Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, Fille zei:

Hieronder hoe het wordt aanzien waar ik woon.

Speedpedelec wordt dus gewoon als fiets aanzien.
Wel moet ik zeggen dat onwille van Covid begin 2020 en de grote toename fietsers toen, SP fietsers wel in meer straten mogen dan voor 2020. (Meer gelijkgesteld qua eenrichting enz..)

9774A460-9DF8-4697-A495-4F3B7BCBE6EE.png

Dat is nog zoiets, waarom mag een fietser in een fietsstraat zowel links al rechts inhalen, op zich is dat toch ook potentieel gevaarlijk? Het is verdorie aan 30km/u. Net onder grens van het "gevaarlijke" 31km/u. 

En eigenlijk zien we daar weer wat ik hiervoor al zei. Soms is het een fiets, dan weer een bromfiets..... wie weet het op den duur nog? Ook hier in de gemeente. De Speedpedelec mag: op het fietspad, op de openbare weg, rechts voorbijsteken en links voorbijsteken.......... en dat aan 45km/u. Dat is toch te gek voor woorden. Hierdoor veroorzaak je als wetgever toch ZELF dodelijk gevaar? Een speedpedelec mag zowat alles behalve overdreven snelheid. Pas op voor mij is dat leuk he, ik voel me zoals ik vroeger vrij met mijn Lotus kon snorren zonder wakker te liggen van "gevaar" of "pak kans". Volle snee overal door en tussen. 

Trouwens een van DE reden waarom men in de Stromer community neerkijkt op Bosch motoren is het feit dat Bosch perfect de richtlijn volgt en stopt met helpen aan 43km/u (veiligheidsmarge). En dat Stromer daar op de limiet en er over speelt, en bovendien in zijn homologatie 1 type band gebruikt om de 45km/u te ijken. Het volstaat een iets "bredere/dikkere" band te monteren om sneller dan toegelaten te gaan, zonder enige verdere tuning. Deze techniek gebruikt ook het Franse Moustache.  Iedereen weet dat je met een Stormer, zonder tuning, mits ander tandwiel en banden makkelijk de 50 haalt. 

Moustache levert trouwens de fietsen af, standaard te snel...... (de 25km/u) omdat ze andere banden monteren. Heel de sector weet dat, de UCI weet hiervan, maar de wetgever gaat er niet echt op in. Op officiële E bike wedstrijden moet je bij een Moustache de geleverde banden vervangen of hij zit boven de norm :D (geen grap) 

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 uren geleden, toere zei:

Deze morgen reed ik achter een gewone fietser in een fietsstraat en een speedpedelec vlamde mij links voorbij. 

Als je zelf in beweging was mag hij u links inhalen zolang hij niet meer dan 30 rijdt ? Geen reden om u dik te maken dus ?

Geplaatst:
1 minute ago, Fred said:

Geen reden om u dik te maken dus ?

Te laat :ninja:

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Te laat :ninja:

Ik wist direct toen ik zag dat er ongeval tussen twee speed pedelecs gebeurd was dat het er weer ging op zitten ? Ik vrees dat er vandaag ergens in België ook wel twee bromfietsers in elkaar zullen gehaakt hebben, of een Postnl busje een brave huismoeder in de poep zal aangereden hebben, ...

Geplaatst:
Just now, Fred said:

Ik wist direct toen ik zag dat er ongeval tussen twee speed pedelecs gebeurd was dat het er weer ging op zitten ? Ik vrees dat er vandaag ergens in België ook wel twee bromfietsers in elkaar zullen gehaakt hebben, of een Postnl busje een brave huismoeder in de poep zal aangereden hebben, ...

#thejokeyou

Geplaatst:
28 minuten geleden, Fred zei:

maar op die artikels wordt minder geklikt tegenwoordig dus moeten de "media" weer andere dingen berichten.

corona, apenpokken, oekraine...dat werkt ook niet meer.

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, ir_fuel zei:

Ook weer pure absurdistan. Met een bromfiets klasse B mag het niet, met een speed pedelec mag het wel :fp: 

Ik word te oud... Wie kan dat allemaal nog volgen...

aangepast door Elwood
Geplaatst:
1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Dat is nog zoiets, waarom mag een fietser in een fietsstraat zowel links al rechts inhalen, op zich is dat toch ook potentieel gevaarlijk? Het is verdorie aan 30km/u. Net onder grens van het "gevaarlijke" 31km/u. 

En eigenlijk zien we daar weer wat ik hiervoor al zei. Soms is het een fiets, dan weer een bromfiets..... wie weet het op den duur nog? Ook hier in de gemeente. De Speedpedelec mag: op het fietspad, op de openbare weg, rechts voorbijsteken en links voorbijsteken.......... en dat aan 45km/u. Dat is toch te gek voor woorden. Hierdoor veroorzaak je als wetgever toch ZELF dodelijk gevaar? Een speedpedelec mag zowat alles behalve overdreven snelheid. Pas op voor mij is dat leuk he, ik voel me zoals ik vroeger vrij met mijn Lotus kon snorren zonder wakker te liggen van "gevaar" of "pak kans". Volle snee overal door en tussen. 

Trouwens een van DE reden waarom men in de Stromer community neerkijkt op Bosch motoren is het feit dat Bosch perfect de richtlijn volgt en stopt met helpen aan 43km/u (veiligheidsmarge). En dat Stromer daar op de limiet en er over speelt, en bovendien in zijn homologatie 1 type band gebruikt om de 45km/u te ijken. Het volstaat een iets "bredere/dikkere" band te monteren om sneller dan toegelaten te gaan, zonder enige verdere tuning. Deze techniek gebruikt ook het Franse Moustache.  Iedereen weet dat je met een Stormer, zonder tuning, mits ander tandwiel en banden makkelijk de 50 haalt. 

Moustache levert trouwens de fietsen af, standaard te snel...... (de 25km/u) omdat ze andere banden monteren. Heel de sector weet dat, de UCI weet hiervan, maar de wetgever gaat er niet echt op in. Op officiële E bike wedstrijden moet je bij een Moustache de geleverde banden vervangen of hij zit boven de norm :D (geen grap) 

Mijn recente Stromer met pionion versnellingen remt bruusk af wanneer de teller op 48 km/u staat. Werkelijke snelheid 45 km/u dus. Onbegonnen werk om nog sneller te gaan zelfs met goeie benen want het lukt niet. Deze week toevallig nog ondervonden in een deftige bergaf toen een uitslover in volledige Quickstep outfit me koste wat kost voorbij wou. Zelfs bergaf zat ik gewoon vast aan die 48 km/u.

Geplaatst:
16 minuten geleden, Fred zei:

Mijn recente Stromer met pionion versnellingen remt bruusk af wanneer de teller op 48 km/u staat. Werkelijke snelheid 45 km/u dus. Onbegonnen werk om nog sneller te gaan zelfs met goeie benen want het lukt niet. Deze week toevallig nog ondervonden in een deftige bergaf toen een uitslover in volledige Quickstep outfit me koste wat kost voorbij wou. Zelfs bergaf zat ik gewoon vast aan die 48 km/u.

Over geijkte snelheden gesproken, heb ik al tweemaal langs een speedpedelec gereden... op hun schermpje stond telkens 45 terwijl ze eerder 40-41 reden volgens mijn Garmin. De Stromers rijden rapper. Ben geneigd om die 48 per uur als echte km's te interpreteren, maar moest het 45 zijn, is die 5 per uur ook nog wel significant. 

Geplaatst:
1 uur terug, Fred zei:

Als je zelf in beweging was mag hij u links inhalen zolang hij niet meer dan 30 rijdt ? Geen reden om u dik te maken dus ?

Ik reed tussen de 25 en de 30 km/, uur en hij reed een goe stuk vlugger.

Twas gij zeker? ?

?

Geplaatst:
11 minuten geleden, Logic zei:

Over geijkte snelheden gesproken, heb ik al tweemaal langs een speedpedelec gereden... op hun schermpje stond telkens 45 terwijl ze eerder 40-41 reden volgens mijn Garmin. De Stromers rijden rapper. Ben geneigd om die 48 per uur als echte km's te interpreteren, maar moest het 45 zijn, is die 5 per uur ook nog wel significant. 

Gps rijdt die geen 48. Ga één dezer mijn Garmin eens meenemen en testen ? En de achterwiel motor van de Stromer kun je niet vergelijken met die Bosch middenmotor hé. Het vermogen is een stuk groter. 

3 minuten geleden, toere zei:

Ik reed tussen de 25 en de 30 km/, uur en hij reed een goe stuk vlugger.

Twas gij zeker? ?

?

Zeker en vast niet. Ik zou aan 15 voor uw neus gereden hebben :D

• Grappig 1
Geplaatst:
53 minuten geleden, Fred zei:

Zeker en vast niet. Ik zou aan 15 voor uw neus gereden hebben :D

Je hebt er zelfs die het presteren van aan max 12 km/uur voor mijn neus te rijden terwijl ze op hun stuur  hangen. 

Geplaatst:
3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Wait what, e bike wedstrijden? Wie kan het langst in de begrenzer rijden?

• Grappig 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Ik dacht echt van...die zijn dan +50 jaar en liggen precies bezig alsof ze een 18 jarige zijn die net zijn rijbewijs heeft gehaald en stoer doet met zijn Corsa of Poloke

Ja want hier zijn we allemaal heel volwassen achter het stuur :lolz:

• Grappig 1
Geplaatst:
6 minuten geleden, gewoon ik zei:

Wait what, e bike wedstrijden? Wie kan het langst in de begrenzer rijden?

Vermoeiender dan je denkt..... en tegelijk batterijmanagement doen..... op het vlak rijden die mannen +25 km/u dus zonder ondersteuning....

Geplaatst:
19 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Vermoeiender dan je denkt..... en tegelijk batterijmanagement doen..... op het vlak rijden die mannen +25 km/u dus zonder ondersteuning....

What ?

Geplaatst:
3 minuten geleden, Lotuzzz zei:

What ?

Zoek maar eens op 

Geplaatst:
31 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Ja want hier zijn we allemaal heel volwassen achter het stuur :lolz:

Dit dus. Maar goed dat mag en kan allemaal natuurlijk wat met de auto breng je geen anderen in gevaar ... Met de speedpedelec? Ho maar ?

Geplaatst:
12 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Zoek maar eens op 

E-mountainbike vind ik wel. Ja dat wist ik al :D

Geplaatst:
39 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

:lolz:eigenlijk logisch dat er batterijmanagment inzit

Geplaatst:
47 minuten geleden, Lotuzzz zei:

What ?

zeker en vast. altijd die pis en snackstops ondertussen wegen ook door hoor. :D

• Grappig 2
Geplaatst:
4 uren geleden, Fred zei:

Ik ga geregeld over de 50 toch licht bergaf, je moet in een paar goeie stevige trappen door die "begrenzing" trappen, en dan lukt dat effe, afhankelijk van je conditie ? één steile brug ga ik telkens even tegen 55-60 af...

3 uren geleden, Logic zei:

Met de OEM Pirelli banden ( @Jokke_vloheeft gelijk) ging mijne 47.2 gps, dat is 48.5 teller.

Na vervanging door de op het eerste zicht zelfde banden van Pirelli (maat, type, profiel,..) maar niet OEM Stromer, ga ik "maar" 46 gps meer, maar top blijft 48.5 op het scherm.

Die Stromer by Pirelli banden zullen iets breder zijn en dus sneller rijden.

Geplaatst:
3 uren geleden, Greg zei:

Ik ga geregeld over de 50 toch licht bergaf, je moet in een paar goeie stevige trappen door die "begrenzing" trappen, en dan lukt dat effe, afhankelijk van je conditie ? één steile brug ga ik telkens even tegen 55-60 af...

Met de OEM Pirelli banden ( @Jokke_vloheeft gelijk) ging mijne 47.2 gps, dat is 48.5 teller.

Na vervanging door de op het eerste zicht zelfde banden van Pirelli (maat, type, profiel,..) maar niet OEM Stromer, ga ik "maar" 46 gps meer, maar top blijft 48.5 op het scherm.

Die Stromer by Pirelli banden zullen iets breder zijn en dus sneller rijden.

Eens moeten testen dus. Laat ons zeggen dat mijn conditie meer dan ok is :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mijn ST3 is nogmaals uitgesteld, nu zou het plots eind deze maand zijn. Daarop heb ik nog eens goed nagedacht of ik dat ding nog wel wil (ondertussen maar 1 dag per week op kantoor) en heb dus mijn bestelling geannuleerd. De madam is blij, want ze verwachtte dat nieuws van deze ochtend ook binnen te krijgen maar met mezelf in de hoofdrol ..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid