Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

43 minuten geleden, toere zei:

500Wh is toch goed of niet?

Hoe werkt dat juist die leasing formule? 

Is wel niet veel geld vind ik 70€ per/ maand. 

Met die leasing betaal je met je brutoloon de fiets af gedurende 3 jaar met op het einde nog een restwaarde van 16% (dacht ik). Je betaalt dan netto eigenlijk (plusminus) de fiets excl. btw en er zit en onderhoudsbudget, verzekering en pechhulp inbegrepen.

500Wh is voldoende, afhankelijk van welke afstand je dagelijks moet afleggen natuurlijk... 100km Ga je waarschijnlijk niet halen, 50 wel perfect.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, toere zei:

Gaat die dan veel vlotter? 

Mijn madam wil ook een electrische fiets, ik ben daar nog te jong voor.

 

 

 

 

Dus neem ik de auto🤣

 

😁

Assistentie is omhoog geschroefd tot 45 km/u. Dus tot die snelheid duwt ie bij. Ik haal daar op het vlakke toch vlot 35 - 40 mee.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nog wel een knappe fiets dit: https://www.fietsenwildiers.be/product/sparta-d-burst-heren-hs-outlet/

Wel 75nm ipv 85nm, is dat een vorige generatie motor dan?
Geen voorvering, wel dikkere banden. En een iets grotere batterij dan de 500Wh van de GAzelle. Ik ga daar toch ook eens een testrit op maken 🙂 

Meningen over voorvering/zadelvering op een speed pedelec?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorvering lijkt mij wel een must, dat vangt echt wel veel schokken op voor de fiets.

Zadelvering heb ik niet en mis ik niet echt. Ik vertraag gewoon als ik aan oneffenheden kom en hef mijn kont op.

Met een zadelvering moet je dat niet doen maar ik vertraag liever. Al die schokken zijn ook niet top voor het materiaal.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Jochen zei:

En deze vind ik ook wel interessant: https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fietsen/hybride-fietsen/elektrische-stadsfietsen/allant/allant-9/p/35137/?colorCode=black_blue

Helaas geen dealer in de directe omgeving ...

Edit: Geen dealer via VDW Lease, wel een dealer op 3km van mijn deur 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Jochen zei:

En deze vind ik ook wel interessant: https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fietsen/hybride-fietsen/elektrische-stadsfietsen/allant/allant-9/p/35137/?colorCode=black_blue

Helaas geen dealer in de directe omgeving ...

Ik ken iemand die eentje heeft. Alleen nog maar miserie die niet opgelost geraakt. Zowel mechanisch als elektrisch...

Misschien een uniek geval maar vertrouwen geeft het toch niet. Ik ben terzijde zelf wel tevreden van mijn Trek koersfiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De componenten zijn thans op veel fietsen hetzelfde he. Of die nu op een Trek worden gemonteerd of op een andere .. Of is dat te kort door de bocht? 

Maar zo verhalen ga je altijd wel hebben he denk ik 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Jochen said:

De componenten zijn thans op veel fietsen hetzelfde he. Of die nu op een Trek worden gemonteerd of op een andere .. Of is dat te kort door de bocht? 

Maar zo verhalen ga je altijd wel hebben he denk ik 

Dat is het probleem bij veel niet-kenners. Die zien "een frame, en voor de rest is het allemaal Bosch en Shimano" en dan gaan ze merken vergelijken op basis van "de groep" en daar stopt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's een gevaarlijk straatje om in te slaan hè. Voor je het weet ben je naar fietsen van 7000€ aan het kijken ipv 4700€. 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is exact wat er dan gebeurt ja. 😄

Ga gewoon eens naar de winkel en kijk eens rond naar wat er staat. Doe een testrit en vraag wat extra info, dan geraak je uiteindelijk wel ergens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Hazen zei:

Dat is exact wat er dan gebeurt ja. 😄

Ga gewoon eens naar de winkel en kijk eens rond naar wat er staat. Doe een testrit en vraag wat extra info, dan geraak je uiteindelijk wel ergens.

Zaterdag dat dus gedaan en hij wees meteen naar die Gazelle. Denk ook dat die het zal worden als ik toehap. Voor dat budget is dat wel en complete fiets.

Die Trek die ik eerder postte is een 25km/h fiets. Voor de 45km/h versie moet je de Allant 9S hebben en die kost 5700€. Da's al weer 1000€ extra 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dochter heeft een gewone Gazelle-fiets, als dagelijks transportmiddel. 

In vergelijk met de Norta's van mijn vrouw en andere dochter, bolt die Gazelle wel een stuk aangenamer (budget was ook wel een paar honderd euro meer).  

Om een gewone stadsfiets te zijn, knalt dat precies nog goed door (ze vindt de elektrische fiets die we hier staan hebben, met zijn 25 km/h, 'traag')

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou blijkbaar het recentste model zijn. Fiets zat in een overname van een winkel maar Wildiers volgt de speed pedelecs van Scott niet vermits ze al genoeg keuze hebben bij hun andere merken die ze verdelen.

Lijkt me een mooie fiets en scherp geprijsd maar heb toch mijn bedenkingen bij de combinatie ketting-middenmotor. De verkoper gaf dit ook al voorzichtig aan aan telefoon... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Jochen zei:

heb toch mijn bedenkingen bij de combinatie ketting-middenmotor. De verkoper gaf dit ook al voorzichtig aan aan telefoon... 

Hoezo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel hangt af hoe intensief je die als woon werk vervoermiddel gaat gebruiken. Is het enkel maar als het niet te warm of koud en niet te winderig is dan zal dat wel volstaan. Wil je dat consequent winter/zomer gebruiken zou ik toch van een middenmotor met ketting afblijven. Of het moet zijn dat je graag aan met die ketting bezig bent... Ik ben er na zes jaar redelijk klaar mee en de volgende wordt sowieso iets met een riem 🙂

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid