs even drukken. Het moet goed en betrouwbaar zijn. 

 

Trouwens daarnet binnengekregen :

 

8E775FD7-10CA-42D7-AB32-C3063B489423.thumb.jpeg.5630a7d639c3857b01e7a2d6f9617d50.jpeg

Als beste uit de "anlayse" gekomen, ook nice.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid